Kolej w aglomeracji warszawskiej

Moderatorzy: JacekM, person

Stary Pingwin
Posty: 4743
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Re: Kolej w aglomeracji warszawskiej

Post autor: Stary Pingwin » 12 lip 2019, 9:21

Koło Wyścigów były warsztaty kolejki do I wojny, potem do 1968 bocznice z ładowniami oraz przystanek.
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14538
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 13 lip 2019, 12:22

Stary Pingwin pisze:
09 lip 2019, 12:22
Tory istnieją i wąskotorówka kursuje w weekendy na trasie Piaseczno-Tarczyn, w powiązaniu z autobusem historycznym z Warszawy.
Ale do samego Grójca już po torach nie dojedziesz, bo nie są kompletne ;)
drobert pisze:
11 lip 2019, 22:39
Zakończenie trasy w Piasecznie to konieczność przesiadki w zapchane 709 czy kolej, która też luźna nie jeździ.
Gdyby przystanek był na wiadukcie, to przesiadka na kolej byłaby całkiem atrakcyjna (szczególnie gdyby do Piaseczna dochodziła SKMka).
M2 S1 S2 7 9 22 24 25 100 102 105 111 117 118 127 158 162 166 185 385 N14 N22 N24 N64 N66 N72 Prom PLISZKA

drobert
Posty: 1390
Rejestracja: 27 mar 2006, 8:27
Lokalizacja: R-4 Żoliborz

Post autor: drobert » 13 lip 2019, 18:31

Przesiadka by była atrakcyjna jeśli łączny czas przejazdu musi być w miarę krótki. Obecnie KM przez większą część dnia jeździ raz na godzinę a czas podróży do Śródmieścia to ok. 40 minut. Według rozkładu PKS z Grójca, w zależności od kursu, jedzie między 55 a 70 minut więc kolej czy tramwaj musiałby wyrobić się z Grójca do Piaseczna w ok. 30 minut. Myślę, że jest to wykonalne ale problemem pozostaje KM ze swoją ofertą.

Jacek Z.
Posty: 1867
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:14

Post autor: Jacek Z. » 14 lip 2019, 8:31

Na Lotnisku Chopina coś drgnęło. Choć piątek organizacyjnie "leżał", w poniedziałek po zmianie rozkładu pojawili się tam mobilni informatorzy (i to nie jeden-dwóch, a chyba pięciu czy sześciu). Dzień później stanęła piękna, dwujęzyczna tablica, informująca o remoncie i związanych z nim utrudnieniach. Wczoraj na wyświetlaczu przy wejściu nie widziałem już S3 ani RL. Jest postęp :)

Stary Pingwin
Posty: 4743
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 14 lip 2019, 9:31

Wolfchen, powiat grójecki nie kładł nacisku na utrzymanie infrastruktury, tory zarosły i zostały zabetonowane( np.DK50). Tam, dokąd sięga powiat piaseczyński, torowisko jest dobrze utrzymane siłami pracowników. Można pojechać kawałek za stację Tarczyn- przejazd w Marylce jest w dobrym stanie.
miłośnik 13N

drobert
Posty: 1390
Rejestracja: 27 mar 2006, 8:27
Lokalizacja: R-4 Żoliborz

Post autor: drobert » 16 lip 2019, 18:53

Udziały w kolejce mają gminy z czego 30% ma Grójec. Gdzieś czytałem, że planowany jest remont dworca w Grójcu więc pozostaje kwestia torowiska. Myślę, że brakuje dobrych chęci zarówno Grójca jak i Stowarzyszenia by kolejka jeździła na całej trasie. Przejazdy na DK50 czy w Pawłowicach da radę odbudować jeśli by była taka wola. Co więcej, planowana jest odbudowa torowiska z Grójca do Małej Wsi na potrzeby przejazdu drezynami. Więcej na stronie Grojec24.
https://www.grojec24.net/news-nowe-krok ... ,5310.html

Stary Pingwin
Posty: 4743
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 16 lip 2019, 22:09

Naprawa toru z wymianą podkładów,podsypką i regulacją kosztuje około 300 0000 PLN/ kilometr, jeżeli szyny istnieją. Co za Tarczynem pewne nie jest. Dworzec w Grójcu jest chyba zasiedlony lokatorami. Wadą kolejki (poza nieistniejącym odcinkiem Warszawa Południowa- Piaseczno) jest przebieg z dala od siedzib ludzkich. Z dworca Tarczyn do miast jest kilka kilometrów, w Grójcu trochę bliżej. To kto będzie jechał kolejką?
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
R-9 Chełmska
Posty: 7711
Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
Lokalizacja: Czerniaków/Rakowiec

Post autor: R-9 Chełmska » 22 lip 2019, 12:50

Wczoraj trafiłem na piękny pociąg - 8 piętrusów w relacji Warszawa Wschodnia - Warszawa Służewiec, nr pociągu 19998. Bym napisał, że wagonów więcej, niż pasażerów, ale chyba jednak jechało z 10 osób. Ja wiem, że to podsył pod Łukowiankę, ale chyba w niedzielę nie ma to większego sensu - najpierw targać przez pół miasta tyle wagonów, potem 1,5 godziny stania na Służewcu i następnie zabranie powietrza ze Służewca, który nie pracuje w niedziele...
5290 - LINIĘ OBSŁUGUJE ZAKŁAD "CHEŁMSKA"
Najczęściej podróżuję: 1, 17, 18, 20, 28, 33, 136, 138, 141, 172, 175, 186, 193, 500, 504, N32
.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 24955
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: закрыт пятый год за углом ресторан
Kontakt:

Post autor: fik » 22 lip 2019, 13:11

Śmiem twierdzić, że to, czy taki pociąg raz w tygodniu obraca się na Czystem, czy na Okęciu, to kwestia dość pomijalna w bilansie kosztów.
#870f57

Nie śpię, bo chrumchrumchrum tabelki z rozkładem

I've explored you with the detachment of an analyst
But most nights we've raided the same kingdoms

And none of our secrets are physical now

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5359
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 22 lip 2019, 16:09

Ponadto za każdy przejechany kilometr w strefie ZTM Koleje Mazowieckie dostają pieniądze. Więc uruchomienie tego pociągu ma uzasadnienie ekonomiczne

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 9410
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 22 lip 2019, 18:57

A dlaczego miałby się obracać na Czystem?
Nielegalne zmiany w sądownictwie to pełzający zamach stanu, za które Beata Szydło powinna dostać 12 lat.

Moim zdaniem Macierewicz to agent sowiecki / rosyjski i za aferę Caracali powinien zostać skazany przez Trybunał Stanu.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 24955
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: закрыт пятый год за углом ресторан
Kontakt:

Post autor: fik » 22 lip 2019, 18:59

A gdzie?
#870f57

Nie śpię, bo chrumchrumchrum tabelki z rozkładem

I've explored you with the detachment of an analyst
But most nights we've raided the same kingdoms

And none of our secrets are physical now

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 9410
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 22 lip 2019, 20:11

Na Olszynce Grochowskiej?
Nielegalne zmiany w sądownictwie to pełzający zamach stanu, za które Beata Szydło powinna dostać 12 lat.

Moim zdaniem Macierewicz to agent sowiecki / rosyjski i za aferę Caracali powinien zostać skazany przez Trybunał Stanu.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 24955
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: закрыт пятый год за углом ресторан
Kontakt:

Post autor: fik » 22 lip 2019, 20:16

Pociąg wyjeżdżający z Grochowa na Zachodni miałby zawracać na Olszynce Grochowskiej, zwykłym przystanku, który nie leży na jego trasie?
#870f57

Nie śpię, bo chrumchrumchrum tabelki z rozkładem

I've explored you with the detachment of an analyst
But most nights we've raided the same kingdoms

And none of our secrets are physical now

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 1489
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 22 lip 2019, 20:27

Państwo chcecie jakikolwiek (pomijając bariery architektoniczne-infrastrukturalne) pociąg zawracać na Olszynce Grochowskiej? Trochę się nie uda :) Jak powiedzieli poprzednicy koszty są znikome, a rozplanować jakoś trzeba.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

ODPOWIEDZ