Komunikacja miejska we Włochach

Moderator: Wiliam

primoż
Posty: 3743
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 20 cze 2023, 14:39

Ale w dalszym ciągu nie rozwiązuje problematycznej i ryzykownej obsługi przystanku Dickensa przez 128 i 186.

W ogóle to myślę, że problemy infrastrukturalne to powinno rozwiązywać się poprzez inwestycje w postaci likwidacji, przebudowy lub budowy w innym, lepszym miejscu, która prowadzi do poprawy warunków użytkowania, a nie poprzez przekierowanie linii autobusowej na inną trasę.
Nie zawsze poważne opinie :wink:

Georg
Posty: 5980
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 20 cze 2023, 14:40

128 i 186 jednak mają łatwiej. Na 414 jest jeszcze fatalny skręt w prawo. Przystanek to tylko dodatek.

marcelek
Posty: 21
Rejestracja: 17 maja 2015, 15:34

Post autor: marcelek » 20 cze 2023, 14:52

ZielonyJamnik pisze:
20 cze 2023, 14:37
marcelek pisze:
20 cze 2023, 14:06
Skierowanie 414 na Instalatorów rozwiązuje problematyczną i ryzykowną obsługę przystanku Dickensa w kierunku Szczęśliwic
Ale zabiera możliwość sterowania ze Szczęśliwic
Mamy zielony przycisk, inna sprawa że kilka razy miałem tę linię popołudniu i 186 miało sterowanie a my nie. Przerwy na BP pomagają i czas przelotu na Szczęśliwice, oczywiście popołudniu.

eloelo520
Posty: 58
Rejestracja: 07 gru 2022, 11:07

Post autor: eloelo520 » 20 cze 2023, 15:05

Autobus Czerwon pisze:
20 cze 2023, 13:09
A wystarczyłoby puścić 228 z ludzką częstotliwością do Metra Wierzbno i byłby fajny dojazd do każdej możliwej szyny.
Tak, dokładnie tego potrzebuje to miasto, upychania wszystkich do jednej linii metra, żeby sobie nadrobili czasu i drogi w drodze na Wolę.

eloelo520
Posty: 58
Rejestracja: 07 gru 2022, 11:07

Post autor: eloelo520 » 20 cze 2023, 15:07

primoż pisze:
20 cze 2023, 14:39
Ale w dalszym ciągu nie rozwiązuje problematycznej i ryzykownej obsługi przystanku Dickensa przez 128 i 186.

W ogóle to myślę, że problemy infrastrukturalne to powinno rozwiązywać się poprzez inwestycje w postaci likwidacji, przebudowy lub budowy w innym, lepszym miejscu, która prowadzi do poprawy warunków użytkowania, a nie poprzez przekierowanie linii autobusowej na inną trasę.
Patrząc na kwestie niektórych dróg czy jakości pętli autobusowych w różnych miejsach naszego pięknego miasto, nie sądzę żeby kogolwiek z włodarzy ten argument obchodził.

eloelo520
Posty: 58
Rejestracja: 07 gru 2022, 11:07

Post autor: eloelo520 » 20 cze 2023, 15:11

primoż pisze:
20 cze 2023, 13:05
Georg pisze:
20 cze 2023, 12:52
(...)żeby za bardzo ludzi nie przyzwyczaić do autobusu.
Biorąc pod uwagę, że to 414 będzie podbierało pasażerów kolei mam zgoła odmienne wrażenie. Akurat jest to działanie, żeby za bardzo ludzi nie przyzwyczajać do pociągów.
Ale jak chcesz podbierać pasażerów kolei, gdy kolej sama ich oddaje - pociągi osobowe jeżdżą paczkami, dwa czy trzy w ciągu 10-15 minut a potem pół godziny przerwy, upychane pomiędzy Intercity do Gdańskiego, który jest teraz zapchany.

Bez taktu minimum 15 minut na linii radomskiej przez większość dnia to kolej jest tylko dla tych którym naprawdę mocno pasuje.

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 694
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 20 cze 2023, 15:32

marcelek pisze:
20 cze 2023, 14:52

Mamy zielony przycisk, inna sprawa że kilka razy miałem tę linię popołudniu i 186 miało sterowanie a my nie. Przerwy na BP pomagają i czas przelotu na Szczęśliwice, oczywiście popołudniu.
A centrala w odpowiedzi powie Ci: "proszę jechać, linia ma czynną ekspedycję na Bródnie". Po za tym kolejna linia gdzie zamieniamy ekspedycję na śmierdzącego toi toia.

Chyba nie sądzisz, że przedłużą linię bez cięcia przerw
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

marcelek
Posty: 21
Rejestracja: 17 maja 2015, 15:34

Post autor: marcelek » 20 cze 2023, 16:14

Ogólnie muszę się Tobą zgodzić. Dla mnie osobiście ten skręt z Grójeckiej w Dickensa powstrzymywał mnie przed tą linią

Matt Cubis
Posty: 461
Rejestracja: 05 mar 2017, 22:25
Lokalizacja: Natolin

Post autor: Matt Cubis » 20 cze 2023, 16:26

eloelo520 pisze:
20 cze 2023, 15:05
Autobus Czerwon pisze:
20 cze 2023, 13:09
A wystarczyłoby puścić 228 z ludzką częstotliwością do Metra Wierzbno i byłby fajny dojazd do każdej możliwej szyny.
Tak, dokładnie tego potrzebuje to miasto, upychania wszystkich do jednej linii metra, żeby sobie nadrobili czasu i drogi w drodze na Wolę.
Dlaczego ktoś miałby jechać na Wolę przez Wierzbno?

Autobus Czerwon
Posty: 4098
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 20 cze 2023, 17:15

Plus chyba błędnym założeniem jest, że wszyscy mieszkańcy nowych osiedli wzdłuż Instalatorów jeżdżą z jakiegoś powodu na Prymasa. A jak nawet, to mają przecież 178 z PKP WKD i pociągi na obwodową z tej samej lokalizacji.

Gdynianin
Posty: 637
Rejestracja: 13 sie 2011, 21:32

Post autor: Gdynianin » 20 cze 2023, 19:58

eloelo520 pisze:
20 cze 2023, 15:05
Tak, dokładnie tego potrzebuje to miasto, upychania wszystkich do jednej linii metra, żeby sobie nadrobili czasu i drogi w drodze na Wolę.
Słuchacze pytają: Czy to prawda, że 228 dopcha metro? Radio Erewań odpowiada: tak, to prawda, ale nie dopcha, tylko rozluźni, nie M1, tylko WKD/189/401 i tramwaje i nie "na Wolę", tylko "do Mordoru".

Bo na Wolę z Instalatorów jest coś takiego co nazywa się kolej. A pożądany jest też tramwaj (1 na Okęcie).
eloelo520 pisze:
20 cze 2023, 15:11
Bez taktu minimum 15 minut na linii radomskiej przez większość dnia to kolej jest tylko dla tych którym naprawdę mocno pasuje.
Autobus Czerwon pisze:
20 cze 2023, 17:15
Plus chyba błędnym założeniem jest, że wszyscy mieszkańcy nowych osiedli wzdłuż Instalatorów jeżdżą z jakiegoś powodu na Prymasa. A jak nawet, to mają przecież 178 z PKP WKD i pociągi na obwodową z tej samej lokalizacji.
Co prawda najbliższe 2-3 miesiące nie sa miarodajne bo będziemy mieli rozrzedzony rozkład i na WKD (co drugi kurs), i na kolei (skrócone kursy S40/R8 do Rakowca + loterię czy trafi się na pociąg do Głównej czy Gdańskiej). Ale w "normalnej" sytuacji pożądane jest dowożenie Rakowa do pociągów. Tak samo jak coraz częściej Włodarzewska korzysta z WKD.

Boję się tylko, że ZTM wymyśli skierowanie 228/328 przez ul. Wschodu Słońca po jej otwarciu, co będzie oznaczać brak obsługi PKP i WKD....

Georg
Posty: 5980
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 20 cze 2023, 20:01

Zmienili rozkład 414. Dodali kursy zjazdowe z Instalatorów i ścięli godziny kursowania. Wcześniej było od 13 do 20, a teraz od 14 do 18.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27396
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 20 cze 2023, 20:52

eloelo520 pisze:
20 cze 2023, 15:11
primoż pisze:
20 cze 2023, 13:05
Biorąc pod uwagę, że to 414 będzie podbierało pasażerów kolei mam zgoła odmienne wrażenie. Akurat jest to działanie, żeby za bardzo ludzi nie przyzwyczajać do pociągów.
Ale jak chcesz podbierać pasażerów kolei, gdy kolej sama ich oddaje - pociągi osobowe jeżdżą paczkami, dwa czy trzy w ciągu 10-15 minut a potem pół godziny przerwy, upychane pomiędzy Intercity do Gdańskiego, który jest teraz zapchany.

Bez taktu minimum 15 minut na linii radomskiej przez większość dnia to kolej jest tylko dla tych którym naprawdę mocno pasuje.
Ależ oczywiście, że oferta kolei z LK8 na LK20 jest daleka od optymalnej i ma wszystkie te wady, które ma oferta kolei w Warszawie, i to nie ulega wątpliwości; ale jeśli miałbym wybierać, gdzie uruchamiam nowe połączenie autobusowe z Instalatorów, to - o ile nie mówimy o jakimś mega priorytetowym kierunku - prędzej wybrałbym kierunek, w którym nie ma żadnego połączenia, niż takie, które istnieje i ma, mimo wszystko, też sporo obiektywnych zalet.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

wojtor
Posty: 665
Rejestracja: 01 cze 2008, 12:01

Post autor: wojtor » 21 cze 2023, 8:45

Gdynianin pisze:
20 cze 2023, 19:58
Tak samo jak coraz częściej Włodarzewska korzysta z WKD.
Włodarzewska niedługo nacieszy się WKD, bo od września, przez prawie rok, kolejka będzie dojeżdżała tylko do Reduty Ordona.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26826
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 21 cze 2023, 9:14

fik pisze:
20 cze 2023, 20:52
eloelo520 pisze:
20 cze 2023, 15:11


Ale jak chcesz podbierać pasażerów kolei, gdy kolej sama ich oddaje - pociągi osobowe jeżdżą paczkami, dwa czy trzy w ciągu 10-15 minut a potem pół godziny przerwy, upychane pomiędzy Intercity do Gdańskiego, który jest teraz zapchany.

Bez taktu minimum 15 minut na linii radomskiej przez większość dnia to kolej jest tylko dla tych którym naprawdę mocno pasuje.
Ależ oczywiście, że oferta kolei z LK8 na LK20 jest daleka od optymalnej i ma wszystkie te wady, które ma oferta kolei w Warszawie, i to nie ulega wątpliwości; ale jeśli miałbym wybierać, gdzie uruchamiam nowe połączenie autobusowe z Instalatorów, to - o ile nie mówimy o jakimś mega priorytetowym kierunku - prędzej wybrałbym kierunek, w którym nie ma żadnego połączenia, niż takie, które istnieje i ma, mimo wszystko, też sporo obiektywnych zalet.
W sumie należy się cieszyć, że Instalatorów nie dostała "na próbę" 521. Może brak lewoskrętu w Dickensa z Korotyńskiego nas przed tym uratował...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

ODPOWIEDZ