Nowa szata graficzna rozkładów
Nowa szata graficzna rozkładów
W którymś wątku o tramwajach solaris8315 wstawił fotkę nowego wzoru rozkładów przystankowych, drukowanego przy pomocy programu BusMan (jeśli można, to poproszę tę fotkę do tego wątku, żeby było wiadomo, o czym dyskutujemy). Na początek kilka zastrzeżeń:
- nad tabelą z godzinami odjazdów brak nazwy danego przystanku; taka informacja jest tylko małą czcionką w lewym dolnym rogu, w dodatku pionowo
- sama tabela z godzinami odjazdów może być, choć nie wiem, czy ten szary kolor nie będzie w pewnych sytuacjach powodował trudności z odczytaniem cyferek
- w spisie ulic i przystanków zastosowano system gdyński, choć w warszawskich realiach nie jest on do końca dobry; nazwy ulic powinny być pisane normalnie, natomiast w nazwach przystanków powinny być tak jak do tej pory same wielkie litery; pomysł z podawaniem średnich czasów przejazdu jest natomiast jak najbardziej słuszny
- przy nazwach przystanków mimo wszystko warto byłoby podawać także ich numery (01, 02, 03), bo w wielu przypadkach dodatkowo ułatwiłoby to orientację w terenie
Jakie jeszcze plusy lub minusy mają według was nowe rozkłady jazdy?
- nad tabelą z godzinami odjazdów brak nazwy danego przystanku; taka informacja jest tylko małą czcionką w lewym dolnym rogu, w dodatku pionowo
- sama tabela z godzinami odjazdów może być, choć nie wiem, czy ten szary kolor nie będzie w pewnych sytuacjach powodował trudności z odczytaniem cyferek
- w spisie ulic i przystanków zastosowano system gdyński, choć w warszawskich realiach nie jest on do końca dobry; nazwy ulic powinny być pisane normalnie, natomiast w nazwach przystanków powinny być tak jak do tej pory same wielkie litery; pomysł z podawaniem średnich czasów przejazdu jest natomiast jak najbardziej słuszny
- przy nazwach przystanków mimo wszystko warto byłoby podawać także ich numery (01, 02, 03), bo w wielu przypadkach dodatkowo ułatwiłoby to orientację w terenie
Jakie jeszcze plusy lub minusy mają według was nowe rozkłady jazdy?
MZ pisze: W którymś wątku o tramwajach solaris8315 wstawił fotkę nowego wzoru rozkładów przystankowych, drukowanego przy pomocy programu BusMan (jeśli można, to poproszę tę fotkę do tego wątku, żeby było wiadomo, o czym dyskutujemy). Na początek kilka zastrzeżeń:
- nad tabelą z godzinami odjazdów brak nazwy danego przystanku; taka informacja jest tylko małą czcionką w lewym dolnym rogu, w dodatku pionowo
- sama tabela z godzinami odjazdów może być, choć nie wiem, czy ten szary kolor nie będzie w pewnych sytuacjach powodował trudności z odczytaniem cyferek
- w spisie ulic i przystanków zastosowano system gdyński, choć w warszawskich realiach nie jest on do końca dobry; nazwy ulic powinny być pisane normalnie, natomiast w nazwach przystanków powinny być tak jak do tej pory same wielkie litery; pomysł z podawaniem średnich czasów przejazdu jest natomiast jak najbardziej słuszny
- przy nazwach przystanków mimo wszystko warto byłoby podawać także ich numery (01, 02, 03), bo w wielu przypadkach dodatkowo ułatwiłoby to orientację w terenie
Jakie jeszcze plusy lub minusy mają według was nowe rozkłady jazdy?
Nazwa przystanku jest zaznaczona bardziej wyraźnie w wykazie, co może zastąpić jej takie nieczytelne umieszczenie przy tabeli z godzinami. Czytelność samych godzin będzie pozostawiała wiele do życzenia szczególnie jesienią i zimą - większość przystanków nie grzeszy zbyt dobrym oświetleniem. Co do wykazu ulic i przystanków, wydaje mi się, że czytelniejszy był dotychczasowy układ - zarówno graficzny, jak i czcionka (wielkie litery). Numery przystanków zwykłemu/przeciętnemu pasażerowi raczej niewiele mówią, stąd raczej nie ma konieczności ich podawania przy nazwach.
Wilanowski miłośnik KM i zakładu R-1.
Objęty obsługą linii 116, 139, 164, 180, 217, 317, 519, 522, 700, 710, 724, E-2, N31, N50, N81.
ZP Instytut Neurologii, ZP Łowcza i ZP Sobieskiego.
Objęty obsługą linii 116, 139, 164, 180, 217, 317, 519, 522, 700, 710, 724, E-2, N31, N50, N81.
ZP Instytut Neurologii, ZP Łowcza i ZP Sobieskiego.
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
z tym bym polemizował - było naćkane, przystanek aktualny nie był wyróżniony...altar pisze:Co do wykazu ulic i przystanków, wydaje mi się, że czytelniejszy był dotychczasowy układ - zarówno graficzny, jak i czcionka
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
Niezbyt widoczne? Jak dla mnie są BARDZO widoczne...marian pisze:Teraz niezbyt widoczne są nazwy ulic. Trochę się burdel zrobił.
[ Dodano: 2008-04-06, 17:10 ]
Jedno co mi się nie podoba to, że niektóre odjazdy podawane są w dwóch linijkach (gdy odjazdów jest dużo), zamiast jednej jak dotychczas
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
Już od dawna ogólne oznaczenia nie są objaśniane na rozkładach poszczególnych linii, tylko na tej ogólnej info ZTM umieszczanej z reguły nad wszystkimi rozkładami
Wilanowski miłośnik KM i zakładu R-1.
Objęty obsługą linii 116, 139, 164, 180, 217, 317, 519, 522, 700, 710, 724, E-2, N31, N50, N81.
ZP Instytut Neurologii, ZP Łowcza i ZP Sobieskiego.
Objęty obsługą linii 116, 139, 164, 180, 217, 317, 519, 522, 700, 710, 724, E-2, N31, N50, N81.
ZP Instytut Neurologii, ZP Łowcza i ZP Sobieskiego.
To uważam nie jest potrzebne, gdyż jak wół jest po prawej na czarnym tle zaznaczony obecny przystanek.MZ pisze:- nad tabelą z godzinami odjazdów brak nazwy danego przystanku; taka informacja jest tylko małą czcionką w lewym dolnym rogu, w dodatku pionowo
Same rozkłady dużo lepsze od poprzednich, bardzo czytelny spis przystanków - to wszystko ekstra. Minusem lekkim jest jednak ten szary kolor - wieczorami mało czytelny. (szczególnie jak pojawią się te rozkłady gdzieś w Parolach czy na Poleczki chociażby ).
Kasta pianistów
Pozdrawiam, Szafran.
Pozdrawiam, Szafran.
Zgodnie z tym, co napisałem w innym wątku na temat nowego layoutu rozkładów, są one niezbyt czytelne, a już w ogóle nie widać kursów zamieszczonych ciemną czcionką na ciemnym tle na ciemnym przystanku, szczególnie wieczorem.
Co więcej, roi się tam od błędów ortograficznych. Np. na Nowolipkach z rozkładu 17 dowiedziałem się, że mamy w stolicy nową ulicę: "CHAŁBIŃSKIEGO" (na 16, 19 i 33 jest tak samo), oraz że zaszły zmiany w strukturze Instytutu Meteorologii, który, wg ZTM-u, nazywa się obecnie "IMGiW".
Łącząc wszystkie ww. obserwacje, pozostaje mi skonkludować wyłącznie następująco: amatorszczyzna, niedbalstwo, bezrefleksyjność i pisanie na kolanie.
Pytanie: czy robili to fachowcy, czy praktykanci?
Co więcej, roi się tam od błędów ortograficznych. Np. na Nowolipkach z rozkładu 17 dowiedziałem się, że mamy w stolicy nową ulicę: "CHAŁBIŃSKIEGO" (na 16, 19 i 33 jest tak samo), oraz że zaszły zmiany w strukturze Instytutu Meteorologii, który, wg ZTM-u, nazywa się obecnie "IMGiW".
Łącząc wszystkie ww. obserwacje, pozostaje mi skonkludować wyłącznie następująco: amatorszczyzna, niedbalstwo, bezrefleksyjność i pisanie na kolanie.
Pytanie: czy robili to fachowcy, czy praktykanci?
214 (w wersji 2012) - był to pożyteczny muchowóz; choć nieekonomiczny, dowoził do eSKaeMki.
Układ graficzny niekoniecznie, ale używanie tylko wielkich liter - już tak.altar pisze:Co do wykazu ulic i przystanków, wydaje mi się, że czytelniejszy był dotychczasowy układ - zarówno graficzny, jak i czcionka (wielkie litery).
Właśnie ulice są dobrze widoczne, ale to przecież nazwy przystanków powinny być lepiej widoczne. Dlatego powinny być pisane wielkimi literami i pogrubione, ale ulice tylko z wielkiej i bez pogrubienia.marian pisze:Teraz niezbyt widoczne są nazwy ulic. Trochę się burdel zrobił.
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27397
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Niby tak, bo identyfikacja miejsca jednoznaczna (o ile nie jest to ZP BODYCHA ); niemniej jednak w wielu przypadkach nazwy ulic są zdecydowanie bardziej rozpoznawalne od przystanków - zwłaszcza nazwanych tak fortunnie jak CENTRUM TARGOWE; URZĄD STATYSTYCZNY [nikomu NA PEWNO się z GUSem nie pomyli]; AL. SOLIDARNOŚCI [to mój faworyt ] itp.MZ pisze: Właśnie ulice są dobrze widoczne, ale to przecież nazwy przystanków powinny być lepiej widoczne.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?