Kolej w aglomeracji warszawskiej

Moderatorzy: JacekM, person

Stary Pingwin
Posty: 4638
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Re: Kolej w aglomeracji warszawskiej

Post autor: Stary Pingwin » 12 lip 2019, 9:21

Koło Wyścigów były warsztaty kolejki do I wojny, potem do 1968 bocznice z ładowniami oraz przystanek.
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14504
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 13 lip 2019, 12:22

Stary Pingwin pisze:
09 lip 2019, 12:22
Tory istnieją i wąskotorówka kursuje w weekendy na trasie Piaseczno-Tarczyn, w powiązaniu z autobusem historycznym z Warszawy.
Ale do samego Grójca już po torach nie dojedziesz, bo nie są kompletne ;)
drobert pisze:
11 lip 2019, 22:39
Zakończenie trasy w Piasecznie to konieczność przesiadki w zapchane 709 czy kolej, która też luźna nie jeździ.
Gdyby przystanek był na wiadukcie, to przesiadka na kolej byłaby całkiem atrakcyjna (szczególnie gdyby do Piaseczna dochodziła SKMka).
M2 S1 S2 7 9 22 24 25 100 102 105 111 117 118 127 158 162 185 318 385 N14 N22 N24 N64 N66 N72 Prom PLISZKA

drobert
Posty: 1359
Rejestracja: 27 mar 2006, 8:27
Lokalizacja: R-4 Żoliborz

Post autor: drobert » 13 lip 2019, 18:31

Przesiadka by była atrakcyjna jeśli łączny czas przejazdu musi być w miarę krótki. Obecnie KM przez większą część dnia jeździ raz na godzinę a czas podróży do Śródmieścia to ok. 40 minut. Według rozkładu PKS z Grójca, w zależności od kursu, jedzie między 55 a 70 minut więc kolej czy tramwaj musiałby wyrobić się z Grójca do Piaseczna w ok. 30 minut. Myślę, że jest to wykonalne ale problemem pozostaje KM ze swoją ofertą.

Jacek Z.
Posty: 1867
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:14

Post autor: Jacek Z. » 14 lip 2019, 8:31

Na Lotnisku Chopina coś drgnęło. Choć piątek organizacyjnie "leżał", w poniedziałek po zmianie rozkładu pojawili się tam mobilni informatorzy (i to nie jeden-dwóch, a chyba pięciu czy sześciu). Dzień później stanęła piękna, dwujęzyczna tablica, informująca o remoncie i związanych z nim utrudnieniach. Wczoraj na wyświetlaczu przy wejściu nie widziałem już S3 ani RL. Jest postęp :)

Stary Pingwin
Posty: 4638
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 14 lip 2019, 9:31

Wolfchen, powiat grójecki nie kładł nacisku na utrzymanie infrastruktury, tory zarosły i zostały zabetonowane( np.DK50). Tam, dokąd sięga powiat piaseczyński, torowisko jest dobrze utrzymane siłami pracowników. Można pojechać kawałek za stację Tarczyn- przejazd w Marylce jest w dobrym stanie.
miłośnik 13N

drobert
Posty: 1359
Rejestracja: 27 mar 2006, 8:27
Lokalizacja: R-4 Żoliborz

Post autor: drobert » wczoraj, 18:53

Udziały w kolejce mają gminy z czego 30% ma Grójec. Gdzieś czytałem, że planowany jest remont dworca w Grójcu więc pozostaje kwestia torowiska. Myślę, że brakuje dobrych chęci zarówno Grójca jak i Stowarzyszenia by kolejka jeździła na całej trasie. Przejazdy na DK50 czy w Pawłowicach da radę odbudować jeśli by była taka wola. Co więcej, planowana jest odbudowa torowiska z Grójca do Małej Wsi na potrzeby przejazdu drezynami. Więcej na stronie Grojec24.
https://www.grojec24.net/news-nowe-krok ... ,5310.html

Stary Pingwin
Posty: 4638
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » wczoraj, 22:09

Naprawa toru z wymianą podkładów,podsypką i regulacją kosztuje około 300 0000 PLN/ kilometr, jeżeli szyny istnieją. Co za Tarczynem pewne nie jest. Dworzec w Grójcu jest chyba zasiedlony lokatorami. Wadą kolejki (poza nieistniejącym odcinkiem Warszawa Południowa- Piaseczno) jest przebieg z dala od siedzib ludzkich. Z dworca Tarczyn do miast jest kilka kilometrów, w Grójcu trochę bliżej. To kto będzie jechał kolejką?
miłośnik 13N

ODPOWIEDZ