Obwodnica Śródmiejska

Moderator: Wiliam

Lynx
Posty: 31
Rejestracja: 08 gru 2008, 0:49
Lokalizacja: Bedfordshire / (Warszawa)

Obwodnica Śródmiejska

Post autor: Lynx » 16 gru 2008, 23:21

Witajcie.

Chciałbym się dowiedzieć co się dokładnie dzieje wokół przygotowań do realizacji praskiego odcinka obwodnicy śródmieścia (al. Stanów Zjednoczonych, Wiatraczna, Zabraniecka itd.)
W kwietniu były konsultacje społeczne projektu, w wakacje stało w gazecie że inwestycja ta została wpisana do jakiegoś planu co umożliwi Unijne dofinansowanie. Ostatnio zaś w którymś wątków na WAWKOMie (o Nowo-lazurowej?), czytałem że odsunięto realizację na kiedyś tam...
Podobno wycofano środki na inne cele (stadion Legii?). Jak to jest więc dokładnie? Jakie jest stan przygotowań na dzień dzisiejszy???

[ Komentarz dodany przez: Bastian: |16 Kwi 2009|, 2009 13:22 ]
Korekta tematu.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26827
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 17 gru 2008, 8:43

Oficjalnie miasto wciąż chce budować tę obwodnicę, środki w WPI są, projekt jest uznany za kluczowy z punktu widzenia EURO2012.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36634
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 16 kwie 2009, 13:21

http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,9519 ... pewne.html

Obrazek
Obwodnice Pragi na Euro 2012 mocno niepewne
Krzysztof Śmietana
2009-04-16, ostatnia aktualizacja 2009-04-15 21:12


Mnóstwo nowych ulic w prawobrzeżnej Warszawie obiecały władze miasta przed meczami Euro 2012. Dlaczego więc ich budowa jest dzisiaj zagrożona?

Wielu mieszkańców Pragi sądziło, że dzięki piłkarskim mistrzostwom Europy ratusz wreszcie przypomni sobie o planowanych od dawna nowych trasach w tej części miasta. Zwłaszcza że urzędnicy początkowo rzeczywiście zaczęli sporo obiecywać. Od ogłoszenia decyzji o organizacji Euro 2012 w Warszawie w sobotę mijają jednak dwa lata i realizacja tych obietnic stoi dziś pod znakiem zapytania.

Niepewne jest zwłaszcza wybudowanie do 2012 r. brakującego odcinka obwodnicy śródmiejskiej - z Grochowa na Targówek. Odpowiedzialny za inwestycje wiceprezydent miasta Jacek Wojciechowicz zarzekał się, że przed mistrzostwami powstanie przynajmniej pierwszy odcinek tej trasy z 800-metrowym tunelem pod rondem Wiatraczna od al. Stanów Zjednoczonych do ul. Szaserów i wiaduktami nad linią kolejową do ul. Zabranieckiej. Budowa tego fragmentu ma potrwać dwa i pół roku. Żeby inwestycja została ukończona w terminie, prace musiałyby się zacząć w tym roku. Na to są jednak nikłe szanse, bo wciąż nie ogłoszono przetargu na roboty. Trzeba jeszcze dokończyć projekt i zdobyć pozwolenie na budowę oraz decyzję lokalizacyjną. W dodatku budowa wiąże się z koniecznością wyburzenia kilku domów komunalnych. Znalezienie lokali zastępczych nie będzie łatwe.

Problemy z rozbiórką budynków mogą także opóźnić budowę al. Tysiąclecia od Grochowskiej do ronda Żaba. To tędy dawniej miała biec obwodnica Śródmieścia. Zdecydowano jednak, że w starym korytarzu powstanie bardziej lokalna ulica, która dodatkowo nie przetnie parku Skaryszewskiego. Na razie wciąż nie wybrano jednak ostatecznego wariantu ulicy w rejonie zabytkowej stalowni przy Szwedzkiej. Projekt ma być gotowy dopiero pod koniec roku. Łącznie do wyburzenia będzie od 13 do 19 budynków. Zastępcze lokale trzeba będzie znaleźć dla rodzin z 300 mieszkań.

Niełatwo będzie też zbudować Trasę Świętokrzyską, która ma prowadzić od mostu Świętokrzyskiego do ul. Kijowskiej i Dworca Wschodniego, a dalej nad torami PKP do ul. Zabranieckiej. W rejonie Szmulek jej przebieg koliduje z tzw. młynami Michla, które mają być wpisane do rejestru zabytków. Małgorzata Gajewska, rzeczniczka Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych, twierdzi, że do 2012 r. na pewno powstanie odcinek od mostu do dworca. Lada dzień ma być dla niego wydana decyzja środowiskowa. Wkrótce drogowcy wystąpią o pozwolenie na budowę.

Obrazek

Na razie pewne jest zakończenie budowy ostatniego węzła Trasy Siekierkowskiej - u zbiegu Grochowskiej i Marsa. Prace blokowane miesiącami przez właściciela autokomisu wreszcie się tu zaczęły i mają potrwać do końca 2010 r. Nie będzie jednak wygodnego przedłużenia Trasy Siekierkowskiej, czyli poszerzonych ulic Marsa i Żołnierskiej. Na razie brakuje na nie pieniędzy. Nie ma też co marzyć o rychłej budowie wschodniej obwodnicy Warszawy przez Wesołą i Rembertów, wobec której wciąż jest mnóstwo protestów. Na szczęście są jeszcze szanse, że do 2012 r. powstanie nowa przeprawa przez Wisłę - to spóźniony o kilka lat most Północny.

Źródło: Gazeta Wyborcza Stołeczna
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Domino2001
Posty: 1767
Rejestracja: 08 sty 2009, 9:03
Lokalizacja: Warszawa-Ursynów (Zachodni)

Post autor: Domino2001 » 16 kwie 2009, 13:40

tyle szumu było o budowie nowych dróg, a dzisiaj się mówi o zagrożonych terminach zakończenia nierozpoczętych jeszcze prac
Najczęściej jeżdżę liniami: M1, 179, 185, 195, 209, 503, 737.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26827
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 16 kwie 2009, 13:48

Bo to takie polskie - na "ura!" robić wszystko, by w rezultacie nie zrobić nic albo niewiele...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Domino2001
Posty: 1767
Rejestracja: 08 sty 2009, 9:03
Lokalizacja: Warszawa-Ursynów (Zachodni)

Post autor: Domino2001 » 16 kwie 2009, 14:28

wszystkim oczy się swieciły o takich fajnych obietnicach, jak temu Kotu w Butach w Shreku :)
Najczęściej jeżdżę liniami: M1, 179, 185, 195, 209, 503, 737.

wojtor
Posty: 665
Rejestracja: 01 cze 2008, 12:01

Post autor: wojtor » 03 gru 2009, 21:16

Obrazek

Nowe odnóża Żaby - skrzyżowanie gigant powstanie na Pradze
Rondo Żaba - jedno z najbardziej skomplikowanych skrzyżowań w Warszawie - powiększy się o jeszcze dwie ulice. Drogowcy zaproponowali dwa warianty włączenia obwodnicy Śródmieścia i al. Tysiąclecia w istniejącą siatkę ulic. W przyszłym tygodniu pokażą je mieszkańcom.

Rondo Żaba to jedno z najbardziej skomplikowanych węzłów drogowych w Warszawie. Na granicy Targówka i Pragi zbiega się aż pięć ulic: Starzyńskiego, Szwedzka, Odrowąża, św. Wincentego i 11 listopada. Sprawę dodatkowo komplikują biegnące nad skrzyżowaniem tory kolejowe.

Obrazek

A w planach są kolejne dwie arterie, które w przyszłości mają kończyć swój bieg właśnie na rondzie Żaba. Pierwsza z nich to planowana już za prezydenta Stefana Starzyńskiego obwodnica Śródmieścia. Jej brakujący fragment ma biec na granicy Pragi i Targówka i połączyć rondo Wiatraczna z Żabą. To tędy kierowcy będą omijać wiecznie zakorkowaną Targową

Drugim ułatwieniem komunikacyjnym dla Pragi ma być al. Tysiąclecia, która pobiegnie od Wału Miedzeszyńskiego do al. Stanów Zjednoczonych, a drugi jej odcinek od Grochowskiej, przez centralną Pragę, właśnie do Żaby.

Przebieg tras jest już zaplanowany, teraz drogowcy zastanawiają się, jak je włączyć do i tak bardzo rozbudowanego ronda. Koncepcję przebudowy węzła przygotowała właśnie pracownia Transprojekt Gdański. W obu wariantach nitki śródmiejskiej obwodnicy przechodzą pod torami w dodatkowym tunelu. W pierwszym proponowanym wariancie kierowcy mogą jechać estakadami w ul. Starzyńskiego. W drugim wariancie zaplanowano nowe naziemne rondo u zbiegu 11 Listopada, Szwedzkiej i Starzyńskiego.

Obrazek

Niestety mieszkańcy Pragi na te udogodnienia muszą jeszcze poczekać. Obie drogi miały powstać przed Euro 2012, ale przed kilkoma miesiącami Hanna Gronkiewicz-Waltz i Rada Warszawy zdecydowała, że przekłada ich budowę na bliżej nieokreślony termin po 2013 roku. Oficjalnie decyzję tłumaczono kryzysem, ale część pieniędzy przeznaczono na budowę ul. Nowolazurowej na Bemowie.

Mimo tego drogowcy prowadzą już konsultacje społeczne na temat nowego węzła Żaba. Spotkania odbędą się 8 grudnia o godz. 17.30 w Akademii Leona Koźmińskiego (ul. Jagiellońska 57/59) i 11 grudnia o godz. 17.30 w Urzędzie Dzielnicy Targówek (ul. Kondratowicza 20)

Źródło: warszawa.gazeta.pl

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 03 gru 2009, 21:22

Niezłe te węzły :shock:

Ten drugi wariant to mi się wydaje przekombinowany...
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
humptyangel
Posty: 554
Rejestracja: 14 lip 2007, 18:48
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: humptyangel » 03 gru 2009, 23:54

wojtor pisze:Obrazek
Dziwnie podobne rozwiązania: http://siskom.waw.pl/materialy/1000leci ... zaba_1.pdf
:D
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu jego napisania:)
Obrazek
SISKOM - Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36634
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 04 gru 2009, 0:10

Ciekawym, gdzie się ruch zmieści na moście Gdańskim...
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Tymesz
Zbanowany
Posty: 745
Rejestracja: 31 sie 2006, 12:18

Post autor: Tymesz » 04 gru 2009, 0:31

Witam.
Bastian pisze:Ciekawym, gdzie się ruch zmieści na moście Gdańskim...
Bardziej ten projekt wygląda pod tranzyt i rozładowanie Żaby i Wincentego, niż pod most Gdański, miedzy innymi aby TIRy omijały szwedzką i zatłoczony plac Wileński i Targową do Zamoyskiego.
Memento mori

120503141125010703240322100835281205031411251309040905112611040811

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36634
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 04 gru 2009, 0:34

No ale dokąd pojadą?
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Tymesz
Zbanowany
Posty: 745
Rejestracja: 31 sie 2006, 12:18

Post autor: Tymesz » 04 gru 2009, 0:42

Witam ponownie.
Bastian pisze:No ale dokąd pojadą?
np. do "pampersów" na Zabranieckiej jest jeszcze kilka firm i na księcia Ziemowita (Wszędzie tam gdzie nie ma ograniczenia w tonażu na oś).
W drugą stronę, na Grota i na E67 do S7 i S8.
Odrowąża i Wysockiego odciąży Starzyńskiego i Jagiellońską na odcinku do grota.
Memento mori

120503141125010703240322100835281205031411251309040905112611040811

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36634
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 04 gru 2009, 0:43

Mi chodzi o przeciwną stronę.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
tarantula01
Posty: 1714
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: tarantula01 » 07 gru 2009, 22:13

Bastian pisze:Ciekawym, gdzie się ruch zmieści na moście Gdańskim...
Po odkolizyjnieniu zachodniej części obwodnicy Śródmieścia, poszerzenie mostu Gdańskiego do 3 pasów w każdą stronę to będzie kwestia czasu.
Tak dla warszawskiej obwodnicy www.siskom.waw.pl
Na zdjęciu jest ul. Światowida. Ciekawe, czy tramwaj też tak będą budować?
Wojciech Tumasz
radny dz. Białołeka
www.radny.com.pl

ODPOWIEDZ