pawcio w sms-ie pisze:Jutro o 17 w sali senatu palacu kazimierzowskiego wyklad jerzego lejka pt. Metro warszawskie - stan aktualny i perspektywy rozwoju.
Wydarzenia, spotkania, konferencje
Moderator: JacekM
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36653
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
Zamieszczam tu, z prośbą o wrzucenie do tematu, który uważacie za najwłaściwszy.
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
- humptyangel
- Posty: 554
- Rejestracja: 14 lip 2007, 18:48
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
Warto czytać inne fora, np. SSC. Tu informacje o prelekcji pojawiły się w weekend.
Relacja z prelekcji: http://www.skyscrapercity.com/showthrea ... 94&page=19
Relacja z prelekcji: http://www.skyscrapercity.com/showthrea ... 94&page=19
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu jego napisania:)
SISKOM - Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji
SISKOM - Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
To nie do końca tak. Jeden wariant już jest w Studium Uwarunkowań Rozwoju i nikt nie powiedział, że po zbudowaniu reszty III linii metra, III linia metra nie przejęłaby odnogi na Gocław.Miasto analizuje zupełnie nowe wytyczenie III linii.
tylko miasto dawno milczy na ten temat, więc można uznać, że nic z tego.Robiono badania na temat poprowadzenia I linii na Białołękę, wstępnie wyznaczono stację. Wszystko zależy od dec. Miasta. Technicznie możliwe
to to jeszcze dawno złożono i nic się nie dzieje.Złożono wniosek o środki na budowę stacji Pl. Konstytucji i Muranów - temat nie umarł.
nie jestem pewien, czy mi się kiedyś o uszy nie obiło, że ona miałaby przez Pole Mokotowskie przechodzić. Nie mniej jednak nie widzę jak stacja Politechnika czy Pole Mokotowskie mają być przystosowane. O IV linii nikt nie myśli na razie.Więc mam nadzieje, że przynajmniej A-11 Politechnika jest jakoś przystosowana do połączenia z IV.
[ Dodano: 2008-01-17, 23:48 ]
tylko uważajcie, bo lokalizacje wyjść ze stacji praktycznie we wszystkich przypadkach, poza Nowym Światem i chyba Powiślem, uległy zmianom.to pojawi się zapewne na stronie SISKOM
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
- humptyangel
- Posty: 554
- Rejestracja: 14 lip 2007, 18:48
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
Ws. aktualności prezentacji dostałem zapewnienie o dostarczeniu najbardziej aktualnych planów i schematów, bo w prezentacji pojawiły się błędy. Poza tym MW prowadzi rozmowy z PKP i CH Wileński by wydłużyć przejście podziemne tak,aby wychodziło na perony. Plan z prezentacji przedstawiał zaś inna lokalizacje.
Co do wydłużenia I linii, jak powiedziałem na prelekcji, Rada Dzielnicy Białołęka pojęła uchwałę w tej sprawie i toczył się rozmowy z biurami UM st. Warszawa.
Nie wiem, czy reprezentacja WAWKOM była, bo nic na to nie wskazuje. IV linia nie wypadła z planów, gdyż jej korytarz był rozważany przez BPRW jako jeden z przebiegów III lini.
Tak samo mogę stwierdzić, że III linia też wypadła z planów - na stronach Metra nie istnieje, a jedynym źródłem poznania w jej kwestii jest SUiKZP.
Poza tym Lejk powiedział, że następnym etapem po wybudowaniu podstawowych lini będą połączenia poprzeczne. Choć na te pytania ws. innych lini poza I i II lepiej potrafi odpowiedzieć BDiK niż MW.
Co do wydłużenia I linii, jak powiedziałem na prelekcji, Rada Dzielnicy Białołęka pojęła uchwałę w tej sprawie i toczył się rozmowy z biurami UM st. Warszawa.
Nie wiem, czy reprezentacja WAWKOM była, bo nic na to nie wskazuje. IV linia nie wypadła z planów, gdyż jej korytarz był rozważany przez BPRW jako jeden z przebiegów III lini.
Tak samo mogę stwierdzić, że III linia też wypadła z planów - na stronach Metra nie istnieje, a jedynym źródłem poznania w jej kwestii jest SUiKZP.
Poza tym Lejk powiedział, że następnym etapem po wybudowaniu podstawowych lini będą połączenia poprzeczne. Choć na te pytania ws. innych lini poza I i II lepiej potrafi odpowiedzieć BDiK niż MW.
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu jego napisania:)
SISKOM - Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji
SISKOM - Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
nie tyle błędy, co po prostu pierwsza wersja to byłahumptyangel pisze:w prezentacji pojawiły się błędy
nie ma mocy sprawczej.humptyangel pisze:Rada Dzielnicy Białołęka pojęła uchwałę w tej sprawie
szczerze, choć oczywiście chciałbym, wątpię, żeby coś z tego wyszło - na razie wskazuje wszystko, że wycofano się z tego po cichu. PS. viewtopic.php?t=3367humptyangel pisze:się rozmowy z biurami UM st. Warszawa.
To że rozważał, nie znaczy, że jest. Bo w żadnych dokumentach miasta nie ma tego, a nieprzyjęte rozważania BPRW nie stanowią planów miasta. Oficjalnie nikt się o IV linii nie wypowiada, zresztą nie ma czemu się dziwić, skoro nawet I nie skończyliśmy.humptyangel pisze:IV linia nie wypadła z planów, gdyż jej korytarz był rozważany przez BPRW jako jeden z przebiegów III lini.
Metro tylko realizuje plany miasta w tym zakresie i po prostu nie ma dyspozycji w sprawie dalszego przedłużenia III linii, więc bez sensu byłoby o tym pisać na stronie Metra - na razie tylko II linia wchłonęła odnogę gocławską. Gdyby III linia powstała, to myślę, że "odzyska" ją. Nie mniej jednak w Studium Uwarunkowań jest III linia, tak jak i w planach budowy stacji Stadion.humptyangel pisze:na stronach Metra nie istnieje
tu wyraził stanowisko firmy, która - podkreślam - jest inwestorem zastępczym i nie zajmuje się planowaniem przebiegów.humptyangel pisze:Poza tym Lejk powiedział, że następnym etapem po wybudowaniu podstawowych lini będą połączenia poprzeczne.
Widać kiepsko orientujesz się. PS. Ty z napisem "humptyangel" i SISKOM na głowie też nie chodziłeś. A sporo pytań miałeś, m.in. o węzeł na Morach, parkingi Parkuj i Jedźhumptyangel pisze:Nie wiem, czy reprezentacja WAWKOM była, bo nic na to nie wskazuje
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
- humptyangel
- Posty: 554
- Rejestracja: 14 lip 2007, 18:48
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
Z Morami popełniłem babola - chodziło mi o stację Połczyńska.
Co do I linii. Przelinkowałeś tu cytat mówiący o rozważaniach z początku prezydentury HGW - co puścić TMP - tramwaj czy metro. Uchwała RD dotyczy innego wariantu - via środek Huty.
Dodam, że rozwiązania BPRW są udostępniane przez MW podmiotom startującym do walki o II linie.
No napisu nie miałem, zapominałem sie przedstawić Lejkowi przed mikrofonem. Poza tym nikogo z WAWKOM nie znam z twarzy
Co do I linii. Przelinkowałeś tu cytat mówiący o rozważaniach z początku prezydentury HGW - co puścić TMP - tramwaj czy metro. Uchwała RD dotyczy innego wariantu - via środek Huty.
Dodam, że rozwiązania BPRW są udostępniane przez MW podmiotom startującym do walki o II linie.
No napisu nie miałem, zapominałem sie przedstawić Lejkowi przed mikrofonem. Poza tym nikogo z WAWKOM nie znam z twarzy
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu jego napisania:)
SISKOM - Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji
SISKOM - Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
Podałem linka, żeby wskazać na dyskusję (a nie do konkretnego postu). Dalej - o ile mnie pamięć nie myli - jest wzmianka także o tym co jeśli nie mostem.
Historia uczy, że uchwały dzielnic niewiele w tej sprawie mogą. Były przecież uchwały rad dzielnic w sprawie niezmieniania przebiegu II linii metra... Jak nie ma woli politycznej u góry, to dzielnica wiele nie zdziała. A woli - sądząc po wypowiedziach - w chwili obecnej nie ma. Tak samo jak w sprawie A-12 i A-16.
Historia uczy, że uchwały dzielnic niewiele w tej sprawie mogą. Były przecież uchwały rad dzielnic w sprawie niezmieniania przebiegu II linii metra... Jak nie ma woli politycznej u góry, to dzielnica wiele nie zdziała. A woli - sądząc po wypowiedziach - w chwili obecnej nie ma. Tak samo jak w sprawie A-12 i A-16.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36653
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
Może kogoś zainteresuje:
A to wszystko w Domu Spotkań z Historią, ul. Karowa 2016 lipca • środa, godz. 18.00
„Opowieści z Kresów” – Za tendrem! Koleje w Galicji Wschodniej. Prowadzi Tomasz Kuba Kozłowski.
W cyklu „Opowieści z Kresów” Tomasz Kuba Kozłowski zaprasza na podróż koleją po Kresach południowo-wschodnich. W programie m. in. opowieść o Stanisławie Rawicz-Kosińskim, budowniczym kolei galicyjskich, historia lwowskich pociągów popularnych i burzliwe dzieje dworca we Lwowie, anegdoty i facecje o kolejarzach, podróżnych oraz dworcowych restauracjach. W programie oryginalny film dokumentalny z lat 30. Wycieczka pociągiem popularnym w dolinę Świcy.
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
W ramach Festiwalu Nauki:
77. Historia bez happy-endu. Warszawskie powojenne dworce kolejowe –
A. Gzowska, Koło Popularyzatorów Architektury Stolicy PASaż,
25 IX godz. 16
Prezentacja wybranych obiektów powojennej architektury kolejowej,
podkreślenie ich walorów architektonicznych i użytkowych, nakreślenie
przewidywanej linii rozwoju
Instytut Historii Sztuki UW
Krakowskie Przedmieście 26/28, budynek starego BUW, sala 106
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
Jak ktoś się wybiera, niech da znać...
Jakie są warszawskie dworce?
Aleksandra Oniszk2008-09-24, ostatnia aktualizacja 2008-09-24 22:11
Brudne, odrapane, straszą turystów - takie są warszawskie dworce. Z jaką myślą były budowane i co je czeka? Patrząc na dworzec Wileński, który zmienił się w galerię handlowa, można się spodziewać, że nie będzie to historia z happy endem.
W budynku starego BUW-u będą dziś pokazane archiwalne oraz niedawno wykonane zdjęcia naszych dworców. Nie zabraknie fotografii Centralnego. Organizatorzy pokazu odbywającego się w ramach Festiwalu Nauki opowiedzą o pomysłach na ten główny dworzec stolicy, zanim jeszcze powstał, oraz o tajemniczej sadzawce, która kiedyś znajdowała się w jego podziemiach. Przypomną też, że w 1975 r. Dworzec Centralny zdobył tytuł Mistera Warszawy w kategorii architektura, a dziś uważany jest za jedno z brzydszych miejscstolicy.
- Dworce to wyraziste i bardzo specyficzne znaki w przestrzeni miejskiej - mówi Alicja Gzowska z Koła Popularyzatorów Architektury Stolicy PASaż. - Kończy się jednak już ich epoka. Uważane są za kłopot. Są burzone, przerabiane lub obrastają galeriami handlowymi. Jeśli nawet przetrwają, to stawia się w ich pobliżu wielkie budynki, które mają je zasłonić.
PASaż działa od roku. Tworzy go grupa studentek historii sztuki UW. Nazwę przyjęły od tytułu książki Waltera Benjamina "Pasaże", w której opisywał XIX- wieczny Paryż. Uważał on to miasto za mistyczne miejsce, stolicę XIX wieku. Dla PASażu takim miejscem jest Warszawa.
"Historia bez happy endu. Warszawskie powojenne dworce kolejowe" - budynek starego BUW-u, sala 106, ul. Krakowskie Przedmieście 26/28, godz. 16
(...)
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
Tramwaj do Piaseczna
środa, 24 września 2008
Biuro Drogownictwa i Komunikacji Urzędu Miasta Stołecznego Warszawy
we współpracy
ze Stowarzyszeniem Inżynierów i Techników Komunikacji RP
Oddział w Warszawie
ma zaszczyt zaprosić na XLVII Forum dyskusyjne na temat:
„Linia tramwajowa do Piaseczna”
Słowo wstępne wygłoszą:
mgr Piotr Krukowski i mgr inż. Waldemar Lasek
Forum odbędzie się w dniu 25 września 2008 r. o godz. 17.00
w Warszawskim Domu Technika NOT przy ul. Czackiego 3/5 w Warszawie,
sala C, V piętro (winda)
Wstęp wolny.
środa, 24 września 2008
Biuro Drogownictwa i Komunikacji Urzędu Miasta Stołecznego Warszawy
we współpracy
ze Stowarzyszeniem Inżynierów i Techników Komunikacji RP
Oddział w Warszawie
ma zaszczyt zaprosić na XLVII Forum dyskusyjne na temat:
„Linia tramwajowa do Piaseczna”
Słowo wstępne wygłoszą:
mgr Piotr Krukowski i mgr inż. Waldemar Lasek
Forum odbędzie się w dniu 25 września 2008 r. o godz. 17.00
w Warszawskim Domu Technika NOT przy ul. Czackiego 3/5 w Warszawie,
sala C, V piętro (winda)
Wstęp wolny.