Strona 241 z 243

Nowe trasy tramwajowe

: 19 wrz 2023, 20:39
autor: Yelonker
person pisze:
19 wrz 2023, 10:42
Jaka byłaby w tym miejscu wyższość pętli nad krańcem, skoro sam piszesz, że byłaby "ciasna"?
Ciasna w znaczeniu promieniu łuku do zawracania, nie komfortu dla pasażera. Ten jest tu bez wpływu, bo przystanki byłyby ulokowane w tym samym miejscu, co w wariancie 2 krańca dla dwukierunków. Wyższości pętli z punktu widzenia technicznego, gdy nie wpływa to na komfort obsługi pasażerskiej, nie trzeba chyba tłumaczyć.

Nowe trasy tramwajowe

: 20 wrz 2023, 12:33
autor: person
Jeśli tylko udałoby się pozyskać działki na ten cel... (na mapie.um.warszawa.pl widzę mnóstwo szarości i czerwieni Skarbu Państwa ;-))

Nowe trasy tramwajowe

: 06 paź 2023, 9:04
autor: Wolfchen
Piotrek_2274 pisze:
19 wrz 2023, 20:00
Most już jest - niewykorzystywany po bocznicy kolejowej.
Za wąski na dwutor, musiałbyś zrobić przeplot albo jednotor.
Piotrek_2274 pisze:
19 wrz 2023, 20:00
Przy odrobinie dobrej woli można by chociaż przeanalizować jego wykorzystanie pod tramwaj. Od Żerania Wschodniego przez Daniszewską, Szlachecką, przy okazji obejmując obsługą tamtejsze osiedle. Potem od mostu zawijasem na dół do Płochocińskiej i do PKP Żerań.
Za dużo wicia się, na łukach ograniczenia, do tego niweleta. Mało atrakcyjny przebieg.

Nowe trasy tramwajowe

: 08 paź 2023, 17:03
autor: Piotrek_2274
Wolfchen pisze:
06 paź 2023, 9:04
Za wąski na dwutor, musiałbyś zrobić przeplot albo jednotor.
Na tej trasie chyba nie będzie jakiejś porażającej częstotliwości. Przy wprowadzaniu priorytetów na szeroką skalę można się spodziewać znaczącego wzrostu przewidywalności czasu przejazdu, a co za tym idzie punktualności tramwajów, więc mijanka na nawet kilkusetmetrowym odcinku nie powinna stanowić problemu rozkładowego.
Wolfchen pisze:
06 paź 2023, 9:04
Za dużo wicia się, na łukach ograniczenia, do tego niweleta. Mało atrakcyjny przebieg.
A czy przebieg na wprost Annopolem jest w ogóle możliwy do realizacji biorąc pod uwagę zabudowę? Przecież tam też trzeba torami zejść z poziomu mostu do poziomu ulicy, która biegnie zaraz obok kanału. Inną sprawą jest fakt, że "na wprost" Annopolu Kanał Żerański jest dużo szerszy niż na wysokości Marywilskiej, czy wspomnianego mostu po bocznicy kolejowej, ze względu na istniejące odgałęzienie kanału w kierunku Kupieckiej.

Nowe trasy tramwajowe

: 08 paź 2023, 19:54
autor: Bastian
Piotrek_2274 pisze:
08 paź 2023, 17:03
A czy przebieg na wprost Annopolem jest w ogóle możliwy do realizacji biorąc pod uwagę zabudowę? Przecież tam też trzeba torami zejść z poziomu mostu do poziomu ulicy, która biegnie zaraz obok kanału.
Są różne pomysły na to.

Nowe trasy tramwajowe

: 09 paź 2023, 9:48
autor: person
Piotrek_2274 pisze:
08 paź 2023, 17:03
Wolfchen pisze:
06 paź 2023, 9:04
Za wąski na dwutor, musiałbyś zrobić przeplot albo jednotor.
Na tej trasie chyba nie będzie jakiejś porażającej częstotliwości.
Jeśli nie będzie porażającej częstotliwości, to po co budować? Budowa szyny powinna mieć uzasadnienie ekonomiczne. Jeśli nie ma popytu na wysoką podaż, to niech jeżdżą tam (jakoś...) tańsze autobusy.

Nowe trasy tramwajowe

: 09 paź 2023, 10:27
autor: Yelonker
Bastian pisze:
08 paź 2023, 19:54
Są różne pomysły na to.
Myślę, że szkoda by było zupełnie nie zahaczyć o Marcelin, a w tym przypadku zejście na poziom gruntu już przy Płochocińskiej nie byłoby pierwszą potrzebą.

Nowe trasy tramwajowe

: 09 paź 2023, 12:24
autor: Bastian
Choćby to właśnie.

Nowe trasy tramwajowe

: 26 paź 2023, 17:48
autor: person
Stołeczna pisze:– Na Gocławiu planujemy i jedno, i drugie, czyli trzecią linię metra i tramwaj. W najbliższych tygodniach ogłosimy nowe szczegóły dotyczące projektowania metra i związanych z tym zmian w dzielnicy, np. na rondzie Wiatraczna. A prace przy linii tramwajowej zaczną się w 2027 r. – odparł prezydent.
https://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/7 ... latne.html

Czyli nigdy.
#hihi

Nowe trasy tramwajowe

: 26 paź 2023, 18:18
autor: pawcio
Póki co data wygląda na odpychanie kolanem projektu przed terminem rozliczeń unijnych z perspektywy 21-27.

Nowe trasy tramwajowe

: 26 paź 2023, 18:20
autor: person
Później będzie kolejna wymówka...

Nowe trasy tramwajowe

: 26 paź 2023, 18:24
autor: pawcio
Się jeszcze okaże, ale poza resztkami Wilanowa, nic innego poza Gocławiem pod kolejną perspektywę nie ma szansy się załapać. A coś jakby powinno.

Nowe trasy tramwajowe

: 08 sty 2024, 9:58
autor: person
Zgodnie z dzisiejszymi doniesieniami red. Os. w Stołecznej trasa na Zieloną Białołękę, Modlińską i Gocław spadły z rowerka.
Warszawa ma starać się o dotację tylko dla dokończenia tzw. tramwaju na Wilanów (tzw. bo chodzi o przejazd przez Ochotę) oraz na dokończenie M2.
Koncepcja linii na Zieloną Białołękę ma się zmieniać, przez co nie wiadomo kiedy i w jakim kształcie powstanie.
Na razie tekst tylko w czytniku, nie ma jeszcze w wersji na www.

Nowe trasy tramwajowe

: 08 sty 2024, 10:11
autor: Bastian
person pisze:
08 sty 2024, 9:58
Zgodnie z dzisiejszymi doniesieniami red. Os. w Stołecznej trasa na Zieloną Białołękę, Modlińską i Gocław spadły z rowerka.
Oraz M3, prawda? Prawda...?!

Nowe trasy tramwajowe

: 08 sty 2024, 10:34
autor: person
Informacja dostępna jest na stronie Wyborczej (po zalogowaniu się z aktywnym abonamentem) oraz w drukowanym wydaniu dzisiejszej Gazety.