Wydatki na transport i ĹÄ cznoĹÄ na Mazowszu
Moderator: JacekM
- Jacek Mocki
- Posty: 28
- Rejestracja: 23 cze 2006, 4:53
- Lokalizacja: Brisbane
Łączność kojarzy mi się z telefonami, np. telekomunikacją kolejową lub z Pocztą Polską. Nie znalazłem w tym zestawieniu żadnej informacji o wydatkach na łączność. Prawdopodobnie w tym roku łączność nie wymaga żadnych inwestycji, chyba że jest ona ukryta w ogólnych podpunktach dotyczących infrastruktury transportowej????
Tak trochę na rozluźnienie, w serialu "Trzynasty Posterunek", posterunkowy Cezary Cezary śpiewał kiedyś taką piosenkę o łączności, zaczynało się to mniej więcej tak "Miała matka trzech synów, ti, ti, ti, ti, ta, ta, ti, ta, ta ...." a kończyło się tak "... a trzeci co był głupi poszdł do łączności".
Pozdrawiam
Jacek
Tak trochę na rozluźnienie, w serialu "Trzynasty Posterunek", posterunkowy Cezary Cezary śpiewał kiedyś taką piosenkę o łączności, zaczynało się to mniej więcej tak "Miała matka trzech synów, ti, ti, ti, ti, ta, ta, ti, ta, ta ...." a kończyło się tak "... a trzeci co był głupi poszdł do łączności".
Pozdrawiam
Jacek
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
nie jesteśmy forum o łączności, więc pan Piechociński zapewne nie wklejał danych dotyczących łączności, a jedynie te z działu o transporcie i łączności, które dotyczyły transportu.Jacek Mocki pisze:Łączność kojarzy mi się z telefonami, np. telekomunikacją kolejową lub z Pocztą Polską.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
- Jacek Mocki
- Posty: 28
- Rejestracja: 23 cze 2006, 4:53
- Lokalizacja: Brisbane
- Kleszczu
- Stoi... Sofista?
- Posty: 13046
- Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
- Lokalizacja: Nowe Włochy
- Kontakt:
Drogi wojewódzkie są w zarządzie poszczególnych zarządów dróg wojewódzkich (16) - chyba, że przebiegają przez większe miasta i tak np. w Warszawie ciągi dróg wojewódzkich są pod nadzorem ZDM.
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel
- Kleszczu
- Stoi... Sofista?
- Posty: 13046
- Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
- Lokalizacja: Nowe Włochy
- Kontakt:
Właśnie nie do końca wiedziałem jaki jest wyznacznik tego, że to nie zarząd wojewódzki opiekuje się tymi drogami. Krajowych też, z wyjątkiem dróg klasy A i Spawcio pisze:Nie tyle większe, co będące na prawach powiatu. Krajowych to zresztą też dotyczy.
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel
Z tego co się orientuję, to tak. DK i DW w miastach na prawach powiatu leżą w zarządzie miasta. Jeden z niewielu plusów posiadania takiego prawa.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
- Jacek Mocki
- Posty: 28
- Rejestracja: 23 cze 2006, 4:53
- Lokalizacja: Brisbane
Ciągnąc dalej temat dróg, już teraz zdaję soie sprawę dlaczego mamy takie kiepskie drogi.
Po pierwsze, wrócę do tego nieskruszonego betonu, o którym dużo ludzi mówi. Jak weźmiemy pod uwagę GDDKiA, ZDM, DK i DW i diabli wiedzą co jeszcze, i założymy, że wszędzie trzeba kruszyć ten beton, i że dodatkowo ten beton czasami jest zbrojony, to nie ma siły na poprawę stanu dróg. No cóż, przyjdzie kiedyś taki piękny dzień i zachodnie firmy znowu wypompują kaskę z naszego kraju, tym razem za ominięcie nieskruszonego betonu (czasem zbrojonego).
Uwaga!!!! Do roboty Polacy!!!!
Pozdrawiam
Jacek
Po pierwsze, wrócę do tego nieskruszonego betonu, o którym dużo ludzi mówi. Jak weźmiemy pod uwagę GDDKiA, ZDM, DK i DW i diabli wiedzą co jeszcze, i założymy, że wszędzie trzeba kruszyć ten beton, i że dodatkowo ten beton czasami jest zbrojony, to nie ma siły na poprawę stanu dróg. No cóż, przyjdzie kiedyś taki piękny dzień i zachodnie firmy znowu wypompują kaskę z naszego kraju, tym razem za ominięcie nieskruszonego betonu (czasem zbrojonego).
Uwaga!!!! Do roboty Polacy!!!!
Pozdrawiam
Jacek
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36642
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
Jacek Mocki pisze:nieskrószonego betonu
Hę? Ja wiedziałem, że człowiek uczy się przez całe życie, ale nie sądziłem, że tak szybkoJacek Mocki pisze:nieskruszonego betonu
A do rzeczy - faktem jest, że ilość betonu w tego typu instytucjach jest wciąż znaczna. Najgorsze jest to, że nieraz ma się wrażenie, że ci ludzie nie zauważają tego, że zmiany na drogach są olbrzymie i wręcz powinnny już wymuszać rozwiązania sprzyjające transportowi zbiorowemu...
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
- Jacek Mocki
- Posty: 28
- Rejestracja: 23 cze 2006, 4:53
- Lokalizacja: Brisbane
To prawda, że zmiany są olbrzymie. W zasadzie chyba mało kto przewidywał, że na Świecie tak rozwinie się indywidualny transport samochodowy. Ludzie mają po dwa, a czasem i trzy samochodu.
Odnośnie dróg, to przytoczę jeden przykład z mojego podwórka. Obecnie liczba ludności w Brisbane wzrasta w tempie 800 ludzi na tydzień. Przewiduje się, że w takim tempie, to trzypasmowe autostrady zatkają się momentalnie. Zaczęto więc myśleć o rozwijaniu transportu publicznego i poszerzaniu autostrad, gdzie to tylko możliwe. Dodatkowo, zdecydowano się na budowę tuneli pod rzeką. Wkrótce powstanie ogromna masa nowych budowli inżynierskich, pokrywających potrzeby wzrostu ludności.
W Polsce oczywiście jest trochę inaczej. Liczba ludności raczej spada, włączając odpływ siły roboczej do krajów wysoko rozwiniętych. Jednak budowle inżynierskie z lat 70 i 80-tych już wymagają przebudowy, kapitalnych remontów lub generalnych modernizacji, włączając wszelkiego rodzaju modyfikacje. Dzieje się tak z kilku powodów, w każdym razie widać wyraźnie, że potrzebny jest skok jakościowy. Wyjście poza ramy myślenia o niezbudowanej przestrzeni.
Odnośnie dróg, to przytoczę jeden przykład z mojego podwórka. Obecnie liczba ludności w Brisbane wzrasta w tempie 800 ludzi na tydzień. Przewiduje się, że w takim tempie, to trzypasmowe autostrady zatkają się momentalnie. Zaczęto więc myśleć o rozwijaniu transportu publicznego i poszerzaniu autostrad, gdzie to tylko możliwe. Dodatkowo, zdecydowano się na budowę tuneli pod rzeką. Wkrótce powstanie ogromna masa nowych budowli inżynierskich, pokrywających potrzeby wzrostu ludności.
W Polsce oczywiście jest trochę inaczej. Liczba ludności raczej spada, włączając odpływ siły roboczej do krajów wysoko rozwiniętych. Jednak budowle inżynierskie z lat 70 i 80-tych już wymagają przebudowy, kapitalnych remontów lub generalnych modernizacji, włączając wszelkiego rodzaju modyfikacje. Dzieje się tak z kilku powodów, w każdym razie widać wyraźnie, że potrzebny jest skok jakościowy. Wyjście poza ramy myślenia o niezbudowanej przestrzeni.
- piechocinski
- Posty: 57
- Rejestracja: 17 gru 2006, 22:18
- Lokalizacja: www.Piechocinski.blog.onet.pl
- Kontakt:
Mylisz się Jacku ludzie co prawda czesto emigruja ale ilość samochodów na potęgę rośnie a i mobilność społeczenstwa rosnie dla porównania Warszawa wpołowie lat 2000cznych przeskoczyła Berlin wliczbie samochodów na 1000 gospodarstw domowych pozdrowienia na antypodach kibicuj Radwanskiej skutecznie
lubię naszą okolicę
- Jacek Mocki
- Posty: 28
- Rejestracja: 23 cze 2006, 4:53
- Lokalizacja: Brisbane
Przegrała Ale szkoda. Może za rok?
Czyżbym mylił się z tymi budowlami inżynierskimi? Trasa katowicka, Węzeł kolejowy w Warszawie, Dworzec Centralny w Warszawie, ul. Puławska w stronę Piaseczna, Dworzec PKS Warszawa Zachodnia, budynek dworca kolejowego w Legionowie, etc.
Ciekaw jestem, przy okazji, jak się sprawa ma z zapachami w toaletach nowych pociągów Kolei Mazowieckich?
Czyżbym mylił się z tymi budowlami inżynierskimi? Trasa katowicka, Węzeł kolejowy w Warszawie, Dworzec Centralny w Warszawie, ul. Puławska w stronę Piaseczna, Dworzec PKS Warszawa Zachodnia, budynek dworca kolejowego w Legionowie, etc.
Ciekaw jestem, przy okazji, jak się sprawa ma z zapachami w toaletach nowych pociągów Kolei Mazowieckich?
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,9519 ... linie.htmlJest zgoda na lotnisko w Modlinie
śmik 2009-01-02, ostatnia aktualizacja 2009-01-02 20:12
Tak ma wyglądać terminal na lotnisku w Modlinie, zaprojektowany przez zespół architektów z pracowni Stefana Kuryłowicza Materiały inwestora
Urząd Lotnictwa Cywilnego wydał zezwolenie na założenie lotniska w Modlinie. Na razie ma służyć małym samolotom, a za kilka lat boeingom i airbusom.
- To pierwszy krok do uruchomienia lotniska. Pozwoli m.in. na zaciąganie kredytów i rozpoczęcie budowy - mówi Katarzyna Krasnodębska, rzeczniczka Urzędu Lotnictwa Cywilnego. Szefowie spółki w Modlinie liczą na to, że port zostanie wpisany do rejestru lotnisk w połowie roku. Na początek ma służyć awionetkom. Wprawdzie korzystają one już z tamtejszego pasa startowego, ale według ULC "teraz jest tak, jakby lądowały na polu".
Wciąż nie wiadomo za to, kiedy zacznie się budowa docelowego lotniska, z którego mają korzystać tanie linie lotnicze. W styczniu ma być wprawdzie wydana decyzja środowiskowa, która powie, jak budować i eksploatować lotnisko, żeby nie zaszkodzić przyrodzie, ale niewykluczone, że tak jak poprzednie uzgodnienia w tej sprawie zostanie zaskarżona przez ekologów. Już kilkakrotnie składali odwołania, bo twierdzą, że lotnisko zaszkodzi okolicznym ptakom.
W optymistycznym wariancie budowa portu zaczęłaby się w połowie roku. Wówczas pierwsze boeingi czy airbusy wylądowałyby w Modlinie pod przełomie 2010 i 2011 roku.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]