III linia metra i kolejne - koncepcje rozwoju sieci metra

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
zofey
Posty: 1570
Rejestracja: 11 mar 2009, 8:29
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki - Służewiec

Post autor: zofey » 02 gru 2009, 8:15

Jakim zainteresowaniem cieszyłaby się taka linia?
C1 Dworzec Gdański (węzeł z A i koleją)
C2 Babka
C3 Esperanto
C4 Okopowa (węzeł z większością linii z trambuspasa)
C5 Rondo Daszyńskiego (węzeł z B)
C6 Plac Zawiszy (węzeł z koleją)
C7 Pomnik Lotnika (węzeł z buspasem Trasy Łazienkowskiej)
C8 Kampus Ochota
C9 Uniwersytet Medyczny
C10 Rakowiec
C11 Żwirki i Wigury (węzeł z koleją)
C12 Port Lotniczy

Flash8222
Posty: 7603
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 02 gru 2009, 12:12

Zerowym gdyż z nikąd do Lostniska linia i w dodatku ch.... rozplanowane stacje z odległościami przystanków autobusowych...

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14783
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 02 gru 2009, 12:40

A ja się zastanawiam, czy trzecia linia nie powinna biec z Nowodworów na Gocław... Od biedy, to można wtedy wykorzystać nawet drugi peron na Stadionie, tylko, że wylot na Gocław byłby od południa, a wylot na Nowodwory od pónocy. Choć lepsze rozwiązanie moim zdaniem z węzłem na Wileńskim, a przebieg linii pod Targową... :-k
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Tm
Posty: 7559
Rejestracja: 13 gru 2005, 21:27
Lokalizacja: Boskie Buenos

Post autor: Tm » 03 gru 2009, 19:49

A może metro z Białołęki i Tarchomina do Centrum i dalej jako przerobiona WKD.
აბგდევზთიკლმნოპჟრსტუფქღყშჩცძწჭხჯჰ
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 03 gru 2009, 19:51

Wolfchen pisze:dalej jako przerobiona WKD.
mocno przerobiona ;) myślę, że potoki z Tarchomina i na WKD jednak są nieporównywalne.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Tm
Posty: 7559
Rejestracja: 13 gru 2005, 21:27
Lokalizacja: Boskie Buenos

Post autor: Tm » 03 gru 2009, 21:07

MeWa pisze:mocno przerobiona ;) myślę, że potoki z Tarchomina i na WKD jednak są nieporównywalne.
Przynajmniej dopóki Raków i Salomea nie zaczną się rozbudowywać.
აბგდევზთიკლმნოპჟრსტუფქღყშჩცძწჭხჯჰ
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى

Nitrome
Posty: 10
Rejestracja: 18 sie 2009, 15:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Nitrome » 27 cze 2010, 15:18

Obrazek

- U1 (niebieska) - jak teraz, tylko z wydłużeniem na Tarchomin. Ale nie po całym osiedlu, tylko jeden przystanek przy skwerze.
- U2 (czerwona) - rozwidlenie na Bemowie, co by nie było potrzeby dobudowywania jakichś dodatkowych linii w dalekiej przyszłości.
- U3 (zielona) - linia z Ochoty na Gocławek, poprzez najbardziej sensowny odcinek.
- U4 (żółta) - linia z Wilanowa, poprzez Nowy Świat, Krakowskie Przedmieście i Broniewskiego na Chomiczówkę.
- U5 (fioletowa) - tak naprawdę ma to być premetro bez odcinków kolizyjnych, choć w poprzednich projektach widniała jako pełnoprawna linia metra.

Mam jeszcze na planach U6 (na Gocław), ale nie wiem, jak je dalej rozwinąć, więc nie pokazuję.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 27 cze 2010, 15:37

Dublowanie i linii tramwajowej (od Rakowca do Gocławka), i linii średnicowej wzdłuż Al. Jerozolimskich, jest już zupełnie bez sensu...
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Nitrome
Posty: 10
Rejestracja: 18 sie 2009, 15:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Nitrome » 27 cze 2010, 16:02

MeWa pisze:Dublowanie i linii tramwajowej (od Rakowca do Gocławka), i linii średnicowej wzdłuż Al. Jerozolimskich, jest już zupełnie bez sensu...
A no popatrz, blisko "średnicówki" w Paryżu, w centrum, biegną blisko i równolegle aż 3 linie metra - pełnoprawne 1 i 7 oraz automatyczna 14 :grin: . A Ochota to dość duże osiedle, więc kwalifikuje się do metra nie mniej niż Ursynów.

Gocławek to trochę inna sprawa, bo tam jest rzadsza zabudowa, to chyba tam zmienię przebieg i umieszczę na Gocław.

Wiedz, że już od dosyć dawna projektuję trasy metra dla Warszawy, bo co rusz zmieniam to i owo, żeby lepiej dopasować. Dziękujemy za krytykę :D .

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14783
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 27 cze 2010, 16:36

Nitrome pisze:A no popatrz, blisko "średnicówki" w Paryżu
Ale Paryż to nie Warszawa, tak jak Londyn nie jest Lizboną...
Nitrome pisze:Wiedz, że już od dosyć dawna projektuję trasy metra dla Warszawy, bo co rusz zmieniam to i owo, żeby lepiej dopasować.
Rozumiem zatem, że masz w posiadaniu szczegółowe analizy potoków pasażerskich i kierunków rozwoju miasta?
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Nitrome
Posty: 10
Rejestracja: 18 sie 2009, 15:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Nitrome » 27 cze 2010, 16:49

Wolfchen pisze:Rozumiem zatem, że masz w posiadaniu szczegółowe analizy potoków pasażerskich i kierunków rozwoju miasta?
Nie.

Awatar użytkownika
zofey
Posty: 1570
Rejestracja: 11 mar 2009, 8:29
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki - Służewiec

Post autor: zofey » 27 cze 2010, 17:04

Pisząc "dublowanie Średnicy" kompletnie zapomina się o transporcie podmiejskim. Średnicę wypełnią mieszkańcy miasteczek, wsi oraz dzielnic Warszawy gdzie metro nigdy nie dojdzie. II/III/... linia powinna dojść do Dworców Zachodniego i Wschodniego umożliwiając przesiadkę tam, a nie w Centrum.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14783
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 27 cze 2010, 17:32

Nitrome pisze:Nie.
Czyli te plany robisz kreśląc palcem po mapie? :shock:
zofey pisze:II/III/... linia powinna dojść do Dworców Zachodniego i Wschodniego umożliwiając przesiadkę tam, a nie w Centrum.
Ja bym się zastanawiał, czy III linia jest w ogóle potrzebna. A jeśli tak, to którędy ma biegnąć (równolegle do średnicy mamy silną linię tramwajową). Trzecią linię bym raczej poprowadził południkowo, a na Zachodni - tramwaj.
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

milosz
Posty: 53
Rejestracja: 18 lip 2009, 19:42

Post autor: milosz » 27 cze 2010, 17:58

Wolfchen pisze:
Nitrome pisze:Nie.
Czyli te plany robisz kreśląc palcem po mapie? :shock:
zofey pisze:II/III/... linia powinna dojść do Dworców Zachodniego i Wschodniego umożliwiając przesiadkę tam, a nie w Centrum.
Ja bym się zastanawiał, czy III linia jest w ogóle potrzebna. A jeśli tak, to którędy ma biegnąć (równolegle do średnicy mamy silną linię tramwajową). Trzecią linię bym raczej poprowadził południkowo, a na Zachodni - tramwaj.
od Starego Miasta - Nowy Świat- Aleje Ujazdowskie - Belwederska - Sobieskiego - Wilanowska - do palacu w Wilanowie

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14783
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 27 cze 2010, 18:41

A po co metro w pałacu? Rozsądniej byłoby na Miasteczko Wilanów. No i Stare Miasto też kulawe - nie te potoki, taką trasę, to powinien mieć tramwaj... 8-(
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

ODPOWIEDZ