Kolej w aglomeracji warszawskiej

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3596
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 26 paź 2008, 11:22

Aligator pisze:
Koleje Mazowieckie są przewoźnikiem publicznym i prowadzą swego rodzaju działalnośc misyjną. To nie są ceny komercyjne, i nikt tu haraczu nie wymusza.
KM już dawno przestało działać na zasadach społecznych i właczyło się w zasady działalności rynkowej. Struzik raczej nie bez powodu stawał na rzęsach żeby unicestwić konkurencyjną SKM zmuszającą go do kolejnych ustępstw - najpierw wspólny bilet miejski (gdy okzało się że SKM miała nadkomplet a KM-ki woziły powietrze) teraz mniej lub bardziej jałowe rozmowy o wspólnym bilecie do Pruszkowa...
Na wspólnym bilecie bardziej zależało miastu niz województwu. To przecież p.Marcinkiewicz i p HGW obiecywali wspólny bilet. I to miasto w dalszym ciagu występuje z propozycjami roszerzenia strefy wspólnego biletu.

Aligator pisze:
może dlatego że na siebie nie zarabiają? ;>
Myslę że przepełnione pociągi zarabiają na siebie aż nadto, akurat pośpiechy są tą mocniejszą stroną PR - gdyby było inaczej to samorządy by o nie nie walczyły.
Źle myslisz - nawet najbardziej przepełnione pociagi nie pokrywają 100% kosztów.
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 03 lis 2008, 15:36

akcja Policji: Bezpieczny pociąg na linii do Tłuszcza...
http://kppwolomin.policja.waw.pl/?page= ... 8&nid=1231

Ale efekty tak... raczej mało zachwycające. Całe 2 wykroczenia (pewnie palenie).

aaa
Posty: 278
Rejestracja: 19 wrz 2007, 10:58

Post autor: aaa » 06 lis 2008, 16:02

Od paru dni szukam w Googlach układu torowego Warszawy Wschodniej... Bez skutku.

Awatar użytkownika
Paweł_K
Taki ligowy Bełchatów
Posty: 5297
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:12
Lokalizacja: W-wa Gocławek (HQ)
Kontakt:

Post autor: Paweł_K » 07 lis 2008, 10:08

Od biedy możesz podpatrzeć z góry na maps.google.com - na trzecim stopniu zbliżenia widać całkiem nieźle
And if the band you're in starts playing different tunes
I'll see you on the dark side of the moon

Richard Wright 1943-2008 - Shine on, you crazy diamond...

Awatar użytkownika
JotPeCet
Posty: 2527
Rejestracja: 19 kwie 2006, 14:07
Lokalizacja: WPT Ochota

Post autor: JotPeCet » 10 lis 2008, 15:18

przewoz pisze:Ale efekty tak... raczej mało zachwycające. Całe 2 wykroczenia (pewnie palenie).
I to pewnie w służbówce... pierwszej ;)
Polityka złym doradcą w pracy!

Andrzej
Posty: 1519
Rejestracja: 15 gru 2005, 22:11

Post autor: Andrzej » 10 lis 2008, 23:14

Aligator pisze: KM już dawno przestało działać na zasadach społecznych i właczyło się w zasady działalności rynkowej. Struzik raczej nie bez powodu stawał na rzęsach żeby unicestwić konkurencyjną SKM zmuszającą go do kolejnych ustępstw - najpierw wspólny bilet miejski (gdy okzało się że SKM miała nadkomplet a KM-ki woziły powietrze) teraz mniej lub (...)
Z punktu widzenia przeciętnego pasażera uruchomienie SKM, to samo dobro. Ja akurat mam porówanie jeżdżąc raz z Rembertowa, z linii mińskiej z ofertą SKM, i z Gocławka, linii otwockiej bez SKM.
Rembertów: duże zainteresowanie ludzi jazdą pociągiem, odżywająca stacja (nawet kiosk otwarto niedawno..), sumarycznie częste pociągi (czasem).
Gocławek: rzadki pociąg KM, mało ludzi korzysta, menelstwo na zasikanej starej stacji. Ciekawe czy i jak się to zmieni po reaktywacji S1?

Aligator
Posty: 927
Rejestracja: 17 wrz 2008, 9:34
Lokalizacja: Warsaw/Higashikurume

Post autor: Aligator » 11 lis 2008, 18:16

Na wspólnym bilecie bardziej zależało miastu niz województwu. To przecież p.Marcinkiewicz i p HGW obiecywali wspólny bilet. I to miasto w dalszym ciagu występuje z propozycjami roszerzenia strefy wspólnego biletu.
Nigdzie w mojej wypowiedzi nie dałem do zrozumienia żeby KM-ce na tym zależało. Co więcej jestem przekonany że gdyby nie SKM to "Struzikowozy" do dziś by biletu ZTM nie tolerowały - po prostu nie jest im to na rękę, raczej wymusza na firmie rezygnację z części zysków.
Źle myslisz - nawet najbardziej przepełnione pociagi nie pokrywają 100% kosztów.
Wytłumacz mi w takim razie dlaczego urzedy marszałkowskie tak zabiegały o "nierentowne pośpieszne" no chyba nie po to żeby do nich dokładać...

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 11 lis 2008, 18:44

Aligator pisze:"Struzikowozy" do dziś by biletu ZTM nie tolerowały - po prostu nie jest im to na rękę, raczej wymusza na firmie rezygnację z części zysków.
Do ząbek nie jeździ SKM i jakoś wspólny bilet tam obowiązuje.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14783
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 11 lis 2008, 19:40

Aligator pisze:Co więcej jestem przekonany że gdyby nie SKM to "Struzikowozy" do dziś by biletu ZTM nie tolerowały - po prostu nie jest im to na rękę, raczej wymusza na firmie rezygnację z części zysków.
Ale to raczej wymóg presji publicznej...
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Patryk2222
Posty: 1305
Rejestracja: 10 lut 2007, 22:52
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Patryk2222 » 12 lis 2008, 19:46

gazeta echo pisze:SKM w Legionowie w 2011

Szybka Kolej Miejska dojedzie do Legionowa już w roku 2011, o ile PKP PLK zbuduje do tego czasu tory na Okęcie. Trwa projektowanie stacji kolejowej i parkingu park&ride.

Szybka Kolej Miejska dotrze do Legionowa już w 2011 roku. To realne? Tak, o ile na czas zostanie wybudowana łącznica kolejowa z Okęciem. Budują ją PKP Polskie Linie Kolejowe.
Dlaczego musimy czekać na zbudowanie torów do lot-niska? Wynika to z zaplanowanej trasy S3, która połączy nasze miasto z Okęciem. Rzeczniczka PKP PLK zapewnia, że łącznica będzie gotowa w drugim kwartale 2011 roku. Z kolei rzecznik stołecznego Zarządu Transportu Miejskiego dodaje, że wieloletnie umowy na dostawę taboru dla SKM są podpisane i odpowiednia liczba pociągów będzie zakupiona na czas.
Nowe połączenie zawiezie nas inaczej niż pociągi. Poprzez Dworzec Wschodni trafimy do centrum Warszawy i dalej na lotnisko. Przystankami będą dotychcza-sowe dworce kolejowe.
Nie ma na razie żadnych konkretnych planów przedłużenia SKM do Chotomo-wa, Nowego Dworu i Modlina. - Niech uda się przynajmniej to, co jest zaplanowane - mówi rzecznik stołecznego ZTM Marek Sieczkowski.
Parking systemu park&ride przy legionowskim dworcu powstanie do końca 2009 roku. To póki co jedyna pewna informacja, ponieważ PKP nie poinformowały urzędu miasta o dokładnych planach rozbudowy okolic stacji PKP. Tym samym nie wiadomo dokładnie, gdzie i jak będzie budowany parking.
Podobnie ma się sytuacja z remontem budynku dworcowego. PKP wciąż stara się o uregulowanie kwestii własnościowych gruntów, a wcześniej przez lata uzna-wały kwestię dworca w Legionowie za zbyt kosztowną, chociażby ze względu na fakt, że Legionowo nie jest stacją przesiadkową. Miasto proponowało w 2007 roku przeniesienie kasy biletowej i poczekalni do pomieszczeń ratusza (obecnie byłego) - jednak PKP z oferty nie skorzystały. Obecny harmonogram prac, jakim dysponuje Legionowo, przekazany przez PKP PLK nie przewiduje ani remontów, ani budowy nowego budynku dworca. Do końca tego roku powstanie jednak peron między torami, a do końca roku przyszłego drugi peron.
Agnieszka Pająk-Czech, oko, wt

Trasę do Dworca Wschodniego pociągi SKM pokonają w 40 minut. W godzinach 6.00-19.00 będą kursowały co 30 minut, w godzinach 4.00-6.00 i 19.00-0.00 - co 60 minut. Czy taka częstotliwość zachęci do przesiadki z samochodów i autobusów? Na razie SKM to drobny bonus do obecnych połączeń. Dopóki prawdziwej rewolucji nie przejdą Koleje Mazowieckie, niewiele się zmieni w życiu pasażera.
Obrazek
gazeta echo pisze: Zegrze z koleją i park and ride?

Czy Zegrze Południowe będzie miało wyremontowaną i uruchomioną linię kolejową i umiejscowiony obok dworca park and ride? Takie pytania często zadają mieszkańcy Zegrza.

Budynek dworca w Zegrzu rozebrano w 2005 roku, kilka lat po tym, jak zlikwido-wano linię kolejową biegnącą przez tę miejscowość. Od dwóch lat Koleje Mazo-wieckie uruchamiają podczas wakacji połączenie kolejowe z Warszawy do Radzy-mina przez Legionowo i Nieporęt. Pociąg, wiozący ludzi nad Zalew Zegrzyński, został nazwany Zegrzykiem.
Połączenie to ożywiło wśród mieszkańców nadzieję na stałe połączenie kolejo-we z Warszawą i okolicznymi gminami. Biorąc pod uwagę, że pociąg to nadal jedna z najmniej zawodnych, szybkich i relatywnie tanich form transportu, informacja o przywróceniu Zegrzu kolei byłaby jedną z ważniejszych. Dokładając do tego wia-domość o planowanym zbudowaniu parkingu w systemie park and ride, czyli możli-wości pozostawienia na przydworcowym parkingu własnych czterech kółek i prze-siadki do składu elektrycznego, otrzymujemy niemal doskonałą receptę na towa-rzyskie wypady do stolicy bądź błyskawiczny dojazd do miejsca pracy.
Rzeczywistość jednak skrzeczy. Kolej nie planuje wznowienia kursowania po-ciągów z Zegrza. Powtórne kładzenie torów, budowa niezbędnej infrastruktury (dworzec, perony, kasy) jest nierentowna. Podobnie w sferę marzeń należy odłożyć parking park and ride. System ten wymyślono bowiem po to, aby odciążyć z nad-miernego ruchu samochodowego ulice miast głównie w dni powszednie, tak jak ma to miejsce w Warszawie i przyległych miejscowościach. Dlatego istnieje sens utwo-rzenia P&R w Legionowie, które ma stałą łączność kolejową z Warszawą, a gdzie z Zegrza można bez większych opóźnień dojechać samochodem i tam dopiero prze-siąść się w pociąg.
Pomarzyć więc można, ale realnych szans na przywrócenie pociągów w Zegrzu póki co nie ma.Obrazek
A415>>3911>>3916>>3905>>4796>>4938 :?: >>5457>>1804

D2156HM6UT POWER >> http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=xyaT6AMVrU0
Ehhh wspomnienia ostatnią jazdą 5202 https://www.youtube.com/watch?v=xdPpMuFIcAg

Aligator
Posty: 927
Rejestracja: 17 wrz 2008, 9:34
Lokalizacja: Warsaw/Higashikurume

Post autor: Aligator » 12 lis 2008, 22:43

Ale to raczej wymóg presji publicznej...
Śmiem przypuszczać że ekonomicznej - lepiej mieć 10% czegoś niż 100% niczego, a tak mniej więcej wyglądała sytuacja z SKM. KM-ka niestety nie zrestrukturyzowała się na tyle skuteczne by móc konkurować.

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 13 lis 2008, 17:00

Co ma SKMka do wspólnego biletu do Piaseczna, Legionowa i Wołomina?

Awatar użytkownika
Bernard
(MANiak3333)
Posty: 10808
Rejestracja: 09 sie 2006, 21:15
Lokalizacja: Legionowo/Rembertów

Post autor: Bernard » 12 lut 2009, 13:33

Obrazek

Kolej na dworzec

Na ostatniej sesji Rady Miasta Legionowo Prezydent Miasta uzyskał zgodę radnych na wydzierżawienie od Polskich Kolei Państwowych, działki w pobliżu stacji kolejowej Legionowo. To właśnie tutaj w przyszłości ma powstać oczekiwany od lat dworzec kolejowy

Planowana inwestycja ma łączyć w sobie funkcje zarówno dworca kolejowego jak i autobusowego. Mają się tam również znaleźć pomieszczenia handlowo-usługowe. Budynek ma powstać na liczącej około 3 tys. metrów kwadratowych działce, będącej obecnie własnością PKP. Budowę dworca sfinansuje miasto, gdyż do tej pory nie doszło w tej sprawie do porozumieniami z kolejami. Centrum komunikacji lokalnej, bo tak nazwano całe przedsięwzięcie będzie więc budowane ze środków własnych gminy Legionowo. Miasto planuje pozyskać też środki zewnętrzne ze Szwajcarsko – Polskiego Programu Współpracy.
– Program ten umożliwia nam skorzystanie ze środków finansowych właśnie na tego typu inwestycję – mówi Anna Szczepłek, rzecznik prasowy Urzędu Miasta w Legionowie.

Pociągi, autobusy i niewielkie sklepy
W tej chwili zamówiona została już koncepcja budowy dworca. Ma być ona gotowa do 28 lutego. Koncepcja ma mieć formę wizualizacji. Nie wiadomo jeszcze jaka będzie powierzchnia samego budynku, gdyż nie zostało to jeszcze określone.- Nie będzie to duży obiekt. Z tego co wiem, Koleje Mazowieckie potrzebują około 130 metrów, z czego 100 zagospodarowane będzie na poczekalnie, zaś pozostałe 30 zajmą kasy – dodaje Szczepłek
Właśnie taka powierzchnia ma być przeznaczona dla Kolei Mazowieckich. Pozostała powierzchnia zostanie zaś przeznaczona jako pomieszczenia handlowo-usługowe takie jak np. kioski czy barki. Jej wielkość zależy jednak od wielkości całego budynku. Przy dworcu nie zabraknie również parkingu. Ten jednak zbuduje już PKP. Będzie to parking w systemie Park & Ride, czyli po prostu bezpłatny parking w pobliżu obiektu. Nowy dworzec kolejowy ma się też cechować przyjaznym systemem komunikacji. Będzie miał wygodne przejścia podziemne na perony i dojścia do parkingów.

Dzierżawa na 20 lat
Nie wiadomo jeszcze, kiedy sporządzone zostaną plany dworca oraz ile wyniesie koszt całej inwestycji. Wniosek o jej dofinansowanie złożony będzie prawdopodobnie w marcu tego roku. Jak zapewnia urząd miasta, po uzyskaniu funduszy prace ruszą bardzo szybko. W tym roku w budżecie miasta na prace związane z inwestycją przewidziano jednak tylko 25 tysięcy złotych, które przeznaczone będą na wykonanie koncepcji. Pewien niepokój budzi również fakt, że dzierżawa podpisana ma zostać jedynie na okres 20 lat. Miasto jednak zerwania dzierżawy ze strony kolei się nie obawia. – To PKP zaproponowały 20-letnią dzierżawę, ale będziemy ten okres jeszcze negocjować. Odpowiednio skonstruowana umowa dzierżawy zabezpieczy miasto przed ewentualnymi zagrożeniami. Projekt budowy dworca będzie przygotowany w taki sposób, aby jego koszt zwrócił się w ciągu 20 lat. – mówi Anna Szczepłek. Według niej, w przypadku gdyby się okazało, że nie będzie możliwości przedłużenia dzierżawy, miasto na pewno będzie wnioskować o zwrot poniesionych kosztów.
Ukończenie inwestycji planowane jest na koniec 2010 roku.
Marcin Chomiuk

Obrazek

Zdjęcie: Jest szansa, że w przyszłym roku przestaniemy się wstydzić...
http://toiowo.eu/index.php?option=com_c ... Itemid=269
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9

PiotrS
Posty: 289
Rejestracja: 25 cze 2008, 8:44

Post autor: PiotrS » 12 lut 2009, 14:47

Ja słyszałem od wiarygornych źródeł,że SKM będzie jeździć do Otwocka... :) Już są chyba nawet obserwacje dotyczące frekwencji na odcinku Wschodnia-Otwock. Ale nie trzeba chyba patrzeć,że na Otwock/Siedlce są najbardziej zatłoczonymi liniami... ;)
Pzdr.

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3596
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 13 lut 2009, 8:34

PiotrS pisze:Ja słyszałem od wiarygornych źródeł,że SKM będzie jeździć do Otwocka... :)
Pieśń przyszłości i to raczej tej dalszej- w tej chwili ledwo się z planem na S-2 wyrabiają.
A o zakupie nowego taboru - ani widu , ani słychu. Nawet po wyleasingowaniu 4 sztuk na które jest przetarg, niewiele to zmieni.
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

ODPOWIEDZ