III linia metra i kolejne - koncepcje rozwoju sieci metra

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
zofey
Posty: 1570
Rejestracja: 11 mar 2009, 8:29
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki - Służewiec

Post autor: zofey » 27 cze 2010, 20:19

Trakt Królewski i Gagarina (na tej drugiej chce ktoś zrobić tramwaje) są wydolne autobusowo... Jak ciasno to można dać jeszcze więcej, albo 20+ metrowe.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36634
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 27 cze 2010, 22:08

zofey pisze:Trakt Królewski i Gagarina (na tej drugiej chce ktoś zrobić tramwaje) są wydolne autobusowo...
Czyli uważasz, że nie jest to potok na tramwaj, ani - tym bardziej - na metro?
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
zofey
Posty: 1570
Rejestracja: 11 mar 2009, 8:29
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki - Służewiec

Post autor: zofey » 27 cze 2010, 22:28

Nie chcę generalizować na Wilanów-Centrum, ale od Spacerowej do Starego Miasto uzysk byłby znikomy. O ile 180 jest zawalony to 116 i 195 są do dyspozycji.

Metro może skręcić tak ostro żeby wyszło Belwederska-Spacerowa-Marszałkowska? (równolegle z I linią do Centrum)

2. Gagarina. Jako codzienny użytkownik 131 już kompletnie nie widzę sensu zastępowania go tramwajem. Lepiej niech zwiększą częstotliwość (kosztem skasowania 422).

mamadoo
Posty: 202
Rejestracja: 11 gru 2006, 13:10
Lokalizacja: Rakowiec

Post autor: mamadoo » 18 sie 2010, 0:26

Stacja techniczno-postojowa na Koziej Górce, skoro ma być zbudowana przy torach kolejowych, mogłaby być dobrym punktem, w którym pociągi skm przechodziłyby na trasę metra. Ale takie rozwiązania w tej części Europu środkowo-wschodniej nikomu jeszcze do głowy nie przyszły, choć w Tokio, jest to z powodzeniem praktykowane...

Jak to się robi w Tokio...

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36634
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 18 sie 2010, 0:32

E tam, nie będzie żadnej Koziej Górki. A przynajmniej nie za mojego życia...
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27396
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 18 sie 2010, 1:55

mamadoo pisze:Stacja techniczno-postojowa na Koziej Górce, skoro ma być zbudowana przy torach kolejowych, mogłaby być dobrym punktem, w którym pociągi skm przechodziłyby na trasę metra.
To rozumiem w celu takim, żeby wykolejenie TLK w Rembertowie skutkowało kolapsem na Jelonkach?
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

mamadoo
Posty: 202
Rejestracja: 11 gru 2006, 13:10
Lokalizacja: Rakowiec

Post autor: mamadoo » 18 sie 2010, 8:14

fik pisze:To rozumiem w celu takim, żeby wykolejenie TLK w Rembertowie skutkowało kolapsem na Jelonkach?
No, właśnie piszę, że w tej części świata tutejszym umysłom trudno ogarnąć takie rozwiązania. W stolicy metro musi być koniecznie niezwiązane z żadnym innym, istniejącym systemem transportowym, nawet stacje tych innych systemów nie mogą być za blisko, co najmniej, jak w Moskwie. Łatwiej jest zbudować nową linię metra niż zadbać o istniejącą infrastrukturę albo ją zmodernizować.

Awatar użytkownika
zofey
Posty: 1570
Rejestracja: 11 mar 2009, 8:29
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki - Służewiec

Post autor: zofey » 18 sie 2010, 13:00

Niech Warszawa się broni przed wszelkimi relacjami z PKP. =;

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 18 sie 2010, 20:42

Nie trzeba tak daleko patrzec - wspolne odcinki kolejowo-metrowskie spotkac mozna w Londynie. Juz widze jednak jak nasze instytucje wydaja przepisy wedle ktorych mozna byloby cos takiego uruchomic...
Na marginesie - w obecnym ukladzie pociagi i tak dojezdzalyby tylko do Stadionu, chyba ze zachodnie przedluzenie III linii kiedys powstanie.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Paweł_K
Taki ligowy Bełchatów
Posty: 5297
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:12
Lokalizacja: W-wa Gocławek (HQ)
Kontakt:

Post autor: Paweł_K » 19 sie 2010, 9:53

W Paryżu są 3 linie metra, jeżdżące w sporej części trasy na powierzchni (ot, choćby linia 6, przekraczająca Sekwanę mostem i w centralnej części trasy poprowadzona po wiadukcie nad ulicami). Ciekawostką jest, że pociągi mają ogumione koła, co ma zmniejszać hałas. Taniej chyba wybudować wiadukt niż drążyć tunel tam gdzie nie potrzeba/nie da się ?
And if the band you're in starts playing different tunes
I'll see you on the dark side of the moon

Richard Wright 1943-2008 - Shine on, you crazy diamond...

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26826
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 19 sie 2010, 10:17

My mamy zbyt ładne miasto, by sobie pozwolić na jego szpecenie estakadami metra. Rzym i Paryż mogę się przecież przy Warszawie schować...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

mrs
Posty: 205
Rejestracja: 15 sie 2008, 0:18

Post autor: mrs » 19 sie 2010, 10:54

MeWa pisze:Nie trzeba tak daleko patrzec - wspolne odcinki kolejowo-metrowskie spotkac mozna w Londynie. Juz widze jednak jak nasze instytucje wydaja przepisy wedle ktorych mozna byloby cos takiego uruchomic...
AFAIR, systemy kolejowe w Londynie są rozdzielone i metro nie ma nic wspólnego z koleją. London Overground to zwyczajna kolejka, ale mimo tego pociągi podmiejskie korzystają tam z trzeciej szyny i raczej nie występuje problem pt. "opóźnienie SKM przez zderzenie pociągu TLK z samochodem".

Nie wspominając o tym, że przewoźników kolejowych w samym Londynie jest tyle, że można się przewrócić...

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 20 sie 2010, 3:03

mrs pisze: AFAIR, systemy kolejowe w Londynie są rozdzielone i metro nie ma nic wspólnego z koleją. London Overground to zwyczajna kolejka, ale mimo tego pociągi podmiejskie korzystają tam z trzeciej szyny i raczej nie występuje problem pt. "opóźnienie SKM przez zderzenie pociągu TLK z samochodem".
nie do końca są rozdzielne - występują wspólne odcinki zarówno z Overground (które ma rodowód jak najbardziej kolejowy), niektóre odcinki są też dopuszczone do ruchu kolejowego wg przepisów kolejowych. Mnogość różnych destynacji i przeplatanie się tras powoduje szereg kłopotów - nie trzeba pociągu dalekobieżnego, żeby jakaś linia się posypała...
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

mrs
Posty: 205
Rejestracja: 15 sie 2008, 0:18

Post autor: mrs » 20 sie 2010, 13:03

MeWa pisze:nie do końca są rozdzielne - występują wspólne odcinki zarówno z Overground (które ma rodowód jak najbardziej kolejowy), niektóre odcinki są też dopuszczone do ruchu kolejowego wg przepisów kolejowych. Mnogość różnych destynacji i przeplatanie się tras powoduje szereg kłopotów - nie trzeba pociągu dalekobieżnego, żeby jakaś linia się posypała...
Ok, fakt, są dwa odcinki na których metro ma wspólną infrastrukturę z Oveground, a na jednym z nich nawet z National Rail. Tylko różnica jest taka, że tam jak się posypie jakaś relacja, to nie masz od razu paraliżu całej metropolii - u nas mamy jednak linię średnicową na którą wrzucane są pociągi z wszystkich kierunków i znacznie łatwiej o efekt domina, który tej zimy mieliśmy przecież niemal codziennie.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 20 sie 2010, 14:57

No właśnie, a tutaj wprowadzenie pociągów na III linię, abstahując od sensowności, wprowadziłoby dywersyfikację tras.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

ODPOWIEDZ