Nowe trasy tramwajowe

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6929
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 08 sty 2024, 12:26

Palą głupa z tymi tramwajami... Naprawdę nie ma nikogo kto by zatrzymał to szaleństwo?

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5244
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 08 sty 2024, 12:39

Są. W PiSie i Konfederacji :P .

Georg
Posty: 5966
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 08 sty 2024, 13:17

person pisze:
08 sty 2024, 10:34
Informacja dostępna jest na stronie Wyborczej (po zalogowaniu się z aktywnym abonamentem) oraz w drukowanym wydaniu dzisiejszej Gazety.
Bardzo ładnie zrobiona grafika. Ale w tekście żadnych konkretów. Kiedy te trasy miały w ogóle powstać? Były jakieś konkrety czy tylko "kiedyś".

Awatar użytkownika
Bywalec
Posty: 4877
Rejestracja: 29 mar 2010, 20:17

Post autor: Bywalec » 08 sty 2024, 13:26

W informacjach o dokapitalizowaniu TW była informacja, że trasa na Zieloną Białołękę ma powstać do 2033 roku chyba, że uda się zdobyć dofinansowanie to powstanie szybciej. To, że w ramach funduszy UE na lata 2021-2027 spółka nie stara się o dofinansowanie tej trasy nie znaczy, że wypadła z planów, skoro w tych latach nie była planowana jej realizacja. Cały ten artykuł mam wrażenie ma dodać tylko dramaturgii przed wyborami samorządowymi.
ObrazekObrazek

Georg
Posty: 5966
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 08 sty 2024, 13:44

Też tak myślę. Tam był wspomniany jakiś burmistrz czy ktoś taki i w nawiasie podane z jakiej partii. Jakby to miało jakiekolwiek znaczenie dla budowy tramwaju.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27394
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 08 sty 2024, 15:02

Bywalec pisze:
08 sty 2024, 13:26
W informacjach o dokapitalizowaniu TW była informacja, że trasa na Zieloną Białołękę ma powstać do 2033 roku chyba, że uda się zdobyć dofinansowanie to powstanie szybciej. To, że w ramach funduszy UE na lata 2021-2027 spółka nie stara się o dofinansowanie tej trasy nie znaczy, że wypadła z planów, skoro w tych latach nie była planowana jej realizacja. Cały ten artykuł mam wrażenie ma dodać tylko dramaturgii przed wyborami samorządowymi.
Typowa propagandówka i wystawianie piłeczki Trzaskowskiemu, żeby przed wyborami mógł tryumfalnie ogłosić, że tramwaj jednak się zrealizuje. Oczywiście na ogłoszeniu się skończy, bo to nie metro i po trasie już w sumie mało gruntów zostało do opchnięcia deweloperce.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Georg
Posty: 5966
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 08 sty 2024, 15:07

fik pisze:
08 sty 2024, 15:02

Typowa propagandówka i wystawianie piłeczki Trzaskowskiemu, żeby przed wyborami mógł tryumfalnie ogłosić, że tramwaj jednak się zrealizuje. Oczywiście na ogłoszeniu się skończy, bo to nie metro i po trasie już w sumie mało gruntów zostało do opchnięcia deweloperce.
Nie metro, ale też szyna. Poza tym w czym tramwaj na Wilanów jest lepszy od tramwaju na Białołękę?
Z tego tekstu nie zrozumiałem też dlaczego ludzie "wprowadzali się tysiącami na Zieloną Białołękę, słysząc o planach sprawnego dojazdu tramwajem bez korków". Tak jakby było to dla nich jedyne i najważniejsze kryterium, że ten tramwaj nie będzie stał w korku.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10642
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 08 sty 2024, 17:04

O Zielonej Białołęce to nie wiem, ale Wilanów 20-15 lat temu, to owszem.

Oczywiście tramwaje mają parę razy lepszy stosunek zysków do kosztów od metra, zwłaszcza od M3.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

primoż
Posty: 3729
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 08 sty 2024, 17:18

TGM pisze:
08 sty 2024, 12:39
Są. W PiSie i Konfederacji :P .
Ci dla odmiany rozkręciliby szaleństwo nadmiernej rozbudowy przeskalowanej infrastruktury drogowej w stosunku do zapotrzebowania.
KwZ pisze:
08 sty 2024, 17:04
Oczywiście tramwaje mają parę razy lepszy stosunek zysków do kosztów od metra, zwłaszcza od M3.
W słupkach poparcia też? :>
Nie zawsze poważne opinie :wink:

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5244
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 08 sty 2024, 17:41

primoż pisze:
08 sty 2024, 17:18
TGM pisze:
08 sty 2024, 12:39
Są. W PiSie i Konfederacji :P .
Ci dla odmiany rozkręciliby szaleństwo nadmiernej rozbudowy przeskalowanej infrastruktury drogowej w stosunku do zapotrzebowania.
Przy rozbudowie infrastruktury drogowej zapotrzebowanie zawsze będzie wzrastać i przekraczać możliwości tej infrastruktury.

A PiS i tak jedyne co by zrobił to rozbudował infrastrukturę pomnikową.

primoż
Posty: 3729
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 08 sty 2024, 18:09

TGM pisze:
08 sty 2024, 17:41
Przy rozbudowie infrastruktury drogowej zapotrzebowanie zawsze będzie wzrastać i przekraczać możliwości tej infrastruktury.
Dlatego w infrastrukturę drogową powinno się inwestować w sposób ostrożny, bo łatwo tutaj sprowokować pobudzenie dodatkowego ruchu kołowego.
Nie zawsze poważne opinie :wink:

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27394
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 08 sty 2024, 18:23

primoż pisze:
08 sty 2024, 17:18
TGM pisze:
08 sty 2024, 12:39
Są. W PiSie i Konfederacji :P .
Ci dla odmiany rozkręciliby szaleństwo nadmiernej rozbudowy przeskalowanej infrastruktury drogowej w stosunku do zapotrzebowania.
To akurat dość uniwersalny paradygmat jednak, bym rzekł.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4762
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 08 sty 2024, 19:38

W artykule nic nie ma o M3, jest o kończeniu M2.
Tramwaj na Zachodni + kończenie M2 (które się toczy) to bardzo mało ambitny program, ale może jedyny realny do 2027.
Obrazek

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36626
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 08 sty 2024, 20:05

Co prawda, to prawda.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14782
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 24 sty 2024, 8:15

Czyli jednak powodem nieoddania tramwaju pod koniec stycznia (ktoś w to wierzył?) nie jest kiepskie zaangażowanie wykonawcy i syf, tylko śnieg i mróz?

ATSD, na lokalnej grupie mieszkańców ptaszki ćwierkają, że chodniki i przejścia dla pieszych docelowe na rondzie Tybetu mogły być spokojnie zrobione w październiku-listopadzie (co i tak uważam za skandalicznie długi czas utrudnień), tylko nikt nie chciał robić kolejnego programu do sygnalizacji i czasowej organizacji, bo piesi wrócą na normalne przejścia wraz z docelową organizacją ruchu w tym miejscu.
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

ODPOWIEDZ