ŻW pisze:Prezes Tramwajów Warszawskich Krzysztof Karos zapewnia, że realne jest szybsze niż planowano zbudowanie trasy do Wilanowa. Zakładano, że powstanie ona w latach 2011-2013. Teraz mówi się, że roboty mogą zacząć się już za dwa lata. Koszt – ok. 640 mln zł. Tramwajami mamy dojeżdżać też do Warszawskiego Parku Technologicznego, który ma powstać na Siekierkach.
Już w przyszłym roku zacznie się układanie torów na Tarchominie. Nowa linia szybkiego tramwaju z pętli FSO do Winnicy ma być gotowa w 2009 r., a jej budowa pochłonie ok. 530 mln zł.
Również mieszkańcy Bemowa zyskają nowe połączenie z centrum. Już za trzy lata tramwaje wyruszające z pętli na Nowym Bemowie pojadą ulicami: Powstańców Śląskich, Połczyńską, Wolską, al. Prymasa Tysiąclecia, Kasprzaka, Prostą do ronda ONZ.
Kapitalnej modernizacji doczekają się trzy długie trasy tramwajowe: z Gocławka na Banacha – początek w tym, koniec w przyszłym roku. A także trasa z Piasków przez Broniewskiego, Jana Pawła II na Rakowiecką. Stanie się to w latach 2008-2010. Planuje się też kapitalną przebudowę torów między cmentarzem Wolskim a Dworcem Wileńskim. Na Trasie W-Z powstanie wtedy wspólny pas tylko dla tramwajów i autobusów. Ale kiedy zaczną się prace – nie wiadomo.
Nowe trasy tramwajowe
Moderator: Wiliam
Jeśli to wszystko prawda i na dodatek dojdzie do skutku, to będzie wspaniale.
Już to widzę:
Na Tarchominie tory położą, ale budowa mostu północnego i mostku nad kanałem żerańskim pochłonie tak dużo czasu, że opóźnienie będzie podobne jak przy budowie trasy na Jelonki
Tory na Kasprzaka to wywalanie kasy w błoto. Niech sobie już jeżdżą koło zajezdni, tak to ludziom wadzi? Nie trzeba było rozbierać trasy.
Wiadukt dla tramów przy Powstańców Śląskich? Ludzie, przepychanki z budową wiaduktu i drogi ekspresowej w tym rejonie potrwają tak długo, że prędzej na Tarchomin dotrzemy tramwajem.
Tylko z Wilanowem jestem skłonny uwierzyć. Tam nie trzeba budować mostów, nawet jest miejsce na tory.
Na Tarchominie tory położą, ale budowa mostu północnego i mostku nad kanałem żerańskim pochłonie tak dużo czasu, że opóźnienie będzie podobne jak przy budowie trasy na Jelonki
Tory na Kasprzaka to wywalanie kasy w błoto. Niech sobie już jeżdżą koło zajezdni, tak to ludziom wadzi? Nie trzeba było rozbierać trasy.
Wiadukt dla tramów przy Powstańców Śląskich? Ludzie, przepychanki z budową wiaduktu i drogi ekspresowej w tym rejonie potrwają tak długo, że prędzej na Tarchomin dotrzemy tramwajem.
Tylko z Wilanowem jestem skłonny uwierzyć. Tam nie trzeba budować mostów, nawet jest miejsce na tory.
www.kolej.one.pl
Zachęcam do aktualizowania danych!!!
Pasażer:KM, 401, 520, 115, 173, 315 (kolejność zamierzona!)
Zachęcam do aktualizowania danych!!!
Pasażer:KM, 401, 520, 115, 173, 315 (kolejność zamierzona!)
A od czego, jak myślisz zależą plany TW A ogłoszenie ich przez prezesa akurat teraz, nie wcześniej, nie później Podobnie, czy myślisz, że ZTM sam z siebie wymyślił genialną akcję zatrzymywania się czerwoniaków na każdym przystanku podczas mrozów, czy wykazuje ciągłą obstrukcję w przypadku prostowania 523 (w tej akurat sprawie mam informacje z pierwszej ręki) To wszystko jest robione przez PiSuary, rękami podległych im instytucji. NIESTETY
O właśnie, a kiedy rozebrano ten odcinek na Kasprzaka i jak on dalej przebiegał (na zachód od alei Prymasa Tysiąclecia)? Miałem już dawno o to zapytać, ale zapominałem.Karol pisze:Tory na Kasprzaka to wywalanie kasy w błoto. Niech sobie już jeżdżą koło zajezdni, tak to ludziom wadzi? Nie trzeba było rozbierać trasy.
Nie przebiegał. Dochodził ulicą Kasprzaka do Prymasa Tysiąclecia (właściwie Alei Rewolucji Pażdziernikowej), skręcał weń w prawo, a następnie w Wolską, w lewo. Tak jeżdziły 10 i 11, zaś 34 miał pętlę gdzieś w okolicach skrzyżowania Al RP / Wolska, do której dojeżdżał oczywiście przez Kasprzaka. Przynajmniej przed 29 czerwca 1990 tak było, więc wnioskuję, że gdzieś w tym okresie zaczęto rozbierać torowisko w Al RP, celem budowy słupów pod estakady.
A proszę uprzejmie W zasadzie reaktywowanie tej trasy sprowadziłoby się do obsłużenia jednego przystanku, w tej chwili nie posiadającego tramów (PKP Kasprzaka). Ale te okolice tak czy siak, nawet bez reaktywacji torów na Kasprzaka mogą doczekać się tramu. Mianowicie są prowadzone przez pewną fimę projektową (w której pracują moi znajomi ), na zlecenie TW, prace nad koncepcją linii tramwajowej od Grójeckiej, do Wolskiej. Faktycznie najprawdopodobniej zrezygnuje się z przebiegu przez Prymasa Tysiąclecia, właśnie ze względu na geometrię. Ja bym w takim układzie walnął przez Bema i na przestrzał, przez przemysłową Wolę (rewitalizacja dzielnicy przy okazji) do Zachodniego i dalej do Grójeckiej, przez BW1920. Nawet tory na Bema juz są częściowo Ale zdaje sie, że zwycięża koncepcja przez Ordona.
czy na bema nie jest przypadkiem za ciasno? inna sprawa jak dalej, w sensie jak długi musiałbybyć tunel pod koleją i czy ten z Ordona nie byłby czasami krótszy...dennis pisze:Ja bym w takim układzie walnął przez Bema i na przestrzał, przez przemysłową Wolą (rewitalizacja dzielnicy przy okazji) do Zachodniego i dalej do Grójeckiej, przez BW1920. Nawet tory na Bema juz są częściowo Ale zdaje sie, że zwycięża koncepcja przez Ordona.
AFAIK w koncepcji rozwoju sieci tramwajowej publikowanej niedawno trasa Wola - Ochota biegła właśnie Ordona.
ta niestety będzie. i pewnie tak już zostanie, bo trasa z Placu Zawiszy do Zesłańców jest planowa w rozwoju po 2020 roku (czyli na święte nigdy)...Szkoda tyko, że również trasa tramwajowa będzie omijać Zachodni
Tutaj akurat źle zrozumiałeś, prezes TW miał na myśli wydłużenie torowiska od Żerania FSO do Tarchomina. Plan zakładał taki że najpierw powstanie odcinek przez most północny, ale odwołania cały czas opóźniają inwestycję. Później miało powstać przedłużenie od FSO, naszczęście TW zauważyło że na otwarcie mostu północnego w tym dzięsięcioleciu nie ma co liczyć więc się wzieło za wydłużenie trasy na Jagiellońskiej.Karol pisze:Już to widzę:
Na Tarchominie tory położą, ale budowa mostu północnego i mostku nad kanałem żerańskim pochłonie tak dużo czasu, że opóźnienie będzie podobne jak przy budowie trasy na Jelonki
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36835
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
Chyba raczej nie zrozumiał źle, bo mostek na kanale to akurat na tej trasie jest, a nie na mostowej.Flash3722 pisze:Tutaj akurat źle zrozumiałeś, prezes TW miał na myśli wydłużenie torowiska od Żerania FSO do Tarchomina.
No właśnie dlatego powinna iść pod Bema i zarazem pod Dworcem Zachodnim, a nie przez Ordona. I ja bym o to mimo wszystko walczył, bo jak się kończy i ile kosztuje takie oszczędzanie to już wszyscy wiemy na przykładzie metra i nie tylko...dennis pisze:Szkoda tyko, że również trasa tramwajowa będzie omijać Zachodni
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow