Remonty znowu zakorkują miasto
Krzysztof Śmietana 2007-12-14, ostatnia aktualizacja 2007-12-14 23:56
Wiele uciążliwych dla kierowców remontów i inwestycji, w tym m.in. kolejne prace na moście Poniatowskiego, planuje miasto na przyszły rok. Czy ratuszowi uda się je tak skoordynować, żeby korki były jak najmniejsze?
Wygląda na to, że planowane na 2008 r. remonty mogą paraliżować ruch bardziej niż dotąd.
Ratusz chce uniknąć wpadek, do których doszło niedawno. Np. podczas remontu ul. Puławskiej, który rozpoczął się dopiero pod koniec wakacji, bo Zarząd Dróg Miejskich nie potrafił dogadać się wcześniej z wodociągami w sprawie wymiany rur. Kolejne niedopatrzenie miało miejsce w Al. Ujazdowskich. Świeżo wyremontowaną ulicę rozkopało Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji.
Znowu korek na moście
O to, aby nie dochodziło do podobnych skandali, ma dbać Wiesław Witek, koordynator ratusza ds. remontów. Wczoraj zapowiedział, że do końca stycznia wspólnie z miejskimi służbami opracuje dokładny harmonogram najważniejszych inwestycji na przyszły rok.
Latem znowu dojdzie do zwężenia mostu Poniatowskiego, gdzie ZDM ma wymieniać izolację i nawierzchnię. Drogowcy będą zamykać raz jedną, raz drugą jezdnię. SPEC chce zaś zamknąć fragment Świętokrzyskiej koło ul. Kopernika, by wymienić magistralę ciepłowniczą. - Aby nie doszło do paraliżu dwóch tras łączących Śródmieście z Pragą, zdecydowaliśmy, że najpierw - po rozpoczęciu wakacji w szkołach - zamknięta zostanie na dwa tygodnie Świętokrzyska. Dopiero potem zaczną się prace na moście Poniatowskiego, które mają potrwać do końca sierpnia - planuje Wiesław Witek.
Wiadukty do remontu
Niestety, latem nie da się przeprowadzić wszystkich uciążliwych prac. Ratusz nie chce np. czekać do wakacji z zakończeniem remontu Puławskiej na Mokotowie. Jezdnia w kierunku centrum będzie przebudowywana w kwietniu i maju. Na wiosnę ma się zacząć remont zniszczonego wiaduktu na Powązkowskiej. W czasie robót, które potrwają aż dwa lata, ma być jednak cały czas przejezdny.
Drogowcy liczą też, że wbrew wcześniejszym obawom nie trzeba będzie zamykać innego zniszczonego wiaduktu w tej okolicy: na ul. Andersa przy Dworcu Gdańskim. Obok w przyszłym roku ma zacząć się budowa nowego przejazdu, by przerzucić nań ruch przed wyburzeniem starej konstrukcji.
Prawdziwa gehenna czeka jednak kierowców jesienią. Wtedy mają się rozkręcić dwie inwestycje na niezwykle ruchliwych skrzyżowaniach. Chodzi o budowę wielopoziomowego węzła u zbiegu Al. Jerozolimskich i Łopuszańskiej i drugiej części węzła u zbiegu Płowieckiej i Marsa, gdzie powstaną estakady dla jadących z Rembertowa w stronę Mokotowa.
W optymistycznym wariancie również jesienią zacznie się budowa dwóch nowych przepraw - mostów Północnego i Krasińskiego. W tym przypadku ogromnych utrudnień można się spodziewać dopiero w następnych latach, gdy nowe trasy będą spinane z istniejącymi, m.in. z Wisłostradą i ul. Modlińską.
(...)
Remonty 2008
Moderator: Wiliam
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
Mysle ze warto sie pomeczyc ( o ile faktycznie to wszystko bedzie przebiegalo tak jak omowione jest w artykule ).
Wakacje w kazdym badz razie beda przerypane
Wakacje w kazdym badz razie beda przerypane
Złośliwiec i zadziora - od urodzenia!
ITS, Veolia, PKS, Mobilis - Wszystkim mówie stanowcze NIE!
ZTM =
http://www.youtube.com/watch?v=9BV4OGqnuiQ
Sajlens... Aj kil ju
http://pl.youtube.com/watch?v=McjV6Ynz1Hc
KOZAK
ITS, Veolia, PKS, Mobilis - Wszystkim mówie stanowcze NIE!
ZTM =
http://www.youtube.com/watch?v=9BV4OGqnuiQ
Sajlens... Aj kil ju
http://pl.youtube.com/watch?v=McjV6Ynz1Hc
KOZAK
- R-9 Chełmska
- Posty: 7825
- Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
- Lokalizacja: Tarchomin/Rakowiec
Dlaczego paranoja? A kiedy mieli to robić? Jak wiadukt robili, czy jak przebudowywali skrzyżowanie przy Galerii?
To tak jak na kolei:
2005 - remont torowiska Ochota - Śródmieście
2006 - remont Tunelu Średnicowego
2007 - budowa rozjazdów na Wschodnim
2008 - remont torowiska Powiśle - Wschodni
2009 - remont mostu Średnicowego
2010 - zakrywanie stropem wylotu linii średnicowej od Towarowej na zachód (planowane kilka lat wcześniej)
Oczywiście trzy ostatnie pozycje są zmyślone, ale czy nierealne?
To tak jak na kolei:
2005 - remont torowiska Ochota - Śródmieście
2006 - remont Tunelu Średnicowego
2007 - budowa rozjazdów na Wschodnim
2008 - remont torowiska Powiśle - Wschodni
2009 - remont mostu Średnicowego
2010 - zakrywanie stropem wylotu linii średnicowej od Towarowej na zachód (planowane kilka lat wcześniej)
Oczywiście trzy ostatnie pozycje są zmyślone, ale czy nierealne?
Polityka złym doradcą w pracy!
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26936
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Owszem, bo torowisko od Towarowej na zachód da się przykryć na kilkudziesięciu pewnie metrach, skoro dość szybko podnosi się w stronę powierzchni.
Co innego od Towarowej do Żelaznej.
Co innego od Towarowej do Żelaznej.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Pewnie dojdąJotPeCet pisze:Dlaczego paranoja? A kiedy mieli to robić? Jak wiadukt robili, czy jak przebudowywali skrzyżowanie przy Galerii?
To tak jak na kolei:
2005 - remont torowiska Ochota - Śródmieście
2006 - remont Tunelu Średnicowego
2007 - budowa rozjazdów na Wschodnim
2008 - remont torowiska Powiśle - Wschodni
2009 - remont mostu Średnicowego
2010 - zakrywanie stropem wylotu linii średnicowej od Towarowej na zachód (planowane kilka lat wcześniej)
Oczywiście trzy ostatnie pozycje są zmyślone, ale czy nierealne?
Z tym remontem mostu średnicowego to chyba prawda,
przecież m.in. w tym celu jest przebudowywany układ torowy przy dworcu Gdańskim aby przerzucić tam ruch ze średnicy na czas remontu mostu.
Dodałbym jeszcze 2010 przebudowa układu torowego na DW Warszawa Zachodnia
W związku z budową nowego dworca i centrum biurowo-handlowo-usługowego
2011 przebudowa układu torowego na dworcu wschodnim w związku z budową nowego dworca. Ale tutaj chyba niewiele będzie do przebudowy.
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
Rozszerzę tematycznie nieco temat...
„Nie” dla rozkopywania ulic tuż po remoncie
Konrad Majszyk 16-12-2007, ostatnia aktualizacja 16-12-2007 15:19
W ratuszu powstała baza danych o ok. 1,5 tys. miejskich budów zaplanowanych na lata 2008 – 2015
Urzędnicy wpisali na razie do bazy danych trwające i planowane inwestycje na ponad 1,3 tys. ulic. Obiecują tak je zaplanować, żeby jeden miejski inwestor w końcu przestał wchodzić w paradę drugiemu.
Informacje dotyczą siedmiu stołecznych przedsiębiorstw. Najwięcej – aż 938 remontów – planuje w ciągu ośmiu najbliższych lat Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji. Najmniej Metro Warszawskie, ale jego jedyna inwestycja wystarczy do sparaliżowania centrum – to budowa drugiej linii między rondem Daszyńskiego i Dworcem Wileńskim.– Budowa metra pod Świętokrzyską będzie priorytetem, któremu podporządkujemy inne inwestycje w stolicy – mówi koordynator remontów Wiesław Witek. – Prace przy metrze powinny ruszyć w kwietniu 2009 roku. Planowane remonty jezdni na moście Poniatowskiego i torów na Trasie W-Z muszą się skończyć przed tą datą. Jeśli nie ruszą odpowiednio wcześnie, odwołamy je – tłumaczy.
Urzędnicy nałożyli 576 kluczowych inwestycji na cyfrową mapę miasta. Dzięki temu można kliknąć na dowolny obszar i zobaczyć, co będzie tu budowane albo remontowane.
Do stworzenia bazy danych urzędnicy posłużyli się programem MS Access, a do mapek – ArcView. Dziennikarze oglądali wczoraj w ten sposób m.in. plątaninę różnokolorowych linii w rejonie skrzyżowania Młynarskiej z al. Solidarności na Woli. W tym miejscu zaplanowali inwestycje drogowcy, tramwajarze, wodociągowcy i gazownicy; przy tym jeden inwestor nie wiedział, co robi drugi! W ratuszu policzono, że takich potencjalnych kolizji będzie w mieście do 2015 roku aż 81.
Do końca grudnia ratusz ma skończyć uzupełniać tę bazę danych, a do lutego – przedstawić harmonogram inwestycji na 2008 rok. Dane posłużą do tworzenia projektów organizacji ruchu i wyznaczania objazdów.
W ciągu ostatnich lat wytykaliśmy urzędnikom gigantyczny bałagan w planowaniu inwestycji. Przykład – w 2005 r. MPWiK rozkopało ulicę wyremontowaną sześć miesięcy wcześniej przez ZDM za 12,3 mln zł. Urzędnicy obiecali, że takie sytuacje wyeliminują raz na zawsze.System ma jednak poważny mankament: nie obejmuje dwóch rządowych inwestorów planujących w Warszawie ogromne inwestycje – Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad oraz Polskich Linii Kolejowych. Szef GDDKiA na Mazowszu Wojciech Dąbrowski powiedział „Rz”, że rozpocznie w 2008 roku budowę łącznika ul. Marynarskiej z lotniskiem Okęcie. Witek dowiedział się o tym... od dziennikarzy. Obiecał, że inwestycje GDDKiA i PKP zostaną w bazie uwzględnione. Przyznał jednak, że jako pełnomocnik prezydenta Warszawy nie ma wpływu na te instytucje.
Źródło : Rzeczpospolita
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
Ekolodzy: nie poszerzać dróg do centrum
śmik2007-12-16, ostatnia aktualizacja 2007-12-16 22:03
Za dużo na poszerzenie dróg prowadzących do centrum, za mało na komunikację - ekolodzy krytykują planowany budżet miasta
Działacze stowarzyszenie Zielone Mazowsze na wczorajszej konferencji prasowej nie zostawili suchej nitki na planie wydatków miasta na najbliższe lata. Uznali, że Platforma Obywatelska zapomniała o swoich obietnicach wyborczych sprzed roku. Nie podoba im się zwłaszcza to, że miasto stawia zbyt mały nacisk na rozwój komunikacji szynowej.
- Były ambitne plany stworzenia do 2010 roku całej sieci Szybkiej Kolei Miejskiej. Władze miasta jednak zapomniały o tym. Na razie planuje się jedynie zakup dwóch nowych pociągów - krytykuje Wojciech Szymalski z Zielonego Mazowsza. Działacze stowarzyszenia narzekają też, że miasto nie buduje planowanych od lat tras tramwajowych - do Wilanowa, a także z Żerania wzdłuż Modlińskiej na Tarchomin.
Zielone Mazowsze proponuje zrezygnowanie z poszerzenia niektórych dróg prowadzących do centrum. Zaoszczędzone pieniądze można by przesunąć na rozwój Szybkiej Kolei Miejskiej czy sieci tramwajowej. - Poszerzanie dróg prowadzących do Śródmieścia nie ma sensu, bo to tylko spowoduje przesunięcie się korka - mówi Aleksander Buczyński.
Ekolodzy krytykują zwłaszcza budowę drugiej jezdni Andersa, która ma powstać przy okazji remontu rozsypującego się wiaduktu przy Dworcu Gdańskim. Uważają, że inwestycję w tym rejonie powinno się ograniczyć do przebudowy przejazdu nad torami PKP. Proponują też zrezygnowanie z poszerzenia Marywilskiej i przebudowy ul. Modlińskiej, zwłaszcza że obie ulice biegną równolegle do modernizowanej trasy kolejowej do Legionowa. Uważają, że miasto powinno się skupić na uruchomieniu częstych kursów Szybkiej Kolei Miejskiej na tej linii. Przyznają również, że dość kontrowersyjne jest planowane poszerzenie ul. Prostej - zwłaszcza w sytuacji, gdy pod ulicą będzie budowana druga linia metra i trzeba będzie ją zamykać na czas budowy stacji.
Budżetem miasta już w najbliższy czwartek zajmą się radni Warszawy.
Źródło: Gazeta Wyborcza Stołeczna
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]