Nowa szata graficzna rozkładów
- TranslatorPS
- Posty: 631
- Rejestracja: 16 sie 2012, 20:11
- Lokalizacja: スハ・ベスキツカ乗務区
#105
Przewinął się tutaj temat 31, więc pozwolę sobie, dla przykładu, zapodać dwa pliki z BusMana:
> wersja wszystkie trzy rozkłady na jednym świstku >> https://www.dropbox.com/s/3snn4mf8syqpv ... 9.pdf?dl=0
> wersja dni powszednie na jednej kartce, weekendy na drugiej >> https://www.dropbox.com/s/iuawgyawb9h83 ... 9.pdf?dl=0
Szczerze mówiąc, w obecnym wzorze każdy przypadek trzeba traktować z osobna, bo np. na jednym kawałku w DP wychodzą cuda na kiju niczym w Madrycie pokroju "kursuje co 5 - 15 min.", ale na dwóch osobnych świstkach tworzy się minuteria istna. W dodatku jest też problem kursów wariantowych, których to literki nie są poszczególnie wymieniane, szczególnie w DP w godzinach 18-19 na jednej tabliczce (no cóż, praskie podejście bardziej mi się tutaj podoba).
Niemniej najlepszym podejściem jest po prostu zmiana wzoru tabliczki przystankowej Bawię się właśnie różnymi wzorami i jakoś nic nie wychodzi mi ciekawego, więc sam jestem ciekaw propozycji Emyla.
Zresztą, w Krakowie jakieś dwa miesiące temu wprowadzili lekko podrasowany wygląd tabliczki przystankowej, z większymi cyframi godzin odjazdów. Z tego powodu na większości rozkładów DP/SO/NI teraz DP jest na jednej kartce, a SO/NI na drugiej, niczym dotychczas na kursujących dość często 50 i 52. Ten widok jest tam nader typowy, no ale potrafią tam wstawić te rozkłady jeden obok drugiego po kolei w gablocie
Aha, brak kursów niskopodłogowych na tabliczkach 31 spowodowany brakiem wbitych brygad. Żeby nie było. No i BM mi wariuje z Arialem i zamiast niego wypluwa TrebuchetMS...
Przewinął się tutaj temat 31, więc pozwolę sobie, dla przykładu, zapodać dwa pliki z BusMana:
> wersja wszystkie trzy rozkłady na jednym świstku >> https://www.dropbox.com/s/3snn4mf8syqpv ... 9.pdf?dl=0
> wersja dni powszednie na jednej kartce, weekendy na drugiej >> https://www.dropbox.com/s/iuawgyawb9h83 ... 9.pdf?dl=0
Szczerze mówiąc, w obecnym wzorze każdy przypadek trzeba traktować z osobna, bo np. na jednym kawałku w DP wychodzą cuda na kiju niczym w Madrycie pokroju "kursuje co 5 - 15 min.", ale na dwóch osobnych świstkach tworzy się minuteria istna. W dodatku jest też problem kursów wariantowych, których to literki nie są poszczególnie wymieniane, szczególnie w DP w godzinach 18-19 na jednej tabliczce (no cóż, praskie podejście bardziej mi się tutaj podoba).
Niemniej najlepszym podejściem jest po prostu zmiana wzoru tabliczki przystankowej Bawię się właśnie różnymi wzorami i jakoś nic nie wychodzi mi ciekawego, więc sam jestem ciekaw propozycji Emyla.
Zresztą, w Krakowie jakieś dwa miesiące temu wprowadzili lekko podrasowany wygląd tabliczki przystankowej, z większymi cyframi godzin odjazdów. Z tego powodu na większości rozkładów DP/SO/NI teraz DP jest na jednej kartce, a SO/NI na drugiej, niczym dotychczas na kursujących dość często 50 i 52. Ten widok jest tam nader typowy, no ale potrafią tam wstawić te rozkłady jeden obok drugiego po kolei w gablocie
Aha, brak kursów niskopodłogowych na tabliczkach 31 spowodowany brakiem wbitych brygad. Żeby nie było. No i BM mi wariuje z Arialem i zamiast niego wypluwa TrebuchetMS...
Ten od cyferek i tłumaczeń.
Ostatni manual miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni wysokopodłogowy miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni 5B/6B: EN57-2070 > ROJ 30517, 22.02.2024
Ostatni pod banderą ZTM: 6208 > 13/189, 7.01.2023
Ostatni manual miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni wysokopodłogowy miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni 5B/6B: EN57-2070 > ROJ 30517, 22.02.2024
Ostatni pod banderą ZTM: 6208 > 13/189, 7.01.2023
-
- Posty: 4102
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Kursuje co 2-17 minut. No tak, subtelna różnica
- Szeregowy_Równoległy
- Szeregowe Chamidło
- Posty: 14095
- Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37
Ale nikt tego nie wymaga... Ja pierdzielę, czy naprawdę moja wyobraźnia jest tak bujna, czy niektórzy tu piszący są ograniczeni niczym powierzchnia piłeczki pingpongowej?
Jeśli po godzinie ósmej linia jeździ co 5 minut, to piszemy "co 5 minut", ale jeśli po 10 ta sama linia jeździ co kwadrans, to dajemy rozkład minutowy. To naprawdę jest takie skomplikowane? Popatrzcie w poranne odjazdy 507 z Gocławia. Naprawdę trzeba podawać minuty, w których autobus odjedzie, skoro dwie sygnalizacje dalej mogą jechać dwa w zestawie, bo jadą bardzo gęsto? No nie. A jak się z rozkładu wytnie te godziny, kiedy kursów jest bardzo dużo i zastąpi je się informacją o częstotliwości, to kolumna z dniem powszednim stanie się węższa, co być może sprawi, że cały rozkład zmieści się na jednej kartce. I o to mi chodziło jak pisałem, że można byłoby rozważyć rezygnację z rozkładów minutowych.
Jeśli po godzinie ósmej linia jeździ co 5 minut, to piszemy "co 5 minut", ale jeśli po 10 ta sama linia jeździ co kwadrans, to dajemy rozkład minutowy. To naprawdę jest takie skomplikowane? Popatrzcie w poranne odjazdy 507 z Gocławia. Naprawdę trzeba podawać minuty, w których autobus odjedzie, skoro dwie sygnalizacje dalej mogą jechać dwa w zestawie, bo jadą bardzo gęsto? No nie. A jak się z rozkładu wytnie te godziny, kiedy kursów jest bardzo dużo i zastąpi je się informacją o częstotliwości, to kolumna z dniem powszednim stanie się węższa, co być może sprawi, że cały rozkład zmieści się na jednej kartce. I o to mi chodziło jak pisałem, że można byłoby rozważyć rezygnację z rozkładów minutowych.
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36642
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
A przepisy to dopuszczają?
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
- Szeregowy_Równoległy
- Szeregowe Chamidło
- Posty: 14095
- Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37
A nie jest tak, że skoro ignoruje się jakieś przepisy i wtyczki jeżdżą, to można też nagiąć jakieś przepisy i napisać "kursuje co 5 minut"?
Metro tak robi.Bastian pisze:A przepisy to dopuszczają?
Zdaje się, że kiedyś coś takiego było już na niektórych liniach tramwajowych więc nie powinno być i teraz problemu.Bastian pisze:A przepisy to dopuszczają?
Metro jeździ na podstawie innych przepisów.MichalJ pisze:Metro tak robi.Bastian pisze:A przepisy to dopuszczają?
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
Na autobusowych też było. Hint: może ktoś się skapnął, że jednak nie wolno?Bywalec pisze:Zdaje się, że kiedyś coś takiego było już na niektórych liniach tramwajowych więc nie powinno być i teraz problemu.Bastian pisze:A przepisy to dopuszczają?
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.
A w którym momencie zniknęły?
- TranslatorPS
- Posty: 631
- Rejestracja: 16 sie 2012, 20:11
- Lokalizacja: スハ・ベスキツカ乗務区
#106
Wracając do powyższego 31, zawsze można zaryzykować np:i jakoś mam wrażenie, że ta propozycja się już tutaj przewinęła. Tylko że takie kombinowanie wymaga zmian w zarówno TeeRze, jak i algorytmach BusManowych - bo chyba nie możemy sobie pozwolić na cofnięcie się do wczesnych lat 90. i ręcznego przepisywania.
...niemniej lepiej by było, jeśli ktoś by zacytował jakiś przepis albo coś.
Jeśli dobrze rozumiem definicję rozkładu jazdy w Polsce, to rozkładem nie jest czasem załącznik (rozkład tabelaryczny), który powinien posiadać kierowca wykonując dany przewóz wraz z zezwoleniem? I, tym samym tokiem myślenia, czy rozkład na przystanku nie jest jedynie orientacyjną informacją dotyczącą tego rozkładu? Jeśli rozkład minutowy istnieje wewnętrznie, a w wybranych godzinach podaje się "kursuje co 3 min.", to chyba nie widzę problemu, dopóty to "co 3 min." jest zgodne z rozkładem wewnętrznym...Bastian pisze:A przepisy to dopuszczają?
Wracając do powyższego 31, zawsze można zaryzykować np:
Kod: Zaznacz cały
| 15 | 04 09 14 19 24 29 32 35, następnie kursuje co 3 min. |
| 16 | kursuje co 3 min. |
| 17 | kursuje co 3 min. do 41, następnie 44 47M 49 52M 54 57M 59 |
...niemniej lepiej by było, jeśli ktoś by zacytował jakiś przepis albo coś.
Ten od cyferek i tłumaczeń.
Ostatni manual miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni wysokopodłogowy miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni 5B/6B: EN57-2070 > ROJ 30517, 22.02.2024
Ostatni pod banderą ZTM: 6208 > 13/189, 7.01.2023
Ostatni manual miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni wysokopodłogowy miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni 5B/6B: EN57-2070 > ROJ 30517, 22.02.2024
Ostatni pod banderą ZTM: 6208 > 13/189, 7.01.2023
Ale tak w ogóle, to na czym polega problem z rozkładem na 2 kartkach?
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.
Bardzo słabe... Moim zdaniem rozkład częstotliwościowy sprawdziłby się tylko w przypadku, gdy to jest wpisane na całą godzinę, inaczej powstaje niepotrzebne zamieszanie.TranslatorPS pisze:#106
Wracając do powyższego 31, zawsze można zaryzykować np:
Mnogość kartek powodująca zamieszanie. Najogólniej ujmując.JacekM pisze:Ale tak w ogóle, to na czym polega problem z rozkładem na 2 kartkach?
- Solaris U10
- Posty: 2706
- Rejestracja: 18 gru 2005, 13:26
Ja to bym po prostu drukował rozkłady na jednej kartce nad sobą, wtedy zawsze byłyby do pary (albo razem laminować, jak się nie da). W ostateczności, gdyby się nie mieściły do kasety w słupku, można by jeden rozciąć.
A czy 3 rozkłady na 1 kartce, a cała reszta na drugiej nie da się?