Liczenie brygad, czasów i innych
Moderatorzy: Poc Vocem, Tyrystor, TranslatorPS
Liczenie brygad, czasów i innych
Jak to wszystko się liczy, bo mam pewien pomysł ale muszę go przeliczyć i przemaglować w kilometrach, czasach i całej technologii organizowania komunikacji by ZTM.
Jakieś wskazówki?
Jakieś wskazówki?
Czas przejazdu plus postoje (jako dopełnienie do taktu) dzielone przez zakładaną częstotliwość daje potrzebną liczbę brygad. W teorii. A potem dochodzi praktyka i czasami odchyłki od założeń teoretycznych.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
no właśnie i jeszcze BWL
A jak z max długością kilometrowa i czasowa linii? 733 ma np 60km długości łącznie w obie strony.
Czy może istnieć linia jednokierunkowa, tzn jedzie jako linia X a wraca jako linia Y?
Czy numer linii definiuje strefowość?
Jakie są dostępne takty?
Jak wygląda sprawa dodatków?
A jak z max długością kilometrowa i czasowa linii? 733 ma np 60km długości łącznie w obie strony.
Czy może istnieć linia jednokierunkowa, tzn jedzie jako linia X a wraca jako linia Y?
Czy numer linii definiuje strefowość?
Jakie są dostępne takty?
Jak wygląda sprawa dodatków?
BWL-e to wyższa szkoła jazdy na wrotkach. Zwłaszcza w wydaniu okęckim, gdzie wszystko się przebiera we wszystko.
Teoretycznie dana brygada może wykonywać każdy kurs na innej linii. Tylko po co?
Numer definiuje strefowość, ale nie ma żadnego wpływu na konstrukcję rozkładu jazdy.
Takty z zasady mają być podzielnikiem 60.
Dodatki to brygady, która po 9:25 od wyjazdu na bramę musi się na niej pojawić z powrotem, ale za to może się na mieście pojawić dwukrotnie.
Teoretycznie dana brygada może wykonywać każdy kurs na innej linii. Tylko po co?
Numer definiuje strefowość, ale nie ma żadnego wpływu na konstrukcję rozkładu jazdy.
Takty z zasady mają być podzielnikiem 60.
Dodatki to brygady, która po 9:25 od wyjazdu na bramę musi się na niej pojawić z powrotem, ale za to może się na mieście pojawić dwukrotnie.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
Czyli linia kończąca jako 01/709 jadąca na 52/706 musi jechać jako PT? nawet gdyby była linia wykorzystująca ten PT? Czy wtedy to było by defcto eksterytorialne?pawcio pisze:Numer definiuje strefowość, ale nie ma żadnego wpływu na konstrukcję rozkładu jazdy.
Czy linia może mieć 3 krańce "stałe"? Wiadomo, kraniec wariantowy, tylko ze ten wariant byłby za każdym razem i nie miał by cech wariantowych.
[...] 10 12 15 20 30... co z 40 lub 90?pawcio pisze:Takty z zasady mają być podzielnikiem 60.
9h i 25min? i jest to wpisane w rozkład. czym innym sa wtyczki? jak rozpoznać Całki, Maratony, Dodatki, normalne Brygady, BWL, w rozkładzie?pawcio pisze:9:25 od wyjazdu na bramę
Krańców zasadniczo może też być nieskończenie wiele. Pytanie tylko jak to wszystko oznaczyć potem w rozkładzie.
Powyżej 30 minut siłą rzeczy takty być podzielnikiem 60 raczej nie mają dużych szans, stąd też warianty co 40, 90, czy 120 minut.
A propos zasad numeracji brygad zajrzyj do Przegubowca. Ale tak naprawdę to jest to finalna kosmetyka.
Powyżej 30 minut siłą rzeczy takty być podzielnikiem 60 raczej nie mają dużych szans, stąd też warianty co 40, 90, czy 120 minut.
A propos zasad numeracji brygad zajrzyj do Przegubowca. Ale tak naprawdę to jest to finalna kosmetyka.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
Ja mam kilka podobnych pytań:
Jakie przerwy przysługują kierowcom, motorniczym, maszynistom metra?
Jak to wygląda, jeśli przy okazji następuje zmiana kierowcy?
Czy dopuszczalna jest zmiana kierowcy na pętli poza miastem/daleko od zajezdni (np. 706 w Jankach)?
W przypadku BWL-ek, ile czasu trzeba doliczyć na zmianę dekoracji? Czy raczej kierowcy wykonują to w ramach swojej przerwy?
Jak zgadywać zapotrzebowanie na postoje ze względu na korki?
Z góry dziękuję za odpowiedź
Jakie przerwy przysługują kierowcom, motorniczym, maszynistom metra?
Jak to wygląda, jeśli przy okazji następuje zmiana kierowcy?
Czy dopuszczalna jest zmiana kierowcy na pętli poza miastem/daleko od zajezdni (np. 706 w Jankach)?
W przypadku BWL-ek, ile czasu trzeba doliczyć na zmianę dekoracji? Czy raczej kierowcy wykonują to w ramach swojej przerwy?
Jak zgadywać zapotrzebowanie na postoje ze względu na korki?
Z góry dziękuję za odpowiedź
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Normy postojów określa ustawa o czasie pracy kierowców. ZTM natomiast nie ustala miejsca zmian kierowców. To już wewnętrzna sprawa przewoźnika.
Postoje ze względu na korki? Na oko, wiedzę, doświadczenie i/lub wyczucie (kolejność przypadkowa).
Postoje ze względu na korki? Na oko, wiedzę, doświadczenie i/lub wyczucie (kolejność przypadkowa).
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
Od widzimisię autora rozkładów. Na ogół przyjmuje się 5 minut po wyjeździe i 3 minuty przed zjazdem, ale nie ma jednoznacznych wytycznych.tygrys pisze:Od czego zależy postój przed wykonaniem zjazdu na zakład bez pasażerów, bo na przykład rozkładowe E-6 mają 3 a wtyczki 5 minut
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
śmiesznie jest/było też na liniach, kończących na Natolinie Północnym - w DP na zdjęcie tablic było 5min, w DS już tylko 3min, tak jakby to się czymś różniłopawcio pisze:Od widzimisię autora rozkładów. Na ogół przyjmuje się 5 minut po wyjeździe i 3 minuty przed zjazdem, ale nie ma jednoznacznych wytycznych.tygrys pisze:Od czego zależy postój przed wykonaniem zjazdu na zakład bez pasażerów, bo na przykład rozkładowe E-6 mają 3 a wtyczki 5 minut
noidea
-
- (tygrys)
- Posty: 3178
- Rejestracja: 03 gru 2007, 8:53
- Lokalizacja: Dzielnica Bemowo m. st. Warszawy
ale tam miałeś inny dzień a tu masz literkę przed numerem brygady, i inny postójAdam G. pisze:śmiesznie jest/było też na liniach, kończących na Natolinie Północnym - w DP na zdjęcie tablic było 5min, w DS już tylko 3min, tak jakby to się czymś różniłopawcio pisze:Od widzimisię autora rozkładów. Na ogół przyjmuje się 5 minut po wyjeździe i 3 minuty przed zjazdem, ale nie ma jednoznacznych wytycznych.
- Aleksander2560
- (Aleksander2634)
- Posty: 2220
- Rejestracja: 23 gru 2005, 16:34
- Lokalizacja: Warszawa-Białołęka
Np 127 gdzie NA nowych Włochach stoi do zjazdu PT 15 minutpawcio pisze:Od widzimisię autora rozkładów. Na ogół przyjmuje się 5 minut po wyjeździe i 3 minuty przed zjazdem, ale nie ma jednoznacznych wytycznych.tygrys pisze:Od czego zależy postój przed wykonaniem zjazdu na zakład bez pasażerów, bo na przykład rozkładowe E-6 mają 3 a wtyczki 5 minut
Miejskie Zakłady Autobusowe m. st. Warszawy
ul. Włościańska 52
01-710 Warszawa
ul. Włościańska 52
01-710 Warszawa