Tabor Kolei Mazowieckich

Moderator: JacekM

ashir
Posty: 27712
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 25 cze 2023, 19:23

Piętrusy to raczej są z Grochowa. ;-) A dlaczego ich zdaniem akurat z Radomia? Bo kreska na mapie będzie pionowa, a nie pozioma. :P

primoż
Posty: 3727
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 25 cze 2023, 21:26

zxcvbnm pisze:
25 cze 2023, 17:40
Z jakiej racji z Radomia(...)
Może to jakaś rekompensata za to, że nie wydzielono aglomeracji warszawskiej i/lub Warszawy z województwa mazowieckiego przez co Radom nie został stolicą województwa? Spora cześć radomian ma bardzo podrażnione ego, że przestali być miastem wojewódzkim w wyniku wprowadzonej reformy administracyjnej 1.01.1999 i podziału na 16 województw :term:
Nie zawsze poważne opinie :wink:

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2226
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 25 cze 2023, 21:46

Dobra, panowie (i panie). Wpadłem na iście genialne rozwiązanie.
Każda linia powinna mieć swój Słoneczny :)
R1, R3 przez Centralny, a potem Toruńska, R2 z pominięciem średnicy, R6 Zielonka - Wschodnia (wjazd na peron) - powrót i na Toruńską, R7 - przez łącznicę 506, R8 - niemal linia prosta :D
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Łukasz
Posty: 10565
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 25 cze 2023, 22:15

Teoretycznie mógłby jechać w piątek wieczorem nawet i do Skarżyska/Kielc, bo pewnie potencjał jest - potem nocować i wracać. Z Radomia jedzie się poniżej godziny do W-wy (do Sluzewca 45 minut).
ŁK

ashir
Posty: 27712
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 25 cze 2023, 22:37

A zmieściliby by się wszyscy?

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27394
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 25 cze 2023, 22:47

Radom to jednak jest 200+k ludzi, potencjał raczej jest, zwłaszcza biorąc pod uwagę słabą ofertę PKP IC w kierunku nadmorskim.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Paweł D.
Posty: 5264
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 25 cze 2023, 22:49

Ponoć 0.5 mln byłoby chętnych. Radom i okolice.

Łukasz
Posty: 10565
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 25 cze 2023, 23:11

ashir pisze:A zmieściliby by się wszyscy?
Czy to casus wydłużenia 228 do mordoru?
ŁK

Awatar użytkownika
TranslatorPS
Posty: 627
Rejestracja: 16 sie 2012, 20:11
Lokalizacja: スハ・ベスキツカ乗務区

Post autor: TranslatorPS » 26 cze 2023, 11:25

fik pisze:
25 cze 2023, 22:47
Radom to jednak jest 200+k ludzi, potencjał raczej jest, zwłaszcza biorąc pod uwagę słabą ofertę PKP IC w kierunku nadmorskim.
Bądźmy szczerzy, jedyne co mamy nad morze, to nocne Ustronie. Wszystkie IC jadące z Radomia do Warszawy albo w tej drugiej kończą, albo jadą do Olsztyna.
Paradoksalne równie dobrą ofertę mamy do Zakopanego, w postaci Karłowicza.
Ten od cyferek i tłumaczeń.
Ostatni manual miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni wysokopodłogowy miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni 5B/6B: EN57-2070 > ROJ 30517, 22.02.2024
Ostatni pod banderą ZTM: 6208 > 13/189, 7.01.2023

Łukasz
Posty: 10565
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 26 cze 2023, 11:31

TranslatorPS pisze:
fik pisze:
25 cze 2023, 22:47
Radom to jednak jest 200+k ludzi, potencjał raczej jest, zwłaszcza biorąc pod uwagę słabą ofertę PKP IC w kierunku nadmorskim.
Bądźmy szczerzy, jedyne co mamy nad morze, to nocne Ustronie. Wszystkie IC jadące z Radomia do Warszawy albo w tej drugiej kończą, albo jadą do Olsztyna.
Paradoksalne równie dobrą ofertę mamy do Zakopanego, w postaci Karłowicza.
Ogólnie to jednak powinno działać tak, że dojeżdżacie do hubu typu W-wa i myk przesiadka.

Całkiem dobrze przesiada się też zwykle z Sienkiewicza w Iławie, o ile jest na co - głównie jest to Sobieski, tylko nie zawsze są miejsca i nie zawsze jest skomunikowany, a czasem po prostu zbyt opozniony. A pendolino potrafi jechać kilka minut przed, co nawet zrozumiałe, bo się nie zatrzymuje od W-wy - ale biletu nie wtedy nie przepiszą.

Po remoncie LK8 można by jeździć Małpą przez Kielce/Radom.
ŁK

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27394
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 26 cze 2023, 11:40

TranslatorPS pisze:
26 cze 2023, 11:25
fik pisze:
25 cze 2023, 22:47
Radom to jednak jest 200+k ludzi, potencjał raczej jest, zwłaszcza biorąc pod uwagę słabą ofertę PKP IC w kierunku nadmorskim.
Bądźmy szczerzy, jedyne co mamy nad morze, to nocne Ustronie. Wszystkie IC jadące z Radomia do Warszawy albo w tej drugiej kończą, albo jadą do Olsztyna.
Paradoksalne równie dobrą ofertę mamy do Zakopanego, w postaci Karłowicza.
Biorąc pod uwagę, że na przykład skład Gnidy chyba gnije (nomen omen) na Grochowie od soboty rana do niedzieli wieczoru, to chociażby tu się otwiera pole do działania. Tylko "parę" wagonów do tego pociągu trzeba byłoby dostawić, żeby Warszawa go nie przepełniła.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
TranslatorPS
Posty: 627
Rejestracja: 16 sie 2012, 20:11
Lokalizacja: スハ・ベスキツカ乗務区

Post autor: TranslatorPS » 27 cze 2023, 11:27

Łukasz pisze:
26 cze 2023, 11:31
TranslatorPS pisze:
Bądźmy szczerzy, jedyne co mamy nad morze, to nocne Ustronie. Wszystkie IC jadące z Radomia do Warszawy albo w tej drugiej kończą, albo jadą do Olsztyna.
Paradoksalne równie dobrą ofertę mamy do Zakopanego, w postaci Karłowicza.
Ogólnie to jednak powinno działać tak, że dojeżdżacie do hubu typu W-wa i myk przesiadka. (...)
Do tego przydałby się jakiś porządny narodowy Taktfahrplan, a nie, że pozwolę sobie sparafrazować angielskie powiedzenie, rzucanie wydrukami z SKRJ o ścianę z nadzieją, że coś się przylepi samo z siebie ;)
Ten od cyferek i tłumaczeń.
Ostatni manual miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni wysokopodłogowy miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni 5B/6B: EN57-2070 > ROJ 30517, 22.02.2024
Ostatni pod banderą ZTM: 6208 > 13/189, 7.01.2023

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27394
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 27 cze 2023, 12:36

W tym kraju ZCSRJ zobaczymy. Jak świnia niebo.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Paweł D.
Posty: 5264
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 29 cze 2023, 9:34

Tak na szybko przeliczyłem i wyszło mi, że na 11 pociągów linii R3 kończących na Zachodniej aż 7 (EN57) zjeżdża na Ochotę Postojową, choć w teorii powinny dojechać chociaż do Głównej. Ale pewnie chodzi o czynności obsługowe. A że na Ochotę da się wjechać tylko z peronu 2, to Główna - wybudowana właśnie na potrzeby zamknięcia średnicy - stoi pusta.

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2226
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 30 cze 2023, 10:02

Odwołanie PESA i FPS od warunków przetargu na 12 EAZT:
https://km.eb2b.com.pl/open-preview-auc ... owa-6-eazt

Ciekawe, że Stadler i Newag takich rzeczy nie zgłosiły.
Osobiście uważam, że dobrze KM zrobiło, że wymaga conajmniej 2 EZT - FPS ze swoim wynalazkiem prototypem opartym o CRCC odpada - przynajmniej można spodziewać się sprawdzonych EZT w przetargach na zwykłe pięcioczłony i dwuczłony.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

ODPOWIEDZ