fik pisze: ↑06 kwie 2024, 9:16
No właśnie z tego rozpięcia między ciągami szynowymi bezproblemowo osiągalnymi piechotą w skończonym czasie wynika moim zdaniem bezpośrednio fakt, że komunikacja autobusowa powinna tam oferować unikalne relacje, a nie wyłącznie funkcję dowozową, bo ta jest skazana na porażkę i wykorzystanie wyłącznie przez grupy o ograniczonej mobilności. Mało kto będzie podjeżdżać dwa przystanki do pociągu, jeśli dojście + oczekiwanie + przejazd + przejście na peron może zająć istotnie dłużej niż po prostu dojście.
wojtor pisze: ↑06 kwie 2024, 16:40
208 temu zaprzecza.
I tak. I nie. 208 teoretycznie obsługuje przesiadki z tramwajów na Włodarzewską, dojazd do WKD/PKP, ale i obsługuje relacje do Reduty/Blue City. A na odcinku Blue City-Bitwy stanowi potrzebne i przydatne uzupełnienie 191.
Natomiast zgoda - główną funkcją jest Włodarzewska.
fik pisze: ↑06 kwie 2024, 19:56
b) na Włodarzewskiej dystanse są nieco dłuższe - z rogu Maszynowej do tramwaju przy Korotyńskiego jest ~1300m, ze skrzyżowania Instalatorów x Rakowska 750m
Jest wręcz przeciwnie. Nie ma żadnej różnicy w dystansie do:
- tramwaju na Grójeckiej lub PKP Rakowiec
- i/lub WKD PKP
na Włodarzewskiej czy Instalatorów. Obiema ulicami od PKP WKD do ZP Korotyńskiego/PKP Rakowiec to 2 km.
Także ze środkowych punktów Włodarzewskiej (Rynek Włodarzy) jak i Instalatorów (nowy blok PHN-owskiego osiedla Insta21) jest pieszo do najbliższego peronu tramwaju i/lub PKP ok. 1 km.
Nie wiem skąd pomysł liczyć dojście z Maszynowej do tramwaju jako argument
Równie dobrze można napisać że z osiedli Moja Ochota czy Urbino do tramwaju wzdłuż Instalatorów jest 1,5 km.
mb112 pisze: ↑06 kwie 2024, 18:01
208 z kolei bym w to też nie mieszał. Jest ok tak jak jest, a jeśli już to właśnie brakuje lewostronnego w weekend, bo pamiętam jak tym kiedyś jeździłem w weekend, to właśnie niektórzy ludzie jechali np. z Beresteckiej, na BW1920 czekali na odjazd i jechali gdzieś na Włodarzewską.
Brakuje nie tylko w weekend, ale i np. w tygodniu po 19 kiedy teoretycznie ludzie wracają z pracy/zakupów w BC lub Reducie itp.
A przesiadanie się z 208 w 208 na ZP BW1920r to klasyk. Czasami co bardziej przyjaźni pasażerom kierowcy poczekają by umożliwić przesiadkę.