Plany poszerzenia wylotĂłwek z Warszawy

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
Piotrek
Posty: 6104
Rejestracja: 30 gru 2005, 10:27
Lokalizacja: Radiowo/Bemowo

Post autor: Piotrek » 23 sty 2007, 22:49

R-11 Kleszczowa pisze:Szkoda tylko, że POW narazie tylko do Puławskiej :(
No niestety. W sumie nawet nie chce sobie wyobrazić co tam się będzie działo, jak cały ruch z A2 zleci na Puławską o 16 po południu... 8-[
Kasta pianistów
Pozdrawiam, Szafran.

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 23 sty 2007, 22:50

Piotrek pisze:
R-11 Kleszczowa pisze:Szkoda tylko, że POW narazie tylko do Puławskiej :(
No niestety. W sumie nawet nie chce sobie wyobrazić co tam się będzie działo, jak cały ruch z A2 zleci na Puławską o 16 po południu... 8-[
Dokładnie.

@Glon: Dzięki- jakoś przeoczyłem tą mapkę ;)
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

Awatar użytkownika
Piotrek
Posty: 6104
Rejestracja: 30 gru 2005, 10:27
Lokalizacja: Radiowo/Bemowo

Post autor: Piotrek » 23 sty 2007, 23:14

Niestety inwestycja jest na tyle kosztowna, że nie ma co liczyć na jej budowę bez wsparcia UE... :(
Kasta pianistów
Pozdrawiam, Szafran.

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 23 sty 2007, 23:18

Piotrek pisze:Niestety inwestycja jest na tyle kosztowna, że nie ma co liczyć na jej budowę bez wsparcia UE... :(
Ależ my dostaniemy na to wsparcie ;) W końcu za cos muszą zbudować A1, A2 A4, A8, A18, S1, S2, S3, S5, S7, S8, S17, S19, S22, S51, S69- no to chyba tyle co do 2013 przynajmniej we fragmentach (mniejszych tudzież większych) powstanie + rózne inne inwestycje typu metro czy Trasa Sucharskiego w Gdańsku.
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

Awatar użytkownika
Piotrek
Posty: 6104
Rejestracja: 30 gru 2005, 10:27
Lokalizacja: Radiowo/Bemowo

Post autor: Piotrek » 23 sty 2007, 23:19

R-11 Kleszczowa pisze:Ależ my dostaniemy na to wsparcie
No ja wiem, ale nie w tym rzucie ;)
R-11 Kleszczowa pisze:W końcu za cos muszą zbudować A1, A2 A4, A8, A18, S1, S2, S3, S5, S7, S8, S17, S19, S22
To jest jasne, tylko mówiłem o tym co zostało nam parenaście dni temu przyznane...
Kasta pianistów
Pozdrawiam, Szafran.

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8619
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 28 sty 2007, 23:57

W grudniu Życie Warszawy pisze:Wiosną rozpocznie się budowa drogi od alei Prymasa Tysiąclecia do autostrady w Konotopie. Z ziemią zostaną zrównane działki na Bemowie.
:arrow: Tak było w grudniu, a teraz jest już inaczej. Czemu to już przestaje dziwić? :-?
GW pisze:Później przedłużą trasę AK przez Bemowo

Krzysztof Śmietana, ostatnia aktualizacja 2007-01-28 21:14

Wbrew zapowiedziom na wiosnę nie rozpocznie się obiecywana od lat budowa przedłużenia Trasy AK do wylotówki na Poznań. Inwestycja opóźni się przynajmniej o kilka miesięcy.

Nic nie wyszło z ambitnych planów Generalnej Dyrekcji Dróg. Szef jej mazowieckiego oddziału Wojciech Dąbrowski zarzekał się na jesieni, że w marcu lub kwietniu na budowie przedłużenia Trasy AK przez Bemowo zostanie wbita pierwsza łopata.

Nic z tego. Drogowcy wciąż nie dostali pozwolenia na budowę części arterii od Lazurowej do Powązek. - To główny powód opóźnień - mówi Stanisław Dmuchowski, zastępca szefa Generalnej Dyrekcji Dróg na Mazowszu. Zapowiada teraz, że wszelkie pozwolenia będą gotowe w lutym. - Przetarg będzie ogłoszony do końca marca, a pierwszych robót można się spodziewać latem - planuje. Do tego czasu urzędnicy muszą jeszcze zapewnić zastępcze mieszkania kilkunastu właścicielom domów przeznaczonych do rozbiórki, którzy sami nie znajdą sobie nowego lokum.

11-kilometrowa trasa od Powązek do Konotopy na granicy Ursusa i Piastowa, gdzie ma się zaczynać autostrada A2, według szacunków będzie kosztować aż 1,2 mld zł. To będzie niezwykle łakomy kąsek dla firm, dlatego można się spodziewać ostrej walki o to zlecenie. Budowa potrwa dwa i pół roku.

Zanim autostrada dotrze do stolicy (w 2010 lub 2011 roku), nową trasą ekspresową będziemy dojeżdżać do istniejącej wylotówki na Poznań na przedłużeniu ul. Połczyńskiej. Arteria będzie się zaczynać tuż przy Cmentarzu Wojskowym na Powązkach. W miejscu, gdzie trasa ostro zakręca w kierunku Woli, planowany jest ogromny węzeł. Stąd nowa droga pobiegnie w kierunku Bemowa. Kolejne wielopoziomowe skrzyżowania powstaną na przecięciu z: ul. Lazurową, Warszawską w Starych Babicach (przedłużenie Górczewskiej), trasą poznańską w Morach, z autostradą A2 w Konotopie (tu będzie odchodzić kolejna trasa ekspresowa w kierunku Ursynowa).

Generalna Dyrekcja Dróg zamierza także przebudować istniejący odcinek Trasy AK i Trasę Toruńską. Chce m.in.poszerzyć most Grota o jeden pas w każdym kierunku i zbudować brakujące wiadukty np. przy ul. Łabiszyńskiej. Stanie się to najwcześniej w latach 2009-10.

Kra
Posty: 1941
Rejestracja: 16 lut 2006, 9:28
Lokalizacja: Żoliborz/Bielany

Post autor: Kra » 29 sty 2007, 9:02

Już się pogubiłem w tych wszystkich planach. O ile dobrze zrozumiałem to nie będzie węzła przy Powstańców Śląskich tylko przy Lazurowej, to chyba średnie rozwiązanie. Czy też Powstańców ma obsłużyć łącznik od wylotu na Gdańsk do A2 ?

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26833
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 29 sty 2007, 9:38

Węzła na Powtańców nie będzie, żeby zjeżdżający z niego ruch "nie przeszkadzał mieszkańcom Bemowa" ( (c) W. Całka ). To, że korzystali by z niego przede wszystkim mieszkańcy Bemowa, to przecież detal... :-$
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Kra
Posty: 1941
Rejestracja: 16 lut 2006, 9:28
Lokalizacja: Żoliborz/Bielany

Post autor: Kra » 29 sty 2007, 10:03

inż. Glonojad pisze:Węzła na Powtańców nie będzie, żeby zjeżdżający z niego ruch "nie przeszkadzał mieszkańcom Bemowa" ( (c) W. Całka ). To, że korzystali by z niego przede wszystkim mieszkańcy Bemowa, to przecież detal... :-$
](*,) No cóż :shock: to lepiej by wszyscy dalej jeździli Powstańców lub z Lazurowej pchali się z powrotem na Bemowo, ech szkoda gadać, zamiast walczyć o ucywilizowanie ruchu itp. itd ...
To może zrobić węzeł przy Obrońców Tobruku (albo gdzieś obok), ruch też nie będzie przeszkadzał ;-)

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14787
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 29 sty 2007, 10:08

GAZETA WYBORCZA pisze:Generalna Dyrekcja Dróg zamierza także przebudować istniejący odcinek Trasy AK i Trasę Toruńską. Chce m.in.poszerzyć most Grota o jeden pas w każdym kierunku i zbudować brakujące wiadukty np. przy ul. Łabiszyńskiej. Stanie się to najwcześniej w latach 2009-10.
Hm, czyżby planowali przebudowę mostu Grota? Pytanie tylko, czy nie opłaca się lepiej etapowo wyremontować generalnie (zburzyć i odbudować) cały most? W końcu i tak będzie trzeba to kiedyś zrobić...
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 29 sty 2007, 10:36

Busmann pisze:
GAZETA WYBORCZA pisze:Generalna Dyrekcja Dróg zamierza także przebudować istniejący odcinek Trasy AK i Trasę Toruńską. Chce m.in.poszerzyć most Grota o jeden pas w każdym kierunku i zbudować brakujące wiadukty np. przy ul. Łabiszyńskiej. Stanie się to najwcześniej w latach 2009-10.
Hm, czyżby planowali przebudowę mostu Grota? Pytanie tylko, czy nie opłaca się lepiej etapowo wyremontować generalnie (zburzyć i odbudować) cały most? W końcu i tak będzie trzeba to kiedyś zrobić...
Będzie poszerzany do 5 pasów ruchu w każdą stronę (z 2x4 ma 2x5).
Kra pisze:To może zrobić węzeł przy Obrońców Tobruku (albo gdzieś obok), ruch też nie będzie przeszkadzał
Będzie- z Trasą N-S ;)
Natomiast brak węzła przy Powstańców Śląskich będzie bardzo uciązliwy. No cóz- planów już nie zmienią. Pozostaje tylko kibicować tej ważnej inwestycji.
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

Kra
Posty: 1941
Rejestracja: 16 lut 2006, 9:28
Lokalizacja: Żoliborz/Bielany

Post autor: Kra » 29 sty 2007, 11:30

R-11 Kleszczowa pisze:Natomiast brak węzła przy Powstańców Śląskich będzie bardzo uciązliwy. No cóz- planów już nie zmienią. Pozostaje tylko kibicować tej ważnej inwestycji.
Oczywiście kibicować trzeba, potem jeżeli zbudują to okaże się, ze konieczne będzie poszerzenie Lazurowej (mam nadzieję, że to okaże się możliwe) i ktoś rozsądny stwierdzi, że dobuduje się powiązanie z PŚ w jakiejś prostej postaci.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26833
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 29 sty 2007, 16:29

Tak, tylko po co najmniej 5 latach od ukończenia inwestycji dla zachownia tzw. trwałości projektu :p.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 29 sty 2007, 20:20

Kra pisze:
R-11 Kleszczowa pisze:Natomiast brak węzła przy Powstańców Śląskich będzie bardzo uciązliwy. No cóz- planów już nie zmienią. Pozostaje tylko kibicować tej ważnej inwestycji.
Oczywiście kibicować trzeba, potem jeżeli zbudują to okaże się, ze konieczne będzie poszerzenie Lazurowej (mam nadzieję, że to okaże się możliwe) i ktoś rozsądny stwierdzi, że dobuduje się powiązanie z PŚ w jakiejś prostej postaci.
Lazurowa ma być poszerzona przy okazji budowy NowoLazurowej.
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 09 lut 2007, 13:53


Obrazek
Jest już pozwolenie na budowę przedłużenia Trasy AK przez Bemowo. Arteria ma kosztować grubo ponad 1 mld zł.

O opóźniającej się inwestycji pisaliśmy w "Gazecie" pod koniec stycznia. Okazało się, że nie sprawdzą się zapowiedzi szefów Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad sprzed kilku miesięcy. Obiecywali, że budowa trasy zacznie się na wiosnę. Urzędnicy tłumaczyli, że czekają, aż wojewoda wyda pozwolenie na budowę odcinka arterii między Lazurową na Bemowie a Powązkami.

Zielone światło dla tej inwestycji wreszcie się zapaliło, pozwolenie zostało wydane. - Najpewniej przed końcem lutego ogłosimy przetarg na budowę - zapowiedział wczoraj Stanisław Dmuchowski, wicedyrektor mazowieckiego oddziału GDDKiA. Będzie to najdroższy kontrakt drogowy w stolicy. Według wstępnych szacunków trasa ma kosztować 1 mld 200 mln zł. Dla porównania - na budowę pięciu odcinków Trasy Siekierkowskiej od Czerniakowskiej do Płowieckiej do tej pory wydano ok. 900 mln zł.

Według Stanisława Dmuchowskiego realny termin rozpoczęcia prac to lato tego roku. - Z praktyki wiemy, że przy tak kosztownym zleceniu pewnie pojawią się protesty odrzuconych firm. Dlatego musi minąć kilka miesięcy, zanim wbijemy pierwszą łopatę na budowie - dodaje. Prace mają potrwać dwa i pół roku.

11-kilometrowa arteria będzie się zaczynać tuż przy Cmentarzu Wojskowym na Powązkach. W miejscu, gdzie istniejąca trasa zakręca w stronę Woli, planowany jest ogromny węzeł. Z Powązek nowa droga przebije się skrajem Lasu na Kole w stronę Bemowa. Kolejne wielopoziomowe skrzyżowania powstaną na przecięciu z: ul. Lazurową, Warszawską w Starych Babicach (przedłużenie Górczewskiej), trasą poznańską w Morach oraz autostradą A2 w Konotopie (tu będziemy dojeżdżać inną trasą ekspresową, z Ursynowa). Zanim autostrada dotrze do Warszawy (w 2010 lub w 2011 r.), przedłużoną Trasą AK mamy docierać do ul. Połczyńskiej, czyli istniejącej wylotówki w kierunku Poznania.
:dance:
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

ODPOWIEDZ