Pętle autobusowe i tramwajowe

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 689
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 22 lis 2023, 21:06

fik pisze:
22 lis 2023, 16:30
...takie jak, utrzymywanie pojazdu w czystości...
Mało co nie posikałem się ze śmiechu.

Żeby sprzątać autobus pracodawca powinien udostępnić środki czystości oraz środki zabezpieczające takie jak rękawiczki oraz przejść szkolenie.

Powiem ci więcej, kierowca tak naprawdę nie jest zatrudniony nawet jako kierowca-mechanik, więc następnym razem jak kierowca z własnej inicjatywy będzie się starał naprawić autobus to doceń to, bo jego obowiązkiem jest jedynie zgłosić awarię do CR
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

Awatar użytkownika
kocur
Posty: 1318
Rejestracja: 09 mar 2006, 10:43
Lokalizacja: Ursynów Północny

Post autor: kocur » 22 lis 2023, 22:07

reserved pisze:
22 lis 2023, 14:10
Teraz mało kto do rozkładu podchodzi skoro można zapytać kierowcy za ile rusza.
No więc nie do końca jest tak jak piszesz. Jest sobie taka linia 136, gdzie przeciętne opóźnienia są rzędu 30-40 minut, autobusy przyjeżdżają parami, trójkami, a zdarzyło mi się widzieć cztery brygady w odstępie max. 1 minuty. Przychodzę na kraniec Natolin Płn., podjeżdża takie opóźnione 136, które wg. rozkładu miało odjechać 20 minut temu i nie wiem, czy będzie robił przerwę, czy odjedzie za minutę, czy pojedzie jako PT na drugi kraniec aby nadrobić opóźnienie (takie rzeczy też widziałem). Nie zostaje mi nic innego jak spytać kierowcę.
"Ale ty jesteś mądry, Bonifacy!"

reserved
Posty: 14604
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 22 lis 2023, 22:12

michael112 pisze:
22 lis 2023, 20:46
co z drugiej strony nie było zbyt wygodne dla wysadzanych pasażerów szczególnie gdyby trafili się jacyś na wózku.
Myślę że w takiej wyjątkowej sytuacji sam bym podjechał na peron, tam niepełnosprawnemu umożliwił opuszczenie pojazdu a sam bym okrążył pętlę i wjechał jeszcze raz.

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6929
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 22 lis 2023, 22:55

kocur pisze:
22 lis 2023, 22:07
reserved pisze:
22 lis 2023, 14:10
Teraz mało kto do rozkładu podchodzi skoro można zapytać kierowcy za ile rusza.
No więc nie do końca jest tak jak piszesz. Jest sobie taka linia 136, gdzie przeciętne opóźnienia są rzędu 30-40 minut, autobusy przyjeżdżają parami, trójkami, a zdarzyło mi się widzieć cztery brygady w odstępie max. 1 minuty. Przychodzę na kraniec Natolin Płn., podjeżdża takie opóźnione 136, które wg. rozkładu miało odjechać 20 minut temu i nie wiem, czy będzie robił przerwę, czy odjedzie za minutę, czy pojedzie jako PT na drugi kraniec aby nadrobić opóźnienie (takie rzeczy też widziałem). Nie zostaje mi nic innego jak spytać kierowcę.
No nie jeden raz czytałem, jak kierowcy mający pretensję, że pasażerowie zadają pytania o odjazd, sami zauważają, że na pętli potrafi stać kilka wozów tej samej linii. Skąd u cholery, nawet znając godziny odjazdów, mają wiedzieć który będzie jechał pierwszy? I w jaki sposób to dowodzi roszczeniowości lub nieumiejętności korzystania z rozkładu?

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 689
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 23 lis 2023, 5:00

A w taki sposób, że obecnie wyświetlają się godziny odjazdu na wyswietlaczach (zakładam sytuację gdzie nie ma na pętli 88xx lub 83xx) lub były sytuacje, że podjeżdżam w taki sposób, że praktycznie jestem na zderzaku autobusu mnie poprzedzającego i potrafią ludzie przyjść i zapytać czy ja jadę pierwszy...
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

Awatar użytkownika
kocur
Posty: 1318
Rejestracja: 09 mar 2006, 10:43
Lokalizacja: Ursynów Północny

Post autor: kocur » 23 lis 2023, 6:03

A słyszałeś o wyprzedzaniu się brygad?
"Ale ty jesteś mądry, Bonifacy!"

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 689
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 23 lis 2023, 8:09

Dopóki nie ma SB jest to nielegalne, chyba że mówimy o wyjazdach z zajezdni, ale to wtedy się nie podjeżdża pod tył drugiego autobusu po za tym wciąż wtedy działa informacja z wyświetlacza.
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

Awatar użytkownika
kocur
Posty: 1318
Rejestracja: 09 mar 2006, 10:43
Lokalizacja: Ursynów Północny

Post autor: kocur » 23 lis 2023, 9:26

Pod warunkiem że informacja na wyświetlaczu działa. Czasem widuję takie cuda jak 136 jadące ulicą Dereniową w kierunku Natolina z wyświetlanym "odjazd za x minut" na głównym wyświetlaczu. Teoria swoje, praktyka swoje. Także, jeśli chodzi o wyprzedzanie.
"Ale ty jesteś mądry, Bonifacy!"

reserved
Posty: 14604
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 23 lis 2023, 9:57

Emyl pisze:
22 lis 2023, 22:55
kocur pisze:
22 lis 2023, 22:07
No więc nie do końca jest tak jak piszesz. Jest sobie taka linia 136, gdzie przeciętne opóźnienia są rzędu 30-40 minut, autobusy przyjeżdżają parami, trójkami, a zdarzyło mi się widzieć cztery brygady w odstępie max. 1 minuty. Przychodzę na kraniec Natolin Płn., podjeżdża takie opóźnione 136, które wg. rozkładu miało odjechać 20 minut temu i nie wiem, czy będzie robił przerwę, czy odjedzie za minutę, czy pojedzie jako PT na drugi kraniec aby nadrobić opóźnienie (takie rzeczy też widziałem). Nie zostaje mi nic innego jak spytać kierowcę.
No nie jeden raz czytałem, jak kierowcy mający pretensję, że pasażerowie zadają pytania o odjazd, sami zauważają, że na pętli potrafi stać kilka wozów tej samej linii. Skąd u cholery, nawet znając godziny odjazdów, mają wiedzieć który będzie jechał pierwszy? I w jaki sposób to dowodzi roszczeniowości lub nieumiejętności korzystania z rozkładu?
I właśnie teraz sam zakreśliłeś potrzebę postojów technicznych. To jest na to najlepszy argument żeby pasażerowie czekali na przystanku zbiorczym.
Ewentualnie należy zatrudnić informatorów, którzy będą stali i informowali...

Awatar użytkownika
AdamKlocusky
Posty: 571
Rejestracja: 25 mar 2021, 13:43
Lokalizacja: Targówek
Kontakt:

Post autor: AdamKlocusky » 23 lis 2023, 10:16

reserved pisze:
23 lis 2023, 9:57
Emyl pisze:
22 lis 2023, 22:55


No nie jeden raz czytałem, jak kierowcy mający pretensję, że pasażerowie zadają pytania o odjazd, sami zauważają, że na pętli potrafi stać kilka wozów tej samej linii. Skąd u cholery, nawet znając godziny odjazdów, mają wiedzieć który będzie jechał pierwszy? I w jaki sposób to dowodzi roszczeniowości lub nieumiejętności korzystania z rozkładu?
I właśnie teraz sam zakreśliłeś potrzebę postojów technicznych. To jest na to najlepszy argument żeby pasażerowie czekali na przystanku zbiorczym.
Ewentualnie należy zatrudnić informatorów, którzy będą stali i informowali...
Istnieje prostszy sposób - zawieś kartkę na szybie kabiny z treścią, że nie udzielasz informacji nt. odjazdów. Problem solved.
Obrazek
___________________________________________________________________________________
1 13 20 22 124 137 138 154 206 307 340 406 444 460 462 512 517 805 N12

Flash8222
Posty: 7596
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 23 lis 2023, 10:20

ZielonyJamnik pisze:
23 lis 2023, 8:09
Dopóki nie ma SB jest to nielegalne, chyba że mówimy o wyjazdach z zajezdni, ale to wtedy się nie podjeżdża pod tył drugiego autobusu po za tym wciąż wtedy działa informacja z wyświetlacza.
Ty dalej z tymi bzdurami, zawsze można wyprzedzić brygadę na trasie nawet jak nie ma TSB.

Autobus Czerwon
Posty: 4094
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 23 lis 2023, 10:29

kocur pisze:
23 lis 2023, 6:03
A słyszałeś o wyprzedzaniu się brygad?
Istnieje tak samo jak ten słynny zakaz jazdy wiaduktami na Jerozolimskich podczas obsługi 517 wśród kierowców z Kleszczowej? xD

reserved
Posty: 14604
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 23 lis 2023, 10:38

AdamKlocusky pisze:
23 lis 2023, 10:16
Istnieje prostszy sposób - zawieś kartkę na szybie kabiny z treścią, że nie udzielasz informacji nt. odjazdów. Problem solved.
Nie wiem czemu zakładasz że ludzie potrafią czytać. Gdyby tak było, w kursach skróconych wysiadaliby na ostatnim przystanku.

man1956
Posty: 1541
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 23 lis 2023, 10:41

Emyl pisze:
22 lis 2023, 16:44
123 ;)
123 jako linia załatwiaiająca dojazd z Witolina zarówno na Wiatrak, jak i na Gocław? Czyli jak?
Zamiast prosto Zamieniecką - podjazd na Witolin i Ostrobramską z powrotem na dotychczasową trasę?
Ciekawe, co na to pasażerowie, którym czas przejazdu wydłuży się o ok. 10 minut.

Awatar użytkownika
AdamKlocusky
Posty: 571
Rejestracja: 25 mar 2021, 13:43
Lokalizacja: Targówek
Kontakt:

Post autor: AdamKlocusky » 23 lis 2023, 10:51

reserved pisze:
23 lis 2023, 10:38
AdamKlocusky pisze:
23 lis 2023, 10:16
Istnieje prostszy sposób - zawieś kartkę na szybie kabiny z treścią, że nie udzielasz informacji nt. odjazdów. Problem solved.
Nie wiem czemu zakładasz że ludzie potrafią czytać. Gdyby tak było, w kursach skróconych wysiadaliby na ostatnim przystanku.
Nikt nie każe Ci odpowiadać na ich pytania. Wskaż palcem na kartkę i problem z głowy.

Zresztą może przydałoby się zaktualizować naklejkę na szybie kabiny z (parafrazuję) "W trakcie jazdy zakazana jest rozmowa z kierowcą" na "W trakcie jazdy oraz w trakcie postoju zakazana jest rozmowa z kierowcą."
Obrazek
___________________________________________________________________________________
1 13 20 22 124 137 138 154 206 307 340 406 444 460 462 512 517 805 N12

ODPOWIEDZ