Czyli:
154 PRAl.K-a - KOR - Żwirki - 1 Sierpnia - Instalatorów - Wschodu Słońca - Jerozolimskie - DW.ZACHODNI?
- In plus: wygodniejsza przesiadka do/z SKM i WKD na wiadukcie; połączenie z Blue City/Redutą.
- In minus: dodatkowe korki przy Śmigłowcach całodobowo
- Do zastanowienia: tak upada idea relacji z Metra Wierzbno i Woronicza na Instalatorów i Włochy/Szamoty. Pytanie o koniecznośc połączenia tych kilków przystanków Jadwisina czy KOR z Ochotą (ZP Bitwy).
- Plus oczywiście będą krzyki o utratę ultra-kluczowej-wewnątrzdzielnicowej-relacji-z-przychodni-na-Astronautów-do-przychodni-na-Cegielnianej
Pytanie czy "niedasie" dla autobusów 12-metrowych i dluższych dotyczy tylko Szybkiej, czy też rejonu PKP WKD pod Alejami Jerozolimskimi.fik pisze: ↑03 kwie 2024, 21:50Osiedla przy Wschodu Słońca można obsłużyć przystankiem przy rondzie Szybka x Wschodu Słońca x Przy Torach, więc dopóki nie będzie potrzeby linii jadącej z Instalatorów w Jerozolimskie na północ, dopóty nie zachodzi potrzeba kierowania czegokolwiek przez Wschodu Słońca.
A czy jest sens ciągnąć coś do centrum, jeśli mamy jednocześnie tramwaj, dwa przystanki SKM/KM i przystanek WKD? Jakoś 208 do centrum nie dowozi - i wydaje się że Instalatorów warto potraktować analogicznie.
Jeśli centrum - to co najwyżej Politechnika. Ale problem z linią z Politechniki (czy 143, czy 188 czy nowa linia) jest taki, że wypadałoby żeby kończyło to dalej niż obecnie 414. Skoro już będzie ogarnięte skrzyżowanie Szybka/Wschodu Słońca i teoretyczny brak możliwości przejazdu autobusem 12 lub 18-metrowym przez Szybką znika, to wypadałoby by Instalatorów mogło być dowożone też do WKD*. A wówczas tworzymy tasiemca.
*przypomnijmy że po remoncie zachodniej jest planowane zachowanie relacji LK8-Obwodowa jako głównej, ale relacja na linię średnicową ma być ograniczona tylko do RL/S2. Dlatego WKD co 10 minut wypełni coś czego KM/SKM nie zrobią.
Dlatego wydaje się że albo częsta dowozówka, albo Woronicza-Instalatorów-Ursus są najciekawszymi pomysłami. Ale już niektórzy zauważyli że wciąż pozostają problemy:
- Korkujące się Szamoty, Popularna czy Mokotów.
- Konieczne nowe brygady przy tak popularnym połączeniu
- Niewygodne przesiadki z/do autoubsów i kolei na Żwirki i Wigury