Plany poszerzenia wylotĂłwek z Warszawy

Moderator: JacekM

Krzysiek_S
Posty: 5089
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 15 lut 2006, 0:19

Władze Mazowsza chcą poszerzać i remontować wylotówki ze stolicy




Krzysztof Śmietana 14-02-2006 , ostatnia aktualizacja 14-02-2006 23:12

Obiecują remontować i poszerzać drogi wokół stolicy. M.in. chcą zlikwidować wąskie gardło na granicy Warszawy i Konstancina-Jeziorny. Liczą, że do przebudowy zniszczonych tras dołoży się Unia Europejska


Na razie większość wylotówek i innych dróg w okolicach Warszawy jest w fatalnym stanie. Są wąskie i pełne dziur. Władze Mazowsza, które odpowiadają za drogi wojewódzkie (te z trzycyfrowymi numerami), mają jednak ambitne plany. Do końca 2008 r. chcą przebudować aż 730 km dróg w całym województwie, z tego niemal 350 km w okolicach Warszawy. Wszystko ma kosztować aż 900 mln zł, z tego ponad 600 mln ma dać Unia Europejska. Czy to realny plan? Tak przynajmniej uważa marszałek Mazowsza Adam Struzik. Na razie Unia dała pieniądze na wyrównanie i poszerzenie trzech dróg w okolicach Warszawy • z Jabłonny do Nowego Dworu Maz. • na przedłużeniu Górczewskiej ze Starych Babic do Leszna • przecinającej Puszczę Kampinoską z Kazunia do Błonia.

Szefowie mazowieckiego zarządu dróg zapowiadają, że bez czekania na przyznanie unijnej dotacji w tym roku chcą zacząć budowę drugiej jezdni na trasie łączącej Warszawę z Konstancinem-Jeziorną. Codziennie w godzinach szczytu tworzą się tam ogromne korki. Druga jezdnia powstałaby na dwukilometrowym odcinku od granicy Warszawy do pierwszego ronda w Konstancinie u zbiegu Warszawskiej i Bielawskiej. Potem trzeba będzie wyremontować dalszy odcinek tej drogi aż do Góry Kalwarii.

Do 2008 r. mają zostać przebudowane jeszcze inne wylotówki ze stolicy: • przedłużenie Wału Miedzeszyńskiego, czyli droga 801 od granicy Warszawy do Maciejowic • droga nr 719 z Warszawy do Pruszkowa • droga nr 634 z Warszawy przez Wołomin do Tłuszcza • droga nr 637 z Warszawy do Węgrowa.

Dennis
Posty: 2346
Rejestracja: 09 sty 2006, 15:25
Lokalizacja: Bemowo niegdyś

Post autor: Dennis » 15 lut 2006, 9:11

To wszystko nie tak #-o Przetnijmy Kampinos i uzdrowiskowy Konstancin dwupasmówką, dobudujmy drugą jezdnię, gdzie się tylko da. Tyle, że efektu pozytywnego, w postaci zmniejszenia korków nie osiągniemy. Kto się choć trochę orientuje w temacie, wie o tym. Efekt możemy za to osiągnąć wręcz przeciwny do zamierzonego, korki w centrum się powiędszą. Wszak wylotówki są jednocześnie wlotówkami. A więc więcej samochodów będzie miało ułatwiony wjazd do i tak już zakorkowanego centrum :!: Tendencja iście azjatycka ](*,)

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8619
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 20 lut 2006, 16:37

:arrow: Szkoda, że przy tym wszystkim zapomniano o remoncie jednej z najbardziej zniszczonych i najbardziej zatłoczonych wylotówek z Warszawy, czyli odcinka alei Krakowskiej od Okęcia do Janek. To właśnie tam zawsze są największe korki, choć na przykład w granicach miasta ruch jest podobny, ale znacznie bardziej płynny. Poszerzyć tego nie bardzo się da, ale można pomyśleć o generalnym remoncie połączonym z odpowiednim zaprojektowaniem sygnalizacji świetlnej.

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 20 lut 2006, 20:31

Co do al. Krakowskiej to dużym plusem byłoby wybudowanie wiaduktu/tunelu w Jankach w kierunku na Kraków, aby moznabyło tam zlikiwdować swiatła. Pomogłoby

BTW jak wyglądają prace na E7 na odcinku Białobrzegi- Jedlińsk :?:
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

Awatar użytkownika
Plesim
Posty: 4181
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:59
Lokalizacja: Tam gdzie kiedyś kończyła 11

Post autor: Plesim » 20 lut 2006, 20:33

Tylko że wylotówka przez Raszyn jest drogą krajową, a poserzane będą drogi wojewódzkie. Czyli inne pieniądze i inne żródło.

[ Dodano: 2006-02-20, 20:34 ]
R-11 Kleszczowa pisze:BTW jak wyglądają prace na E7 na odcinku Białobrzegi- Jedlińsk :?:
Ostatnio to widziałem ogłoszenie o postępowaniu przetargowym na ten odcinek.

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 20 lut 2006, 20:36

Plesim pisze:
R-11 Kleszczowa pisze:BTW jak wyglądają prace na E7 na odcinku Białobrzegi- Jedlińsk :?:
Ostatnio to widziałem ogłoszenie o postępowaniu przetargowym na ten odcinek.
Bo się właśnie zastanaiwłem- mieli poszerzac, a nie wiedzialem jak się sprawy maja bo rzadko tamtędy jezdze. Częściej w Jankach kieruję się na Wrocław :wink:
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8619
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 21 lut 2006, 9:49

R-11 Kleszczowa pisze:Co do al. Krakowskiej to dużym plusem byłoby wybudowanie wiaduktu/tunelu w Jankach w kierunku na Kraków, aby moznabyło tam zlikiwdować swiatła. Pomogłoby. BTW jak wyglądają prace na E7 na odcinku Białobrzegi- Jedlińsk?
:arrow: Samo skrzyżowanie w Jankach nie stwarza takich problemów, jak pozostałe skrzyżowania z sygnalizacją w Raszynie. Jeśli natomiast chodzi o odcinek Białobrzeg-Jedlińsk, to prace jeszcze w ogóle nie wyglądają, bo wszystko jest tylko na papierze. Mam jednak nadzieję, że już wkrótce w drodze do Warszawy będę mijał "szeroki front robót".

Rosa
Posty: 4598
Rejestracja: 20 gru 2005, 14:47
Lokalizacja: os Wilga

Post autor: Rosa » 21 lut 2006, 10:00

MZ pisze:
R-11 Kleszczowa pisze:Co do al. Krakowskiej to dużym plusem byłoby wybudowanie wiaduktu/tunelu w Jankach w kierunku na Kraków, aby moznabyło tam zlikiwdować swiatła. Pomogłoby. BTW jak wyglądają prace na E7 na odcinku Białobrzegi- Jedlińsk?
:arrow: Samo skrzyżowanie w Jankach nie stwarza takich problemów, jak pozostałe skrzyżowania z sygnalizacją w Raszynie. Jeśli natomiast chodzi o odcinek Białobrzeg-Jedlińsk, to prace jeszcze w ogóle nie wyglądają, bo wszystko jest tylko na papierze. Mam jednak nadzieję, że już wkrótce w drodze do Warszawy będę mijał "szeroki front robót".
Skrzyzowanie w Jankach zaczeło stwarzać problemy w lecie gdy postawiono tam światla dla pieszych co bardzo skutecznie zablokowalo wyjazd w kierunku Katowic.

[ Dodano: 2006-02-21, 10:05 ]
dennis pisze:To wszystko nie tak #-o Przetnijmy Kampinos i uzdrowiskowy Konstancin dwupasmówką, dobudujmy drugą jezdnię, gdzie się tylko da. Tyle, że efektu pozytywnego, w postaci zmniejszenia korków nie osiągniemy. Kto się choć trochę orientuje w temacie, wie o tym. Efekt możemy za to osiągnąć wręcz przeciwny do zamierzonego, korki w centrum się powiędszą. Wszak wylotówki są jednocześnie wlotówkami. A więc więcej samochodów będzie miało ułatwiony wjazd do i tak już zakorkowanego centrum :!: Tendencja iście azjatycka ](*,)
No ale Warszawy nie zamkniemy a jakoś do niej trzeba dojechać.
40 km do Centrum Warszawy w godzinie szczytu przez totalnie zablokowany Raszyn pokuje samochodem jakies 1:30 min i NIE mam żadnej aletrnatywy. Jest jedynie PKS który jeździ nieregularnie , raz co 40 min raz co 2h, jeździ KOSZMARNIE wolno i dojechac nim mozna na Zachodni ale rownież przez ten sam zakorkowany Raszyn.

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8619
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 21 lut 2006, 10:11

Rosa pisze:Skrzyzowanie w Jankach zaczeło stwarzać problemy w lecie gdy postawiono tam światla dla pieszych co bardzo skutecznie zablokowalo wyjazd w kierunku Katowic.
:arrow: W zasadzie masz rację. Wjeżdżam zawsze od strony Krakowa, więc problem korków przed tym skrzyżowaniem (w stronę Warszawy) w zasadzie mnie nie dotyczy. Ale od strony Katowic rzeczywiście zator jest zawsze znacznie większy.

Tm
Posty: 7559
Rejestracja: 13 gru 2005, 21:27
Lokalizacja: Boskie Buenos

Post autor: Tm » 21 lut 2006, 15:25

GW pisze: Nie uda się w tym roku poszerzyć Puławskiej od granic Warszawy do Piaseczna


Krzysztof Śmietana 20-02-2006 , ostatnia aktualizacja 20-02-2006 22:26

Nieprędko zmniejszą się korki na trasie z Piaseczna do Warszawy. W tym roku znowu nie uda się poszerzyć Puławskiej koło hipermarketu Auchan. Czy alternatywą dla jazdy w korku stanie się podróż pociągiem?

O tej inwestycji mówi się już od kilku lat. Puławska miała zyskać trzeci pas na wiecznie zakorkowanym dwukilometrowym odcinku od granic Warszawy do dawnej zajezdni autobusowej w Piasecznie. Dodatkowo ma powstać bezkolizyjny wyjazd z hipermarketu Auchan. Dzięki temu podróż samochodem do stolicy skróciłaby się o kilka lub kilkanaście minut.

Jeszcze w grudniu Wojciech Dąbrowski, dyrektor mazowieckiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg, zapewniał "Gazetę", że roboty rozpoczną się na wiosnę, tak by poszerzoną ulicę można było pojechać pod koniec roku. Termin okazał się nierealny. Pojawiły się problemy z wykupem gruntów potrzebnych pod inwestycję. Niektórzy właściciele nie godzą się na sprzedaż fragmentów działek. - Mamy kłopoty m.in. z dealerem Toyoty, który ma tam swój punkt sprzedaży. Chce, żeby jego teren okroić jak najmniej - mówi Stanisław Dmuchowski, wicedyrektor generalnej dyrekcji dróg na Mazowszu. Twierdzi jednak, że znajdzie sposób, by dogadać się z wszystkimi właścicielami działek wzdłuż Puławskiej. Mimo to realny termin rozpoczęcia robót to, jego zdaniem, dopiero lato lub jesień tego roku. Budowa zaś potrwa kilkanaście miesięcy i ma kosztować ponad 40 mln zł.

Tymczasem władze Piaseczna coraz bardziej zniecierpliwione opóźniającą się przebudową chcą bardziej postawić na kolej. Przez Piaseczno biegnie linia radomska, korzysta z niej jednak niewielu mieszkańców miasta, bo pociągi jeżdżą za rzadko, a stacja leży nieco na uboczu. Daniel Putkiewicz z urzędu Piaseczna zapowiada, że w tym roku gmina wspólnie z Kolejami Mazowieckimi utworzy przy stacji parking "Parkuj i jedź", tak by mieszkańcy zostawiali samochód pod piaseczyńskim dworcem i dalej do Warszawy jechali pociągiem. Piaseczno rozmawia też z kolejarzami o zwiększeniu częstotliwości kursowania pociągów i wydłużeniu obowiązywania wspólnego biletu na kolej i warszawską komunikację miejską. Na linii do Piaseczna taki bilet już obowiązuje, ale tylko do granic Warszawy, czyli do stacji Jeziorki. Koleje Mazowieckie nie wykluczają, że wspólny bilet będzie obowiązywał także do Piaseczna, ale chcą, żeby za taką możliwość władze gminy dopłacały PKP.
აბგდევზთიკლმნოპჟრსტუფქღყშჩცძწჭხჯჰ
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 21 lut 2006, 18:20

MZ pisze:
Rosa pisze:Skrzyzowanie w Jankach zaczeło stwarzać problemy w lecie gdy postawiono tam światla dla pieszych co bardzo skutecznie zablokowalo wyjazd w kierunku Katowic.
:arrow: W zasadzie masz rację. Wjeżdżam zawsze od strony Krakowa, więc problem korków przed tym skrzyżowaniem (w stronę Warszawy) w zasadzie mnie nie dotyczy. Ale od strony Katowic rzeczywiście zator jest zawsze znacznie większy.
Bo sami powiedzcie do czego to podobne, żeby tak ważne skrzyżowanie dalej miało sygnalizację świetlną.....Hipermarkety z Janek powinny porozumieć się z zarządcą dróg i skrzyżowanie to powinno zostać przebudowane na nowoczesny węzęł komunikacyjny.
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

Awatar użytkownika
Plesim
Posty: 4181
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:59
Lokalizacja: Tam gdzie kiedyś kończyła 11

Post autor: Plesim » 21 lut 2006, 20:04

Bo sami powiedzcie do czego to podobne, żeby tak ważne skrzyżowanie dalej miało sygnalizację świetlną.....Hipermarkety z Janek powinny porozumieć się z zarządcą dróg i skrzyżowanie to powinno zostać przebudowane na nowoczesny węzęł komunikacyjny.
To skrzyżowanie miało być przebudowane na wielopoziomowe. Niestety wszyscy, łącznie z centrami handlowymi, wycofali się. Powodem tego była bliska budowa łącznicy Jerozolimskie - Nadarzyn. Jak wiadomo budowa ta odwleka się w nieskończoność (teraz mowa jest o 2008 roku).

Awatar użytkownika
Proboszcz
Posty: 2271
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:04
Lokalizacja: WWA - TGK

Post autor: Proboszcz » 03 mar 2006, 11:33

gazeta.pl pisze:przecinającej Puszczę Kampinoską z Kazunia do Błonia.
Już widzę jak się na to ekolodzy zgodzą...

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8619
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 06 wrz 2006, 1:58

:arrow: Aleja Krakowska będzie poszerzona:
ŻW pisze:Remont alei Krakowskiej nie zmniejszy korków

Przebudowa arterii nie wystarczy, potrzebna jest nowa wylotówka


Za niecałe pół miliona złotych Zarząd Dróg Miejskich poszerzy dwustumetrowy odcinek al. Krakowskiej. Na swobodny przejazd tą ulicą nie ma jednak co liczyć.

Wczoraj otwarto oferty w przetargu na poszerzenie północnej jezdni al. Krakowskiej przed skrzyżowaniem z ul. Na Skraju. Powstaną tu cztery pasy, w tym jeden do skrętu w lewo.

– Usprawni to przejazd w tym miejscu – uważa Adam Stawicki, rzecznik Zarządu Dróg Miejskich. – Teraz w oczekiwaniu na skręt samochody blokują pas na wprost.

Modernizacja będzie kosztowała 469 tys. zł, prace mają być wykonane jeszcze w tym roku. To tylko minimalnie poprawi przejazd tą arterią.

Maksymalne natężenie

– Aleja Krakowska jest jedną z najbardziej obciążonych dróg w kraju – mówi Michał Suliborski ze Stowarzyszenia Integracji Stołecznej Komunikacji. – W ciągu doby przejeżdża nią ok. 60 tys. aut.

Więcej się już tam nie mieści – arteria jest drogą wylotową w kierunku Krakowa i Katowic. Tylko na niewielkim odcinku ma po trzy pasy ruchu w każdym kierunku, w większości to ulica z dwoma pasami.

Jak się nią jeździ, można się przekonać w godzinach szczytu – zdarza się, że auta stoją w korku już na ul. Grójeckiej przy Korotyńskiego.

– Nie ma szans na poprawienie przepustowości tej arterii – uważa Michał Suliborski. – Potrzebny jest zupełnie nowy wyjazd z miasta.

Plany takiej trasy są już od dawna, teraz pojawiła się realna szansa, że ruszą prace budowlane. Minister infrastruktury Jerzy Polaczek zapowiedział, że inwestycje w warszawski węzeł drogowy będą traktowane priorytetowo. W ślad za tym mają iść pieniądze – w tym roku 1,27 mld zł dla całego Mazowsza.

Krakowska ominięta

Nowa wylotówka, czyli trasa ekspresowa S7, całkowicie ominie al. Krakowską. Zacznie się w Alejach Jerozolimskich, za Łopuszańską. Stamtąd pobiegnie do skrzyżowania z planowaną drogą S2 i dalej do węzła przy obecnej trasie katowickiej, za Jankami. Tu droga rozgałęzi się – jeden odcinek połączy się na wysokości Magdalenki z obecną „siódemką” (do Krakowa); drugi włączy się w „gierkówkę” (do Katowic).

S7 będzie drogą ekspresową, tzn. nie będzie miała połączeń z drogami lokalnymi, świateł itp. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ma już decyzję lokalizacyjną na część trasy poza stolicą, teraz czeka na odcinek miejski.

– Wkrótce rozpoczniemy wykupywanie gruntów pod budowę. Są już na to pieniądze – zapowiada Radosław Pietrak, naczelnik wydziału przygotowywania inwestycji warszawskiego oddziału GDDKiA. Pierwsze prace rozpoczną się już w 2007 roku. Budowa ma się zakończyć dwa lata później. Inwestycja pochłonie ok. 450 mln zł.

Data: 2006-09-05; TOMASZ KUNERT

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14785
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 06 wrz 2006, 16:21

Poszerzenie się przyda, ale zmiany wielkiej nie będzie, bo i tak w okolicy Hynka się utknie. Jedyna możliwość poprawy sytuacji, to doraźne skierowanie TIR-ów na drogę nr 50, a w perspektywie porządna obwodnica Warszawy o parametrach autostrady. Droga ekspresowa też dobra.
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

ODPOWIEDZ