Strona 1 z 73

: 16 sty 2008, 12:22
autor: NR
obecny RJ lini 20 niejest dostosowany do warunków meteorologicznych
z powodu gołoledzi na ciągu komunikacyjnym zwanym torowiskiem opóźnienia sięgają powyżej 30 minut, a gdy przekroczą 40 min to brygada ma wytracone kółko

: 16 sty 2008, 12:48
autor: MisiekK
tygrys pisze:obecny RJ lini 20 niejest dostosowany do warunków meteorologicznych
z powodu gołoledzi na ciągu komunikacyjnym zwanym torowiskiem opóźnienia sięgają powyżej 30 minut, a gdy przekroczą 40 min to brygada ma wytracony półkurs
Hmmm... Mozesz wyjaśnić bardziej związek pogody z torowiskiem?

: 16 sty 2008, 13:59
autor: Bastian
Faktem jest, że rozkład 20 jest napięty, i o ile w lecie motornirkowi lepiej dają radę trzymać się rozkładu, to przy choć trochę śliskich torach - i zmniejszeniu szybkości - cały system prowadzenia tam ruchu zaczyna się wykrzaczać. To rzeczywiście daje się obecnie na 20 zaobserwować.

: 16 sty 2008, 13:59
autor: Glonojad
Obecny rozkład jest dość napięty, jakiekolwiek obsunięcie powoduje, z braku innych niż rozkładowe możliwości krzyżowania, obsuwy które trwają do końca dnia (chyba, że się któryś kurs wytnie po prostu). Przypadkowo ostatnio się pojawił w TTS bardzo ciekawy artykuł na ten temat.

: 16 sty 2008, 13:59
autor: MisiekK
Bastian pisze:Faktem jest, że rozkład 20 jest napięty, i o ile w lecie motornirkowi lepiej dają radę trzymać się rozkładu, to przy choć trochę śliskich torach - i zmniejszeniu szybkości - cały system prowadzenia tam ruchu zaczyna się wykrzaczać. To rzeczywiście daje się obecnie na 20 zaobserwować.
Piasecznice, piasecznice, piasecznice... do wagonów!

: 16 sty 2008, 14:15
autor: Glonojad
Przecież się instalują sukcesywnie.

: 16 sty 2008, 14:53
autor: MisiekK
inż. Glonojad pisze:Przecież się instalują sukcesywnie.
Tylko wagony z nimi nie są wysyłane na 20....

: 16 sty 2008, 15:04
autor: mkm101
MisiekK pisze:
inż. Glonojad pisze:Przecież się instalują sukcesywnie.
Tylko wagony z nimi nie są wysyłane na 20....
Tak, trzeba to natychmiast zmienić.
Co proponujesz - piasecznice do 10xx czy składy na Boernerowo?

: 16 sty 2008, 15:15
autor: MisiekK
mkm101 pisze:
MisiekK pisze:Tylko wagony z nimi nie są wysyłane na 20....
Tak, trzeba to natychmiast zmienić.
Co proponujesz - piasecznice do 10xx czy składy na Boernerowo?
No niekoniecznie do 10xx - 10xx (z jednym wyjątkiem) powinny przejechać się WMH w jedna stronę.
Składy tak, pod warunkiem, że będzie to końcówka jakiejś dłuższej linii jadącej dalej, niz do Koła.

: 16 sty 2008, 15:49
autor: mkm101
mkm101 pisze:
MisiekK pisze: Co proponujesz - piasecznice do 10xx czy składy na Boernerowo?
Składy tak, pod warunkiem, że będzie to końcówka jakiejś dłuższej linii jadącej dalej, niz do Koła.
OK, czyli na Dyw. 303 i Kaliskiego proponujesz przewóz much luzem? (są tam potoki na dwuskłady? Bo teraz nawet solówki są względnie luźne)
A skąd weźmiesz tę linię - stworzysz nową czy ściągniesz z Nowego Bemowa?

: 16 sty 2008, 16:18
autor: MisiekK
mkm101 pisze:OK, czyli na Dyw. 303 i Kaliskiego proponujesz przewóz much luzem? (są tam potoki na dwuskłady? Bo teraz nawet solówki są względnie luźne)
Wiesz, koncepcja przesiadkowa z dużą częstotliwością wzięła tam totalnie 'w łeb'. Może jednak częstotliwość 10 jest za duża.
mkm101 pisze:A skąd weźmiesz tę linię - stworzysz nową czy ściągniesz z Nowego Bemowa?
Nie zastanawiałem się nad samą linią - postawiłeś mnie przed wyborem - piasecznice do 10xx albo składy. Wiadomo, że piasecznic do wagonów, które za chwile zobaczą złom nie będzie się montowało, bo to wyrzucanie pieniążków. Natomiast pchanie tam składów jeżdżacych w relacji Koło-Boernerowo byłoby totalna brednią.

: 16 sty 2008, 16:19
autor: MeWa
Teraz sprowokuję dyskusję: skoro koncpecja przesiadek wzięła w łeb, to może w ogóle tam nie ma sensu puszczać tramwajów skoro tyle problemów? :D

: 16 sty 2008, 16:23
autor: mariow
MisiekK pisze:Wiesz, koncepcja przesiadkowa z dużą częstotliwością wzięła tam totalnie 'w łeb'. Może jednak częstotliwość 10 jest za duża.
znaczy sie 20stka pusta jezdzi?
MeWa pisze:Teraz sprowokuję dyskusję: skoro koncpecja przesiadek wzięła w łeb, to może w ogóle tam nie ma sensu puszczać tramwajów skoro tyle problemów?
z tego co gdzies czytalem to zdaje sie że juz przed wojną mieszkancy mieli cos przeciw tej linii

: 16 sty 2008, 16:25
autor: MisiekK
MeWa pisze:Teraz sprowokuję dyskusję: skoro koncpecja przesiadek wzięła w łeb, to może w ogóle tam nie ma sensu puszczać tramwajów skoro tyle problemów? :D
To znaczy, że popyt jest miejszy od obecnej podaży miejsc. Chętni są, więc linia jest potrzebna.

: 16 sty 2008, 16:41
autor: mkm101
MisiekK pisze:
MeWa pisze:Teraz sprowokuję dyskusję: skoro koncpecja przesiadek wzięła w łeb, to może w ogóle tam nie ma sensu puszczać tramwajów skoro tyle problemów? :D
To znaczy, że popyt jest miejszy od obecnej podaży miejsc. Chętni są, więc linia jest potrzebna.
No to jak?
Solówki co 10min to zbyt duża podaż miejsc a Ty proponujesz (w ramach wprowadzania wagonów z piasecznicami) wpuszczać tam składy (i to najlepiej co 10 min skoro ma to jeździć gdzieś dalej niż tylko na Koło) ?
Pytanie MeWy jest jak najbardziej na miejscu - po co tam tramwaj? Czy nie da się tego (tych chętnych których nie wystarcza na solówkę co 10min) obsłużyć autobusami? Zwłaszcza że są problemy z dopięciem brygad na innych, bardziej potrzebujących ciągach tramwajowych?