Liczenie brygad, czasów i innych

Moderatorzy: Poc Vocem, Tyrystor, TranslatorPS

Teokryt
Posty: 3846
Rejestracja: 05 paź 2007, 19:48

Liczenie brygad, czasów i innych

Post autor: Teokryt » 26 lis 2008, 21:56

Jak to wszystko się liczy, bo mam pewien pomysł ale muszę go przeliczyć i przemaglować w kilometrach, czasach i całej technologii organizowania komunikacji by ZTM.
Jakieś wskazówki?
Obrazek

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25414
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 26 lis 2008, 21:58

Czas przejazdu plus postoje (jako dopełnienie do taktu) dzielone przez zakładaną częstotliwość daje potrzebną liczbę brygad. W teorii. A potem dochodzi praktyka i czasami odchyłki od założeń teoretycznych.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Teokryt
Posty: 3846
Rejestracja: 05 paź 2007, 19:48

Post autor: Teokryt » 26 lis 2008, 22:06

no właśnie i jeszcze BWL :)
A jak z max długością kilometrowa i czasowa linii? 733 ma np 60km długości łącznie w obie strony.
Czy może istnieć linia jednokierunkowa, tzn jedzie jako linia X a wraca jako linia Y?
Czy numer linii definiuje strefowość?
Jakie są dostępne takty?
Jak wygląda sprawa dodatków?
Obrazek

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25414
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 26 lis 2008, 22:08

BWL-e to wyższa szkoła jazdy na wrotkach. Zwłaszcza w wydaniu okęckim, gdzie wszystko się przebiera we wszystko.
Teoretycznie dana brygada może wykonywać każdy kurs na innej linii. Tylko po co?
Numer definiuje strefowość, ale nie ma żadnego wpływu na konstrukcję rozkładu jazdy.
Takty z zasady mają być podzielnikiem 60.
Dodatki to brygady, która po 9:25 od wyjazdu na bramę musi się na niej pojawić z powrotem, ale za to może się na mieście pojawić dwukrotnie.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Teokryt
Posty: 3846
Rejestracja: 05 paź 2007, 19:48

Post autor: Teokryt » 26 lis 2008, 22:28

pawcio pisze:Numer definiuje strefowość, ale nie ma żadnego wpływu na konstrukcję rozkładu jazdy.
Czyli linia kończąca jako 01/709 jadąca na 52/706 musi jechać jako PT? nawet gdyby była linia wykorzystująca ten PT? Czy wtedy to było by defcto eksterytorialne?
Czy linia może mieć 3 krańce "stałe"? Wiadomo, kraniec wariantowy, tylko ze ten wariant byłby za każdym razem i nie miał by cech wariantowych.
pawcio pisze:Takty z zasady mają być podzielnikiem 60.
[...] 10 12 15 20 30... co z 40 lub 90?
pawcio pisze:9:25 od wyjazdu na bramę
9h i 25min? i jest to wpisane w rozkład. czym innym sa wtyczki? jak rozpoznać Całki, Maratony, Dodatki, normalne Brygady, BWL, w rozkładzie?
Obrazek

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25414
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 26 lis 2008, 23:07

Krańców zasadniczo może też być nieskończenie wiele. Pytanie tylko jak to wszystko oznaczyć potem w rozkładzie.
Powyżej 30 minut siłą rzeczy takty być podzielnikiem 60 raczej nie mają dużych szans, stąd też warianty co 40, 90, czy 120 minut.
A propos zasad numeracji brygad zajrzyj do Przegubowca. Ale tak naprawdę to jest to finalna kosmetyka.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10651
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 26 lis 2008, 23:10

Ja mam kilka podobnych pytań:
Jakie przerwy przysługują kierowcom, motorniczym, maszynistom metra?
Jak to wygląda, jeśli przy okazji następuje zmiana kierowcy?
Czy dopuszczalna jest zmiana kierowcy na pętli poza miastem/daleko od zajezdni (np. 706 w Jankach)?
W przypadku BWL-ek, ile czasu trzeba doliczyć na zmianę dekoracji? Czy raczej kierowcy wykonują to w ramach swojej przerwy?

Jak zgadywać zapotrzebowanie na postoje ze względu na korki?

Z góry dziękuję za odpowiedź O-)
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25414
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 26 lis 2008, 23:39

Normy postojów określa ustawa o czasie pracy kierowców. ZTM natomiast nie ustala miejsca zmian kierowców. To już wewnętrzna sprawa przewoźnika.

Postoje ze względu na korki? Na oko, wiedzę, doświadczenie i/lub wyczucie (kolejność przypadkowa).
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

NR
(tygrys)
Posty: 3178
Rejestracja: 03 gru 2007, 8:53
Lokalizacja: Dzielnica Bemowo m. st. Warszawy

Post autor: NR » 27 lis 2008, 22:27

Z starych rozkładów wynika że kiedyś ZTM ustalał zmiany

Od czego zależy postój przed wykonaniem zjazdu na zakład bez pasażerów, bo na przykład rozkładowe E-6 mają 3 a wtyczki 5 minut :?:

Awatar użytkownika
Jamnik
Posty: 3835
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:58
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jamnik » 27 lis 2008, 22:28

tygrys pisze:Z starych rozkładów wynika że kiedyś ZTM ustalał zmiany
Jeszcze do niedawna ZTM podawał sugerowane miejsce zmiany. Teraz już tego nie robi.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25414
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 27 lis 2008, 22:55

tygrys pisze:Od czego zależy postój przed wykonaniem zjazdu na zakład bez pasażerów, bo na przykład rozkładowe E-6 mają 3 a wtyczki 5 minut :?:
Od widzimisię autora rozkładów. Na ogół przyjmuje się 5 minut po wyjeździe i 3 minuty przed zjazdem, ale nie ma jednoznacznych wytycznych.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Adam G.
Posty: 5443
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:56
Lokalizacja: Żoliborz

Post autor: Adam G. » 27 lis 2008, 22:57

pawcio pisze:
tygrys pisze:Od czego zależy postój przed wykonaniem zjazdu na zakład bez pasażerów, bo na przykład rozkładowe E-6 mają 3 a wtyczki 5 minut :?:
Od widzimisię autora rozkładów. Na ogół przyjmuje się 5 minut po wyjeździe i 3 minuty przed zjazdem, ale nie ma jednoznacznych wytycznych.
śmiesznie jest/było też na liniach, kończących na Natolinie Północnym - w DP na zdjęcie tablic było 5min, w DS już tylko 3min, tak jakby to się czymś różniło :D
noidea

NR
(tygrys)
Posty: 3178
Rejestracja: 03 gru 2007, 8:53
Lokalizacja: Dzielnica Bemowo m. st. Warszawy

Post autor: NR » 27 lis 2008, 23:18

Adam G. pisze:
pawcio pisze:Od widzimisię autora rozkładów. Na ogół przyjmuje się 5 minut po wyjeździe i 3 minuty przed zjazdem, ale nie ma jednoznacznych wytycznych.
śmiesznie jest/było też na liniach, kończących na Natolinie Północnym - w DP na zdjęcie tablic było 5min, w DS już tylko 3min, tak jakby to się czymś różniło :D
ale tam miałeś inny dzień a tu masz literkę przed numerem brygady, i inny postój

Awatar użytkownika
Aleksander2560
(Aleksander2634)
Posty: 2220
Rejestracja: 23 gru 2005, 16:34
Lokalizacja: Warszawa-Białołęka

Post autor: Aleksander2560 » 28 lis 2008, 13:44

pawcio pisze:
tygrys pisze:Od czego zależy postój przed wykonaniem zjazdu na zakład bez pasażerów, bo na przykład rozkładowe E-6 mają 3 a wtyczki 5 minut :?:
Od widzimisię autora rozkładów. Na ogół przyjmuje się 5 minut po wyjeździe i 3 minuty przed zjazdem, ale nie ma jednoznacznych wytycznych.
Np 127 gdzie NA nowych Włochach stoi do zjazdu PT 15 minut :D
Miejskie Zakłady Autobusowe m. st. Warszawy
ul. Włościańska 52
01-710 Warszawa

NR
(tygrys)
Posty: 3178
Rejestracja: 03 gru 2007, 8:53
Lokalizacja: Dzielnica Bemowo m. st. Warszawy

Post autor: NR » 02 gru 2008, 2:03

pawcio pisze:Numer definiuje strefowość
o co chodzi :?:

Zablokowany