Pętle autobusowe i tramwajowe

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10648
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 22 lis 2023, 8:28

Nie. Z punktu przewoźników (i tym samym kierowców) pasażerowie są elementem poniekąd zbędnym.
Skojarzyła mi się kolej...
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Autobus Czerwon
Posty: 4096
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 22 lis 2023, 8:45

Trochę nie rozumiem skąd ten płacz. Witolin nie jest węzłem przesiadkowym, myślę że zdecydowana większość pasażerów wychodzi tam na autobus ze swojego cieplutkiego domu patrząc na rozkład. A jak nawet nie, to przecież nie jest PKS do Pieczysk i na szczęście wszystkie linie tam jeżdżą częściej niż raz na godzinę. Myślę że największy żal mieszkańcy mają o te miejsca parkingowe :P Ale obecna sytuacja też generuje patologie także dla pasażerów i nie mówiąc już o przepychaniu się między autobusami, to w DP praktycznie wszystkie linie tam mają tryb SB i niekoniecznie odjeżdżają po kolei. Myślę że przekierowanie linii jak niektórzy tu proponują spotkałoby się z jeszcze większą społeczną dezaprobatą. A SE to poruszył tę sprawę chyba tylko dlatego że ma redakcję na przeciwko pętli xd

Łukasz
Posty: 10587
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 22 lis 2023, 8:52

Lżejszy autobus spala też mniej paliwa, a 100x100 to 10 ton
ŁK

Awatar użytkownika
AdamKlocusky
Posty: 578
Rejestracja: 25 mar 2021, 13:43
Lokalizacja: Targówek
Kontakt:

Post autor: AdamKlocusky » 22 lis 2023, 8:58

Łukasz pisze:
22 lis 2023, 8:52
Lżejszy autobus spala też mniej paliwa, a 100x100 to 10 ton
Ten lżejszy autobus byłby na odcinku ok. 50m, więc w kontekście spalania paliwa miałoby to pomijalny wpływ.
Obrazek
___________________________________________________________________________________
1 13 20 22 124 137 138 154 206 307 340 406 444 460 462 512 517 805 N12

eloelo520
Posty: 58
Rejestracja: 07 gru 2022, 11:07

Post autor: eloelo520 » 22 lis 2023, 9:02

Super Express to przede wszystkim poruszył tę sprawę dlatego że będzie mniej miejsc parkingowych dla jego pracowników xD

Ale tak, w zbiorkomie pasażer tylko przeszkadza, niektórzy wspominają do dzisiaj, jak w czasie pandemii ludzi nie było i opóźnień nie było. Nikt się nie przepychał w tłumie, tylko generując tym długi czas wymiany pasażerskiej.

Awatar użytkownika
AdamKlocusky
Posty: 578
Rejestracja: 25 mar 2021, 13:43
Lokalizacja: Targówek
Kontakt:

Post autor: AdamKlocusky » 22 lis 2023, 9:06

Autobus Czerwon pisze:
22 lis 2023, 8:45
Trochę nie rozumiem skąd ten płacz. Witolin nie jest węzłem przesiadkowym, myślę że zdecydowana większość pasażerów wychodzi tam na autobus ze swojego cieplutkiego domu patrząc na rozkład. A jak nawet nie, to przecież nie jest PKS do Pieczysk i na szczęście wszystkie linie tam jeżdżą częściej niż raz na godzinę. Myślę że największy żal mieszkańcy mają o te miejsca parkingowe :P Ale obecna sytuacja też generuje patologie także dla pasażerów i nie mówiąc już o przepychaniu się między autobusami, to w DP praktycznie wszystkie linie tam mają tryb SB i niekoniecznie odjeżdżają po kolei. Myślę że przekierowanie linii jak niektórzy tu proponują spotkałoby się z jeszcze większą społeczną dezaprobatą. A SE to poruszył tę sprawę chyba tylko dlatego że ma redakcję na przeciwko pętli xd
Cały czas się zastanawiam co stoi na przeszkodzie, by zwyczajnie odwrócić kierunek jazdy na pętli i zlikwidować wysepkę na pętli. Nie wyszłoby taniej?
Obrazek
___________________________________________________________________________________
1 13 20 22 124 137 138 154 206 307 340 406 444 460 462 512 517 805 N12

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6929
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 22 lis 2023, 9:11

A ja się upieram, że jedyna linia, która tam powinna mieć kraniec to 182. Reszta jest po prostu z kosmosu, ale jak zwykle problem się rozwiązuje od dupy strony.

Autobus Czerwon
Posty: 4096
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 22 lis 2023, 9:22

No szkoda tylko że odcinasz wtedy mieszkańców Witolina od CH Promenada, Gocławia i Wiatraka xd

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10648
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 22 lis 2023, 9:46

Nie jestem przekonany, czy 141 to najlepsze spełnienie relacji Witolin-Wiatrak. No ale jeśli nie 141 to coś innego.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6929
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 22 lis 2023, 10:06

Ale Witolin jest odgrodzony murem od Grochowskiej i Ostrobramskiej? Nie twierdzę, że tam poza 182 nic nie powinno być, tylko że to co jest jest z dupy. Szczególnie 141.

mb112
Posty: 965
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 22 lis 2023, 10:17

Łukasz pisze:
22 lis 2023, 7:42
Oczywiście nie mam takiego szerokiego oglądu jak Ty, bo jeżdżę tylko samochodem, ale przypominam sobie czasy sprzed jakichś 20 lat, kiedy buspasow praktycznie nie było, podobnie metra z Pragi, a kolej nie była zintegrowana z systemem transportowym. Żeby w ogóle coś ruszało, to na rondach w centrum ruchem kierowała policja. Nie sądzę, żeby od tamtej pory się pogorszyło.

Może pogorszyło się względem czasów pandemii, niemniej jak już jadę samochodem, to jakoś się jeździ - te korki nie są tak betonowe jak kiedyś.
Mam inne zdanie, myślę że ruch jest dużo większy niż 20 lat temu, wtedy nie było korków w tak wielu miejscach i np. nie zdarzały się wieczorem czy w sobotę, a teraz w wielu miejscach tak. Natomiast poprawiło się nieco bezpieczeństwo, szczególnie pieszych, teraz na szczęście już większość nie za*** tak jak kiedyś (część niestety oczywiście tak, ale to raczej wyjątki niż reguła).
Emyl pisze:
22 lis 2023, 9:11
A ja się upieram, że jedyna linia, która tam powinna mieć kraniec to 182. Reszta jest po prostu z kosmosu, ale jak zwykle problem się rozwiązuje od dupy strony.
No dobra, to co konkretnie wtedy zrobić ze 141, 158 i 168 ?
eloelo520 pisze:
22 lis 2023, 9:02
Ale tak, w zbiorkomie pasażer tylko przeszkadza, niektórzy wspominają do dzisiaj, jak w czasie pandemii ludzi nie było i opóźnień nie było. Nikt się nie przepychał w tłumie, tylko generując tym długi czas wymiany pasażerskiej.
Nie no, może nie ogólnie pasażer przeszkadza tylko nadmiar pasażerów ;) To powoduje opóźnienie wymiany na przystankach, coraz większe opóźnienia i przez to szkody dla kolejnych pasażerów. :) Jak wieczorem czy w weekendy jest mniej ludzi to ok :) Tak że trzeba by zachęcać ludzi, żeby mniej korzystali z komunikacji w godzinach szczytu, a zamiast tego mogą jeździć np. w niedzielę wieczorem czy na mniej popularnych liniach jak np. 733 w weekend :)

Autobus Czerwon
Posty: 4096
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 22 lis 2023, 10:21

Emyl pisze:
22 lis 2023, 10:06
Ale Witolin jest odgrodzony murem od Grochowskiej i Ostrobramskiej? Nie twierdzę, że tam poza 182 nic nie powinno być, tylko że to co jest jest z dupy. Szczególnie 141.
Poczekanie na autobus kilka minut na przystanku początkowym za pętlą zamiast możliwości wcześniejszego zajęcia miejsca w autobusie stojącym na pętli jest zamachem na wygodę pasażerów, ale dymanie z buta na Grochowską albo Ostrobramską już nie? Hahaha

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6929
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 22 lis 2023, 10:53

Proszę czytać ze zrozumieniem :)

Łukasz
Posty: 10587
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 22 lis 2023, 11:04

mb112 pisze:
22 lis 2023, 10:17
Łukasz pisze:
22 lis 2023, 7:42
Oczywiście nie mam takiego szerokiego oglądu jak Ty, bo jeżdżę tylko samochodem, ale przypominam sobie czasy sprzed jakichś 20 lat, kiedy buspasow praktycznie nie było, podobnie metra z Pragi, a kolej nie była zintegrowana z systemem transportowym. Żeby w ogóle coś ruszało, to na rondach w centrum ruchem kierowała policja. Nie sądzę, żeby od tamtej pory się pogorszyło.

Może pogorszyło się względem czasów pandemii, niemniej jak już jadę samochodem, to jakoś się jeździ - te korki nie są tak betonowe jak kiedyś.
Mam inne zdanie, myślę że ruch jest dużo większy niż 20 lat temu, wtedy nie było korków w tak wielu miejscach i np. nie zdarzały się wieczorem czy w sobotę, a teraz w wielu miejscach tak. Natomiast poprawiło się nieco bezpieczeństwo, szczególnie pieszych, teraz na szczęście już większość nie za*** tak jak kiedyś (część niestety oczywiście tak, ale to raczej wyjątki niż reguła).
Przyrost ruchu mają zmniejszać inwestycje w komunikację miejską i też 20 lat temu wchodziły pierwsze inteligentne systemy zarządzania ruchem Siemensa, które były mocno hejtowane. To spowodowało, ze jeździ się ogólnie lepiej, a buspasy powodują, że zwłaszcza autobusom. Nie znaczy to, że na każdym skrzyżowaniu i na każdym odcinku. Być może Reserved jeździ tylko tymi chujowszymi. Najbardziej chyba brużdżą teraz ubery, gdzie kierowcy sprowadzili wiele wschodnich zwyczajów.

Podaj przykłady, to będziemy dyskutować. Sobota oczywiście stała się bardziej dociążona przez zakazy handlu w niedziele. Z drugiej strony - nie wszyscy teraz pracują poniedziałek-piątek, i nie tylko z biur.

Czynników jest naprawdę wiele.

Ps czy to dobry wątek?
ŁK

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36632
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 22 lis 2023, 11:11

Tak naprawdę to odbija się kwestia odłożenia ad calendas Graecas budowy węzła przesiadkowego na Gocławku. A przede wszystkim brakiem nań kasy.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

ODPOWIEDZ