Trochę stare to badanie, ale od tego czasu niewiele się w Warszawie zmieniło. Dlatego jestem ciekawy dlaczego Warszawa, zamiast wytyczyć bus-pasy z odpowiednimi separatorami i fotoradarami, kładzie grube miliardy na budowe metra.[img]http://www.zm.org.pl/share/logo/zm.png[/img] pisze: Wskaźnik długości wydzielonych pasów autobusowych w km/mln mieszkańców w dużych miastach europejskich, rok 2005: Miasto km bus-pasów / mln mieszkańców
Praga 235
Berlin 198
Wiedeń 185
Rzym 108
Helsinki 102
Madryd 93
... ...
Warszawa 9
Jednocześnie: ,,Zgodnie z wynikami badania aż 81% respondentów jest za uprzywilejowaniem autobusów i tramwajów w ruchu ulicznym nawet jeśli miałoby to pogorszyć warunki ruchu samochodów.''
Za: Studium możliwości uprzywilejowania komunikacji autobusowej i tramwajowej w Warszawie. TransEko sp.j. 2008.
Buspasy
Moderator: Wiliam
Znalazłem ciekawą statystyke i chciałbym sprowokonać dyskusje na temat warszawskich bus-pasów.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
Polemizowałbym, ponieważ inwestycje w usprawnienie ruchu powinn zaczynać się od tych najprostrzych i najmniej kosztownych (buspasów) a dopiero w następnej kolejności tramwaje czy metro (które powinno być stosowane jak najżadziej, bo koszty budowy są wręcz ogromne).MeWa pisze:Jedno z drugim nie ma związku
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 27023
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Wręcz przeciwnie.MeWa pisze:Jedno z drugim nie ma związku
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
brak buspasów nie powinien blokować budowy metra i tramwajów, buspasy można prosto wytyczyć...kajo pisze:ponieważ inwestycje w usprawnienie ruchu powinn zaczynać się od tych najprostrzych i najmniej kosztownych (buspasów) a dopiero w następnej kolejności tramwaje czy metro
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36943
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
Tym bardziej zacznijmy od nich.MeWa pisze:buspasy można prosto wytyczyć...
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 27023
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Łatwiej zyskać poklask samochodziarzy (a nie brak wśród nich elit, w tym zwłaszcza dziennikarzy!) dla budowy metra, które zabiera komunikację i pieszych z dróg, a którego koszty są na tyle wysokie, by nie stanowiły realnej alternatywy dla budowy nowych dróg.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Ostatnio gdy zobaczyli sonarze chyba zaczeli być za poprawieniem komunikacji publicznej. Wiadomo chorągiewka.inż. Glonojad pisze: w tym zwłaszcza dziennikarzy!
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 27023
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
A to nie czytałes artykułów w tabloidach o "skandalicznym ograniczeniu ruchu na trasie W-Z", względnie "zbudujcie nam równoległy most pontonowy"? 

Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Ja mówie o tym do czego się powinno zacząć. Skoro to takie łatwe, to dlaczego nie zaczęto właśnie od tego tylko od tej najtrudniejszej formy jaką jest Metro. Ja proponuje zacząć od buspasu na jerozolimskich w obie strony. Ale żeby nie był to martwy przepis w pakiecie ceperatory gumowe i fotoradary. Myśle że 2 fotoradary rotacyjne + 8 miejsc na latarniach na ich zawieszenie wystarczy.
[ Dodano: Pon 16 Cze, 2008 21:55 ]
[ Dodano: Pon 16 Cze, 2008 21:55 ]
Nimi chyba nikt się nie przejmuje. Pozatym jazda trwa tam krócej.inż. Glonojad pisze: tabloidach
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 27023
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Nikt się nie przejmuje, ale bardzo wielu tzw. zwykłych ludzi czyta.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
Ze strategii wypisałem taki fragment, który wskazuje na to, że rozwój buspasów powinien być uzależniony od rozwoju układu ulicznego (dróg obwodowych)...
"Utrzymanie obecnego stanu niewydolnego systemu, z dominującą rolą komunikacji
autobusowej, wymagającą modernizacji (tabor, infrastruktura) komunikacją tramwajową i źle funkcjonującą komunikacją kolejową, doprowadziłoby w przyszłości do dalszego, znaczącego pogorszenia jakości obsługi transportowej miasta. Dodatkowo, gdyby w kolejnych latach rozwój układu drogowo-ulicznego nie następował tak szybko jak to jest planowane, w tym szczególnie w zakresie tras obwodowych wokół strefy śródmiejskiej, to zadaniem wyjątkowo trudnym byłoby uprzywilejowanie autobusów m.in. poprzez wprowadzanie wydzielonych pasów na najbardziej newralgicznych ciągach ulic. Wiązałoby się to bowiem z pogorszeniem warunków funkcjonowania sieci drogowej, co w konsekwencji mogłoby w sposób wtórny negatywnie oddziaływać takŜe na ruch środków naziemnego transportu publicznego." (str. 120)
"Utrzymanie obecnego stanu niewydolnego systemu, z dominującą rolą komunikacji
autobusowej, wymagającą modernizacji (tabor, infrastruktura) komunikacją tramwajową i źle funkcjonującą komunikacją kolejową, doprowadziłoby w przyszłości do dalszego, znaczącego pogorszenia jakości obsługi transportowej miasta. Dodatkowo, gdyby w kolejnych latach rozwój układu drogowo-ulicznego nie następował tak szybko jak to jest planowane, w tym szczególnie w zakresie tras obwodowych wokół strefy śródmiejskiej, to zadaniem wyjątkowo trudnym byłoby uprzywilejowanie autobusów m.in. poprzez wprowadzanie wydzielonych pasów na najbardziej newralgicznych ciągach ulic. Wiązałoby się to bowiem z pogorszeniem warunków funkcjonowania sieci drogowej, co w konsekwencji mogłoby w sposób wtórny negatywnie oddziaływać takŜe na ruch środków naziemnego transportu publicznego." (str. 120)
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 27023
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Ja tam nie widzę uzależnienia, raczej wskazanie na trudność z "przepchnięciem".
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 27023
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Tak, tyle że jednocześnie w odpowednich podręcznikach przeczytasz, że długość buspasa musi wykraczać ponad długość korka. I tego problemu nie masz, tylko trzeba to przemyśleć od krańca do krańca i takie widzę ostrzeżenie.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.