Nowe trasy tramwajowe

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36633
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 28 lip 2023, 10:12

Pasy gdzie? Na Prymasa? Tam nie może być przystanku i tak, Parafialna odpada zupełnie.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Yelonker
Posty: 801
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 28 lip 2023, 12:07

Bastian pisze:
28 lip 2023, 10:12
Pasy gdzie? Na Prymasa? Tam nie może być przystanku i tak, Parafialna odpada zupełnie.
No właśnie, stąd wariant przez Prymasa dla Odolan jest bardzo kiepski jeśli nie tragiczny. Skraca przejazd o może minutę od Bemowa względem Krzyżanowskiego i nie zwiększa dostępu do tramwaju dla żadnych nowych obszarów.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8347
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 28 lip 2023, 12:11

Przecież (chyba?) nikt nie mówi, że Prymasa byłoby ZAMIAST Krzyżanowskiego.
Prymasa skraca przejazd (tranzyt) w relacji Bemowo/Wola -> Zachodni/Ochota,
Krzyżanowskiego daje... no co właściwie daje Bemowu i Woli? ;)

Oczywiście powyższe przy założeniu, że skoro Ordona wypadła, bo kolektor, to i tak nie da rady odpowiednio spenetrować Odolan.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36633
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 28 lip 2023, 18:32

Krzyżanowskiego została wymyślona po to, by móc DWZ łączyć też z Wolą i Isengardem. Oraz po to, by móc obsługiwać dojazd (Odolany) - DWZ - Wola - (Śródmieście Północne) niezależnie od funkcjonowania tunelu pod torami kolejowymi i na Ochotę. Dopiero potem wyszło, że pewnie czasowo będzie musiała obsługiwać ruch z Ochoty na zachód.

Była wersja, że kolektor może wykluczyć Ordona, ale NIE obsługę Odolan. Tylko że bez przejścia pod kolektorem cała perspektywa obsługi tramwajem Odolan staje pod znakiem zapytania - zwłaszcza że trzeba by było jechać na północ Prymasa, a wracać na południe przez Ordona.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26826
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 28 lip 2023, 19:58

Poza tym Krzyżanowskiego to start zachodniej obwodnicy, która objawiła się w Studium Uwarunkowań, ale za którą parę osób od paru lat chodziło.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

primoż
Posty: 3742
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 28 lip 2023, 22:41

Obwodnica Śródmieścia? A na północ do Kasprzaka jak miałoby to iść?

Pamiętam jak kiedyś planowano połączenie Krzyżanowskiego ze skrzyżowaniem Aleje Jerozolimskie/Grzymały-Sokołowskiego. Nie sądziłem, że ten plan jeszcze żyje :D


EDIT: Dobra, nieważne. @Yelonker już niżej wyjaśnił, że chodzi o obwodnicę tramwajową.
Nie zawsze poważne opinie :wink:

Yelonker
Posty: 801
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 28 lip 2023, 23:29

person pisze:
28 lip 2023, 12:11
Przecież (chyba?) nikt nie mówi, że Prymasa byłoby ZAMIAST Krzyżanowskiego.
Prymasa skraca przejazd (tranzyt) w relacji Bemowo/Wola -> Zachodni/Ochota,
Krzyżanowskiego daje... no co właściwie daje Bemowu i Woli? ;)
Ja nie mówię, że Prymasa miałoby być zamiast Krzyżanowskiego, tylko, że nie opłaca się zupełnie jako druga odnoga obok Krzyżanowskiego. Myślę, że znajdzie się jeszcze kilka potencjalnych odcinków, które skróciłyby przejazd o 1-2 minuty, ale nikt nie rozważa ich poważnie, a co dopiero w sytuacji, w której nie wiąże się to z żadnym powiększeniem obszaru obsługiwanego siecią tramwajową.
Bastian pisze:
28 lip 2023, 18:32
Krzyżanowskiego została wymyślona po to, by móc DWZ łączyć też z Wolą i Isengardem. Oraz po to, by móc obsługiwać dojazd (Odolany) - DWZ - Wola - (Śródmieście Północne) niezależnie od funkcjonowania tunelu pod torami kolejowymi i na Ochotę. Dopiero potem wyszło, że pewnie czasowo będzie musiała obsługiwać ruch z Ochoty na zachód.
Nie twierdzę, że trasa przez Krzyżanowskiego miałaby być zupełnie optymalnym przebiegiem, gdyby konieczne było projektowanie od początku jednej odnogi. Twierdzę natomiast, że gdy już została zaprojektowana i znaleziono jej racjonalne komunikacyjne cele to prowadzenie drugiej, także częściowo wkopanej w tunel trasy, na której nie znalazłby się ani jeden nowy przystanek, a której jedynym celem miałaby być marginalna oszczędność czasu z Ochoty na Zachód, nie jest warte wysiłku, ale przede wszystkim pieniędzy.
Bastian pisze: Była wersja, że kolektor może wykluczyć Ordona, ale NIE obsługę Odolan. Tylko że bez przejścia pod kolektorem cała perspektywa obsługi tramwajem Odolan staje pod znakiem zapytania - zwłaszcza że trzeba by było jechać na północ Prymasa, a wracać na południe przez Ordona.
Prawdę powiedziawszy nie wiem kto i jak sobie wyobrażał, że kolektor przeszkadzający nie tyle w prowadzeniu torowiska na powierzchni po ulicy, ale przede wszystkim w wyprowadzeniu na ziemię tramwaju na Odolanach, nie wpłynie w żaden sposób na inne opcje przebiegu trasy tramwajowej przez Odolany.

Stąd też, w połączeniu z powyższym, znalezienie rozwiązania tej sytuacji umożliwiającego wyjście na ziemię na Ordona jest absolutną koniecznością.
Glonojad pisze:
28 lip 2023, 19:58
Poza tym Krzyżanowskiego to start zachodniej obwodnicy, która objawiła się w Studium Uwarunkowań, ale za którą parę osób od paru lat chodziło.
W to uwierzę, jak zobaczę - nawet nie gotowe tory, ale choćby koncepcję przedstawiającą, jak miałyby wyglądać prowadzenie tramwaju Płocką i Ostroroga, przejazd pod koleją obwodową, przejście przez "Żoliborz Artystyczny" i wpięcie tego jakoś w skrzyżowanie Powązkowskiej z Krasińskiego.

To zaś, że Krzyżanowskiego będzie startem zachodniej obwodnicy nie oznacza, że jest startem jakiegoś spójnego projektu - wszak w Studium trasa na całej długości ma przebiegać Płocką, natomiast tory na Krzyżanowskiego mają iść po zachodniej stronie jezdni, zaś zbiorcze przystanki ulokowane są na Kasprzaka między Płocką a Skierniewicką.

Nie spoglądałbym więc na Krzyżanowskiego w kontekście jakiejś przyszłej trasy, chyba że w bardzo ogólnym znaczeniu, bo ani nie była ona projektowana z myślą o niej, ani rozwiązania infrastrukturalne tej inwestycji nie przetrwają dołożenia tramwajowej zachodniej obwodnicy.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26826
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 29 lip 2023, 11:56

Yelonker pisze:
28 lip 2023, 23:29


Nie spoglądałbym więc na Krzyżanowskiego w kontekście jakiejś przyszłej trasy, chyba że w bardzo ogólnym znaczeniu, bo ani nie była ona projektowana z myślą o niej, (...)
Polemizowałbym. :P
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Łukasz
Posty: 10591
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 15 sie 2023, 11:57

A tak Btw, nowe trasy, nowe zajezdnie, nowe tramwaje - a czy TW robią lub zrobiły jakiś solidny nabór nowych ludzi?
ŁK

Stary Pingwin
Posty: 5812
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 15 sie 2023, 12:03

Są ogólnodostępne strony rekrutacji- spojrzysz i będziesz wiedział.
miłośnik 13N

Łukasz
Posty: 10591
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 15 sie 2023, 12:04

Stary Pingwin pisze:Są ogólnodostępne strony rekrutacji- spojrzysz i będziesz wiedział.
Interesuje mnie aspekt ilościowy bardziej :)

Btw 3 września dzień otwarty dla kandydatów - to jest spoko. A na zasilanie biorą?
ŁK

Stary Pingwin
Posty: 5812
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 15 sie 2023, 12:06

Wielka Tajemnica Firmy.
miłośnik 13N

Autobus Czerwon
Posty: 4097
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 15 sie 2023, 13:35

Łukasz pisze:
15 sie 2023, 12:04
Stary Pingwin pisze:Są ogólnodostępne strony rekrutacji- spojrzysz i będziesz wiedział.
Interesuje mnie aspekt ilościowy bardziej :)

Btw 3 września dzień otwarty dla kandydatów - to jest spoko. A na zasilanie biorą?
Oczywiście, że nie.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25339
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 15 sie 2023, 15:41

Łukasz pisze:
15 sie 2023, 11:57
A tak Btw, nowe trasy, nowe zajezdnie, nowe tramwaje - a czy TW robią lub zrobiły jakiś solidny nabór nowych ludzi?
Już trzeci rok idą dodatkowe kursy pod Wilanów.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25339
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 15 sie 2023, 15:43

Autobus Czerwon pisze:
15 sie 2023, 13:35
Łukasz pisze:
15 sie 2023, 12:04

Interesuje mnie aspekt ilościowy bardziej :)

Btw 3 września dzień otwarty dla kandydatów - to jest spoko. A na zasilanie biorą?
Oczywiście, że nie.
Kursu pod zasilanie nie zrobisz. Ale gdybyś przyszedł z miasta z papierami w ręku, to być może miałbyś szansę. Emeryci cząstki etatu dostają bez większego problemu.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

ODPOWIEDZ