KtĂłry autobus jest najtrudniejszy w prowadzeniu?

Moderatorzy: JacekM, Dantte

pawel-sc
Posty: 7
Rejestracja: 02 paź 2011, 22:58
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: pawel-sc » 09 paź 2011, 18:34

Jamad pisze:jeśli masz miejsce 15-ką skręcasz jak 12
czyli w SU 15 odległość pomiędzy osią przednią, a środkową (napędzaną) jest taka sama jak w SU 12, czy w "deskorolce" ta odległość pomiędzy osiami jest większa?

Czy jadąc przegubem gdy środkowa oś minie krawężnik to ostatnia oś już na pewno na niego nie wjedzie, czy wręcz przeciwnie - doczepa ścina zakręt i może zaliczyć krawężnik?

Awatar użytkownika
Desert
Zbanowany
Posty: 3030
Rejestracja: 23 lis 2007, 16:09
Lokalizacja: 100-(L)ica

Post autor: Desert » 09 paź 2011, 18:35

Odległość między osiami ta sama.

Co do przeguba, Ikarus dupą pójdzie po linii 2 osi, czyli jak przejdzie środek to i tył.
Jednakże autobusy 18m potrzebują troszke rezerwy. Na kursie wszystko Ci na pewno pokażą :)
Obrazek
"Jak coś wiem to wiem, a jak czegoś nie wiem to mógłbym wiedzieć czyli i tak wiem, jeżeli się mylę to przepraszam, bo mógłbym się mylić, ale ja się nie mylę."

Awatar użytkownika
Patryk2222
Posty: 1305
Rejestracja: 10 lut 2007, 22:52
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Patryk2222 » 09 paź 2011, 19:01

Desert pisze:Odległość między osiami ta sama.
...
Chyba jednak nie taka sama :arrow:
Urbino 12 :arrow: 5900 mm
Urbino 15 :arrow: 6800 mm
A415>>3911>>3916>>3905>>4796>>4938 :?: >>5457>>1804

D2156HM6UT POWER >> http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=xyaT6AMVrU0
Ehhh wspomnienia ostatnią jazdą 5202 https://www.youtube.com/watch?v=xdPpMuFIcAg

Awatar użytkownika
Desert
Zbanowany
Posty: 3030
Rejestracja: 23 lis 2007, 16:09
Lokalizacja: 100-(L)ica

Post autor: Desert » 09 paź 2011, 19:05

Uznajmy że masz rację. Nie mniej rażąca różnica to nie jest.
Obrazek
"Jak coś wiem to wiem, a jak czegoś nie wiem to mógłbym wiedzieć czyli i tak wiem, jeżeli się mylę to przepraszam, bo mógłbym się mylić, ale ja się nie mylę."

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 09 paź 2011, 19:07

Pewnie, 90 centymetrów w rozstawie osi... Drobiażdżek.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Awatar użytkownika
Desert
Zbanowany
Posty: 3030
Rejestracja: 23 lis 2007, 16:09
Lokalizacja: 100-(L)ica

Post autor: Desert » 09 paź 2011, 19:11

Doskonale wiesz do czego zmierzam.
Obrazek
"Jak coś wiem to wiem, a jak czegoś nie wiem to mógłbym wiedzieć czyli i tak wiem, jeżeli się mylę to przepraszam, bo mógłbym się mylić, ale ja się nie mylę."

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 09 paź 2011, 19:15

Na pewno nie do tego, że zakręty bierzesz tak samo deskorolką, jak SU12. Bo jeśli tam zmierzasz, to błądzisz :D
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Awatar użytkownika
Desert
Zbanowany
Posty: 3030
Rejestracja: 23 lis 2007, 16:09
Lokalizacja: 100-(L)ica

Post autor: Desert » 09 paź 2011, 19:25

Oczywiście że nie :smile:
Obrazek
"Jak coś wiem to wiem, a jak czegoś nie wiem to mógłbym wiedzieć czyli i tak wiem, jeżeli się mylę to przepraszam, bo mógłbym się mylić, ale ja się nie mylę."

Awatar użytkownika
chester
Posty: 3937
Rejestracja: 25 paź 2009, 22:07
Lokalizacja: Natolin

Post autor: chester » 09 paź 2011, 19:29

Desert pisze:Odległość między osiami ta sama.

Co do przeguba, Ikarus dupą pójdzie po linii 2 osi, czyli jak przejdzie środek to i tył.
Jednakże autobusy 18m potrzebują troszke rezerwy. Na kursie wszystko Ci na pewno pokażą :)
To nie wynika z osiemnastometrowosci solarisa, ale ze skretnosci trzeciej osi ikarusa.
Dlaczego pieprzone pierożki są dobre, a pieprzone życie już nie? (B. Schaeffer)
Historia uczy jednego - nigdy nikogo niczego nie nauczyła.

Awatar użytkownika
Desert
Zbanowany
Posty: 3030
Rejestracja: 23 lis 2007, 16:09
Lokalizacja: 100-(L)ica

Post autor: Desert » 09 paź 2011, 19:30

Nikt przecież z tym nie przeczy, za dużo pisania by wszystko łopatologicznie wyjaśnić, tutaj tylko tak z grubsza - na kursie wszystko i tak pokażą + powiedzą.
Obrazek
"Jak coś wiem to wiem, a jak czegoś nie wiem to mógłbym wiedzieć czyli i tak wiem, jeżeli się mylę to przepraszam, bo mógłbym się mylić, ale ja się nie mylę."

Awatar użytkownika
Jamad
Posty: 118
Rejestracja: 11 mar 2006, 21:05
Lokalizacja: R-1

Post autor: Jamad » 09 paź 2011, 23:00

Szeregowy_Równoległy pisze:Pewnie, 90 centymetrów w rozstawie osi... Drobiażdżek.
Szeregowy - doskonale wiesz, że w przypadku SU12 oraz SU15 zawsze pilnujesz w lustrze drugiej osi i krawężnika i czy rozstaw osi to będzie 6 czy 8 metrów to i tak po pokonaniu pierwszego skrętu technika pokonywania zakrętów jest dokładnie ta sama. W opisywanej sytuacji to długość zwisu tylnego a nie te 90 cm ma decydujące znaczenie dla wykonania bezpiecznego skrętu :spoko:.
Pozdrawiam
[||==||][==||==||]

pawel-sc
Posty: 7
Rejestracja: 02 paź 2011, 22:58
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: pawel-sc » 12 paź 2011, 22:11

Desert pisze:na kursie wszystko i tak pokażą + powiedzą.
Niestety u nas w województwie nie ma nigdzie możliwości wykupienia sobie jazd, (nie mówię już o nauce) na jakimś autobusie przegubowym lub też "deskorolce". Przeważnie uczą na autobusach 10-11 metrowych i ja także na takim się uczyłem. Stąd moje pytania odnośnie dłuższych autobusów, bo nigdy nie miałem okazji poprowadzenia takiego, a chciałbym chociaż w teorii poznać różnice w technice jazdy przegubem , a zwłaszcza patologicznie wydłużoną "deskorolką".

Desert, ja już prawko kat. D mam, jednak cóż z tego jeżeli moje doświadczenie z tej kategorii jest żadne. Dlatego zadaje Wam takie może dla niektórych głupie pytania. Wiem, że nic nie zastąpi praktyki na drodze, ale odrobina teorii też nie zaszkodzi, dlatego dziękuję Wam za podjęcie dyskusji.

A wracając do tematu - ta różnica 90 cm w rozstawieniu osi miedzy SU 12, a SU 15 oznacza, ze właśnie SU 15 musimy o te 90 cm dalej wypuszczać do przodu w porównaniu do SU 12 przy pokonywaniu takiego samego zakrętu?

fraktal
Posty: 5478
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 12 paź 2011, 22:26

pawel-sc pisze: Dlatego zadaje Wam takie może dla niektórych głupie pytania. Wiem, że nic nie zastąpi praktyki na drodze, ale odrobina teorii też nie zaszkodzi, dlatego dziękuję Wam za podjęcie dyskusji.
Twoje pytania w żadnym razie nie są głupie. ;-) Chciałbym tylko uprzedzić, że nie wszyscy odpowiadający w tym temacie mają prawo jazdy kategorii D. ;-) Na przykład ja nie mam, ale dodam od siebie, że w Warszawie każdy nowy kierowca jeździ z patronem przez pierwsze dni. U Was tak nie ma? Bo może nie ma się co aż tak przejmować, bo patron wszystko objaśni na początku pracy. :smile: Niewykluczone też, że zostaniesz skierowany na dodatkowe szkolenie przed podjęciem pracy. ;-)

pawel-sc
Posty: 7
Rejestracja: 02 paź 2011, 22:58
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: pawel-sc » 15 paź 2011, 16:55

fraktal pisze: w Warszawie każdy nowy kierowca jeździ z patronem przez pierwsze dni. U Was tak nie ma?
U nas jest inaczej. Po przyjęciu ma się 2 tygodnie - jeździ sie tydzień na rano, tydzień na popołudnie (żeby dowiedzieć sie jak wyglądają zjazdy, tankowanie itd). Jeździ sie jako pasażer i poznaje linie, jak kierowca ma dobry dzień to coś wytłumaczy jeśli chodzi o obsługę autobusu itp. A po tych 2 tygodniach dostaje się od razu grafik na cały miesiąc i wio na linie. Mozna dostać nawet w pierwszy dzień pracy przeguba na jakiejś pospiesznej linii - nie ma taryfy ulgowej dla świerzaków.
No i ponawiam pytanie:

ta różnica 90 cm w rozstawieniu osi miedzy SU 12, a SU 15 oznacza, ze w przypadku SU 15 musimy o te 90 cm dalej wypuszczać do przodu w porównaniu do SU 12 przy pokonywaniu takiego samego zakrętu?

Awatar użytkownika
Jamad
Posty: 118
Rejestracja: 11 mar 2006, 21:05
Lokalizacja: R-1

Post autor: Jamad » 16 paź 2011, 1:49

pawel-sc pisze: ...
No i ponawiam pytanie:
ta różnica 90 cm w rozstawieniu osi miedzy SU 12, a SU 15 oznacza, ze w przypadku SU 15 musimy o te 90 cm dalej wypuszczać do przodu w porównaniu do SU 12 przy pokonywaniu takiego samego zakrętu?
Nie. Nigdy tego samego skrętu tym samym busem nie pokonasz w dokładnie taki sam sposób tylko zawsze robisz drugie kółko raz bliżej a raz dalej od krawężnika. Te dodatkowe 90 cm rekompensujesz sobie raczej odległością od krawężnika przy łamaniu i tak naprawdę nawet początkujący szofer daje radę za pierwszym razem. To taki odruch Pawłowa, który w miarę nabywania praktyki przechodzi w nerwicę natręctw :D. IMHO to mocniejsze wypuszczanie, o którym piszesz miałoby sens w przypadku busa z rozstawem osi zdecydowanie większym od standardowego.
Ale to raczej takie autobusowe sajens fikszyn dla nawiedzonych hehe :spoko:.
Pozdrawiam
[||==||][==||==||]

ODPOWIEDZ