[Lublin] Komunikacja miejska w Lublinie

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14826
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

[Lublin] Komunikacja miejska w Lublinie

Post autor: Wolfchen » 11 paź 2008, 18:43

Gazeta Wyborcza pisze:W autobusach MPK i busach prywatnych przewoźników będziemy kasować takie same bilety, a pieniądze z ich sprzedaży trafią do kasy miasta. Przewoźnicy nie będą się martwić o utrzymanie, bo za pracę zapłaci im nowa instytucja miejska - Zarząd Transportu Publicznego
- Dziś zdecydowanie odstajemy od dużych miast Polski, które mają stać się metropoliami. Tam miejskie spółki komunikacyjne już dawno pozbawiono funkcji organizatora transportu miejskiego. Zajmują się one tylko transportem - uważa Stanisław Podsiadły, który pracował nad projektem utworzenia Zarządu Transportu Publicznego w Lublinie.

Parasol nad MPK zniknie za dwa lata

Ratusz chce, aby zarząd zaczął działać od 1 stycznia 2009 roku. Do tego czasu radni mają go powołać, zarząd ma się zorganizować i wynegocjować z firmami przewozowymi zasady świadczenia przez nich usług. Na koniec ZTP podpisze z nimi umowy.
MPK będzie jednak przez dwa lata specjalnie chronione. Dostanie status tzw. operatora wewnętrznego. - Jak na razie miejski przewoźnik obsługuje 80 proc. linii i przez dwa lata będzie miał wyłączność na tę część rynku - tłumaczy Elżbieta Kołodziej-Wnuk. Ale ten przywilej oznacza dla MPK także obowiązek przeprowadzenia restrukturyzacji spółki, po zakończeniu której będzie jedynie firmą transportową. Cały proces ma obserwować Unia Europejska i jeśli będzie miała jakiekolwiek zastrzeżenia, parasol ochronny nad MPK będzie zwinięty. Wtedy spółka będzie musiała radzić sobie na wolnym rynku bez niczyjej pomocy.
Takie rozwiązanie nie do końca podoba się radnym, którym wczoraj ratusz zaprezentował pomysł powołania zarządu (zjawiło się ich zaledwie kilkunastu). - Obawiam się, że restrukturyzacja MPK oznacza zwolnienia grupowe, a dziś pracuje tam 1,3 tys. ludzi - przypominał Dariusz Sadowski (lewica).
Ratusz przekonuje, że utworzenie zarządu przyniesie same korzyści. Jednakowa cena biletu u wszystkich przewoźników ma bowiem spowodować, że MPK i prywatni przewoźnicy będą konkurować między sobą, podnosząc jakość usług.

Prywaciarze: Poczekamy, aż będzie projekt

- Będą jasne zasady finansowania komunikacji. Zniknie problem refundowania ulg - przekonuje Podsiadły. Firmy przewozowe, w tym i MPK, będą wyceniać swoje usługi na bazie współczynnika długości trasy przejechanej przez autobus i czasu jazdy. Bilety będzie drukować i sprzedawać zarząd, a zysk będzie szedł do kasy miasta, która będzie finansować działalność zarządu.
- Przewidujemy, że na początku obowiązywać będzie taryfa uchwalona niedawno dla MPK - mówi Podsiadły, czyli od 1 stycznia we wszystkich jeżdżących po mieście autobusach będziemy płacić 2,20 zł za bilet normalny i 1,10 za bilet studencki.
- Myślę, że możemy funkcjonować na tak urządzonym rynku komunikacji - uważa Krzysztof Juszka, szef stowarzyszenia prywatnych firm przewozowych, ale zastrzega, że z komentarzami chce się wstrzymać do czasu zapoznania się z projektem. Ratusz zaś nie ukrywa, że powołanie zarządu ma wziąć prywaciarzy w ryzy.
- Dziś dość swobodnie podchodzą do przepisów prawa, bezprawnie wydłużają czas pracy kierowców, biorą pieniądze "do kapelusza" - wylicza Podsiadły.
Godzina "0" dla urządzonej od nowa komunikacji miejskiej ma wybić wraz z nastaniem nowego roku. Na razie radni poprosili władze o czas do zastanowienia się nad projektem utworzenia zarządu. Zagłosują nad nim najprawdopodobniej dopiero na październikowej sesji rady miasta.
http://miasta.gazeta.pl/lublin/1,90635, ... lucja.html
Gazeta Wyborcza pisze:Ratusz w czwartek przekazał radnym projekt powołania Zarządu Transportu Miejskiego. Głosowanie nad nim odbędzie się 16 października. Radni uważają, że projekt dostali zbyt późno, zarzucają mu też braki.
- Jak mamy rzetelnie rozpatrzyć ten projekt, skoro zostało na to tak mało czasu. Uważam, że to lekceważące ze strony prezydenta - mówi Piotr Kowalczyk, kierujący w radzie miasta klubem radnych PiS.
Wątpliwości nie ma za to Michał Widomski (PO), który projektu jeszcze nie widział. - Czy jest do niego dołączona strategia w sprawie transportu publicznego? Nie ma? Bez względu na wszystko zagłosuję więc przeciw powołaniu ZTM. Nie jestem przeciwnikiem proponowanych zmian, ale reformy komunikacji miejskiej nie zaczyna się od końca - twierdzi Widomski.
Według radnego Platformy ratusz najpierw powinien zastanowić się nad koncepcją rozwoju transportu miejskiego i przedstawić konkretne wyliczenia ile miasto będzie musiało na to wydać. - O nową strategię nie mogę się doprosić od stycznia. W dodatku MPK traci płynność finansową, a nie usłyszałem od prezydenta, że spółka dostanie niezbędną w tej sytuacji dotację. Dość tego. Dopóki się o to nie doproszę, będę konsekwentnie przeciw - zapowiada Widomski.
Projekt powołania ZTM podoba się Grzegorzowi Siemińskiemu, wiceprezesowi MPK. Utworzenie zarządu zlikwiduje główne źródło strat spółki, czyli kulawe rozliczenia ulg między miastem, a ratuszem. Ale choć urząd miasta zapowiada, że roztoczy nad MPK ochronny parasol na dwa lata (firma będzie miała zapewnione 80 proc. udziału w rynku przewozowym), to w tym czasie musi przejść restrukturyzację i stać się przedsiębiorstwem czysto transportowym. Związki zawodowe obawiają się grupowych zwolnień. Widomski uważa, że ten lęk jest uzasadniony. - Oczywiście, że będą zwalniać ludzi - twierdzi radny.
Ratusz uspokaja, że część pracowników MPK będzie pracować dla ZTM, przede wszystkim ci, którzy dziś sprzedają i kontrolują bilety.
Choć powołanie ZTM ma ukrócić nagminne w autobusach prywatnych branie pieniędzy "do kapelusza" (zarówno w autobusach MPK, jak i w prywatnych mają obowiązywać jednakowe bilety) to stowarzyszenie prywatnych przewoźników na razie nie komentuje projektu. - Dopóki zarząd nie będzie powołany, to nie ma o czym rozmawiać - mówi Krzysztof Juszka, szef stowarzyszenia prywatnych firm przewozowych.

Jakie będą zadania ZTM?

- rozpisywanie przetargów na obsługę poszczególnych linii i podpisywanie umów z przewoźnikami
- kontrola jakości usług świadczonych przez przewoźników
- dystrybucja i kontrola biletów
- planowanie układu linii autobusowych i trolejbusowych stosownie do potrzeb mieszkańców
- dostosowywanie rozkładów jazdy stosownie do potrzeb lublinian
http://miasta.gazeta.pl/lublin/1,48724, ... dnych.html
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8634
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 11 paź 2008, 23:20

:arrow: Można skomentować to jednym słowem: nareszcie!
Lubelska komunikacja zawsze była stawiana za "wzór" zderegulowanej komunikacji.

Awatar użytkownika
rubeus
Posty: 449
Rejestracja: 23 sty 2006, 20:24
Lokalizacja: Ursynów/Kabaty
Kontakt:

Post autor: rubeus » 15 paź 2008, 19:46

Wreszcie poszli po rozum do głowy.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14826
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 15 paź 2008, 20:32

Jestem ciekaw tylko, co się dzieje na lokalnych forach, gdzie grasuje Aronek, słynny fundamentalista busiarstwa :P

Teraz tylko wystarczy czekać, aż zacznie ZTM działać :)
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Filimer
Posty: 41
Rejestracja: 25 maja 2008, 13:34
Lokalizacja: Ocean Wolnego czasu, Kraków, Kraków, Kraków...
Kontakt:

Post autor: Filimer » 16 paź 2008, 14:21

Wolfchen pisze:Jestem ciekaw tylko, co się dzieje na lokalnych forach, gdzie grasuje Aronek, słynny fundamentalista busiarstwa :P

Teraz tylko wystarczy czekać, aż zacznie ZTM działać :)
Aron? Ten sam antytramwaj, co go na skyscraperze zbanowali?

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27616
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 16 paź 2008, 14:56

Ten sam, ten sam :-)
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
Tyrystor
Posty: 1833
Rejestracja: 30 gru 2005, 16:07
Lokalizacja: Zielone Pola Białej Łąki
Kontakt:

Post autor: Tyrystor » 16 paź 2008, 17:09

Na BusForum (Infobus) też go wyganiali swego czasu :D
112 120 190 240 256 412 527 E-9 L43 L45 N11

Awatar użytkownika
Patryk2222
Posty: 1305
Rejestracja: 10 lut 2007, 22:52
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Patryk2222 » 04 lis 2008, 17:33

[img]http://www.infobus.pl/main_img/logo.gif[/img] pisze: Trolejbus à la Białoruś

Na bazie białoruskich nadwozi autobusowych prezes MPK chce montować trolejbusy. Zaczął już rozmowy z producentem nadwozi. - Różnica w cenie będzie porażająca - mówi Czesław Rydecki, prezes MPK. Wóz ma być konkurencją dla solarisa trollino, który kosztuje milion zł. Jego producent nie ma w Polsce konkurencji i może dyktować ceny - pisze Dziennik Wschodni. - Nasz trolejbus byłby dwa razy tańszy. Wozy miałyby powstawać na bazie białoruskiego MAZ-a - ujawniła wczoraj 'Gazeta Wyborcza Lublin”. Podobieństwo do neoplana nie jest przypadkowe, bo to na nim wzorowali się konstruktorzy MAZ-a. 20 listopada eksperci z MPK pojadą do Mińska, by rozmawiać o współpracy. W grudniu po ulicach Lublina będzie jeździć na testach autobus MAZ. Białoruskie nadwozia nasi monterzy mieliby uzbrajać w elektronikę z wrocławskiej firmy Medcom lub łódzkiej Eniki. Obydwie firmy cieszą się uznaniem na rynku komunikacyjnym. Nowy plan prezesa to dość nieoczekiwany zwrot, bo niedawno MPK dogadało się z solarisem w sprawie montażu jego wozów w lubelskiej zajezdni Helenów. Produkcja trolejbusów to kolejny pomysł na zapewnienie zajęcia załodze spółki, która w ciągu dwóch lat będzie musiała się zrestrukturyzować, co dla części ludzi może oznaczać zwolnienia. - Fachowców od trolejbusów będę miał być może w nadmiarze, dlatego chcę ich wykorzystać - mówi Rydecki. MPK szuka już kupców na trolejbusy, rozmawiało już z gdyńskim zarządem komunikacji.
O tak Gdynia napewno kupi te Mazy :-"
A415>>3911>>3916>>3905>>4796>>4938 :?: >>5457>>1804

D2156HM6UT POWER >> http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=xyaT6AMVrU0
Ehhh wspomnienia ostatnią jazdą 5202 https://www.youtube.com/watch?v=xdPpMuFIcAg

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14826
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 18 sie 2010, 17:50

Lublin: Prywatni przewoźnicy sprzedają autobusy na Allegro

Do końca roku stare autobusy prywatnych przewoźników komunikacji miejskiej niemal całkowicie znikną z ulic Lublina. Właściciele sprzedają je na allegro.
Od października linie 17, 26 i 57 będzie obsługiwała firma IREX - dziesięcioma autobusami przegubowymi. To oznacza, że niezrzeszona prywatna komunikacja całkowicie zniknie z tych tras, a razem z nią "promocyjne" przejazdy za 1,50 zł. Pasażerowie będą musieli kupować bilety.

Prywatna komunikacja. Nowymi autobusami raczej nie pojedziemy
Miesiąc później kolejne duże zmiany. Autobusowe Konsorcjum Lubelskie wygrało przetarg na obsługę linii
9, 10, 31, 34 oraz 47 i 74. - Z tym przewoźnikiem nie została jeszcze podpisana umowa, nastąpi to w pierwszej połowie sierpnia - zapowiada Justyna Góźdź, rzeczniczka Zarządu Transportu Miejskiego.

Łącznie AKL będzie woziło pasażerów 19 autobusami. Sześć z nich to krótkie, maksymalnie 8-metrowe wozy, pozostałe mają od 11 do 13 metrów długości. Przewoźnicy zrzeszeni w AKL właśnie sprzedają stare autobusy, które nie spełniają wymogów narzuconych przez ZTM.

- Chcemy sprzedać stare autobusy, nie będą nam już potrzebne. Dlatego zamieściliśmy ogłoszenie w serwisie allegro. To teraz najpopularniejszy sposób sprzedaży samochodów - mówi Marek Motyl z firmy Marko i dodaje: - Po wakacjach skończy się pobieranie opłat w gotówce, ponieważ będziemy jeździć na zlecenie Zarządu Transportu Miejskiego.

Kiedy lubelscy przewoźnicy przejdą na miejski system biletowy, będzie to oznaczało, że autobusy, w których można za przejazd zapłacić gotówką (1,50 zł) prawie znikną z rozkładów jazdy. Pasażerowie będą korzystać z biletów po 2,40 zł (normalny) i 1,20 zł (ulgowy).
http://www.kurierlubelski.pl/stronaglow ... ,id,t.html
Cudownie. Jeśli dobrze pójdzie, w Lublinie od listopada będzie komuniacja w 100% organizowana przez ZTM i z pełną taryfą miejską. Nareszczie prywaciarz z czapką jest wspomnieniem :grin:
ZTM Lublin pisze:Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 września br.


Zarząd Transportu Miejskiego w Lublinie informuje, że z dniem 1 września obowiązują poniższe zmiany w komunikacji miejskiej:



Szkolne rozkłady jazdy

Od 1 września obowiązuje rozkład jazdy – Rok szkolny.


Zmiany w kursowaniu linii nocnych

We wrześniu, komunikacja nocna (linie N1, N2 i N3) nadal będzie kursowała w dwie noce w tygodniu. tj. z piątku na sobotę i z soboty na niedzielę. W trybie codziennym komunikacja nocna powróci od 1 października.


Zmiany w kursowaniu linii sezonowych

We wrześniu, linie sezonowe nr 250 i 251 będą kursowały tylko w weekendy. W okresie od października do końca kwietnia kursowanie niniejszych linii ulega zawieszeniu.



Przywrócenie kursowania linii nr 0, 21 i 54

Od 1 września, po przerwie wakacyjnej, przywraca się kursowanie linii nr: 0, 21 i 54.

Jednocześnie przypominamy, że do 30 września zawieszeniu ulega kursowanie linii nr 56. Ponowne uruchomienie tej linii nastąpi z dniem 1 października.


Zmiany tras

1. Wszystkie linie autobusowe dojeżdżające obecnie do przystanku Roztocze, tj. linie nr: 9, 14, 19, 31 i 42, zostaną skierowane do nowej pętli os. Poręba przy ul. Granitowej.

2. Autobusy linii nr 28 i 57 kursujące wcześniej do zlikwidowanej pętli os. Świt zostaną skierowane nowym odcinkiem ul. Roztocze oraz ul. Jana Pawła II również do pętli os. Poręba przy ul. Granitowej.

3. Linia nr 45 pozostanie na trasie Fabryczna – Mełgiewska – Metalurgiczna – Węglin.

4. W wyniku połączenia linii 12 i 76, linia nr 12 zostanie skierowana na trasę: Konopnica las – al. Kraśnicka – Jana Pawła II – Roztocze – Judyma – Parysa – al. Kraśnicka i dalej po swojej trasie (al. Sikorskiego – Północna – al. Kompozytorów Polskich – Koncertowa) do os. Szymanowskiego. Powyższe oznacza likwidację linii nr 76.

5. W wyniku połączenia linii 16 i 72, linia nr 16 zostanie skierowana od przystanku Kalinowszczyzna po swojej trasie (al. Andersa – Lwowska – pl. Singera – al. Unii Lubelskiej – Fabryczna – Droga Męczenników Majdanka – Krańcowa – Długa – Wyzwolenia – Mickiewicza – Kunickiego), a następnie ulicami: Abramowicką
z zajeżdżaniem do przystanku Abramowicka Dominów – Strojnowskiego – Głuską do pętli Wygodna. Powyższe oznacza likwidację linii nr 72.

6. Linia nr 21 zostanie skierowana na trasę: Romera – Diamentowa – Wrotkowska - Nowy Świat – Kunickiego – Krańcowa – Droga Męczenników Majdanka – Majdanek.

7. Linia nr 7 powraca na trasę Plac Litewski – Felin, przez ul. Fabryczną, bez zajeżdżania wybranymi kursami do przystanku Felin Europark.


Zmiany w nazewnictwie przystanków

1. Nowa pętla autobusowa zlokalizowana przy ul. Granitowej zostaje nazwana os. Poręba. W związku z tym dotychczasowy zespół przystankowy os. Poręba zmienia nazwę na Perłowa.

2. Na nowo wybudowanym odcinku ul. Granitowej za skrzyżowaniem z ul. Jana Pawła II lokalizuje się przystanek Granitowa 01.

3. Na trasie linii nr 12 wprowadza się nowy zespół przystankowy Owcza, zlokalizowany przy ul. Jana Pawła II (w obu kierunkach): 01 w stronę al. Kraśnickiej, 02 w stronę ul. Roztocze.

4. W zespole przystankowym Roztocze lokalizuje się przystanki: 01 na ul. Jana Pawła w kierunku al. Kraśnickiej oraz 04 na ul. Roztocze w kierunku os. Świt.

5. W zespole przystankowym os. Świt na ul. Roztocze lokalizuje się przystanek 01 w kierunku ul. Jana Pawła II oraz 02 w kierunku ul. Orkana.

6. W zespole przystankowym Węglinek-skrzyżowanie lokalizuje się przystanki: 01 na al. Kraśnickiej w kierunku Konopnicy oraz 04 na ul. Jana Pawła II
w kierunku ul. Roztocze;

7. Na nowo wybudowanym odcinku ul. Krańcowej lokalizuje się zespół przystanków: Żelazna: 01 za ul. Długą w stronę ul. Kunickiego i 02 przed ul. Długą w stronę Drogi Męczenników Majdanka. Ponadto, na ul. Krańcowej za ul. Kunickiego w stronę ul. Długiej lokalizuje się przystanek Wyścigowa 04.

8. Na ul. Kunickiego za nowo wybudowanym odcinkiem ul. Krańcowej w stronę Placu Bychawskiego lokalizuje się przystanek Wyścigowa 02, natomiast obecny przystanek Wyścigowa 02 otrzymuje nazwę Kraszewskiego 02.


Autobusowe linie zjazdowe

Wzorem trolejbusowych linii zjazdowych, z dniem 1 września wprowadza się 10 autobusowych linii zjazdowych. Trasy niniejszych linii będą przebiegać następująco:


Linia 909


Kierunek 1: Grygowej MPK

os. Poręba – Jana Pawła II – Armii Krajowej – Bohaterów Monte Cassino – Wileńska – Głęboka – Narutowicza – Pl. Wolności – Bernardyńska – Zamojska – Rondo Lubelskiego Lipca – Fabryczna – Łęczyńska – Hutnicza – Gospodarcza – Mełgiewska – Grygowej MPK

Kierunek 2: os. Poręba

Grygowej MPK – Mełgiewska – Gospodarcza – Hutnicza – Łęczyńska – Fabryczna – Rondo Lubelskiego Lipca – Zamojska – Bernardyńska – pl. Wolności – Narutowicza – Głęboka – Wileńska – Bohaterów Monte Cassino – Armii Krajowej – Jana Pawła II – os. Poręba


Linia 910


Kierunek: Dworzec Główny PKS

Wariant 1:

Węglin – al. Kraśnicka – Bohaterów Monte Cassino – Zana – Filaretów – Głęboka – Sowińskiego – Aleje Racławickie – Krakowskie Przedmieście – 3 Maja – Dolna 3 Maja – al. Solidarności – Dworzec Główny PKS

Wariant 2:

Bohaterów Monte Cassino – Zana – Filaretów – Głęboka – Sowińskiego – Aleje Racławickie – Krakowskie Przedmieście – 3 Maja – Dolna 3 Maja – al. Solidarności – Dworzec Główny PKS


Linia 917

Kierunek: Grygowej MPK

Wariant 1:

Paderewskiego – Choiny – Związkowa – al. Spółdzielczości Pracy – Unicka – Podzamcze – Dworzec Główny PKS – Wodopojna – Świętoduska – Bajkowskiego – Lubartowska – Królewska – Wyszyńskiego – Zamojska – Rondo Lubelskiego Lipca – Fabryczna – Droga Męczenników Majdanka – Krańcowa – al. Witosa – Grygowej MPK

Wariant 2:

Rapackiego – Związkowa – Spółdzielczości Pracy - Unicka – Podzamcze – Dworzec Główny PKS – Wodopojna – Świętoduska – Bajkowskiego – Lubartowska – Królewska – Wyszyńskiego – Zamojska – Rondo Lubelskiego Lipca – Fabryczna – Droga Męczenników Majdanka – Krańcowa – al. Witosa – Grygowej MPK


Linia 918

Kierunek: Dworzec Główny PKS

Wariant 1:

Sławinkowska – Zbożowa – al. Warszawska – Aleje Racławickie – Krakowskie Przedmieście – 3 Maja – Dolna 3 Maja – al. Solidarności – Dworzec Główny PKS

Wariant 2:

Dębówka – al. Warszawska – Aleje Racławickie – Krakowskie Przedmieście – 3 Maja – Dolna 3 Maja – al. Solidarności – Dworzec Główny PKS


Linia 926

Kierunek: Grygowej MPK

Wariant 1:

Paderewskiego – Choiny – Szeligowskiego – Rondo Kamińskiego – al. Smorawińskiego – Chodźki – Jaczewskiego – Prusa – Dolna 3 Maja – 3 Maja – Krakowskie Przedmieście – Lipowa – Piłsudskiego – al. Zygmuntowskie – Rondo Lubelskiego Lipca – Fabryczna – Droga Męczenników Majdanka – Krańcowa – al. Witosa – Grygowej MPK

Wariant 2:

Rapackiego - Choiny - Związkowa – Szeligowskiego - Rondo Kamińskiego – al. Smorawińskiego – Chodźki – Jaczewskiego – Prusa – Dolna 3 Maja – 3 Maja – Krakowskie Przedmieście – Lipowa – Piłsudskiego – al. Zygmuntowskie – Rondo Lubelskiego Lipca – Fabryczna – Droga Męczenników Majdanka – Krańcowa – al. Witosa – Grygowej MPK

Wariant 3:

Rondo Kamińskiego - al. Smorawińskiego – Chodźki – Jaczewskiego – Prusa – Dolna 3 Maja – 3 Maja – Krakowskie Przedmieście – Lipowa – Piłsudskiego – al. Zygmuntowskie – Rondo Lubelskiego Lipca – Fabryczna – Droga Męczenników Majdanka – Krańcowa – al. Witosa – Grygowej MPK



Linia 929

Kierunek: Grygowej MPK

Kruczkowskiego – Zemborzycka – Kunickiego – Pl. Bychawski – Wolska – Droga Męczenników Majdanka – Krańcowa – al. Witosa – Grygowej MPK



Linia 932

Kierunek: Dworzec Główny PKS

Os. Widok – Filaretów – Zana – Nadbystrzycka – Narutowicza – Lipowa – Krakowskie Przedmieście – 3 Maja – Dolna 3 Maja – al. Solidarności – Dworzec Główny PKS


Linia 934

Kierunek: Przyjaźni

Wariant 1:

Os. Choiny – Koncertowa – al. Kompozytorów Polskich – al. Solidarności – Dworzec Główny PKS – Pl. Singera – Lwowska – Andersa – Mełgiewska – Gospodarcza – Hutnicza – Przyjaźni (przystanek na zjeździe z wiaduktu w kierunku al. Witosa).

Wariant 2:

Os. Szymanowskiego – Koncertowa al. Kompozytorów Polskich - al. Solidarności – Dworzec PKS – Pl. Singera – Lwowska – Andersa – Mełgiewska – Gospodarcza – Hutnicza – Przyjaźni (przystanek na zjeździe z wiaduktu w kierunku al. Witosa).


Linia 941

Kierunek: Przyjaźni

Żeglarska – Romera – Diamentowa – Krochmalna – Nadbystrzycka – Narutowicza – Lipowa – Krakowskie Przedmieście – 3 Maja – Dolna 3 Maja – al. Solidarności – Dworzec PKS – Pl. Singera – Lwowska – Andersa – Mełgiewska – Gospodarcza – Hutnicza – Przyjaźni (przystanek na zjeździe z wiaduktu w kierunku al. Witosa).


Linia 960

Kierunek 1: Grygowej MPK

Mełgiewska FS (część kursów od Mełgiewska Chłodnia) – Gospodarcza – Hutnicza – Łęczyńska – Fabryczna – Droga Męczenników Majdanka – Krańcowa – al. Witosa – Grygowej MPK

Kierunek 2: Mełgiewska

Grygowej MPK – al. Witosa – Krańcowa – Droga Męczenników Majdanka – Fabryczna – Łęczyńska – Hutnicza – Gospodarcza – Mełgiewska FS (część kursów do Mełgiewska Chłodnia)


Przypominamy, że na liniach zjazdowych obowiązują ceny i rodzaje biletów oraz uprawnienia do przejazdów bezpłatnych i ulgowych zgodnie z aktualną taryfą oraz obowiązującą uchwałą i stosownymi ustawami.


Nowe linie obsługiwane przez przewoźników wyłonionych w ramach przetargów


Informujemy, że wszystkie przetargi ogłoszone przez ZTM w Lublinie na obsługę linii komunikacji miejskiej zostały rozstrzygnięte. W wyniku podpisanych umów, przewoźnicy rozpoczną obsługę kolejnych linii autobusowych na zlecenie ZTM w Lublinie.


Z dniem 1 września linia nr 21 będzie obsługiwana w całości pojazdami niskopodłogowymi przez Autobusowe Konsorcjum Lubelskie. Trasa linii 21 będzie przebiegać następującymi ulicami: Romera – Diamentowa – Wrotkowska - Nowy Świat – Kunickiego – Krańcowa – Droga Męczenników Majdanka – Majdanek.


Z dniem 1 października część kursów na liniach nr: 17, 26 i 57 będzie wykonywana pojazdami firmy Irex. Powyższe linie przewoźnik będzie obsługiwał dziesięcioma przegubowymi autobusami.


Ponadto, z dniem 1 listopada część kursów na liniach nr: 9, 10, 31 i 34 będzie obsługiwana przez Autobusowe Konsorcjum Lubelskie. Dodatkowo, przewoźnik w całości będzie obsługiwał linie nr 47 i 74.


Jednocześnie przypominamy, że:


od 1 maja firma IREX obsługuje na zlecenie ZTM w Lublinie, część kursów na liniach nr: 5, 13, 29, 44, 45, oraz w całości linię 22.


od 1 lipca firma AKL obsługuje na zlecenie ZTM w Lublinie, część kursów na liniach nr: 6, 18, 39.


Wobec powyższego na zlecenie ZTM w Lublinie przewozy wykonują: MPK Lublin Sp. z. o.o. oraz firmy: IREX I AKL.

W związku z tym, w pojazdach firmy IREX i AKL obowiązują te same rodzaje i ceny biletów oraz uprawnienia ustawowe i gminne do przejazdów, które obecnie obowiązują w pojazdach MPK Lublin. Pojazdy te są wymalowane w barwy miejskie, wyposażone w kasowniki oraz we wszelką niezbędną informację pasażerską. W pojazdach ww. przewoźnika obowiązuje także kontrola biletów.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8634
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 01 paź 2010, 21:32

:arrow: Lubelskie "testy" na rozkładzie :D:
Dziennik Wschodni pisze:Nowy rozkład jazdy MPK Lublin: przystanek "pupa" na ulicy "d..."

(Pit)

W Lublinie jest ulica "d...", a na niej przystanek "pupa". Takie informacje można znaleźć na nowej stronie lubelskiego MPK. O takim "kwiatku" na stronie przewoźnika poinformował nas Internauta.

Nowa strona zaczęła działać na początku tygodnia. - Jest tam więcej informacji na temat taboru oraz działalności spółki - informuje Weronika Opasiak, rzecznik Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Lublinie.

Są tam też tak ciekawe informacje jak ulica "d...". Można ją znaleźć podczas wyszukiwania alfabetycznego ulic na rozkładach. Pod "D" można znaleźć ulicę "d..." . A na niej znajduje się przystanek autobusowy nazwany równie ciekawie - "pupa".

"Niestety nie ma rozkładu i nie wiadomo jak do d... dojechać, ani gdzie jest d..." - napisał do nas internauta Sebastian, który poinformował nas o tej wpadce przewoźnika.

Do przystanku nie są jednak przypisane żadne linie autobusowe, czy trolejbusowe. Po naszym telefonie MPK zapowiedziało usunięcie usterki. - Będziemy to wyjaśniać - komentuje Weronika Opasiak, rzeczniczka MPK Lublin.

Obrazek
Zrzut ekranowy strony internetowej MPK Lublin
(Fot. www.mpk.lublin.pl)
http://www.dziennikwschodni.pl/apps/pbc ... /120351558

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8634
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 05 lis 2010, 20:07

:arrow: Nowe słupki przystankowe w Lublinie: http://bip.lublin.eu/bip/ztm/index.php?t=210&id=18527 (PDF). Pomysł na wymianę dobry, ale ten wzór jakoś mi się nie podoba.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14826
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 05 lis 2010, 20:09

No nie, z płetwy, to oni żagiel chyba chcieli zrobić... 8-(
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Colony
Posty: 2932
Rejestracja: 05 sty 2006, 17:43
Lokalizacja: przychodzimy i dokąd zmierzamy?
Kontakt:

Post autor: Colony » 06 lis 2010, 0:18

Jak dla mnie estetycznie całkiem nieźle.

Zastanawiam się czy pomysł łączenia 2 i 3 z 50tkami jest trafiony. Z obu linii porobiły się teraz byki na wzór 12 czy 17 ciągnące się przez cały Lublin i dalej. Patrząc po regularnym zakorkowaniu Turystycznej czy Placu Bychawskiego mam wątpliwości co do trzymania się rozkładu w tym przypadku.
(podpis tymczasowy zanim nie znajdę czegoś niebanalnego co was zbije z pantałyku)

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8634
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 30 gru 2010, 0:30

:arrow: W całym kraju podczas śnieżyc władze miast zachęcają do zostawiania samochodów i korzystania z komunikacji miejskiej (przed wyborami nawet gdzieniegdzie była ona bezpłatna). A tymczasem w Lublinie MPK jak zwykle robi po swojemu i radzi pasażerom... radzić sobie samym:
Dziennik Wschodni pisze:Jeśli będzie śnieżyca autobusy miejskie nie pojadą

Dominik Smaga

Przy intensywnych opadach śniegu z ulic Lublina mogą zostać wycofane wszystkie przegubowce. A w czasie jeszcze większych śnieżyc zawieszone mogą być kursy niemal wszystkich linii autobusowych i trolejbusowych. Kursowałyby jedynie cztery najważniejsze.

Propozycja cięć wyszła od prezesa Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego. Chce on, by w razie większych opadów śniegu miejskie służby miały gotowy scenariusz ograniczeń w kursowaniu autobusów i trolejbusów.

– Chodzi o dwa stopnie kryzysowe – wyjaśnia Czesław Rydecki, prezes MPK. – W pierwszej kolejności przy intensywnych opadach na odpowiednie hasło ze strony służb wstrzymuję pracę autobusów przegubowych i nie wysyłam ich w trasy – dodaje.

– Mniejszy ruch na pewno ułatwia odśnieżanie – przyznaje Tomasz Radzikowski, dyrektor Wydziału Gospodarki Komunalnej odpowiedzialnego za zimowe utrzymanie dróg. – Podczas ostatniego dużego ataku zimy przegubowce bardzo utrudniały przejazd i w wielu miejscach blokowały ruch.

Długie autobusy miały szczególnie problemy na stromych podjazdach. Dlatego podczas śnieżycy zmienione zostały trasy obsługiwanych przez przegubowce linii 10, 26, 31 i 57. Ich trasa biegnie przez stromą ul. Dolną 3 Maja, która okazała się dla nich zbyt dużym wyzwaniem. Autobusy zostały skierowane na objazd przez ul. Leszczyńskiego.

Ale w trakcie śnieżyc możliwe są jeszcze bardziej drastyczne zmiany. Prezes MPK proponuje, by kolejnym krokiem w przypadku największych opadów było zawieszanie kursowania zdecydowanej większości linii. – W ruchu pozostałoby tylko cztery lub pięć linii średnicowych, których trasy rozchodzą się promieniście od centrum do osiedli mieszkaniowych i innych miejsc, gdzie są duże skupiska ludzi – zapowiada Rydecki.

Na razie nie ma jeszcze wykazu linii, które byłyby zawieszane w przypadku wyjątkowo silnych opadów. – Na wtorek mam w tej sprawie umówione spotkanie z dyrektorem Zarządu Transportu Miejskiego – mówi prezes MPK.

Z szefem ZTM nie udało nam się wczoraj skontaktować. Do sprawy powrócimy w jutrzejszym wydaniu.

Awatar użytkownika
primoż
Posty: 4119
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: tenmiasto w tenkraju

Post autor: primoż » 30 gru 2010, 0:41

Nie ma to jak odpowiednie podejście do pasażera :ok:

ODPOWIEDZ