III linia metra i kolejne - koncepcje rozwoju sieci metra

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
AdamKlocusky
Posty: 580
Rejestracja: 25 mar 2021, 13:43
Lokalizacja: Targówek
Kontakt:

Post autor: AdamKlocusky » 14 wrz 2023, 11:35

person pisze:
14 wrz 2023, 10:35
AdamKlocusky pisze:
13 wrz 2023, 17:05
Wracając, najtańsze i nie wymagające rozwiązanie to po prostu kursy skrócone M2 jak kiedyś do Wilanowskiej na M1. Bez żadnych dodatkowych kosztów wynikających z SIP.
Dżizas, londyńskie metra ma pierdyliard kursów skróconych i nikt nie wprowadza dodatkowych kresek na mapie, numerów, czy kolorów. Po prostu stacyjny SIP wyświetla informację do której stacji jedzie dany pociąg. I już.
My mamy wyświetlacze i w miarę dobry system zapowiedzi dźwiękowej na peronach.
Po co ponownie wynajdywać koło?
No o tym właśnie mówię. Po prostu kursy skrócone jako M2 tylko na ekranach z inną destynacją.
mb112 pisze:
14 wrz 2023, 10:45
Linia metra ma prosty przebieg i wiadomo, że pociąg nie skręci gdzieś w bok i nie pojedzie inną trasą. A nawet jak będzie kurs skrócony to wiadomo, że można wysiąść na ostatniej stacji i w razie potrzeby wsiąść w kolejny pociąg na tym samym peronie.
Stąd M1 Wilanowska byłoby wystarczającą informacją a 190 Os. Górczewska nie (i stale powtarzam że nie rozumiem, skąd to 'oszczędzanie' numerów).
Tak. Tam gdzie kursy skrócone/wydłużone pokrywają się przystankowo z trasą zwykłą powinnien być jeden numer (tj. 112). A tam, gdzie tak nie jest - jako oddzielna linia (patrz 190).
Obrazek
___________________________________________________________________________________
1 13 20 22 124 137 138 154 206 307 340 406 444 460 462 512 517 805 N12

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6929
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 14 wrz 2023, 12:12

To jest podejście do problemu od dupy strony. 190 po prostu nie powinno mieć żadnych kursów na Jelonki i tyle.

mb112
Posty: 965
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 14 wrz 2023, 14:14

Emyl pisze:
14 wrz 2023, 12:12
To jest podejście do problemu od dupy strony. 190 po prostu nie powinno mieć żadnych kursów na Jelonki i tyle.
Wiadomo, że tak, ale jeżdżenie tam z tym samym numerem jest jeszcze głupsze.
W ogóle to na Człuchowskiej najlepiej widać jaki jest bałagan z tymi dowozówkami w tym rejonie - teoretycznie jest tam 7 linii, z czego tylko 3 w miarę porządne (122, 177, 189) i 4 dziadowe (112, 190, 249, 743). Przed M2 były 3 silne linie (112, 189, 190). (ale to już inny temat trochę)

Autobus Czerwon
Posty: 4097
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 14 wrz 2023, 15:22

mb112 pisze:
14 wrz 2023, 14:14

W ogóle to na Człuchowskiej najlepiej widać jaki jest bałagan z tymi dowozówkami w tym rejonie - teoretycznie jest tam 7 linii, z czego tylko 3 w miarę porządne (122, 177, 189) i 4 dziadowe (112, 190, 249, 743). Przed M2 były 3 silne linie (112, 189, 190). (ale to już inny temat trochę)
No tam to powinno zostać 177, 189, 743 oraz 249 podbite do częstotliwości 177 i skoordynowane z nim. Ale znając życie, jeszcze długo mieszkańcy będą musieli się męczyć z obecnym dziadostwem xd

primoż
Posty: 3742
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 14 wrz 2023, 15:44

Matt Cubis pisze:
13 wrz 2023, 16:26
Zapewne dlatego, że miasto ma niemal zerowy wpływ na to co robi GDDKiA. :>
Nie wiem, co ma zerowy wpływ miasta na Gdakę w przypadku S8 w szklanej tubie, bo S2 pod Ursynowem przebiega w tunelu :>
Nie zawsze poważne opinie :wink:

Matt Cubis
Posty: 460
Rejestracja: 05 mar 2017, 22:25
Lokalizacja: Natolin

Post autor: Matt Cubis » 14 wrz 2023, 17:13

Oj, ja się tylko droczę, że gdyby była to ulica miejska to biuro architektury na pewno już by chciało ją zasypać. :P

Ale wystarczy już OT xD

Asesino
Posty: 179
Rejestracja: 20 kwie 2012, 14:01

Post autor: Asesino » 23 lis 2023, 22:44

https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 80922.html
Chcielibyśmy zacząć budować III linię w 2027 r. i skończyć w 2030 r. – mówi prezydent. – Sieć metra działa jak naczynia połączone – jeśli mówimy o jednej linii, absrahując od całego systemu, to wskazani jesteśmy na wyciąganie złych wniosków. Budujemy linie po kolei. Rzeczywiście IV linia, zasilana I, II i III linią, może przewozić największą liczbę pasażerów, ale kolejność jest uzasadniona. Na razie skupmy się na III linii. To zmiana miastotwórcza – zaznacza Trzaskowski.
Czyli jednak najpierw trzecia linia, potem czwarta. To po co w ogóle robić analizy, gdzie są jakie potoki, skoro potem i tak budujemy według czyjegoś widzimisię?

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4765
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 23 lis 2023, 22:50

Może trzeba podpowiedzieć że to co kojarzymy jako czwarta linia, może się nazywać trzecią linią?
Obrazek

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25342
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 24 lis 2023, 6:19

Myślę że przede wszystkim jest to gra, że przed wyborami nie wolno powiedzieć, że III linia doznaje okresowego spowolnienia w realizacji.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26826
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 24 lis 2023, 7:53

Ja mam taką nadzieję, chociaż coraz bardziej płonną.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36633
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 24 lis 2023, 8:13

A finansowanie już jest?
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26826
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 24 lis 2023, 8:41

Za miesiąc się zmieni rząd, to i finansowanie się znajdzie.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6929
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 19 gru 2023, 16:22

WTP i Rafau chwalą się początkiem przetargu do prac projektowych M3 - końca nie widać :)

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36633
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 10 mar 2024, 22:26

Ani słowa o podpisaniu umowy za 78 mln PLN na projekt? Zatkało was z wrażenia? ;)
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6929
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 11 mar 2024, 5:27

Nie wiem co jeszcze można na ten temat napisać. Nawet nie chce mi się znowu nakręcać XD

ODPOWIEDZ