Remonty 2008

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 15 gru 2007, 0:52

Obrazek
Remonty znowu zakorkują miasto
Krzysztof Śmietana 2007-12-14, ostatnia aktualizacja 2007-12-14 23:56

Wiele uciążliwych dla kierowców remontów i inwestycji, w tym m.in. kolejne prace na moście Poniatowskiego, planuje miasto na przyszły rok. Czy ratuszowi uda się je tak skoordynować, żeby korki były jak najmniejsze?

Wygląda na to, że planowane na 2008 r. remonty mogą paraliżować ruch bardziej niż dotąd.

Ratusz chce uniknąć wpadek, do których doszło niedawno. Np. podczas remontu ul. Puławskiej, który rozpoczął się dopiero pod koniec wakacji, bo Zarząd Dróg Miejskich nie potrafił dogadać się wcześniej z wodociągami w sprawie wymiany rur. Kolejne niedopatrzenie miało miejsce w Al. Ujazdowskich. Świeżo wyremontowaną ulicę rozkopało Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji.

Znowu korek na moście

O to, aby nie dochodziło do podobnych skandali, ma dbać Wiesław Witek, koordynator ratusza ds. remontów. Wczoraj zapowiedział, że do końca stycznia wspólnie z miejskimi służbami opracuje dokładny harmonogram najważniejszych inwestycji na przyszły rok.

Latem znowu dojdzie do zwężenia mostu Poniatowskiego, gdzie ZDM ma wymieniać izolację i nawierzchnię. Drogowcy będą zamykać raz jedną, raz drugą jezdnię. SPEC chce zaś zamknąć fragment Świętokrzyskiej koło ul. Kopernika, by wymienić magistralę ciepłowniczą. - Aby nie doszło do paraliżu dwóch tras łączących Śródmieście z Pragą, zdecydowaliśmy, że najpierw - po rozpoczęciu wakacji w szkołach - zamknięta zostanie na dwa tygodnie Świętokrzyska. Dopiero potem zaczną się prace na moście Poniatowskiego, które mają potrwać do końca sierpnia - planuje Wiesław Witek.

Wiadukty do remontu

Niestety, latem nie da się przeprowadzić wszystkich uciążliwych prac. Ratusz nie chce np. czekać do wakacji z zakończeniem remontu Puławskiej na Mokotowie. Jezdnia w kierunku centrum będzie przebudowywana w kwietniu i maju. Na wiosnę ma się zacząć remont zniszczonego wiaduktu na Powązkowskiej. W czasie robót, które potrwają aż dwa lata, ma być jednak cały czas przejezdny.

Drogowcy liczą też, że wbrew wcześniejszym obawom nie trzeba będzie zamykać innego zniszczonego wiaduktu w tej okolicy: na ul. Andersa przy Dworcu Gdańskim. Obok w przyszłym roku ma zacząć się budowa nowego przejazdu, by przerzucić nań ruch przed wyburzeniem starej konstrukcji.

Prawdziwa gehenna czeka jednak kierowców jesienią. Wtedy mają się rozkręcić dwie inwestycje na niezwykle ruchliwych skrzyżowaniach. Chodzi o budowę wielopoziomowego węzła u zbiegu Al. Jerozolimskich i Łopuszańskiej i drugiej części węzła u zbiegu Płowieckiej i Marsa, gdzie powstaną estakady dla jadących z Rembertowa w stronę Mokotowa.

W optymistycznym wariancie również jesienią zacznie się budowa dwóch nowych przepraw - mostów Północnego i Krasińskiego. W tym przypadku ogromnych utrudnień można się spodziewać dopiero w następnych latach, gdy nowe trasy będą spinane z istniejącymi, m.in. z Wisłostradą i ul. Modlińską.

(...)
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

705
Zbanowany
Posty: 329
Rejestracja: 05 wrz 2006, 19:06
Lokalizacja: TARCHOMIN

Post autor: 705 » 15 gru 2007, 5:13

Mysle ze warto sie pomeczyc ( o ile faktycznie to wszystko bedzie przebiegalo tak jak omowione jest w artykule ).
Wakacje w kazdym badz razie beda przerypane :neutral:
Złośliwiec i zadziora - od urodzenia!
ITS, Veolia, PKS, Mobilis - Wszystkim mówie stanowcze NIE!
ZTM = :(
http://www.youtube.com/watch?v=9BV4OGqnuiQ
Sajlens... :) Aj kil ju :hahaha:
http://pl.youtube.com/watch?v=McjV6Ynz1Hc
KOZAK :)

Awatar użytkownika
R-9 Chełmska
Posty: 7825
Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
Lokalizacja: Tarchomin/Rakowiec

Post autor: R-9 Chełmska » 15 gru 2007, 7:57

W "Dzienniku" zaś paranoja z okazji planowanej przebudowy Marynarskiej 8-(
5290 - LINIĘ OBSŁUGUJE ZAKŁAD "CHEŁMSKA"
Najczęściej podróżuję: 2, 3, 6, 17, 26, 136, 141, 172, 186, 188, 509, 518, N01, N32

Awatar użytkownika
JotPeCet
Posty: 2527
Rejestracja: 19 kwie 2006, 14:07
Lokalizacja: WPT Ochota

Post autor: JotPeCet » 15 gru 2007, 9:50

Dlaczego paranoja? A kiedy mieli to robić? Jak wiadukt robili, czy jak przebudowywali skrzyżowanie przy Galerii? :)

To tak jak na kolei:
2005 - remont torowiska Ochota - Śródmieście
2006 - remont Tunelu Średnicowego
2007 - budowa rozjazdów na Wschodnim
2008 - remont torowiska Powiśle - Wschodni
2009 - remont mostu Średnicowego
2010 - zakrywanie stropem wylotu linii średnicowej od Towarowej na zachód (planowane kilka lat wcześniej)

Oczywiście trzy ostatnie pozycje są zmyślone, ale czy nierealne?
Polityka złym doradcą w pracy!

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26936
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 15 gru 2007, 10:04

Owszem, bo torowisko od Towarowej na zachód da się przykryć na kilkudziesięciu pewnie metrach, skoro dość szybko podnosi się w stronę powierzchni.

Co innego od Towarowej do Żelaznej.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
JotPeCet
Posty: 2527
Rejestracja: 19 kwie 2006, 14:07
Lokalizacja: WPT Ochota

Post autor: JotPeCet » 15 gru 2007, 14:11

Myślisz że dlatego zrezygnowali? ;)
Polityka złym doradcą w pracy!

tomkrt
Posty: 189
Rejestracja: 23 gru 2006, 12:12

Post autor: tomkrt » 16 gru 2007, 0:20

JotPeCet pisze:Dlaczego paranoja? A kiedy mieli to robić? Jak wiadukt robili, czy jak przebudowywali skrzyżowanie przy Galerii? :)

To tak jak na kolei:
2005 - remont torowiska Ochota - Śródmieście
2006 - remont Tunelu Średnicowego
2007 - budowa rozjazdów na Wschodnim
2008 - remont torowiska Powiśle - Wschodni
2009 - remont mostu Średnicowego
2010 - zakrywanie stropem wylotu linii średnicowej od Towarowej na zachód (planowane kilka lat wcześniej)

Oczywiście trzy ostatnie pozycje są zmyślone, ale czy nierealne?
Pewnie dojdą

Z tym remontem mostu średnicowego to chyba prawda,
przecież m.in. w tym celu jest przebudowywany układ torowy przy dworcu Gdańskim aby przerzucić tam ruch ze średnicy na czas remontu mostu.

Dodałbym jeszcze 2010 przebudowa układu torowego na DW Warszawa Zachodnia
W związku z budową nowego dworca i centrum biurowo-handlowo-usługowego
2011 przebudowa układu torowego na dworcu wschodnim w związku z budową nowego dworca. Ale tutaj chyba niewiele będzie do przebudowy.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 16 gru 2007, 20:14

Rozszerzę tematycznie nieco temat...

Obrazek
„Nie” dla rozkopywania ulic tuż po remoncie
Konrad Majszyk 16-12-2007, ostatnia aktualizacja 16-12-2007 15:19

W ratuszu powstała baza danych o ok. 1,5 tys. miejskich budów zaplanowanych na lata 2008 – 2015

Urzędnicy wpisali na razie do bazy danych trwające i planowane inwestycje na ponad 1,3 tys. ulic. Obiecują tak je zaplanować, żeby jeden miejski inwestor w końcu przestał wchodzić w paradę drugiemu.

Informacje dotyczą siedmiu stołecznych przedsiębiorstw. Najwięcej – aż 938 remontów – planuje w ciągu ośmiu najbliższych lat Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji. Najmniej Metro Warszawskie, ale jego jedyna inwestycja wystarczy do sparaliżowania centrum – to budowa drugiej linii między rondem Daszyńskiego i Dworcem Wileńskim.– Budowa metra pod Świętokrzyską będzie priorytetem, któremu podporządkujemy inne inwestycje w stolicy – mówi koordynator remontów Wiesław Witek. – Prace przy metrze powinny ruszyć w kwietniu 2009 roku. Planowane remonty jezdni na moście Poniatowskiego i torów na Trasie W-Z muszą się skończyć przed tą datą. Jeśli nie ruszą odpowiednio wcześnie, odwołamy je – tłumaczy.

Urzędnicy nałożyli 576 kluczowych inwestycji na cyfrową mapę miasta. Dzięki temu można kliknąć na dowolny obszar i zobaczyć, co będzie tu budowane albo remontowane.

Do stworzenia bazy danych urzędnicy posłużyli się programem MS Access, a do mapek – ArcView. Dziennikarze oglądali wczoraj w ten sposób m.in. plątaninę różnokolorowych linii w rejonie skrzyżowania Młynarskiej z al. Solidarności na Woli. W tym miejscu zaplanowali inwestycje drogowcy, tramwajarze, wodociągowcy i gazownicy; przy tym jeden inwestor nie wiedział, co robi drugi! W ratuszu policzono, że takich potencjalnych kolizji będzie w mieście do 2015 roku aż 81.

Do końca grudnia ratusz ma skończyć uzupełniać tę bazę danych, a do lutego – przedstawić harmonogram inwestycji na 2008 rok. Dane posłużą do tworzenia projektów organizacji ruchu i wyznaczania objazdów.

W ciągu ostatnich lat wytykaliśmy urzędnikom gigantyczny bałagan w planowaniu inwestycji. Przykład – w 2005 r. MPWiK rozkopało ulicę wyremontowaną sześć miesięcy wcześniej przez ZDM za 12,3 mln zł. Urzędnicy obiecali, że takie sytuacje wyeliminują raz na zawsze.System ma jednak poważny mankament: nie obejmuje dwóch rządowych inwestorów planujących w Warszawie ogromne inwestycje – Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad oraz Polskich Linii Kolejowych. Szef GDDKiA na Mazowszu Wojciech Dąbrowski powiedział „Rz”, że rozpocznie w 2008 roku budowę łącznika ul. Marynarskiej z lotniskiem Okęcie. Witek dowiedział się o tym... od dziennikarzy. Obiecał, że inwestycje GDDKiA i PKP zostaną w bazie uwzględnione. Przyznał jednak, że jako pełnomocnik prezydenta Warszawy nie ma wpływu na te instytucje.

Źródło : Rzeczpospolita
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

kozioł

Post autor: kozioł » 16 gru 2007, 20:30

ja słyszałem od pewnej kasjerki, z którą jechałem w pociągu, że tunel w 2005 r. zamknięto, ponieważ wiadukt na Żelaznej remontowali. Ile jest w tym prawdy-nie wiadomo :-"

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 16 gru 2007, 20:56

Ile w tym prawdy, to akurat łatwo sprawdzić... Remont wiaduktu na ul. Żelaznej rozpoczął się w połowie 2004 r. i przez pewien czas ruch pociągów był wstrzymany. W dniach 28 do 31 sierpnia 2004 r.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8877
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 16 gru 2007, 22:11

Rzepa pisze:Do stworzenia bazy danych urzędnicy posłużyli się programem MS Access, a do mapek – ArcView.
Nie ma co. Kluczowa informacja tego artykułu:P

Będzie truizmem jeśli powiem, że nareszcie ktoś się wziął za kordynację. Ciekawe ile z tych chęci uda się w praniu..

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 16 gru 2007, 22:54

Obrazek
Ekolodzy: nie poszerzać dróg do centrum
śmik2007-12-16, ostatnia aktualizacja 2007-12-16 22:03

Za dużo na poszerzenie dróg prowadzących do centrum, za mało na komunikację - ekolodzy krytykują planowany budżet miasta

Działacze stowarzyszenie Zielone Mazowsze na wczorajszej konferencji prasowej nie zostawili suchej nitki na planie wydatków miasta na najbliższe lata. Uznali, że Platforma Obywatelska zapomniała o swoich obietnicach wyborczych sprzed roku. Nie podoba im się zwłaszcza to, że miasto stawia zbyt mały nacisk na rozwój komunikacji szynowej.

- Były ambitne plany stworzenia do 2010 roku całej sieci Szybkiej Kolei Miejskiej. Władze miasta jednak zapomniały o tym. Na razie planuje się jedynie zakup dwóch nowych pociągów - krytykuje Wojciech Szymalski z Zielonego Mazowsza. Działacze stowarzyszenia narzekają też, że miasto nie buduje planowanych od lat tras tramwajowych - do Wilanowa, a także z Żerania wzdłuż Modlińskiej na Tarchomin.

Zielone Mazowsze proponuje zrezygnowanie z poszerzenia niektórych dróg prowadzących do centrum. Zaoszczędzone pieniądze można by przesunąć na rozwój Szybkiej Kolei Miejskiej czy sieci tramwajowej. - Poszerzanie dróg prowadzących do Śródmieścia nie ma sensu, bo to tylko spowoduje przesunięcie się korka - mówi Aleksander Buczyński.

Ekolodzy krytykują zwłaszcza budowę drugiej jezdni Andersa, która ma powstać przy okazji remontu rozsypującego się wiaduktu przy Dworcu Gdańskim. Uważają, że inwestycję w tym rejonie powinno się ograniczyć do przebudowy przejazdu nad torami PKP. Proponują też zrezygnowanie z poszerzenia Marywilskiej i przebudowy ul. Modlińskiej, zwłaszcza że obie ulice biegną równolegle do modernizowanej trasy kolejowej do Legionowa. Uważają, że miasto powinno się skupić na uruchomieniu częstych kursów Szybkiej Kolei Miejskiej na tej linii. Przyznają również, że dość kontrowersyjne jest planowane poszerzenie ul. Prostej - zwłaszcza w sytuacji, gdy pod ulicą będzie budowana druga linia metra i trzeba będzie ją zamykać na czas budowy stacji.

Budżetem miasta już w najbliższy czwartek zajmą się radni Warszawy.




Źródło: Gazeta Wyborcza Stołeczna
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
levar
Posty: 3063
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:46
Lokalizacja: Warszawa Stegny
Kontakt:

Post autor: levar » 17 gru 2007, 2:04

Niech remontują nawet kosztem paraliżu miasta. Płacę podatki i mam prawo jeździć po w miarę dobrych drogach. W lipcu całe miasto stało i co? Chyba nikt nie umarł z tego powodu a teraz jeździ się lepiej!

Flash8222
Posty: 7829
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 17 gru 2007, 9:11

Ekolodzy to niech lepiej pomogą strażakom przy likwidowaniu ropy na Wiśle. Bo jak narazie to nie wykazali się chęcią pomocy.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36873
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 17 gru 2007, 10:43

Ale tym razem mają sporo racji.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Zablokowany