Nowe trasy tramwajowe

Moderator: Wiliam

Yelonker
Posty: 801
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 19 wrz 2023, 20:39

person pisze:
19 wrz 2023, 10:42
Jaka byłaby w tym miejscu wyższość pętli nad krańcem, skoro sam piszesz, że byłaby "ciasna"?
Ciasna w znaczeniu promieniu łuku do zawracania, nie komfortu dla pasażera. Ten jest tu bez wpływu, bo przystanki byłyby ulokowane w tym samym miejscu, co w wariancie 2 krańca dla dwukierunków. Wyższości pętli z punktu widzenia technicznego, gdy nie wpływa to na komfort obsługi pasażerskiej, nie trzeba chyba tłumaczyć.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8319
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 20 wrz 2023, 12:33

Jeśli tylko udałoby się pozyskać działki na ten cel... (na mapie.um.warszawa.pl widzę mnóstwo szarości i czerwieni Skarbu Państwa ;-))

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14782
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 06 paź 2023, 9:04

Piotrek_2274 pisze:
19 wrz 2023, 20:00
Most już jest - niewykorzystywany po bocznicy kolejowej.
Za wąski na dwutor, musiałbyś zrobić przeplot albo jednotor.
Piotrek_2274 pisze:
19 wrz 2023, 20:00
Przy odrobinie dobrej woli można by chociaż przeanalizować jego wykorzystanie pod tramwaj. Od Żerania Wschodniego przez Daniszewską, Szlachecką, przy okazji obejmując obsługą tamtejsze osiedle. Potem od mostu zawijasem na dół do Płochocińskiej i do PKP Żerań.
Za dużo wicia się, na łukach ograniczenia, do tego niweleta. Mało atrakcyjny przebieg.
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Piotrek_2274
Posty: 667
Rejestracja: 15 sty 2006, 21:46
Lokalizacja: Nowe Górce

Post autor: Piotrek_2274 » 08 paź 2023, 17:03

Wolfchen pisze:
06 paź 2023, 9:04
Za wąski na dwutor, musiałbyś zrobić przeplot albo jednotor.
Na tej trasie chyba nie będzie jakiejś porażającej częstotliwości. Przy wprowadzaniu priorytetów na szeroką skalę można się spodziewać znaczącego wzrostu przewidywalności czasu przejazdu, a co za tym idzie punktualności tramwajów, więc mijanka na nawet kilkusetmetrowym odcinku nie powinna stanowić problemu rozkładowego.
Wolfchen pisze:
06 paź 2023, 9:04
Za dużo wicia się, na łukach ograniczenia, do tego niweleta. Mało atrakcyjny przebieg.
A czy przebieg na wprost Annopolem jest w ogóle możliwy do realizacji biorąc pod uwagę zabudowę? Przecież tam też trzeba torami zejść z poziomu mostu do poziomu ulicy, która biegnie zaraz obok kanału. Inną sprawą jest fakt, że "na wprost" Annopolu Kanał Żerański jest dużo szerszy niż na wysokości Marywilskiej, czy wspomnianego mostu po bocznicy kolejowej, ze względu na istniejące odgałęzienie kanału w kierunku Kupieckiej.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36626
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 08 paź 2023, 19:54

Piotrek_2274 pisze:
08 paź 2023, 17:03
A czy przebieg na wprost Annopolem jest w ogóle możliwy do realizacji biorąc pod uwagę zabudowę? Przecież tam też trzeba torami zejść z poziomu mostu do poziomu ulicy, która biegnie zaraz obok kanału.
Są różne pomysły na to.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8319
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 09 paź 2023, 9:48

Piotrek_2274 pisze:
08 paź 2023, 17:03
Wolfchen pisze:
06 paź 2023, 9:04
Za wąski na dwutor, musiałbyś zrobić przeplot albo jednotor.
Na tej trasie chyba nie będzie jakiejś porażającej częstotliwości.
Jeśli nie będzie porażającej częstotliwości, to po co budować? Budowa szyny powinna mieć uzasadnienie ekonomiczne. Jeśli nie ma popytu na wysoką podaż, to niech jeżdżą tam (jakoś...) tańsze autobusy.

Yelonker
Posty: 801
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 09 paź 2023, 10:27

Bastian pisze:
08 paź 2023, 19:54
Są różne pomysły na to.
Myślę, że szkoda by było zupełnie nie zahaczyć o Marcelin, a w tym przypadku zejście na poziom gruntu już przy Płochocińskiej nie byłoby pierwszą potrzebą.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36626
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 09 paź 2023, 12:24

Choćby to właśnie.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8319
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 26 paź 2023, 17:48

Stołeczna pisze:– Na Gocławiu planujemy i jedno, i drugie, czyli trzecią linię metra i tramwaj. W najbliższych tygodniach ogłosimy nowe szczegóły dotyczące projektowania metra i związanych z tym zmian w dzielnicy, np. na rondzie Wiatraczna. A prace przy linii tramwajowej zaczną się w 2027 r. – odparł prezydent.
https://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/7 ... latne.html

Czyli nigdy.
#hihi

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25332
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 26 paź 2023, 18:18

Póki co data wygląda na odpychanie kolanem projektu przed terminem rozliczeń unijnych z perspektywy 21-27.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8319
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 26 paź 2023, 18:20

Później będzie kolejna wymówka...

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25332
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 26 paź 2023, 18:24

Się jeszcze okaże, ale poza resztkami Wilanowa, nic innego poza Gocławiem pod kolejną perspektywę nie ma szansy się załapać. A coś jakby powinno.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8319
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 08 sty 2024, 9:58

Zgodnie z dzisiejszymi doniesieniami red. Os. w Stołecznej trasa na Zieloną Białołękę, Modlińską i Gocław spadły z rowerka.
Warszawa ma starać się o dotację tylko dla dokończenia tzw. tramwaju na Wilanów (tzw. bo chodzi o przejazd przez Ochotę) oraz na dokończenie M2.
Koncepcja linii na Zieloną Białołękę ma się zmieniać, przez co nie wiadomo kiedy i w jakim kształcie powstanie.
Na razie tekst tylko w czytniku, nie ma jeszcze w wersji na www.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36626
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 08 sty 2024, 10:11

person pisze:
08 sty 2024, 9:58
Zgodnie z dzisiejszymi doniesieniami red. Os. w Stołecznej trasa na Zieloną Białołękę, Modlińską i Gocław spadły z rowerka.
Oraz M3, prawda? Prawda...?!
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8319
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 08 sty 2024, 10:34

Informacja dostępna jest na stronie Wyborczej (po zalogowaniu się z aktywnym abonamentem) oraz w drukowanym wydaniu dzisiejszej Gazety.

ODPOWIEDZ