III linia metra i kolejne - koncepcje rozwoju sieci metra
Moderator: JacekM
Jakim zainteresowaniem cieszyłaby się taka linia?
C1 Dworzec Gdański (węzeł z A i koleją)
C2 Babka
C3 Esperanto
C4 Okopowa (węzeł z większością linii z trambuspasa)
C5 Rondo Daszyńskiego (węzeł z B)
C6 Plac Zawiszy (węzeł z koleją)
C7 Pomnik Lotnika (węzeł z buspasem Trasy Łazienkowskiej)
C8 Kampus Ochota
C9 Uniwersytet Medyczny
C10 Rakowiec
C11 Żwirki i Wigury (węzeł z koleją)
C12 Port Lotniczy
C1 Dworzec Gdański (węzeł z A i koleją)
C2 Babka
C3 Esperanto
C4 Okopowa (węzeł z większością linii z trambuspasa)
C5 Rondo Daszyńskiego (węzeł z B)
C6 Plac Zawiszy (węzeł z koleją)
C7 Pomnik Lotnika (węzeł z buspasem Trasy Łazienkowskiej)
C8 Kampus Ochota
C9 Uniwersytet Medyczny
C10 Rakowiec
C11 Żwirki i Wigury (węzeł z koleją)
C12 Port Lotniczy
A ja się zastanawiam, czy trzecia linia nie powinna biec z Nowodworów na Gocław... Od biedy, to można wtedy wykorzystać nawet drugi peron na Stadionie, tylko, że wylot na Gocław byłby od południa, a wylot na Nowodwory od pónocy. Choć lepsze rozwiązanie moim zdaniem z węzłem na Wileńskim, a przebieg linii pod Targową...
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
- U1 (niebieska) - jak teraz, tylko z wydłużeniem na Tarchomin. Ale nie po całym osiedlu, tylko jeden przystanek przy skwerze.
- U2 (czerwona) - rozwidlenie na Bemowie, co by nie było potrzeby dobudowywania jakichś dodatkowych linii w dalekiej przyszłości.
- U3 (zielona) - linia z Ochoty na Gocławek, poprzez najbardziej sensowny odcinek.
- U4 (żółta) - linia z Wilanowa, poprzez Nowy Świat, Krakowskie Przedmieście i Broniewskiego na Chomiczówkę.
- U5 (fioletowa) - tak naprawdę ma to być premetro bez odcinków kolizyjnych, choć w poprzednich projektach widniała jako pełnoprawna linia metra.
Mam jeszcze na planach U6 (na Gocław), ale nie wiem, jak je dalej rozwinąć, więc nie pokazuję.
A no popatrz, blisko "średnicówki" w Paryżu, w centrum, biegną blisko i równolegle aż 3 linie metra - pełnoprawne 1 i 7 oraz automatyczna 14 . A Ochota to dość duże osiedle, więc kwalifikuje się do metra nie mniej niż Ursynów.MeWa pisze:Dublowanie i linii tramwajowej (od Rakowca do Gocławka), i linii średnicowej wzdłuż Al. Jerozolimskich, jest już zupełnie bez sensu...
Gocławek to trochę inna sprawa, bo tam jest rzadsza zabudowa, to chyba tam zmienię przebieg i umieszczę na Gocław.
Wiedz, że już od dosyć dawna projektuję trasy metra dla Warszawy, bo co rusz zmieniam to i owo, żeby lepiej dopasować. Dziękujemy za krytykę .
Ale Paryż to nie Warszawa, tak jak Londyn nie jest Lizboną...Nitrome pisze:A no popatrz, blisko "średnicówki" w Paryżu
Rozumiem zatem, że masz w posiadaniu szczegółowe analizy potoków pasażerskich i kierunków rozwoju miasta?Nitrome pisze:Wiedz, że już od dosyć dawna projektuję trasy metra dla Warszawy, bo co rusz zmieniam to i owo, żeby lepiej dopasować.
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
Czyli te plany robisz kreśląc palcem po mapie?Nitrome pisze:Nie.
Ja bym się zastanawiał, czy III linia jest w ogóle potrzebna. A jeśli tak, to którędy ma biegnąć (równolegle do średnicy mamy silną linię tramwajową). Trzecią linię bym raczej poprowadził południkowo, a na Zachodni - tramwaj.zofey pisze:II/III/... linia powinna dojść do Dworców Zachodniego i Wschodniego umożliwiając przesiadkę tam, a nie w Centrum.
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
od Starego Miasta - Nowy Świat- Aleje Ujazdowskie - Belwederska - Sobieskiego - Wilanowska - do palacu w WilanowieWolfchen pisze:Czyli te plany robisz kreśląc palcem po mapie?Nitrome pisze:Nie.Ja bym się zastanawiał, czy III linia jest w ogóle potrzebna. A jeśli tak, to którędy ma biegnąć (równolegle do średnicy mamy silną linię tramwajową). Trzecią linię bym raczej poprowadził południkowo, a na Zachodni - tramwaj.zofey pisze:II/III/... linia powinna dojść do Dworców Zachodniego i Wschodniego umożliwiając przesiadkę tam, a nie w Centrum.