Wydawało mi się, że są z tym opory.Bastian pisze:U nas i na 2x2 robi się buspasy
[Olsztyn] Tramwaj w Olsztynie
Moderator: JacekM
A w Olsztynie gdzie są sobie drogowcy megalomani co nie widzą innej możliwości niż poszerzanie dróg trzeba było rozbudować ulice 2x2 na 2x3, bo tak. Niestety mam obawy, że przez tak skonstruowane buspasy może ucierpieć m.in. czas przejazdu autobusów. Skoro przed każdym skrzyżowaniem jest śluza (która złym rozwiązaniem nie jest... Znaczy jak się do niej drogowcy z Olsztyna nie dorwą) która ponoć ma zostać wpięta pod ITS więc może źle nie będzie. Może, bo doświadczenia ze śluzą postawioną koło Teatru Jaracza wskazują, że kierowcy autobusów ją olewają, bo często po prostu nie działa. Głównie pętla indukcyjna która ma problemy z łapaniem autobusów i przez to można sobie stać na czerwonym w nieskończoność.Bastian pisze: U nas i na 2x2 robi się buspasy
Wracając do buspasów to już wyrządziły szkody. W ruchu pieszym i rowerzystów. Zostawiono dla nich wąziutkie chodniki. Nie muszę pisać, że przewija się wzdłuż al. Warszawskiej sporo studentów - pieszo i rowerem. A do najprzyjemniejszych raczej nie należy spacer chodniczkiem przy ulicy gdzie jeszcze trzeba uważać na rowerzystów, bo zrobiono z chodniczka ciąg pieszo-rowerowy...
Chociaż cholera wie - może to taki zabieg by więcej osób się do autobusów przesiadło?
Oczywiście, że nie są potrzebne drogi o przekroju 2x3. W niektórych miejscach nawet 2x2 czy 1x4 jest często kontrowersyjną sprawą...
A buspasy? Dworcowa, Krasickiego, Piłsudskiego, 1 Maja, Limanowskiego, Sikorskiego - tam one powinny być. Czyli tam, gdzie ruch autobusów jest utrudniony. Żeby było ciekawiej we wszelkich dokumentach dot. transportu zbiorowego można znaleźć, że na tych ulicach powinny się znaleźć pierwsze buspasy. Oczywiście wyszło inaczej, byle jak.
___
Blog "Olsztyńskie tramwaje" zamieścił notkę na temat przyszłości tramwajów wg. planu transportowego.
http://olsztynskietramwaje.pl/2013/04/1 ... olsztynie/
Plan był tworzony przez firmę M. Gromadzkiego i w zasadzie zawiera to o czym mówił na spotkaniach. Patrząc jednak na mapę rozwoju tramwajów jedynymi realnymi kierunkami (oprócz dwutorowych odnóg) jest tylko wydłużenie linii w głąb Kortowa i ta żółta linia. Błękitna linia raczej jest nierealna - głównie z powodów uwarunkowań terenowych (ul. Krasickiego ma zbyt duże wzniesienia by tramwaj je bezproblemowo pokonał, a już co każdą zimę są cyrki z autobusami).
A buspasy? Dworcowa, Krasickiego, Piłsudskiego, 1 Maja, Limanowskiego, Sikorskiego - tam one powinny być. Czyli tam, gdzie ruch autobusów jest utrudniony. Żeby było ciekawiej we wszelkich dokumentach dot. transportu zbiorowego można znaleźć, że na tych ulicach powinny się znaleźć pierwsze buspasy. Oczywiście wyszło inaczej, byle jak.
___
Blog "Olsztyńskie tramwaje" zamieścił notkę na temat przyszłości tramwajów wg. planu transportowego.
http://olsztynskietramwaje.pl/2013/04/1 ... olsztynie/
Plan był tworzony przez firmę M. Gromadzkiego i w zasadzie zawiera to o czym mówił na spotkaniach. Patrząc jednak na mapę rozwoju tramwajów jedynymi realnymi kierunkami (oprócz dwutorowych odnóg) jest tylko wydłużenie linii w głąb Kortowa i ta żółta linia. Błękitna linia raczej jest nierealna - głównie z powodów uwarunkowań terenowych (ul. Krasickiego ma zbyt duże wzniesienia by tramwaj je bezproblemowo pokonał, a już co każdą zimę są cyrki z autobusami).
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26826
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Tramwaje to i 8% pociągną pochylenia. Ile tam macie?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Przepraszam, że mi się "umarło" na długo ale trochę obowiązków się nawarstwiło i jakoś przeoczyłem to forum.
@Glonojad: Na Krasickiego może przekraczać właśnie te 8%. Z tym jest różnie na tej ulicy ale na niej to i autobusy szczególnie w zimę mają problemy.
__
Wracając do tramwajów: w połowie maja zaczęto budować odcinek techniczny z Dworca do Zajezdni przy ul. Towarowej.
A od wczoraj przygotowują teren do budowy odnogi do Kortowa.
Oczywiście tempo budowy na wszystkich odcinkach jest bardzo słabe. Już samo przygotowywanie tymczasowej organizacji ruchu na ul. Tuwima pod odnogę idzie im bardzo opornie.
@Glonojad: Na Krasickiego może przekraczać właśnie te 8%. Z tym jest różnie na tej ulicy ale na niej to i autobusy szczególnie w zimę mają problemy.
__
Wracając do tramwajów: w połowie maja zaczęto budować odcinek techniczny z Dworca do Zajezdni przy ul. Towarowej.
A od wczoraj przygotowują teren do budowy odnogi do Kortowa.
Oczywiście tempo budowy na wszystkich odcinkach jest bardzo słabe. Już samo przygotowywanie tymczasowej organizacji ruchu na ul. Tuwima pod odnogę idzie im bardzo opornie.
- Patryk2222
- Posty: 1305
- Rejestracja: 10 lut 2007, 22:52
- Lokalizacja: Legionowo
Daleko ten tramwaj nie pojechał... Olsztyn zerwał umowę z wykonawcą http://olsztyn.com.pl/post,53477,ratusz ... ty,,0.html Coś tramwaje w naszym kraju nie mają łatwo
A415>>3911>>3916>>3905>>4796>>4938 >>5457>>1804
D2156HM6UT POWER >> http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=xyaT6AMVrU0
Ehhh wspomnienia ostatnią jazdą 5202 https://www.youtube.com/watch?v=xdPpMuFIcAg
D2156HM6UT POWER >> http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=xyaT6AMVrU0
Ehhh wspomnienia ostatnią jazdą 5202 https://www.youtube.com/watch?v=xdPpMuFIcAg