Strona 1 z 2

: 21 lis 2008, 2:06
autor: mkm101
Trochę informacji z projektu budżetu na 2009r

przychody ZTM: 574 257 000 zł
wpływy ze sprzedaży biletów komunikacji miejskiej 539 991 000 zł
zwrot podatku VAT przez Urząd Skarbowy 34 000 000 zł
opłaty za dodatkowe wozokilometry, przenoszenie przystanków i trasy objazdowe 126 000 zł
sprzedaż rozkładów jazdy i inne wpływy 95 000 zł
odsetki za zwłokę w zapłacie należności 45 000 zł

wydatki bieżące:
Zarządzanie komunikacją miejską 109 814 858 zł,
w tym:
utrzymanie Zarządu Transportu Miejskiego 55 795 658 zł
utrzymanie i obsługa systemu biletowego 20 887 100 zł
organizacja komunikacji, marketing, nadzór i kontrola ruchu 8 132 100 zł

Zakup usług komunikacji miejskiej 1 538 500 000 zł
w tym:
Metro Warszawskie 210 600 000 zł
Miejskie Zakłady Autobusowe 583 400 000 zł
Pozostali przewoźnicy autobusowi 195 000 000 zł
Szybka Kolej Miejska 44 000 000 zł
Tramwaje Warszawskie 449 000 000 zł
Pozostali przewoźnicy kolejowi 56 500 000 zł

Dla przypomnienia - uchwała wyrażajaca zgodę na umowę wieloletnia ZTM-TW przewidywała 494 mln zł dla TW - czyli z góry zakłada się cięcie wozokm TW, a co za tym idzie - inwestycji TW (tabor i infrastruktura)

wydatki majątkowe:
Regulacja stanu prawnego nieruchomości zajętych pod I linię metra 4 500 000 zł
Budowa przejścia podziemnego pomiędzy stacją metra A17 "Dworzec Gdański" i stacją PKP Warszawa - Gdańska 10 500 000 zł
Budowa Głowicy Zachodniej na Stacji Techniczno - Postojowej Kabaty 49 075 000 zł
Przebudowa infrastruktury Stacji Techniczno - Postojowej Kabaty w związku ze zwiększeniem taboru 29 100 000 zł
Inwestycje modernizacyjne I linii metra 2 000 000 zł
Rozbudowa pętli autobusowej "Esperanto" 3 449 890 zł
Rozbudowa systemów i infrastruktury teleinformatycznej 152 582 zł
Budowa parkingów strategicznych "Parkuj i Jedź" (Park & Ride) 6 224 581 zł
Budowa parkingów strategicznych "Parkuj i Jedź" (Park & Ride)- II etap 24 607 693 zł
Budowa linii tramwajowej na Tarchomin 8 697 390 zł
Parking podziemny nad stacją metra "Plac Wilsona" 15 000 000 zł
Budowa monitoringu wizyjnego i systemu alarmowego w punktach sprzedaży biletów 45 000 zł
Budowa zabezpieczającej ściany oporowej w przejściu podziemnym przy stacji metra "Ratusz Arsenał" 1 949 194 zł
Projekt i budowa II linii metra 52 500 000 zł
w tym: odcinek centralny 50 000 000 zł
odcinek wschodni-północny 1 000 000 zł
odcinek wschodni-południowy - prace przygotowawcze 1 500 000 zł

dla porównania - 149 mln zł na metro (w tym 97 mln zł na zakończoną I linię) i 58 mln zł na inwestycje poza metrem

Trochę szczegółów:

Budowa Trasy Mostu Północnego
zadanie 1 - etap I - od węzła z ul. Pułkową do węzła z ul. Modlińską - lata realizacji zadania: 2002 - 2011. W 2009 roku planowane jest prowadzenie robót budowlanych.
zadanie 1 - etap II - od węzła z ul.Pułkową do węzła przesiadkowego "Młociny"- lata realizacji zadania: 2007 - 2011. W 2009 roku planowane jest nabycie prawa do nieruchomości na cele budowlane, przeprowadzenie postępowania przetargowego na wybór wykonawcy robót budowlanych i rozpoczęcie ich realizacji.

Budowa Trasy "Krasińskiego" na odc. Plac Wilsona - ul. Budowlana wraz z przeprawą mostową i torowiskiem tramwajowym - lata realizacji zadania: 2007 - 2012. W 2009 roku planowane jest zakończenie prac projektowych oraz pozyskiwanie praw do nieruchomości.

Budowa parkingów strategicznych "Parkuj i Jedź" (Park&Ride) - lata realizacji zadania: 2004 - 2009. W 2009 r. planowane jest wykonanie projektu budowlanego parkingu
Wesoła oraz rozpoczęcie robót budowlano - montażowych.

Budowa parkingów strategicznych "Parkuj i Jedź" (Park&Ride) - II etap - lata realizacji zadania: 2006 - 2012. Drugi etap budowy parkingów strategicznych obejmuje lokalizacje: Al. Krakowska, Kabaty, Ursynów, Ursus - Niedźwiadek, PKP Rembertów, PKP Wawer, PKP Anin, PKP Wesoła, Jeziorki. W 2009 r. planowane jest kontynuowanie prac projektowych, pozyskanie nieruchomości na cele budowlane oraz rozpoczęcie robót budowlanych dla parkingów: PKP Anin, PKP Wawer, Ursynów, Al. Krakowska.

Budowa linii tramwajowej na Tarchomin - lata realizacji zadania: 2008 - 2012. W 2009 r. planowana jest realizacja prac projektowych oraz nabycie prawa do nieruchomości na cele budowlane.

Budowa monitoringu wizyjnego i systemu alarmowego w punktach sprzedaży biletów - lata realizacji zadania: 2008 - 2009. Inwestycja polega na budowie monitoringu wizyjnego i systemu alarmowego w punktach obsługi pasażerów. Realizacja zadania
poprawi poziom bezpieczeństwa w punktach zlokalizowanych na stacjach metra "Świętokrzyska", "Ratusz - Arsenał", "Plac Wilsona",
"Młociny". W 2009 r. planowany jest zakup urządzeń m.in. kamer.

Warto zwrócić uwagę na fakt że Trasa Mostu Północnego powstanie w roku 2011, a torowisko wzdłuż Światowida - w 2012 (na dodatek w tymże 2012 ma być wydane aż 89 mln ze 130 mln zł przewidzianych na całą inwestycję).
Druga ciekawostka to fakt, iż punkty sprzedaży biletów wymagające monitoringu mieszczą się wyłącznie na stacjach metra

Na koniec ciekawostka:

Dotacje celowe z 31 gmin podwarszawskich z tytułu funkcjonowania - w ramach lokalnego transportu zbiorowego organizowanego przez m.st. Warszawa - komunikacji na obszarze tych gmin na podstawie zawartych porozumień międzygminnych: 15 680 100 zł
• gmina Halinów 131 510
• gmina Izabelin 553 960
• gmina Jabłonna 424 212
• gmina Józefów 200 630
• gmina Legionowo 981 160
• gmina Łomianki 143 030
• gmina Marki 1 150 140
• gmina Michałowice 59 544
• gmina Nadarzyn 757 060
• gmina Nieporęt 771 852
• gmina Stare Babice 1 632 410
• gmina Leszno 399 204
• gmina Ząbki 875 004
• gmina Ożarów M. 588 410
• gmina Lesznowola 751 404
• gmina Konstancin-Jeziorna 979 464
• gmina Wiązowna 644 080
• gmina Raszyn 1 180 224
• gmina Otwock 198 400
• gmina Piaseczno 839 750
• gmina Piastów 421 404
• gmina Sulejówek 85 310
• gmina Pruszków - SKM 107 712
• gmina Piastów - SKM 702 384
• gmina Sulejówek - SKM 43 356
• gmina Pruszków 93 372
• gmina Zielonka 56 016
• gmina Ząbki - KM 635 460
• gmina Karczew 54 252
• gmina Wołomin 117 516
• gmina Kobyłka 101 870

: 21 lis 2008, 2:23
autor: 105 R6
prywatni przewoznicy maja 33% rynku?

: 21 lis 2008, 8:49
autor: yesterday
1. Jak dla mnie to 195 mln zł z puli 778 mln (583 dla MZA i 195 dla pozostałych) to 25%.
2. Ciekawe, czy w tej kwocie dla pozostałych są środki na wspólny bilet z przewoźnikami prywatnymi podmiejskimi (chociaż na jakiś pilotaż)? :)

: 21 lis 2008, 9:28
autor: pawcio
351 brygad przy 1093 MZA.

: 21 lis 2008, 10:35
autor: JaBaal
• gmina Pruszków 93 372
• gmina Piastów 421 404
• gmina Pruszków - SKM 107 712
• gmina Piastów - SKM 702 384
:shock: To znaczy, że Piastów ma dotować SKM w ok. 7 x większej kwocie niż Pruszków? A na co ma iść kwota 93.372 z Pruszkowa, który z usług ZTM poza S-2 nie korzysta? (wspólny bilet ZTM/KM?)

: 21 lis 2008, 10:51
autor: person
JaBaal pisze:A na co ma iść kwota 93.372 z Pruszkowa, który z usług ZTM poza S-2 nie korzysta? (wspólny bilet ZTM/KM?)
N85? ;)

: 22 lis 2008, 1:46
autor: MeWa
mkm101 pisze:Budowa zabezpieczającej ściany oporowej w przejściu podziemnym przy stacji metra "Ratusz Arsenał" 1 949 194 zł
zamiast zabezpieczenia mogliby wreszcie całe przejście zbudować!
mkm101 pisze:dla porównania - 149 mln zł na metro (w tym 97 mln zł na zakończoną I linię)
jak dla mnie wszytkie potrzebne :P

: 22 lis 2008, 19:28
autor: JaBaal
A czy znajdzie się ktoś, kto mi wyjaśni to, dlaczego dotacje na SKM od Piastowa mają być tak znacznie większe niż od Pruszkowa? Przecież to jest ta sama linia S-2, po jednym przystanku w każdym mieście. A przebieg w kilometrach poprzez miasta, na ich terenie (patrząc na mapę) nie wygląda na 7:1. Odnoszę wrażenie, że to jest jakiś błąd literowy.

: 23 lis 2008, 9:40
autor: SławekM
Ale Piastów jeszcze ma 716 i 717.

: 23 lis 2008, 10:01
autor: Patryk2222
SławekM pisze:Ale Piastów jeszcze ma 716 i 717.
Nie wiem czy zauważyłeś że Piastów jest dwa razy wymieniony raz za linie autobusowe i dwa za SKM.
gmina Piastów 421 404
gmina Piastów - SKM 702 384

: 23 lis 2008, 12:38
autor: JaBaal
• gmina Pruszków 93 372
• gmina Piastów 421 404
• gmina Pruszków - SKM 107 712
• gmina Piastów - SKM 702 384
No przecież widać, że jest rozdzielone na SKM i resztę. Pomijając 'nie - SKM' Piastów płaci prawdopodobnie za 716 i 717. I pewnie jako dopłatę do wspólnego biletu z KM. Tak jak Pruszków, który płaci znacznie mniej: zapewne za bilet ZTM ważny w KM i N85.
Ale trudno mi pojąć różnicę w dpołacie do S-2 o niecałe 600.000 PLN. Czyżby Pruszków zrobił 'złoty interes'? O co tu chodzi?

: 23 lis 2008, 12:58
autor: zzz
Moze to wynika z tego, ze Pruszkow placi za odleglosc od stacji Pruszków do granic Piastowa. A Piastow za caly przejazd przez Piastow od granicy z Pruszkowem az do granic Warszawy.

: 23 lis 2008, 13:09
autor: Ikarus 5780
Dla mnie najciekawsze są dotacje gmin : a raczej Brak Piaseczna, Konstancina i Legionowa w pierwszej trójce. Zawsze mi się wydawało, że to one najwięcej płacą.
Ciekawe jest to, że drugie są Stare Babice, bo pierwsza pozycja Raszyna i trzecia Marek nie dziwią.

Poza tym dziękuję autorowi za ten temat, naprawdę miałem za kilka dni siadać i szukać tego, bo interesowało mnie to bardzo.

: 23 lis 2008, 13:46
autor: Premo
JaBaal pisze:• gmina Sulejówek 85 310
Za co aż tyle? Wspólny bilet aż tyle nie kosztuje

: 23 lis 2008, 14:06
autor: ja0306
A jakie są szczegółowe wydatki finansowe na określoną linię każdą oddzielnie?