Komunikacja miejska we Włochach

Moderator: Wiliam

mb112
Posty: 965
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 17 lut 2024, 17:08

Georg pisze:
16 lut 2024, 21:51
Ta częstotliwość 30 minut to raczej kiepska oferta.
Porównywalna z liniami typu 164, 183, 239 itp. No i gęstość zaludnienia też porównywalna. Wiadomo, że to jest na zasadzie 'żeby cokolwiek jeździło' a żeby realnie przyciągnąć wszystkich mieszkańców czy pracowników żeby przestali jeździć samochodami przydałoby się więcej, no ale w obecnych czasach słabe szanse na to.

Stary Pingwin
Posty: 5814
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 18 lut 2024, 9:27

Będzie jak z 306, przekształconym w 328, zastąpionym przez 331.
miłośnik 13N

Georg
Posty: 5979
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 18 lut 2024, 9:31

mb112 pisze:
17 lut 2024, 17:08
Georg pisze:
16 lut 2024, 21:51
Ta częstotliwość 30 minut to raczej kiepska oferta.
Porównywalna z liniami typu 164, 183, 239 itp. No i gęstość zaludnienia też porównywalna. Wiadomo, że to jest na zasadzie 'żeby cokolwiek jeździło' a żeby realnie przyciągnąć wszystkich mieszkańców czy pracowników żeby przestali jeździć samochodami przydałoby się więcej, no ale w obecnych czasach słabe szanse na to.
Zauważ, że coraz więcej uruchamianych linii ma taką częstotliwość. A to powinien być wyjątek, a nie reguła.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14783
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 19 lut 2024, 18:23

mb112 pisze:
17 lut 2024, 17:08
Porównywalna z liniami typu 164, 183, 239 itp. No i gęstość zaludnienia też porównywalna.
Jest jedna różnica: w granicach 10-15 minut spaceru masz niezłą ofertę komunikacyjną. Więc jeżeli jakimś przypadkiem nie trafisz na autobus, to tracisz - bo lepiej od razu iść na docelowy tramwaj/autobus, niż liczyć, że się akurat trafi na dowozówkę z gatunku kreska na mapie.
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27396
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 21 lut 2024, 10:10

Tu bardziej trzeba by porównywać gęstość zatrudnienia jednak, przynajmniej na razie.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

mb112
Posty: 965
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 29 lut 2024, 10:50

https://www.wtp.waw.pl/zmiany/2024/02/2 ... globusowa/

No i po co przywracać dokładnie poprzednie trasy, jak można było uprościć przy okazji.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8351
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 29 lut 2024, 11:04

To znaczy co uproszczono?

mb112
Posty: 965
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 29 lut 2024, 11:17

127 przez Potrzebną w obie strony, bo szybciej.
228 zostawić jak jest, byłaby w obie strony taka sama trasa, z zapewnioną obsługą PKP Włochy i Wałowickiej (przystanek na Wałowickiej w stronę PKP Włochy można dać ten wspólny ze 129 przed skrzyżowaniem).
194 albo przywrócić w obie strony jak było, albo w stronę Cm. Wolskiego zostawić tak jak teraz, aby ominąć korek na łącznicy do Globusowej.

dzidek
Posty: 7758
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:48

Post autor: dzidek » 29 lut 2024, 19:20

mb112 pisze:
29 lut 2024, 11:17
194 albo przywrócić w obie strony jak było, albo w stronę Cm. Wolskiego zostawić tak jak teraz, aby ominąć korek na łącznicy do Globusowej.
228 też powinno w stronę Sasanki zostać na obecnej trasie . Łącznica do Globusowej już zupełnie rozwali punktualność 228 (tak było przed remontem wiaduktu) jeżdżącego co 30 minut .

mb112
Posty: 965
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 05 mar 2024, 22:36

A tak w ogóle to czy dla 228 nie przywrócili nie tego przystanku co trzeba ? Wałowicka 02 była wcześniej ? Nie 03 (tak samo jak na objeździe) ?

Konied Makevski
Posty: 160
Rejestracja: 24 mar 2013, 15:06

Post autor: Konied Makevski » 06 mar 2024, 7:59

02 było wcześniej.

mb112
Posty: 965
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 03 kwie 2024, 12:52

Od przyszłego tygodnia ma być robione połączenie Szybkiej z nowym rondem:
https://infoulice.um.warszawa.pl/node/129498
Rozumiem że docelowo 228 pojedzie Wschodu Słońca do Popularnej, z pominięciem PKP WKD ? Przydałyby się też przystanki w rejonie skrzyżowania Równoległa / Szybka, bo widziałem, że trochę ludzi tam idzie od Instalatorów do nowych bloków. Bo na tym nowym odcinku to też zakładam, że przynajmniej 1 nowy ZP się pojawi ?

wojtor
Posty: 665
Rejestracja: 01 cze 2008, 12:01

Post autor: wojtor » 03 kwie 2024, 17:21

Rezygnacja z dojazdu do WKD i SKM to pakowanie dodatkowych ludzi w korki. WWZ wreszcie przebudują

mb112
Posty: 965
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 03 kwie 2024, 21:25

To jak, lepiej żeby nic nie jechało tym nowym odcinkiem ?
Inna sprawa że w ogóle oferta na Instalatorów w postaci rzadkiego 228 (z którego i tak większość się przesiada przy PKP Rakowiec) + 414 w wybranych godzinach i też nie jadącego do centrum jest raczej średnia.
Jakby były 2 linie o porządnej częstotliwości to można by jedną dać przez Wschodu Słońca, a drugą przez WKD.
Wydłużanie 414 to nie wiem czy wchodzi w grę, bo przegubem byłoby bardzo ciężko się zmieścić na skręcie Równoległa / Szybka.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27396
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 03 kwie 2024, 21:50

Osiedla przy Wschodu Słońca można obsłużyć przystankiem przy rondzie Szybka x Wschodu Słońca x Przy Torach, więc dopóki nie będzie potrzeby linii jadącej z Instalatorów w Jerozolimskie na północ, dopóty nie zachodzi potrzeba kierowania czegokolwiek przez Wschodu Słońca.

Pewnie można byłoby kombinować z przełożeniem 154 z Grójeckiej na Jerozolimskie, ale w wykonaniu ZTM skończyłoby się to 414 na lotnisku pewnie :)
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

ODPOWIEDZ