Strona 1 z 73
: 16 sty 2008, 12:22
autor: NR
obecny RJ lini 20 niejest dostosowany do warunków meteorologicznych
z powodu gołoledzi na ciągu komunikacyjnym zwanym torowiskiem opóźnienia sięgają powyżej 30 minut, a gdy przekroczą 40 min to brygada ma wytracone kółko
: 16 sty 2008, 12:48
autor: MisiekK
tygrys pisze:obecny RJ lini 20 niejest dostosowany do warunków meteorologicznych
z powodu gołoledzi na ciągu komunikacyjnym zwanym torowiskiem opóźnienia sięgają powyżej 30 minut, a gdy przekroczą 40 min to brygada ma wytracony półkurs
Hmmm... Mozesz wyjaśnić bardziej związek pogody z torowiskiem?
: 16 sty 2008, 13:59
autor: Bastian
Faktem jest, że rozkład 20 jest napięty, i o ile w lecie motornirkowi lepiej dają radę trzymać się rozkładu, to przy choć trochę śliskich torach - i zmniejszeniu szybkości - cały system prowadzenia tam ruchu zaczyna się wykrzaczać. To rzeczywiście daje się obecnie na 20 zaobserwować.
: 16 sty 2008, 13:59
autor: Glonojad
Obecny rozkład jest dość napięty, jakiekolwiek obsunięcie powoduje, z braku innych niż rozkładowe możliwości krzyżowania, obsuwy które trwają do końca dnia (chyba, że się któryś kurs wytnie po prostu). Przypadkowo ostatnio się pojawił w TTS bardzo ciekawy artykuł na ten temat.
: 16 sty 2008, 13:59
autor: MisiekK
Bastian pisze:Faktem jest, że rozkład 20 jest napięty, i o ile w lecie motornirkowi lepiej dają radę trzymać się rozkładu, to przy choć trochę śliskich torach - i zmniejszeniu szybkości - cały system prowadzenia tam ruchu zaczyna się wykrzaczać. To rzeczywiście daje się obecnie na 20 zaobserwować.
Piasecznice, piasecznice, piasecznice... do wagonów!
: 16 sty 2008, 14:15
autor: Glonojad
Przecież się instalują sukcesywnie.
: 16 sty 2008, 14:53
autor: MisiekK
inż. Glonojad pisze:Przecież się instalują sukcesywnie.
Tylko wagony z nimi nie są wysyłane na 20....
: 16 sty 2008, 15:04
autor: mkm101
MisiekK pisze:inż. Glonojad pisze:Przecież się instalują sukcesywnie.
Tylko wagony z nimi nie są wysyłane na 20....
Tak, trzeba to natychmiast zmienić.
Co proponujesz - piasecznice do 10xx czy składy na Boernerowo?
: 16 sty 2008, 15:15
autor: MisiekK
mkm101 pisze:MisiekK pisze:Tylko wagony z nimi nie są wysyłane na 20....
Tak, trzeba to natychmiast zmienić.
Co proponujesz - piasecznice do 10xx czy składy na Boernerowo?
No niekoniecznie do 10xx - 10xx (z jednym wyjątkiem) powinny przejechać się WMH w jedna stronę.
Składy tak, pod warunkiem, że będzie to końcówka jakiejś dłuższej linii jadącej dalej, niz do Koła.
: 16 sty 2008, 15:49
autor: mkm101
mkm101 pisze:MisiekK pisze: Co proponujesz - piasecznice do 10xx czy składy na Boernerowo?
Składy tak, pod warunkiem, że będzie to końcówka jakiejś dłuższej linii jadącej dalej, niz do Koła.
OK, czyli na Dyw. 303 i Kaliskiego proponujesz przewóz much luzem? (są tam potoki na dwuskłady? Bo teraz nawet solówki są względnie luźne)
A skąd weźmiesz tę linię - stworzysz nową czy ściągniesz z Nowego Bemowa?
: 16 sty 2008, 16:18
autor: MisiekK
mkm101 pisze:OK, czyli na Dyw. 303 i Kaliskiego proponujesz przewóz much luzem? (są tam potoki na dwuskłady? Bo teraz nawet solówki są względnie luźne)
Wiesz, koncepcja przesiadkowa z dużą częstotliwością wzięła tam totalnie 'w łeb'. Może jednak częstotliwość 10 jest za duża.
mkm101 pisze:A skąd weźmiesz tę linię - stworzysz nową czy ściągniesz z Nowego Bemowa?
Nie zastanawiałem się nad samą linią - postawiłeś mnie przed wyborem - piasecznice do 10xx albo składy. Wiadomo, że piasecznic do wagonów, które za chwile zobaczą złom nie będzie się montowało, bo to wyrzucanie pieniążków. Natomiast pchanie tam składów jeżdżacych w relacji Koło-Boernerowo byłoby totalna brednią.
: 16 sty 2008, 16:19
autor: MeWa
Teraz sprowokuję dyskusję: skoro koncpecja przesiadek wzięła w łeb, to może w ogóle tam nie ma sensu puszczać tramwajów skoro tyle problemów?
: 16 sty 2008, 16:23
autor: mariow
MisiekK pisze:Wiesz, koncepcja przesiadkowa z dużą częstotliwością wzięła tam totalnie 'w łeb'. Może jednak częstotliwość 10 jest za duża.
znaczy sie 20stka pusta jezdzi?
MeWa pisze:Teraz sprowokuję dyskusję: skoro koncpecja przesiadek wzięła w łeb, to może w ogóle tam nie ma sensu puszczać tramwajów skoro tyle problemów?
z tego co gdzies czytalem to zdaje sie że juz przed wojną mieszkancy mieli cos przeciw tej linii
: 16 sty 2008, 16:25
autor: MisiekK
MeWa pisze:Teraz sprowokuję dyskusję: skoro koncpecja przesiadek wzięła w łeb, to może w ogóle tam nie ma sensu puszczać tramwajów skoro tyle problemów?
To znaczy, że popyt jest miejszy od obecnej podaży miejsc. Chętni są, więc linia jest potrzebna.
: 16 sty 2008, 16:41
autor: mkm101
MisiekK pisze:MeWa pisze:Teraz sprowokuję dyskusję: skoro koncpecja przesiadek wzięła w łeb, to może w ogóle tam nie ma sensu puszczać tramwajów skoro tyle problemów?
To znaczy, że popyt jest miejszy od obecnej podaży miejsc. Chętni są, więc linia jest potrzebna.
No to jak?
Solówki co 10min to zbyt duża podaż miejsc a Ty proponujesz (w ramach wprowadzania wagonów z piasecznicami) wpuszczać tam składy (i to najlepiej co 10 min skoro ma to jeździć gdzieś dalej niż tylko na Koło) ?
Pytanie MeWy jest jak najbardziej na miejscu -
po co tam tramwaj? Czy nie da się tego (tych chętnych których nie wystarcza na solówkę co 10min) obsłużyć autobusami? Zwłaszcza że są problemy z dopięciem brygad na innych, bardziej potrzebujących ciągach tramwajowych?