Strona 1 z 2

: 17 lut 2006, 16:01
autor: Kleszczu


Obrazek
Niskopodłogowe solarisy nie mieszczą się w zatokach autobusowych. Zamiast na chodnik pasażerowie wychodzą na jezdnię

A na dodatek ciężarówki urywają autobusom lusterka. To się zmieni. Latem będzie już po remoncie

Przebudowa trzech zatok autobusowych w Gorzowie to kolejna inwestycja finansowana przez Unię Europeską i miasto. MZK dostał pieniądze na zakup trzech autobusów, systemu monitoringu 36 pojazdów oraz 10 wiat przystankowych.

Projekt dotyczy zatok autobusowych przy ul. Chrobrego, Piłsudskiego (naprzeciwko przychodni) oraz al. Konstytucji 3 Maja.

Niskopodłogowe solarisy nie mieszczą się na przystankach i zamiast zatrzymywać się równolegle do chodnika, stają skosem. - Pasażerowie nie wychodzą więc na chodnik, ale na jezdnię, często prosto w kałuże. To duży problem dla osób starszych i małych dzieci - mówi Roman Maksymiak, dyrektor MZK.

Dzisiaj zatoki zbudowane są w kształcie łuku, po przebudowie będą przypominały prostokąt. - Dodatkowo zostaną powiększone, więc jednocześnie będą mogły zatrzymywać się tam dwa autobusy - dodaje Maksymiak. - Pogłębimy też zatokę przy al. Konstytucji 3 maja. Zdarzało się, że przejeżdżające obok tiry urywały autobusom lusterka.

Zatoki będą gotowe do czerwca. Rozpoczęły się już przetargi na wykonawców prac. Kolejne zatoki zostaną przebudowane, kiedy MZK otrzyma kolejne unijne pieniądze.

: 17 lut 2006, 16:22
autor: MZ
GW pisze:Dzisiaj zatoki zbudowane są w kształcie łuku, po przebudowie będą przypominały prostokąt.
:arrow: I tak źle, i tak niedobrze (no chyba, że autor tego artykułu miał coś innego na myśli). Żeby nie używać skomplikowanych wyjaśnień, jaki kształt zatok jest najlepszy, posłużę się prostym rysunkiem:

\_______________/

(oczywiście ukośne kreski powinny być pod nieco mniejszym kątem)

: 18 lut 2006, 14:18
autor: Plesim
Dobrze wybudowana zatoka powinna mieć trochę inny wygląd. Tył jest w porządku, ale przód powinien być pod trochę mniejszym kątem. Chodzi o to aby sekcja B w przegubowcach jak najmniej wchodziła na chodnik.

: 20 lut 2006, 8:39
autor: MZ
:arrow: Nie pamiętam która, ale zatoka przy którymś z przystanków na ulicy Dobrej w Warszawie jest tak wybudowana, że mieści się tam jeden autobus, który na dodatek wjeżdża z przejścia dla pieszych przez fragment chodnika.

: 27 lut 2006, 8:21
autor: Glonojad
Zgodnie z przepisami, zatoka powinna mieć krawędź użyteczną co najmniej 20 metrów, a skosy: wjazdowy 1:8 (wyjątkowo 1:7), wyjazdowy 1:4.

: 01 mar 2006, 21:07
autor: Maro D.
Kurcze...Gorzów to me rodzinne miasto, ale na Piłsudskiego takie problemy są...no może. W tym mieście nie przypominam sobie nawet zatok, przynajmniej w Centrum.

: 04 mar 2006, 0:34
autor: Proboszcz
GW pisze:Niskopodłogowe solarisy nie mieszczą się w zatokach autobusowych. Zamiast na chodnik pasażerowie wychodzą na jezdnię
No to po co kupowali takie wozy. Przecież to można przewidzieć
R-11 Kleszczowa pisze:A na dodatek ciężarówki urywają autobusom lusterka
Heh, prawdziwy Dziki Zachód. Będę musiał sie tam kiedyś przejechać i to zobaczyć na własne oczy 8-)

: 04 mar 2006, 0:41
autor: dzidek
Proboszcz pisze:
R-11 Kleszczowa pisze:A na dodatek ciężarówki urywają autobusom lusterka
Heh, prawdziwy Dziki Zachód. Będę musiał sie tam kiedyś przejechać i to zobaczyć na własne oczy 8-)
Wystarczy jak się wieczorem przejedziesz al. Krakowską (Raszyn i Janki) . Dość wielka szansa , że zobaczysz jak TIR wyrywa lusterko autobusowe 8-)

: 04 mar 2006, 0:43
autor: Proboszcz
dzidek pisze:
Proboszcz pisze:Heh, prawdziwy Dziki Zachód. Będę musiał sie tam kiedyś przejechać i to zobaczyć na własne oczy 8-)
Wystarczy jak się wieczorem przejedziesz al. Krakowską (Raszyn i Janki) . Dość wielka szansa , że zobaczysz jak TIR wyrywa lusterko autobusowe 8-)
A kierowcy TIRów się tym przejmują czy jadą dalej :?: 8-)

: 04 mar 2006, 15:20
autor: hafilip84
Proboszcz pisze:No to po co kupowali takie wozy. Przecież to można przewidzieć
#-o #-o #-o #-o #-o #-o #-o #-o #-o #-o #-o #-o #-o #-o #-o #-o #-o

: 04 mar 2006, 15:22
autor: fik
hafilip84 pisze:
Proboszcz pisze:No to po co kupowali takie wozy. Przecież to można przewidzieć
#-o [ciach]
No akurat racja :P kupowanie pojazdu średnio pasującego do infrastruktury mądre nie jest.

: 04 mar 2006, 15:59
autor: hafilip84
Fikander pisze:
hafilip84 pisze: #-o [ciach]
No akurat racja :P kupowanie pojazdu średnio pasującego do infrastruktury mądre nie jest.
infrastruktura ma byc zmieniona... to raz... a dwa: taniej jest zmieniac infrastrukture, czy szukac na sile autobusow, ktore beda sie miescic?

: 04 mar 2006, 16:09
autor: Proboszcz
hafilip84 pisze:a dwa: taniej jest zmieniac infrastrukture, czy szukac na sile autobusow, ktore beda sie miescic?
Mogli pomyśleć i najpierw zmienić infrastrukturę, a potem kupować wozy pod nią dopasowane...

: 05 mar 2006, 12:02
autor: MZ
Proboszcz pisze:A kierowcy TIRów się tym przejmują czy jadą dalej?
:arrow: Większość z nich pewnie nawet tego nie zauważa, bo zahaczają naczepami.

: 05 mar 2006, 13:18
autor: hafilip84
Proboszcz pisze:
hafilip84 pisze:a dwa: taniej jest zmieniac infrastrukture, czy szukac na sile autobusow, ktore beda sie miescic?
Mogli pomyśleć i najpierw zmienić infrastrukturę, a potem kupować wozy pod nią dopasowane...
dofinansowanie jest z UE... AFAIK takie dofinansowania sa ograniczone pewnymi terminami... skad wiec zalozenie, ze mieli czas na zwlekanie z zakupem? (choc nie twierdze, ze akurat tak jest... domniemywam jedynie) (jakos chyba zle to napisalem... ktos mnie poprawi? - haf.)