Eksploatacja jednotoru na Boernerowo

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7675
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 19 wrz 2011, 16:13

Os0 pisze:Trzeba było kombinować i zbudować drugi tor do końca trasy.
Awarie się zdarzają i nie trwają wiecznie.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

Awatar użytkownika
Os0
Posty: 1644
Rejestracja: 01 sie 2011, 18:11
Lokalizacja: Nowodwory

Post autor: Os0 » 19 wrz 2011, 16:17

Ja nie mówię tutaj o awariach, ale ogólnie. Trasa była wyłączona na tyle długo, że można było zrobić drugi tor na całej długości linii.
:mewa: 2 17 186 211 233 509 516 518 N01 N03 N13

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25343
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 19 wrz 2011, 16:24

Nie można. Teren leśny na Boernerowie uniemożliwia tam jakiekolwiek prace z wyłączeniem rozebrania linii.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
JKTpl
Posty: 3493
Rejestracja: 12 lis 2008, 12:40
Kontakt:

Post autor: JKTpl » 19 wrz 2011, 16:32

pawcio pisze:Nie można. Teren leśny na Boernerowie uniemożliwia tam jakiekolwiek prace z wyłączeniem rozebrania linii.
Chodzi o las za STARYM BEMOWEM? To do ww. miejsca niedałosie? Poważnie pytam.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25343
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 19 wrz 2011, 16:33

Nie wiem, do którego miejsca są ograniczenia.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 19 wrz 2011, 20:43

To jest jakiś wykręt. Lasy się normalnie karczuje pod inwestycje, tak, w Polsce też. Rezerwat to nie jest.

px33
Posty: 1587
Rejestracja: 07 lut 2011, 17:43

Post autor: px33 » 19 wrz 2011, 21:06

Ale po co karczować? Może gdyby trochę poluzować zabezpieczenia na mijankach i rozbudować system rozpoznawania tramwaju (pierwszy czujnik i sygnalizator jakieś 50m przed zabezpieczeniem, tak żeby pierwszy tramwaj wjeżdżał na jednotor bez zatrzymywania i dodatkowe wyraźne oznaczenie zajętości - w takiej sytuacji jeśli dwa wagony kierują się na jednotor, oba wjeżdżają w bufor i zaczynają hamowanie i ten który dostaje czerwone wyhamowuje, a drugi dostaje zezwolenie bez wyhamowania do zera przyspiesza - jest bezpiecznie), nie byłoby problemów

Paweł D.
Posty: 5272
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 19 wrz 2011, 21:49

px33 pisze:Ale po co karczować? Może gdyby trochę poluzować zabezpieczenia na mijankach i rozbudować system rozpoznawania tramwaju (...) nie byłoby problemów
Już mamy rozbudowany system i codzienne przełamania blokady.

Piottr
Posty: 1294
Rejestracja: 27 kwie 2010, 9:36
Lokalizacja: Wilanów
Kontakt:

Post autor: Piottr » 20 wrz 2011, 9:19

Na Śląsku była blokada przełączana ręcznie przez motorniczego. Albo wzbudzana przez trzeci przewód pantografem tramwaju.
Tu mamy blokadę elektroniczną - i czyżby życie znów zweryfikowało, że rozwiązania najprostsze są najskuteczniejsze?

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36634
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 20 wrz 2011, 9:33

Ja zawsze byłem tego zdania ;)
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
JKTpl
Posty: 3493
Rejestracja: 12 lis 2008, 12:40
Kontakt:

Post autor: JKTpl » 20 wrz 2011, 18:36

Piottr pisze:i czyżby życie znów zweryfikowało, że rozwiązania najprostsze są najskuteczniejsze?
Dla mnie nieodżałowany jest dawny sposób wzbudzania czerwonego przy przejeździe przez Kaliskiego i Kocjana. Systemu mijanek nie pamiętam zbyt dobrze, jeszcze nie moje czasy.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26827
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 20 wrz 2011, 23:12

Proponuje wozy drabiniaste i paleczke sztafetowa. 100% skutecznosci i bezpieczenstwa

Proponuje jednak pogadac z jakims motorniczym ze slaskim doswiadczeniem o tym wspanialym ichnim systemie..
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 05 lut 2012, 16:52

A tak w ogóle ktoś zamierza zrobić coś, żeby dwudziestka zaczęła funkcjonować normalnie?
W piątek pasażerowie dziękowali motorniczemu, że w ogóle zjawił się (wcześniej była 50-minutowa przerwa). Brak drugiego toru na Żeraniu jest tylko częściowym problemem i nie zmienia tego, że tramwaje z miasta przyjeżdżają opóźnione.

I kolejne pytanie: jaki sens mają skróty z Żerania na Koło - tak żeby miekszańcy Boernerowa zupełnie byli pozbawieni przez jakiś czas tramwaju?
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25343
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 06 lut 2012, 6:40

MeWa pisze:jaki sens mają skróty z Żerania na Koło - tak żeby miekszańcy Boernerowa zupełnie byli pozbawieni przez jakiś czas tramwaju?
Prostowanie rozkładu, by następnym kursem na Żeraniu znów nie było bałaganu.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 06 lut 2012, 14:22

To zależy od wielkości opóźnienia. Szkoda tylko, że odbywa się to kosztem mieszkańców jednotoru, gdzie tylko jeden tramwaj mają do dyspozycji.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

ODPOWIEDZ