Nowa szata graficzna rozkładów

Moderatorzy: Tyrystor, Dantte

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8619
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Nowa szata graficzna rozkładów

Post autor: MZ » 06 kwie 2008, 16:17

:arrow: W którymś wątku o tramwajach solaris8315 wstawił fotkę nowego wzoru rozkładów przystankowych, drukowanego przy pomocy programu BusMan (jeśli można, to poproszę tę fotkę do tego wątku, żeby było wiadomo, o czym dyskutujemy). Na początek kilka zastrzeżeń:

- nad tabelą z godzinami odjazdów brak nazwy danego przystanku; taka informacja jest tylko małą czcionką w lewym dolnym rogu, w dodatku pionowo
- sama tabela z godzinami odjazdów może być, choć nie wiem, czy ten szary kolor nie będzie w pewnych sytuacjach powodował trudności z odczytaniem cyferek
- w spisie ulic i przystanków zastosowano system gdyński, choć w warszawskich realiach nie jest on do końca dobry; nazwy ulic powinny być pisane normalnie, natomiast w nazwach przystanków powinny być tak jak do tej pory same wielkie litery; pomysł z podawaniem średnich czasów przejazdu jest natomiast jak najbardziej słuszny
- przy nazwach przystanków mimo wszystko warto byłoby podawać także ich numery (01, 02, 03), bo w wielu przypadkach dodatkowo ułatwiłoby to orientację w terenie

Jakie jeszcze plusy lub minusy mają według was nowe rozkłady jazdy? :)

Awatar użytkownika
Maciek
Posty: 3674
Rejestracja: 15 gru 2005, 23:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Maciek » 06 kwie 2008, 16:19

M1 6 33 112 171 181 184 523 E-2 701

altar
Posty: 884
Rejestracja: 03 kwie 2008, 11:48
Lokalizacja: Warszawa-Wilanów

Post autor: altar » 06 kwie 2008, 16:28

MZ pisze::arrow: W którymś wątku o tramwajach solaris8315 wstawił fotkę nowego wzoru rozkładów przystankowych, drukowanego przy pomocy programu BusMan (jeśli można, to poproszę tę fotkę do tego wątku, żeby było wiadomo, o czym dyskutujemy). Na początek kilka zastrzeżeń:

- nad tabelą z godzinami odjazdów brak nazwy danego przystanku; taka informacja jest tylko małą czcionką w lewym dolnym rogu, w dodatku pionowo
- sama tabela z godzinami odjazdów może być, choć nie wiem, czy ten szary kolor nie będzie w pewnych sytuacjach powodował trudności z odczytaniem cyferek
- w spisie ulic i przystanków zastosowano system gdyński, choć w warszawskich realiach nie jest on do końca dobry; nazwy ulic powinny być pisane normalnie, natomiast w nazwach przystanków powinny być tak jak do tej pory same wielkie litery; pomysł z podawaniem średnich czasów przejazdu jest natomiast jak najbardziej słuszny
- przy nazwach przystanków mimo wszystko warto byłoby podawać także ich numery (01, 02, 03), bo w wielu przypadkach dodatkowo ułatwiłoby to orientację w terenie


Jakie jeszcze plusy lub minusy mają według was nowe rozkłady jazdy? :)


Nazwa przystanku jest zaznaczona bardziej wyraźnie w wykazie, co może zastąpić jej takie nieczytelne umieszczenie przy tabeli z godzinami. Czytelność samych godzin będzie pozostawiała wiele do życzenia szczególnie jesienią i zimą - większość przystanków nie grzeszy zbyt dobrym oświetleniem. Co do wykazu ulic i przystanków, wydaje mi się, że czytelniejszy był dotychczasowy układ - zarówno graficzny, jak i czcionka (wielkie litery). Numery przystanków zwykłemu/przeciętnemu pasażerowi raczej niewiele mówią, stąd raczej nie ma konieczności ich podawania przy nazwach.
Wilanowski miłośnik KM i zakładu R-1.
Objęty obsługą linii 116, 139, 164, 180, 217, 317, 519, 522, 700, 710, 724, E-2, N31, N50, N81.
ZP Instytut Neurologii, ZP Łowcza i ZP Sobieskiego.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 06 kwie 2008, 17:03

altar pisze:Co do wykazu ulic i przystanków, wydaje mi się, że czytelniejszy był dotychczasowy układ - zarówno graficzny, jak i czcionka
z tym bym polemizował - było naćkane, przystanek aktualny nie był wyróżniony...
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Frencher
Zgryźliwy Tetryk
Posty: 2689
Rejestracja: 21 gru 2005, 23:42

Post autor: Frencher » 06 kwie 2008, 17:04

Moim zdaniem za wielkie te litery przy minutach odjazdów. Powoduje to, że się dwie kolejne kolumny łączą poprzez literkę, która stoi dokładnie w środku między nimi.
Odwagą nie jest bycie takim jak inni - odwagą jest bycie sobą

marian
Posty: 416
Rejestracja: 27 cze 2007, 1:07
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: marian » 06 kwie 2008, 17:05

Teraz niezbyt widoczne są nazwy ulic. Trochę się burdel zrobił.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 06 kwie 2008, 17:10

marian pisze:Teraz niezbyt widoczne są nazwy ulic. Trochę się burdel zrobił.
Niezbyt widoczne? Jak dla mnie są BARDZO widoczne...

[ Dodano: 2008-04-06, 17:10 ]
Jedno co mi się nie podoba to, że niektóre odjazdy podawane są w dwóch linijkach (gdy odjazdów jest dużo), zamiast jednej jak dotychczas
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Jamnik
Posty: 3835
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:58
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jamnik » 06 kwie 2008, 17:56

Jest na tych rozkładach gdzieś wyjaśnione, że kwadracik oznacza niską podłogę?

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27397
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 06 kwie 2008, 17:59

No tak jak poprzednio chyba, na karteczce z cenami biletów :-p
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

altar
Posty: 884
Rejestracja: 03 kwie 2008, 11:48
Lokalizacja: Warszawa-Wilanów

Post autor: altar » 06 kwie 2008, 17:59

Już od dawna ogólne oznaczenia nie są objaśniane na rozkładach poszczególnych linii, tylko na tej ogólnej info ZTM umieszczanej z reguły nad wszystkimi rozkładami
Wilanowski miłośnik KM i zakładu R-1.
Objęty obsługą linii 116, 139, 164, 180, 217, 317, 519, 522, 700, 710, 724, E-2, N31, N50, N81.
ZP Instytut Neurologii, ZP Łowcza i ZP Sobieskiego.

Awatar użytkownika
Piotrek
Posty: 6104
Rejestracja: 30 gru 2005, 10:27
Lokalizacja: Radiowo/Bemowo

Post autor: Piotrek » 06 kwie 2008, 18:27

MZ pisze:- nad tabelą z godzinami odjazdów brak nazwy danego przystanku; taka informacja jest tylko małą czcionką w lewym dolnym rogu, w dodatku pionowo
To uważam nie jest potrzebne, gdyż jak wół jest po prawej na czarnym tle zaznaczony obecny przystanek.

Same rozkłady dużo lepsze od poprzednich, bardzo czytelny spis przystanków - to wszystko ekstra. Minusem lekkim jest jednak ten szary kolor - wieczorami mało czytelny. (szczególnie jak pojawią się te rozkłady gdzieś w Parolach czy na Poleczki chociażby :P).
Kasta pianistów
Pozdrawiam, Szafran.

Mario
Posty: 599
Rejestracja: 10 mar 2006, 11:59
Lokalizacja: WAW /Muranów/

Post autor: Mario » 06 kwie 2008, 18:42

Zgodnie z tym, co napisałem w innym wątku na temat nowego layoutu rozkładów, są one niezbyt czytelne, a już w ogóle nie widać kursów zamieszczonych ciemną czcionką na ciemnym tle na ciemnym przystanku, szczególnie wieczorem.
Co więcej, roi się tam od błędów ortograficznych. Np. na Nowolipkach z rozkładu 17 dowiedziałem się, że mamy w stolicy nową ulicę: "CHAŁBIŃSKIEGO" (na 16, 19 i 33 jest tak samo), oraz że zaszły zmiany w strukturze Instytutu Meteorologii, który, wg ZTM-u, nazywa się obecnie "IMGiW".
Łącząc wszystkie ww. obserwacje, pozostaje mi skonkludować wyłącznie następująco: amatorszczyzna, niedbalstwo, bezrefleksyjność i pisanie na kolanie.
Pytanie: czy robili to fachowcy, czy praktykanci?
214 (w wersji 2012) - był to pożyteczny muchowóz; choć nieekonomiczny, dowoził do eSKaeMki.

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8619
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 06 kwie 2008, 20:18

altar pisze:Co do wykazu ulic i przystanków, wydaje mi się, że czytelniejszy był dotychczasowy układ - zarówno graficzny, jak i czcionka (wielkie litery).
:arrow: Układ graficzny niekoniecznie, ale używanie tylko wielkich liter - już tak.
marian pisze:Teraz niezbyt widoczne są nazwy ulic. Trochę się burdel zrobił.
Właśnie ulice są dobrze widoczne, ale to przecież nazwy przystanków powinny być lepiej widoczne. Dlatego powinny być pisane wielkimi literami i pogrubione, ale ulice tylko z wielkiej i bez pogrubienia.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27397
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 06 kwie 2008, 20:22

MZ pisze: Właśnie ulice są dobrze widoczne, ale to przecież nazwy przystanków powinny być lepiej widoczne.
Niby tak, bo identyfikacja miejsca jednoznaczna (o ile nie jest to ZP BODYCHA :p); niemniej jednak w wielu przypadkach nazwy ulic są zdecydowanie bardziej rozpoznawalne od przystanków - zwłaszcza nazwanych tak fortunnie jak CENTRUM TARGOWE; URZĄD STATYSTYCZNY [nikomu NA PEWNO się z GUSem nie pomyli]; AL. SOLIDARNOŚCI [to mój faworyt :D] itp.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14784
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 06 kwie 2008, 20:49

Ogólnie bardzo dobre, jednak te dwupoziomowe wykazy godzin są nieco dziwnym rozwiązaniem...
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

ODPOWIEDZ