Komunikacja miejska we Włochach

Moderator: Wiliam

Gdynianin
Posty: 636
Rejestracja: 13 sie 2011, 21:32

Post autor: Gdynianin » 04 kwie 2024, 17:27

fik pisze:
03 kwie 2024, 21:50
Pewnie można byłoby kombinować z przełożeniem 154 z Grójeckiej na Jerozolimskie, ale w wykonaniu ZTM skończyłoby się to 414 na lotnisku pewnie :)
Czyli:
154 PRAl.K-a - KOR - Żwirki - 1 Sierpnia - Instalatorów - Wschodu Słońca - Jerozolimskie - DW.ZACHODNI?
  • In plus: wygodniejsza przesiadka do/z SKM i WKD na wiadukcie; połączenie z Blue City/Redutą.
  • In minus: dodatkowe korki przy Śmigłowcach całodobowo ;)
  • Do zastanowienia: tak upada idea relacji z Metra Wierzbno i Woronicza na Instalatorów i Włochy/Szamoty. Pytanie o koniecznośc połączenia tych kilków przystanków Jadwisina czy KOR z Ochotą (ZP Bitwy).
  • Plus oczywiście będą krzyki o utratę ultra-kluczowej-wewnątrzdzielnicowej-relacji-z-przychodni-na-Astronautów-do-przychodni-na-Cegielnianej ;)
fik pisze:
03 kwie 2024, 21:50
Osiedla przy Wschodu Słońca można obsłużyć przystankiem przy rondzie Szybka x Wschodu Słońca x Przy Torach, więc dopóki nie będzie potrzeby linii jadącej z Instalatorów w Jerozolimskie na północ, dopóty nie zachodzi potrzeba kierowania czegokolwiek przez Wschodu Słońca.
Pytanie czy "niedasie" dla autobusów 12-metrowych i dluższych dotyczy tylko Szybkiej, czy też rejonu PKP WKD pod Alejami Jerozolimskimi.
mb112 pisze:
03 kwie 2024, 22:51
Za to na Instalatorów myślę, że bardziej by się przydała linia w stronę centrum, bo większość i tak się tam przesiada do tramwajów przy PKP Rakowiec (ewentualnie też do pociągów).
A czy jest sens ciągnąć coś do centrum, jeśli mamy jednocześnie tramwaj, dwa przystanki SKM/KM i przystanek WKD? Jakoś 208 do centrum nie dowozi - i wydaje się że Instalatorów warto potraktować analogicznie.

Jeśli centrum - to co najwyżej Politechnika. Ale problem z linią z Politechniki (czy 143, czy 188 czy nowa linia) jest taki, że wypadałoby żeby kończyło to dalej niż obecnie 414. Skoro już będzie ogarnięte skrzyżowanie Szybka/Wschodu Słońca i teoretyczny brak możliwości przejazdu autobusem 12 lub 18-metrowym przez Szybką znika, to wypadałoby by Instalatorów mogło być dowożone też do WKD*. A wówczas tworzymy tasiemca.

*przypomnijmy że po remoncie zachodniej jest planowane zachowanie relacji LK8-Obwodowa jako głównej, ale relacja na linię średnicową ma być ograniczona tylko do RL/S2. Dlatego WKD co 10 minut wypełni coś czego KM/SKM nie zrobią.

Dlatego wydaje się że albo częsta dowozówka, albo Woronicza-Instalatorów-Ursus są najciekawszymi pomysłami. Ale już niektórzy zauważyli że wciąż pozostają problemy:
  • Korkujące się Szamoty, Popularna czy Mokotów.
  • Konieczne nowe brygady przy tak popularnym połączeniu
  • Niewygodne przesiadki z/do autoubsów i kolei na Żwirki i Wigury

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27394
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 05 kwie 2024, 12:08

Gdynianin pisze:
04 kwie 2024, 17:27
fik pisze:
03 kwie 2024, 21:50
Pewnie można byłoby kombinować z przełożeniem 154 z Grójeckiej na Jerozolimskie, ale w wykonaniu ZTM skończyłoby się to 414 na lotnisku pewnie :)
Czyli:
154 PRAl.K-a - KOR - Żwirki - 1 Sierpnia - Instalatorów - Wschodu Słońca - Jerozolimskie - DW.ZACHODNI?
Zaryzykowałbym i powiedziałbym, że MRD :)))
Do zastanowienia: tak upada idea relacji z Metra Wierzbno i Woronicza na Instalatorów i Włochy/Szamoty. Pytanie o koniecznośc połączenia tych kilków przystanków Jadwisina czy KOR z Ochotą (ZP Bitwy).
Nie widzę takiej konsekwencji, nie widzę specjalnych przeszkód dla równoległego istnienia tych relacji. Bardziej faktycznie problematyczne może być pozbawienie 154 obecnie jedynej istotnej funkcji, tj. połączenie Jadwisina i Okęcia-Lotniska z Ochotą (św. Hala Banacha i św. przychodnia na Szczęśliwickiej).
Gdynianin pisze:
04 kwie 2024, 17:27
Jeśli centrum - to co najwyżej Politechnika. Ale problem z linią z Politechniki (czy 143, czy 188 czy nowa linia) jest taki, że wypadałoby żeby kończyło to dalej niż obecnie 414.
Nie bardzo wiem, skąd ten wniosek. Wschód Słońca na Politechnikę ma 187.
*przypomnijmy że po remoncie zachodniej jest planowane zachowanie relacji LK8-Obwodowa jako głównej, ale relacja na linię średnicową ma być ograniczona tylko do RL/S2. Dlatego WKD co 10 minut wypełni coś czego KM/SKM nie zrobią.
Z tego, co wiem, S3 ma niestety wrócić na średnicę.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Gdynianin
Posty: 636
Rejestracja: 13 sie 2011, 21:32

Post autor: Gdynianin » 05 kwie 2024, 13:34

fik pisze:
05 kwie 2024, 12:08
Do zastanowienia: tak upada idea relacji z Metra Wierzbno i Woronicza na Instalatorów i Włochy/Szamoty. Pytanie o koniecznośc połączenia tych kilków przystanków Jadwisina czy KOR z Ochotą (ZP Bitwy).
Nie widzę takiej konsekwencji, nie widzę specjalnych przeszkód dla równoległego istnienia tych relacji. Bardziej faktycznie problematyczne może być pozbawienie 154 obecnie jedynej istotnej funkcji, tj. połączenie Jadwisina i Okęcia-Lotniska z Ochotą (św. Hala Banacha i św. przychodnia na Szczęśliwickiej).
Targowisko się przeniosło (i traci znaczenie), a św. Hale Banacha.... bliżej Jadwisina mamy już 2 dyskonty przy al. Krakowskiej (Aldi, Lidl). Czy 154 na ZP Bitwy jest aż tak potrzebne (i w jakich godzinach) nie wiem ale sporadyczne obserwacje wskazują że 12-metrowiec wystarcza.
fik pisze:
05 kwie 2024, 12:08
Nie bardzo wiem, skąd ten wniosek. Wschód Słońca na Politechnikę ma 187.

Z tego, co wiem, S3 ma niestety wrócić na średnicę.
Warto, by Instalatorów dowozić zarówno do PKP Rakowiec, jak i PKP Aleje.

A 187 jadące przez godzinę przez całe miasto idealnym rozwiązaniem nie jest. Tak samo jak Instalatorów opierające się na linii z Bródna czy Gocławka/Rembertowa ;)

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27394
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 05 kwie 2024, 13:40

No jeśli apriorycznie uznamy, że na Instalatorów ma być dokładnie jedna linia, to nigdy nie będzie dobrego rozwiązania.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26824
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 05 kwie 2024, 20:56

Wręcz przeciwnie, zacząć trzeba od właśnie dokładnie jednej linii, jak będzie potrzebna częśćiej, niż co 10 minut w DS to można pomyśleć o drugiej.

Instalatorów jest rozpięta między tramwajem a trzema przystankami kolejowymi (jeszcze WKD Raków, gdzie zaraz dzielnica zrobi dojazd Równoległą). Autobusowa dowozówka możliwie miało uwiązana korkami na czymś innym to jest dokładnie to, czego tam potrzeba.

BTW, do Politechniki dojeżdża nie tylko 187, ale także 15.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

mb112
Posty: 956
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 05 kwie 2024, 21:35

Tak naprawdę to z obecnych 3 brygad na 228 to faktycznie byłby największy pożytek, gdyby to jeździło tylko na trasie PKP WKD - 1 Sierpnia, bo na tym odcinku jest zdecydowanie najwięcej ludzi (wtedy nawet 2 brygady by wystarczyły żeby zrobić częstotliwość co 10, trzecia pewnie by się przydała żeby w wybranych godzinach zrobić jakieś zagęszczenia częstotliwości i zapewnić rozsądne postoje przynajmniej po i przed szczytem dla 2 pozostałych).
W zamian trzeba by pewnie reaktywować 206 i może udałoby się na całej Gniewkowskiej do PKP Wola jak już była mowa w którymś sąsiednim wątku ? Tu pewnie trzeba by kolejne 2 brygady aby zapewnić częstotliwość przynajmniej co 30.
A jeśli ma tu jednak trafić jakaś linia 'z miasta' to może 182 ? W sensie od Pomnika Lotnika albo przez ŻiW i Banacha do Grójeckiej, albo prosto do Wawelskiej (tylko tu ten skręt jest dość głupi i byłoby dublowanie tramwajów i 167 na dłuższym odcinku). Nie wydaje mi się, aby akurat końcówka na zachodnim była jakaś kluczowa, raczej tam jest najmniej ludzi, a raczej ogólnie ta linia obsługuje cały ciąg TŁ, więc to byłoby dalej zapewnione.
Z kolei odnośnie 414 był pomysł aby kończyło gdzieś na Rakowcu. A ta stara pętla to gdzie była ? To nie obecny przystanek Mołdawska 01 ? Bo tam jest długa zatoka, może tam by kraniec mógł być. Tylko że z 414 pewnie żadnej brygady by się w ten sposób nie odzyskało, a dla 182 na Instalatorów pewnie trzeba by przynajmniej 1 dorzucić.

Łukasz
Posty: 10570
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 05 kwie 2024, 21:40

Stara pętla to była na Korotyńskiego, mniej więcej od połowy jak się jedzie od Pawińskiego.

Ale to były czasy jak i Szczęśliwice były pętlą uliczną , a 157 w Banacha skręcało z Grójeckiej w lewo przez zawrotkę na Wery Kostrzewy.
ŁK

primoż
Posty: 3729
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 05 kwie 2024, 23:37

mb112 pisze:
05 kwie 2024, 21:35
A jeśli ma tu jednak trafić jakaś linia 'z miasta' to może 182 ? W sensie od Pomnika Lotnika albo przez ŻiW i Banacha do Grójeckiej, albo prosto do Wawelskiej (tylko tu ten skręt jest dość głupi i byłoby dublowanie tramwajów i 167 na dłuższym odcinku). Nie wydaje mi się, aby akurat końcówka na zachodnim była jakaś kluczowa, raczej tam jest najmniej ludzi, a raczej ogólnie ta linia obsługuje cały ciąg TŁ, więc to byłoby dalej zapewnione.
Tylko żeby wycofanie 182 z DWZ nie spowodowało, że nagle 523 będzie przepełnione, bo to pierwsze pełni funkcję odciążenia tego drugiego na Ochocie. Prędzej 188 przekierowane z lotniska lub nawet wydłużone 143, choć jestem zdania, że relacja skrętna na Plotniku nie potrzebuje aż dwóch dedykowanych linii. Raczej śmiem twierdzić, że to relacja DWZ/RZS - TŁ jest bardziej obciążona niż ŻiW - TŁ.

W ogóle to nie wiem, czy w tym rejonie Ochoty nie przydała by się jakaś (lekka) reforma układu linii połączona ze zmianami na samej TŁ. Chyba ktoś (pawcio? fik?) rzucił kiedyś niegłupim pomysłem :-k
Nie zawsze poważne opinie :wink:

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26824
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 06 kwie 2024, 7:12

Jest nieczynna zatoczka na wylocie Racławickiej w (idiotycznie nazwanym) ZP Grójecka - problem w tym, że na Sierpińskiego ostał się próg przy Carrefourze który trzeba by skasować, a i wlot wschodni Korotyńskiego w szczycie potrafi zeżreć kwadrans. Trzebaby zbudować rondo Sierpińskiego - Racławicka tak naprawdę z zajęciem kawałka św. Ogródków Działkowych, a to już na bank możliwości włodarzy dzielnicy by przeroso.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27394
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 06 kwie 2024, 9:16

Glonojad pisze:
05 kwie 2024, 20:56
Wręcz przeciwnie, zacząć trzeba od właśnie dokładnie jednej linii, jak będzie potrzebna częśćiej, niż co 10 minut w DS to można pomyśleć o drugiej.

Instalatorów jest rozpięta między tramwajem a trzema przystankami kolejowymi (jeszcze WKD Raków, gdzie zaraz dzielnica zrobi dojazd Równoległą). Autobusowa dowozówka możliwie miało uwiązana korkami na czymś innym to jest dokładnie to, czego tam potrzeba.
No właśnie z tego rozpięcia między ciągami szynowymi bezproblemowo osiągalnymi piechotą w skończonym czasie wynika moim zdaniem bezpośrednio fakt, że komunikacja autobusowa powinna tam oferować unikalne relacje, a nie wyłącznie funkcję dowozową, bo ta jest skazana na porażkę i wykorzystanie wyłącznie przez grupy o ograniczonej mobilności. Mało kto będzie podjeżdżać dwa przystanki do pociągu, jeśli dojście + oczekiwanie + przejazd + przejście na peron może zająć istotnie dłużej niż po prostu dojście.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Łukasz
Posty: 10570
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 06 kwie 2024, 9:49

primoż pisze:
mb112 pisze:
05 kwie 2024, 21:35
A jeśli ma tu jednak trafić jakaś linia 'z miasta' to może 182 ? W sensie od Pomnika Lotnika albo przez ŻiW i Banacha do Grójeckiej, albo prosto do Wawelskiej (tylko tu ten skręt jest dość głupi i byłoby dublowanie tramwajów i 167 na dłuższym odcinku). Nie wydaje mi się, aby akurat końcówka na zachodnim była jakaś kluczowa, raczej tam jest najmniej ludzi, a raczej ogólnie ta linia obsługuje cały ciąg TŁ, więc to byłoby dalej zapewnione.
Tylko żeby wycofanie 182 z DWZ nie spowodowało, że nagle 523 będzie przepełnione, bo to pierwsze pełni funkcję odciążenia tego drugiego na Ochocie. Prędzej 188 przekierowane z lotniska lub nawet wydłużone 143, choć jestem zdania, że relacja skrętna na Plotniku nie potrzebuje aż dwóch dedykowanych linii. Raczej śmiem twierdzić, że to relacja DWZ/RZS - TŁ jest bardziej obciążona niż ŻiW - TŁ.

W ogóle to nie wiem, czy w tym rejonie Ochoty nie przydała by się jakaś (lekka) reforma układu linii połączona ze zmianami na samej TŁ. Chyba ktoś (pawcio? fik?) rzucił kiedyś niegłupim pomysłem :-k
Zostawcie to 182, to jest kluczowa linia dla tego ciągu, kiedyś miała być metrobusem.

188 można by spokojnie skręcić w dowolną ulicę ze Żwirki do Grojeckiej i nic by mu się nie stało, tylko ja to 188 to widziałbym na Wierzbnie albo w piachu, jeśli 143 skręciłoby w Żwirki.

143 to chyba zresztą ma zastąpić 167 (na Szczesliwice) po otwarciu tramwaju. No i to opieranie Instalatorów na Rembertowie…

To wszystko jest takie na siłę, bo istnieje jakiś patologiczny układ z 228. Na takie wydłużone 143 czy inne i tak potrzeba przegubów, to lepiej już je dać na 228 do Wierzbna.
ŁK

Georg
Posty: 5967
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 06 kwie 2024, 9:54

Część mieszkańców ul. Instalatorów korzysta z autobusu w drodze do i z pracy. Stąd 414 jadące co 15 minut jest dobrym pomysłem, a na pewno dużo lepszym niż 328. Natomiast w między szczycie i w DS jest dużo gorzej - samo 228 co pół godziny to jak w latach 90-tych 350, a potem 128. Tak, jakby nic się od tego czasu nie zmieniło.

wojtor
Posty: 663
Rejestracja: 01 cze 2008, 12:01

Post autor: wojtor » 06 kwie 2024, 16:40

fik pisze:
06 kwie 2024, 9:16
No właśnie z tego rozpięcia między ciągami szynowymi bezproblemowo osiągalnymi piechotą w skończonym czasie wynika moim zdaniem bezpośrednio fakt, że komunikacja autobusowa powinna tam oferować unikalne relacje, a nie wyłącznie funkcję dowozową, bo ta jest skazana na porażkę i wykorzystanie wyłącznie przez grupy o ograniczonej mobilności.
208 temu zaprzecza.
A może wrócić do 208 prawoskrętnego i stworzyć stałą linię prawoskrętną Rondo Dudajewa Al. Jerozolimskie Włodarzewska Grójecka Instalatorów Szybka. Z jakimś przystankiem na rogu Włodarzewskiej i Grójeckiej i przez PKP WKD AJ 06

mb112
Posty: 956
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 06 kwie 2024, 17:55

Glonojad pisze:
06 kwie 2024, 7:12
Jest nieczynna zatoczka na wylocie Racławickiej w (idiotycznie nazwanym) ZP Grójecka - problem w tym, że na Sierpińskiego ostał się próg przy Carrefourze który trzeba by skasować, a i wlot wschodni Korotyńskiego w szczycie potrafi zeżreć kwadrans.
Bardziej się zastanawiam, czy po tych zakrętach na Sierpińskiego, tam gdzie jest 'dwupasmówka' ze słupkami na środku to w ogóle by się dało przejechać przegubem i wydaje mi się, że nie za bardzo.
Ogólnie to Racławicka ma być kiedyś przedłużona na wprost i jeszcze ma stanowić podłączenie do trasy N-S, ale nie wiem, czy ktoś tego dożyje.
Łukasz pisze:
06 kwie 2024, 9:49
Zostawcie to 182, to jest kluczowa linia dla tego ciągu, kiedyś miała być metrobusem.

188 można by spokojnie skręcić w dowolną ulicę ze Żwirki do Grojeckiej i nic by mu się nie stało, tylko ja to 188 to widziałbym na Wierzbnie albo w piachu, jeśli 143 skręciłoby w Żwirki.
Bo ja wiem, czy taka kluczowa, generalnie wszystko się cieszy frekwencją na TŁ, a 523 najbardziej. Jeśli coś odciąża trochę 523 to właśnie chyba najbardziej 188 i nie wiem czy jest sens je w ogóle ruszać. 143 jeśli przedłużać to właśnie chyba tylko o te parę przystanków do Zachodniego, w zamian za 182, bo to już jest i tak długie. A 182 jest właśnie stosunkowo najkrótsze i najbardziej punktualne z linii na TŁ.

mb112
Posty: 956
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 06 kwie 2024, 18:01

wojtor pisze:
06 kwie 2024, 16:40
208 temu zaprzecza.
A może wrócić do 208 prawoskrętnego i stworzyć stałą linię prawoskrętną Rondo Dudajewa Al. Jerozolimskie Włodarzewska Grójecka Instalatorów Szybka. Z jakimś przystankiem na rogu Włodarzewskiej i Grójeckiej i przez PKP WKD AJ 06
208 z kolei bym w to też nie mieszał. Jest ok tak jak jest, a jeśli już to właśnie brakuje lewostronnego w weekend, bo pamiętam jak tym kiedyś jeździłem w weekend, to właśnie niektórzy ludzie jechali np. z Beresteckiej, na BW1920 czekali na odjazd i jechali gdzieś na Włodarzewską. (a parę razy jak mieli szczęście to nawet się przesiedli w poprzednią brygadę, albo ja czekałem chwilę jak widziałem że druga brygada już podjeżdża, bo wieczorem jest już 15 minut jazdy i 15 postoju, i jak się wszystkie światła ułożą i ogólnie są sprzyjające warunki to nawet dało się być ok. minuty przed czasem).

ODPOWIEDZ