Strona 1 z 6

: 24 lis 2007, 23:46
autor: fik
Za nie do końca cichym przyzwoleniem połowy Kolektywu otwieram temat poświęcony ogólnie kolejom naszych południowych sąsiadów, postaram się w miarę regularnie umieszczać tutaj bieżące informacje z Czech i Słowacji.


Zacznę od złej informacji - koniec z rewelacyjnym systemem gwarantowanych przesiadek w Czechach. Do tej pory było tak, że wszystkie (poza oznaczonymi w rozkładzie) pociągi czekały na opóźnione połączenia z innych kierunków do godziny czasu, bez względu na ilość przesiadających się osób. Poza oczywistymi korzyściami powodowało to falowo rozchodzące się (zwłaszcza biorąc pod uwagę fakt, że zdecydowana większość linii w Czechach jest jednotorowa) opóźnienia. Sytuacja ta nie spodobała się władzom kraju ołomunieckiego, który wystawił kolejom czeskim rachunek idący podobno w miliony koron. Efektem jest obowiązująca od nowego rj zasada, że pociągi czekają na połączenia tylko do pięciu minut, chyba, że większa grupa podróżujących zgłosi przesiadkę - czyli system podobny w założeniach do polskiego, oby realizacja była na poziomie czeskim.

: 24 lis 2007, 23:51
autor: Tm
Szkoda, że nie zróżnicowali skomunikowań w zależności od częstotliwości.

: 25 lis 2007, 12:48
autor: a/p TALENT
Znając pragmatyzm południowych sąsiadów nię sądzę aby , antywzór rodem z PKP lat 90 - tych zaczął rządzić uroczymi motorakami.

: 25 lis 2007, 13:43
autor: fik
Pragmatyzm południowych sąsiadów nie uchronił Słowaków przed cięciami niemal równie drastycznymi, jak nasze.

: 25 lis 2007, 13:53
autor: a/p TALENT
Cięcia raczej kojarzą mi się z zabiegami w sadzie owocowym /przyjemna praca/ , w wykonaniu PKP to było chlastanie na oślep. Co do Słowaków zgoda , cała nadzieja w Czechach.

: 05 sty 2008, 20:58
autor: fik
Dość głośno na Słowacji mówi się o uruchomieniu nowych przejść granicznych z Węgrami - Šahy - Dregélypalánk (wymagana kompletna odbudowa toru rozebranego w latach 60.) i Turňa nad Bodvou - Tornanádaska (wymagany remont nieużywanego torowiska).

: 05 sty 2008, 23:24
autor: jasiu
ciekawe czy u nas sobie przypomną o Łęknicy czy innej Lubawce...

: 06 sty 2008, 11:45
autor: a/p TALENT
Nie mówiac o urokliwej linii Szklarska Poręba - Tanvald.

: 08 sty 2008, 16:55
autor: fik
Samorządy Deczyna i okolicznych gmin zbierają kwoty potrzebne na sfinansowanie reaktywacji zawieszonej od grudnia linii Deczyn - Oldrichov u Duchcova

: 16 sty 2008, 0:59
autor: fik
Zagrożone zawieszeniem od 3 marca br. jest sześć odcinków w kraju południowomorawskim, konkretniej:

• 245 - Hrušovany nad Jevišovkou - Hevlín
• 247 - Břeclav - Lednice (ruch tylko w sezonie)
• 253 - Vranovice - Pohořelice (ruch tylko w (D), miłego zaliczania :/)
• 254 - Šakvice - Hustopeče u Brna
• 255 - Hodonín - Zaječí
• 262 - Česká Třebová - Chornice - Skalice nad Svitavou (odcinek Boskovice - Velké Opatovice)

Przyczyną brak finansowania z krajskiego urzędu ;-) w Brnie.

: 16 sty 2008, 12:59
autor: jasiu
hmm... a zastanawiałem się właśnie czy nie pojechać w 2008/9 na erasmusa do Brna ;]

: 16 sty 2008, 13:34
autor: fik
Jedź, będzie u kogo przekimać na kółeczkowaniu. :-)

: 20 sty 2008, 15:55
autor: jasiu
uwaga:

http://www.vlaky.net/servis/sprava.asp?lang=1&id=2260

w skrócie: 9 lutego będzie okazja do przejechania się na trasie Zvoleň-Krupina-Dudince-Sahy.

: 20 sty 2008, 15:57
autor: fik
Jedziesz? :-p

: 20 sty 2008, 16:04
autor: jasiu
i nawet zdąża się Chopinem...;]

[ Dodano: 2008-01-20, 16:10 ]
i tak miałem jechać tego dnia na Słowację :D tyle że w Vysoke Tatry