Tabor Kolei Mazowieckich

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27394
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 17 cze 2023, 9:38

W weekendy na RL jeżdżą raczej ER160, co uwalnia część EN76.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

karollowegrzyn
Posty: 16
Rejestracja: 13 wrz 2019, 8:37

Post autor: karollowegrzyn » 18 cze 2023, 10:50

Włączę się do tematu, bo mocno zastanawia mnie, czemu nowe długie składy Stadlera kursują na trasie Wileńska-Tłuszcz, a nie np. na linii R60 (Wileńska-Małkinia), gdzie w piątki nie ma gdzie palca wcisnąć? To jakieś próby, i boją się nimi jechać dalej niż do sekcji napraw w Tłuszczu? ;) Bo składy są z 2023

Paweł D.
Posty: 5264
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 18 cze 2023, 11:10

A czy przypadkiem dofinansowanie nie ogranicza ich kursowania tylko do Tłuszcza?

karollowegrzyn
Posty: 16
Rejestracja: 13 wrz 2019, 8:37

Post autor: karollowegrzyn » 18 cze 2023, 11:23

Paweł D. pisze:
18 cze 2023, 11:10
A czy przypadkiem dofinansowanie nie ogranicza ich kursowania tylko do Tłuszcza?
O, to może być to, doczytam, chyba że ktoś potwierdzi

EDIT:

Masz rację, dzięki.
https://www.rynek-kolejowy.pl/mobile/km ... 13322.html

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4762
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 22 cze 2023, 12:35

Kojarzycie jakie są wartości rzeczywiste przyspieszeń pociągów KM i SKM do prędkości przelotowych?
Strona SKM podaje np. dla Impulsa 35WE 34s do 100km/h, ale bez obciążenia. A z obciążeniem?
Obrazek

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2226
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 24 cze 2023, 7:21

Powiem tyle, że to zależy. W rzeczywistości np. EN57AKM mają do 0.9 m/s2, a EN57AL nawet 0.8 m/s2 - są dosyć ociężałe z powodu aparatury.
Nowy tabor potrafi przy idealnych warunkach wykorzystać przyspieszenie określone przez producenta przy prędkości do 40 km/h, potem bywa już różnie. Pamiętać też trzeba o wdrażanym ecodrivingu.
35WE ma szacunkowo 34-40 s, 27WE 30 - 40 s, 19WE - 1,2 m/s2 do 40km/h jest realne tylko przy trakcji pojedynczej, w podwójnej do 1 m/s2, też 30-40 s. To są oczywiście wartości szacunkowe. Nie wiem czy ktoś mierzył pod maksymalnym obciążeniem. Fakt, faktem, 35WE, jak i Impuls 2 maja elektroniczne kagańce na przyspieszenie i nie przekroczy ono 1,0 m/s2 do 40 km/h.

EDIT:
Krótkim podsumowaniem:
W ostatnich 2 tygodniach KM i UM uruchomiły przetargi na nowy tabor dla KolMazów:
-25 EZT 5 człon
-16 EZT 2 człon
-6 EAZT 2 człon
-50 EZT 5 człon w 4 transzach, umowa ramowa na KPO, na zaś, bo obecnie nie ma jak tego zfinansować.
1 transza 14EZT Dęblin - Skierniewice
2 transza 14EZT Siedlce - Łowicz
3 transza 11EZT Radom - Działdowo
4 transza 11EZT cała LK6
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Paweł D.
Posty: 5264
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 24 cze 2023, 9:32

Czy naprawdę nie można tych transz połączyć w jedną dla obszaru, a nie konkretnych tras? Bo jak sobie KM wymyślą obieg Siedlce-Sochaczew-Pilawa, to trzeba będzie posłać kibla, bo ograniczenia projektu UE?

alojz
Posty: 2659
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 24 cze 2023, 10:57

Paweł D. pisze:
24 cze 2023, 9:32
Bo jak sobie KM wymyślą obieg Siedlce-Sochaczew-Pilawa, to trzeba będzie posłać kibla, bo ograniczenia projektu UE?
Czemu od razu kible? Impulsy, stare Flirty, Elfy...

Paweł D.
Posty: 5264
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 24 cze 2023, 11:16

Tylko, że one mają już zajęcie gdzie indziej....

alojz
Posty: 2659
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 24 cze 2023, 13:18

To że teraz mają, nie oznacza że nie można tego zmienić.

Np. nówki wejdą na połączenia do Siedlec, więc stare flirty trzeba będzie upchnąć gdzie indziej.

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2226
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 24 cze 2023, 13:38

Te 15 EZT + opcja 10 które będą już w 2025 r będą bez kaganca na trasę. Doskonale uzupełnią np. Dęblin - Sochaczew - Siedlce. Do tego 45WE, EN76 i ER75 bez przypisanych tras
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26822
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 24 cze 2023, 14:36

Inna sprawa, że powoli czas kończyć z tymi obiegami zewsząd wszędzie. Za czasów kibli była wymówka techniczna że co godzinę potrzebują przeglądu, ale raczej nie przy nowoczesnym taborze. Czas ustalić sztywne relacje i pod tym kątem kupować tabor, różnicując go odpowiednio - np. na linii grodzisk - otwock szybszy rozruch, na linii wolomińskiej piętrowe składy wykończone nierdzewką kwasoodporną do czyszczenia z grafitti i rzygów itd.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Paweł D.
Posty: 5264
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 24 cze 2023, 15:15

Wakacyjny rozkład trochę ograniczył obiegowe szaleństwa, bo mało co jeździ w relacji wschód-zachód. Choć zastanawiam się czy właśnie przez kończenie na Wschodniej/Zachodniej Flirty nie pójdą w odstawkę - no bo obieg.... W poniedziałek się okaże :)

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2226
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 24 cze 2023, 18:33

Nie wiem jak po zachodniej stronie, ale będzie sporo połączeń łączonych R2 i R7 i przez to ER75 i 45WE na połączeniach do Siedlec oraz Pilawy i Dęblina. Łowicz - Celestynów które zostają pewnie ER160, Otwock - Wschodnia też, reszta EN57A. Do Mińska pewnie mniej ER160.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Łukasz
Posty: 10568
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 24 cze 2023, 19:26

Co jeździ na przyspieszonym weekendowym do Ostrołęki? Kibelino?
ŁK

ODPOWIEDZ