Kolej w aglomeracji warszawskiej

Moderator: JacekM

Paweł D.
Posty: 5272
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 03 kwie 2023, 9:07

Oczywiście. Pod warunkiem stałości układu torowego. A w tej chwili co chwila zamykane są inne odcinki i wszystko się sypie.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26828
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 04 kwie 2023, 15:25

To by wyjaśniało, czemu łączenia się zmieniają między edycjami rozkładu, a nie - z godziny na godzinę. Wydaje się, że właśnie przy ograniczeniach infrastrukturalnych stałe pary powinny działać lepiej bo pozwalają budowac rozkład z powtarzalnych modułów. 8-(
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Paweł D.
Posty: 5272
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 04 kwie 2023, 15:43

A co rozumiesz o zmianach z godziny na godzinę? Obecnie na R3 udało się KM ułożyć obiegi w stylu "całki" na Flirty w relacji Łowicz/Sochaczew-Otwock/Celestynów (w dość losowych godzinach) i resztę jakieś Siedlce, Mrozy, Dębliny (też w losowych godzinach).

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26828
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 05 kwie 2023, 6:55

No właśnie to rozumiem - losowe godziny, losowe końcówki. Ja bym rozumiał, jakby w tej edycji były Sochaczew - Otwock/Pilawaetc, a w kolejnej - Sochaczew - Mrozy/Siedlce. A tak to jest raz tak, raz siak.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Paweł D.
Posty: 5272
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 05 kwie 2023, 9:52

Co do R3/R7 to wygląda na chęć upchnięcia Flirtów na obiegi (za cenę braku regularności), a resztę puścić na żywioł, bo EN57 nic nie ogranicza. Akurat przynajmniej w tej kwestii duży plus dla KM (który nie powinien oczywiście przysłonić minusów ;) ).

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 06 kwie 2023, 21:54

Ci okropni pasażerowie chcą rano dojechać do pracy w Warszawie, a po południu z niej wrócić. Przez to regularny tak traci sens.

Paweł D.
Posty: 5272
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 06 kwie 2023, 22:18

Ale okropny pasażer chciałby jednak móc zapamiętać choć fragment rozkładu jazdy, a nie chodzić ze ściągą...
17:23 W-wa Wsch – Łowicz 2EN
17:54 W-wa Wsch – Sochaczew 2EN
18:35 Mrozy – Łowicz 2EN
18:58 Celest – Sochaczew 2F
19:39 Otwock – Łowicz 2F
19:55 Pilawa – Sochaczew 2EN

Matt Cubis
Posty: 461
Rejestracja: 05 mar 2017, 22:25
Lokalizacja: Natolin

Post autor: Matt Cubis » 06 kwie 2023, 22:51

Premo pisze:
06 kwie 2023, 21:54
Ci okropni pasażerowie chcą rano dojechać do pracy w Warszawie, a po południu z niej wrócić. Przez to regularny tak traci sens.
I jak stałe relacje i takt przeszkadzają w dojeździe do Warszawy? 🤨

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27396
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 07 kwie 2023, 12:42

Jak wiadomo, w Berlinie, Pradze czy Wiedniu pasażerowie nie chcą dojechać do pracy i potoki nie są asymetryczne, stąd możliwość kursowania w takcie. 8-(
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2229
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 07 kwie 2023, 13:14

Paweł D. pisze:
06 kwie 2023, 22:18
Ale okropny pasażer chciałby jednak móc zapamiętać choć fragment rozkładu jazdy, a nie chodzić ze ściągą...
17:23 W-wa Wsch – Łowicz 2EN
17:54 W-wa Wsch – Sochaczew 2EN
18:35 Mrozy – Łowicz 2EN
18:58 Celest – Sochaczew 2F
19:39 Otwock – Łowicz 2F
19:55 Pilawa – Sochaczew 2EN
Zamiast połączyć wszystkie cogodzinne Łowicze i Sochaczewy z Otwockiem/Celestynowem to PLK zawsze wprowadzi jakiś element chaosu przez który się nie da, i wtedy są takie kwiatki jak Mrozy - Łowicz czy kursy z Pilawy które zaburzają regularność i nie da się na nich puścić Flirtów, a byłaby możliwa 100% obsługa przez ER160, bo 6 obiegów akurat się mieści w relacji Łowicz - Celestynów. No i w dobie remontu nie rozumiem dlaczego istnieją dalej kursy kończące i zaczynające na WZ i WWO
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Paweł D.
Posty: 5272
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 15 kwie 2023, 10:15

Nie jest to odpowiedź na moje pismo, ale wstawię żeby uciąć dyskusję kto jest winny opóźnieniom pociągów. Winien jest "wydłużony czas wymianu potoków Podróżnych".
Załączniki
KM_1.jpg

ashir
Posty: 27723
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 15 kwie 2023, 10:40

Nic nowego, w PKP Intercity też często powstają opóźnienia z powodu wydłużonego lokowania się podróżnych, zwłaszcza w długich TLK. ;-)

Łukasz
Posty: 10592
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 15 kwie 2023, 11:12

ashir pisze:Nic nowego, w PKP Intercity też często powstają opóźnienia z powodu wydłużonego lokowania się podróżnych, zwłaszcza w długich TLK. ;-)
Niedziwne, jak się robi 14 wagonów z ręcznym zamykaniem drzwi. A w szczycie w pociągach to wydłużone lokowanie się jest normą, zwłaszcza jak są na granicy zabieralności.
ŁK

Paweł D.
Posty: 5272
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 15 kwie 2023, 11:54

ashir pisze:
15 kwie 2023, 10:40
Nic nowego, w PKP Intercity też często powstają opóźnienia z powodu wydłużonego lokowania się podróżnych, zwłaszcza w długich TLK. ;-)
Ja bym jednak nie posunął się do porównywania składu IC z wąskimi drzwiami i pasażerami z bagażami do pasażerów z Flirta/EN. Chodziło o pociąg relacji Siedlce - Sochaczew, gdzie powodem (na zachodnim odcinku) jest jednotor i krzyżowania z IC, a nie garstka pasażerów. Po prostu KM zwaliło winę na pasażerów i tyle. Jeżeli pociąg łapie opóźnienie na Zachodniej albo odcinku Ursus-Gołąbki, to naprawdę nie chodzi o pasażerów, tylko braku wolnego toru. Oczywiście, winą może być jadący z przeciwka opóźniony pociąg z winy zbyt długiego lokowania podróżnych. Wtedy koło się zamyka i jako pasażer przyznaję się do winy. Bez bicia.

ashir
Posty: 27723
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 15 kwie 2023, 15:57

Nie rozumiem to pociąg nie złapał opóźnienia (nawet drobnego) na linii siedleckiej, które przeniósł na linię sochaczewską?

ODPOWIEDZ