Komunikacja miejska we Włochach
Moderator: Wiliam
Tam i przystanek, i buspas powinien być, od Novotelu do Racławickiej, w obie strony.
Do Wierzbna można w sumie rozciąć 136 na pół, albo dać 188 - i to nie jakimiś wielkimi nakładami.
Już były o tym dyskusje, ale praktycznie ze Żwirki do metra to nie ma jak dojechać. 189 jeździ aż na Służew, a 172 jednak słabo do metra dowozi.
Do Wierzbna można w sumie rozciąć 136 na pół, albo dać 188 - i to nie jakimiś wielkimi nakładami.
Już były o tym dyskusje, ale praktycznie ze Żwirki do metra to nie ma jak dojechać. 189 jeździ aż na Służew, a 172 jednak słabo do metra dowozi.
ŁK
ZP Mangalia i Czarnomorska zostaje z:
- 116 wraz z kursami skróconymi (nieregularnymi) dla niepoznaki oznaczonymi jako E-2
- 5xx z dokładnie identycznymi trasami do centrum
- 172
To praktycznie trzy. I brak jakiegokolwiek dojazdu do Wisłostrady.
-
- Posty: 4096
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Jak na Idzikowskiego nie ma dla auta żadnej alternatywy to ciężko się dziwić że są korki, natomiast gdyby tak wycofać zbiorkom ze wszystkich zakorkowanych ulic w Warszawie to nie wiem czy jakakolwiek linia by się ostała
Przystanek można zrobić na 1 sierpnia przed lewoskrętem, nie jest to idealne rozwiązanie, ale jak na Warszawę to nie jest też jakoś bardzo złe. Ideałem byłby przystanek na wiadukcie w obydwie strony, wraz z zejściem na peron, ale przystanku bez zatoki na wiadukcie podobno zrobić się nie da, a i nie ma niestety zejścia na peron od wschodniej strony wiaduktu.
Ogólnie uważam że 228 mogłoby ładnie pracować na trasie z Niedźwiadka przez P7P, Instalatorów, Woronicza, Idzikowskiego na osiedle przy jeziorku Czerniakowskim, natomiast nie wiem czy znalazłyby się na to brygady, bo zainteresowanie raczej byłoby spore.
Absolutnie nie widzę powodu dla którego dojazd z Mangali lub Czarnomorskiej do al.Witosa może być dla kogokolwiek kluczowy. Zresztą skoro już zrobiono sygnalizację i pdp na skrzyżowaniu Pory i Sikorskiego, to nie rozumiem czemu nie zrobiono tam od razu pary przystanków. Byłaby dosyć blisko ZP Mangalia, więc straty z takiej zamiany byłyby jeszcze mniejsze.
Było już o tym w wątku o WKD, ale warto dodać też tutaj:
https://www.urbanity.pl/mazowieckie/war ... wie,w23929
Tymczasem kolejni deweloperzy celują w okolice Krakowiaków:Emyl pisze: ↑19 sty 2024, 15:26254 HYNKA 02 - Al. Krakowska - Krakowiaków (powrót: Orzechowa - Łopuszańska - Al. Krakowska) - Orzechowa - Leonidasa - Muszkieterów - Mineralna - Działkowa - Szyszkowa - Jutrzenki - droga dojazdowa do Al. Jerozolimskich wzdłuż hotelu - Al. Jerozolimskie - Łopuszańska - ŁOPUSZAŃSKA 03 (powrót: Łopuszańska - Jutrzenki)
Postoje - zjazd co pewien czas na Kleszczową?
Pozostałe ulice w tym śmiesznym obszarze niezbyt nadają się na autobusy, a już na pewno nie Serwituty, jeśli dobrze pamiętam.
https://www.urbanity.pl/mazowieckie/war ... wie,w23929
Jestem za, miałbym autobus do warsztatu, gdzie naprawiam auto
A serio, no generalnie tam by się autobus bardzo przydał, tylko problem jest taki, że tam wszystkie ulice są zawalone samochodami parkującymi gdzie popadnie...
A serio, no generalnie tam by się autobus bardzo przydał, tylko problem jest taki, że tam wszystkie ulice są zawalone samochodami parkującymi gdzie popadnie...
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
W innych miejscach się dało zrobić porządek (107, 129) to może i tutaj się da?
Na Muszkieterów można na upartego zrobić więcej zatoczek parkingowych do parkowania równoległego (przystanki zdecydowanie tam nie powinny mieć zatoczek), gorzej z Malowniczą - klienci/pracownicy całej oranżerii po południowej stronie po prostu robią chlew. Niemniej - przynajmniej w teorii, gra jest warta świeczki, pod warunkiem stałego lawetowania.
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
Może lepiej zrobić formalnie 2 linie, ale obsługiwane na przemian przez te same brygady, aby postoje były przy Al. Krakowskiej (są zatoczki przy samej jezdni używane chyba tylko przez jakieś PKSy).254 HYNKA 02 - Al. Krakowska - Krakowiaków (powrót: Orzechowa - Łopuszańska - Al. Krakowska) - Orzechowa - Leonidasa - Muszkieterów - Mineralna - Działkowa - Szyszkowa - Jutrzenki - droga dojazdowa do Al. Jerozolimskich wzdłuż hotelu - Al. Jerozolimskie - Łopuszańska - ŁOPUSZAŃSKA 03 (powrót: Łopuszańska - Jutrzenki)
Postoje - zjazd co pewien czas na Kleszczową?
Tzn.
254 P+R Al. Krakowska 06 - Al. Krakowska - Mineralna - Działkowa - Szyszkowa - Rebusowa - Jutrzenki - ulica wzdłuż hotelu - Al. Jerozolimskie - Łopuszańska - Łopuszańska 03 - Łopuszańska - Jutrzenki - Rebusowa - Szyszkowa - Działkowa - Mineralna - Al. Krakowska - P+R Al. Krakowska 05
257 czy ileśtam P+R Al. Krakowska 05 - Al. Krakowska - Malownicza - Muszkieterów - Leonidasa - Orzechowa - Łopuszańska - Al. Krakowska - Hynka 02 - Al. Krakowska - Krakowiaków - Leonidasa - Muszkieterów - Malownicza - Al. Krakowska - P+R Al. Krakowska 06
A to, że gdzieś jest bałagan z parkowaniem to żaden argument, trzeba zrobić porządek i tyle.
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27396
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Uważam, że tego typu dowozówki, dające możliwość przesiadek tylko do linii, z których pasażerowie już korzystają, o zapewne niewybitnej częstotliwości, nie będą wystarczająco atrakcyjne aby przyciągnąć masowo publiczność. Uważam, że linia z Leonidasa powinna jechać na Zachodni (docelowo przez Szybką), linia z Jutrzenki przynajmniej na Sasanki, aby jednak trochę tych możliwości przesiadek złapać.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
Tylko że wtedy potrzeba więcej brygad i/lub ruszania istniejących linii, np. 154 czy 228.
Tutaj te linie by dowoziły do najbliższej komunikacji szynowej albo do innych częstych linii (189, 401 itd.) czyli na podobnej zasadzie jak np. 203, 208 itp. i obsługiwały rejony gdzie mieszkańcy w ogóle nie mają nic, muszą albo iść do tramwajów, albo do wukadki, ew. do 220.
Tutaj te linie by dowoziły do najbliższej komunikacji szynowej albo do innych częstych linii (189, 401 itd.) czyli na podobnej zasadzie jak np. 203, 208 itp. i obsługiwały rejony gdzie mieszkańcy w ogóle nie mają nic, muszą albo iść do tramwajów, albo do wukadki, ew. do 220.
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27396
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
203 i 208 dają jednak trochę więcej możliwości przesiadek niż tylko absolutnie najbliższy ciąg obsługiwany zbiorkomem. Przecież spokojnie 203 można byłoby skończyć na Chomikach, a 208 przy Śmigłowca, brygadki by się oszczędziło. Już więcej sensu miałoby raczej przepięcie końcówek tych Twoich linii, zwłaszcza z punktu widzenia Jutrzenki.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
Dobra, to skąd wziąć 4 brygady żeby to w miarę porządnie funkcjonowało Raczej znikąd, skoro obecnie np. nawet na takim 208, które jest całkiem popularne w weekend są tylko 2
Wychodzi mi tak (licząc pełny łączony kurs na obu liniach):
254 Hynka
P+R Al. Krakowska 0
Centralna 1
Mineralna 2
Działkowa 3
Szarady 5
Rebusowa 6
Środkowa 7
Municypalna 8
WKD Salomea 9
Jutrzenki 11
OS. Miasteczko Jutrzenki 12
Łopuszańska 13
WKD Raków 14
Przedpole 15
Orzechowa 16
Hynka 19
postój 2
254 Al. Krakowska
Hynka 21
Orzechowa 22
Przedpole 23
WKD Raków 25
Łopuszańska 28
Os. Miasteczko Jutrzenki 29
Jutrzenki 30
WKD Salomea 31
Municypalna 33
Środkowa 34
Rebusowa 35
Szarady 35
Kolumba 36
Działkowa 37
Mineralna 38
Centralna 39
P+R Al. Krakowska 41
postój 2
257 Hynka
P+R Al. Krakowska 43
Malownicza 45
Cyprysowa 46
Muszkieterów 47
Leonidasa 48
Orzechowa 50
Hynka 52
postój 2
257 P+R Al. Krakowska
Hynka 54
Krakowiaków 56
Materii 57
Leonidasa 58
Muszkieterów 59
Leonidasa 60
Cyprysowa 61
Malownicza 62
P+R Al. Krakowska 63
postój 17
razem 80
szczyt 4 brygady x 20 min.
poza 3 brygady x 30 min.
Wychodzi mi tak (licząc pełny łączony kurs na obu liniach):
254 Hynka
P+R Al. Krakowska 0
Centralna 1
Mineralna 2
Działkowa 3
Szarady 5
Rebusowa 6
Środkowa 7
Municypalna 8
WKD Salomea 9
Jutrzenki 11
OS. Miasteczko Jutrzenki 12
Łopuszańska 13
WKD Raków 14
Przedpole 15
Orzechowa 16
Hynka 19
postój 2
254 Al. Krakowska
Hynka 21
Orzechowa 22
Przedpole 23
WKD Raków 25
Łopuszańska 28
Os. Miasteczko Jutrzenki 29
Jutrzenki 30
WKD Salomea 31
Municypalna 33
Środkowa 34
Rebusowa 35
Szarady 35
Kolumba 36
Działkowa 37
Mineralna 38
Centralna 39
P+R Al. Krakowska 41
postój 2
257 Hynka
P+R Al. Krakowska 43
Malownicza 45
Cyprysowa 46
Muszkieterów 47
Leonidasa 48
Orzechowa 50
Hynka 52
postój 2
257 P+R Al. Krakowska
Hynka 54
Krakowiaków 56
Materii 57
Leonidasa 58
Muszkieterów 59
Leonidasa 60
Cyprysowa 61
Malownicza 62
P+R Al. Krakowska 63
postój 17
razem 80
szczyt 4 brygady x 20 min.
poza 3 brygady x 30 min.
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27396
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Dopóki w tym mieście kursuje 171, dopóty należy uznawać że środki na transport zbiorowy i liczba brygad musi być w praktyce nieskończona.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
Ta częstotliwość 30 minut to raczej kiepska oferta.