15 mln zł wyda w tym roku miasto na zakup tramwajów i przebudowę torowiska "ósemki". Nowymi tramwajami pojedziemy jednak dopiero w 2007 roku.
Miasto nie wyłoży całej sumy z własnej kasy. Obie inwestycje w 75 proc. (11.250 tys.) będą finansowane z unijnego programu ZPORR.
Planowany jest zakup sześciu nowych wozów typu 105 N2K. To te same pojazdy, które kupiono cztery lata temu. Przetarg zostanie ogłoszony na początku marca.
- Czekamy na podpis wojewody pod umową dotyczącą przekazania pieniędzy unijnych - mówi Michał Przepiera, dyrektor wydziału gospodarki komunalnej i ochrony środowiska. - Specyfikacja jest już przygotowana, komisja przetargowa powołana. Gdy tylko otrzymamy dokumenty, ogłosimy konkurs ofert.
Jego rozstrzygnięcie nie oznacza natychmiastowego zakupu wagonów. - Zwycięzca przetargu zacznie je dopiero budować - wyjaśnia Krzysztof Turczyn, zastępca dyrektora Miejskiego Zakładu Komunikacji. - Tramwaje to nie autobusy. Nie czekają na nabywcę. Są budowane na zamówienie. Termin dostawy wyniesie minimum 18 miesięcy.
Kupno sześciu nowych pojazdów odmłodzi tabor MZK w niewielkim stopniu. - Obecnie średni wiek tramwajów wynosi 24 lata - mówi Krzysztof Turczyn. - Z 205 wozów, jakie posiadamy, najstarsze są "helmuty" dobiegające pięćdziesiątki, a polskie 102 N mają po 30 lat.
W ciągu dwóch lat MZK będzie musiał zlikwidować 12 starych przegubowców. W ich miejsce konieczne jest wstawienie nowych wozów, bo w szczycie po mieście jeździ 160 wagonów. Rezerwy nie są więc zbyt duże.
Kondycję taboru ma też wzmocnić trwająca modernizacja czterech wagonów 105 N finansowana z pieniędzy miasta.
- Remont polega na całkowitej przebudowie, z dawnych wozów pozostaje tylko szkielet - zapewnia Turczyn. - Te tramwaje będą wyglądały jak nowe.
W ramach unijnej dotacji zmodernizowane zostanie także torowisko "ósemki" na ul. Ku Słońcu. Ma to być linia modelowa - torowisko będzie tak przebudowane, by w przyszłości mogły po nim jeździć tramwaje niskopodłogowe.
To kontynuacja inwestycji rozpoczętej w ubiegłym roku. Tym razem wyremontowany zostanie odcinek o długości 180 m. W efekcie "ósemka" będzie miała najlepsze torowisko w mieście. Koszt modernizacji nie przekroczy miliona zł.
[Szczecin] Nowe tramwaje za rok
Moderator: JacekM
- Kleszczu
- Stoi... Sofista?
- Posty: 13046
- Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
- Lokalizacja: Nowe Włochy
- Kontakt:
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26948
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
75%? A jak im się to udało, hmmm...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Jak na razie to być może na wiosne (jeszcze tego mi nikt nie potwierdził) Szczecin zakupi z berlińskiego BVG kilka-kilkanaście kompleksowo zmodernizowanych Tatr KT4D. A zakup 105N2k to ciekawe posunięcie. Za niewiele większe pieniądze mogliby kupić trójczłony z częścią niskopodłogową (121N to koszt ok. 4mln zł).
15/12/2005-12/7/2019
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26948
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Hm, a czy Brno nie dorabia do KT4 dodatkowego, niskiego członu? Co prawda kosztuje to koło 500 tysięcy juro...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26948
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Mój błąd, to nie KT4, tylko K2, reszta się zgadza
A sztuk tego mają ze dwie
A sztuk tego mają ze dwie
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26948
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Częściowo .
Zresztą, bogata Praga dopiero niedawno zaczęła kupować niskacze, a kilka KT8D na sekcję niską przerabia.
Tym niemniej, co innego przerabiać Tatrę, a co innego Konstala...
Ale może skończy ten OT
Zresztą, bogata Praga dopiero niedawno zaczęła kupować niskacze, a kilka KT8D na sekcję niską przerabia.
Tym niemniej, co innego przerabiać Tatrę, a co innego Konstala...
Ale może skończy ten OT
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
W Czechosłowacji nigdy KT4 nie jeździło. Produkowano dla NRD (KT4D), kilku miast ZSRR (KT4SU-Lwów, Winnica, Tallin), Jugosławii (KT4YU) czy Korei Połnocnej (KT4K). W b.NRD z "katowek" robili właśnie KTNf6, wstawiając człon niskopodłogowy, oparty na dwóch osiach (Erfurt?). Przebudowywała je firma Mittenwalder Geratebau GmbH.inż. Glonojad pisze:Hm, a czy Brno nie dorabia do KT4 dodatkowego, niskiego członu?
15/12/2005-12/7/2019
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26948
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Moment, przeciez KT4 ma układ 2 wózków po dwie osie, z przegubem opartym na środkowym, a KTNf6?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
http://tallinn.mashke.org/kt6/131/13109.jpg
http://tallinn.mashke.org/kt6/097/9709.jpg
Taka ciekawostka, troche OT. Otóż producent KTNf6 startował z tym wagonem w przetargu na tramwaje dla Poznania, który ostatecznie wygrało konsorcjum CKD i HCP. Przegrali, gdyż w wymogach podano, że tramwaj ma być nowy.
http://tallinn.mashke.org/kt6/097/9709.jpg
Taka ciekawostka, troche OT. Otóż producent KTNf6 startował z tym wagonem w przetargu na tramwaje dla Poznania, który ostatecznie wygrało konsorcjum CKD i HCP. Przegrali, gdyż w wymogach podano, że tramwaj ma być nowy.
15/12/2005-12/7/2019
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26948
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
http://miasta.gazeta.pl/szczecin/1,34939,3599716.html
[ Dodano: 2006-09-06, 20:25 ]
No dobra, co to jest Modertrans??
Gazeta Wyborcza pisze:
Miasto kupuje nowe tramwaje
mpr
2006-09-06, ostatnia aktualizacja 2006-09-06 17:00
Sześć nowych doczep do tramwajów typu 105 N zakupi miasto. Zapłacimy za nie minimum 10,5 mln zł. W czwartek otwarto oferty przetargowe
Faktycznie miasto zapłaci za wagony niespełna 3 mln zł. Resztę pokryje dotacja unijna. Na ich zakup i przebudowę torowiska na ul. Ku Słońcu dostaliśmy bowiem z programu ZPORR 11 mln 250 tys. zł. Obie inwestycje miasto wyceniło na 15 mln zł.
- Przebudowa torowiska już się rozpoczęła - mówi Jakub Kujath, kierownik wydziału gospodarki komunalnej i ochrony środowiska. - W środę otworzyliśmy trzy oferty firm, które chcą zbudować dla nas wagony.
Komisja przetargowa, wybierając ofertę, ma brać pod uwagę cenę oraz okres gwarancji, jaki daje wykonawca.
Najniższą cenę za sześć wagonów zaproponował Modertrans Poznań - 10 mln 401 tys. zł i trzy lata gwarancji. Dłuższy, bo czteroletni okres gwarancji zaproponowała firma Cegielski - Fabryka Pojazdów Szynowych z Poznania, jednak jej cena to 12 mln 154 tys. zł. Najmniej korzystną ofertę złożył wrocławski Protram: 14,5 mln zł i trzy lata gwarancji.
Teraz komisja sprawdzi oferty pod względem formalnym, a następnie fachowcy z MZK ocenią je pod względem merytorycznym.
- Wagony, które kupujemy, będą wyposażone w silniki, ale nie będą mieć pulpitów sterowniczych - mówi Krzysztof Turczyn, zastępca dyrektora MZK. - Będą mogły jeździć w zestawach z 14 wagonami typu 105 N posiadającymi takie pulpity.
[ Dodano: 2006-09-06, 20:25 ]
No dobra, co to jest Modertrans??
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
http://www.modertrans.poznan.pl/
Firma wydzielona z MPK Poznań?
Ładnie, ładnie... Dwa zakłady taborowe w jednym mieście...
Firma wydzielona z MPK Poznań?
Ładnie, ładnie... Dwa zakłady taborowe w jednym mieście...
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26948
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Miałem takie obawy, ale nie chciałem do siebie dopuszczać tej myśli...
Rewelacja! Kolejny pogrobowiec stopiątki, no do prawdy ile można... i te długie serie - 204Wr 20 sztuk przez 5 lat, 123N 30 sztuk, i teraz doczepka - 6 sztuk...
Rewelacja! Kolejny pogrobowiec stopiątki, no do prawdy ile można... i te długie serie - 204Wr 20 sztuk przez 5 lat, 123N 30 sztuk, i teraz doczepka - 6 sztuk...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.