Zajezdnia R-5 Annopol

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 27 mar 2009, 21:56

Obrazek
Supertramwaje z zajezdni Żerań
Górecka-Czuryłło Monika , Konrad Majszyk 27-03-2009, ostatnia aktualizacja 27-03-2009 21:16

Miasto chce kupić dziewięć hektarów przy ul. Annopol pod pierwszą od lat 60. zajezdnię tramwajową: dla linii na Tarchomin i Nowodwory.

Obrazek

Jak ustaliło „Życie Warszawy”, zajezdnia ma powstać obok pętli tramwajowej Żerań Wschodni, na której zatrzymują się dziś linie 4 i 41. Decyzję podjęła prezydent miasta Hanna Gronkiewicz-Waltz podczas ostatniego posiedzenia zarządu miasta.

Przyszła zajezdnia będzie mieścić się na zapomnianym przemysłowym terenie położonym między magazynami a hurtowniami, tuż obok Kanału Żerańskiego. Po jego drugiej stronie na przełomie 2009 i 2010 roku zainstalują się kupcy ze Stadionu Dziesięciolecia.

– Zajezdnia na Żeraniu Wschodnim mogłaby obsługiwać m.in. linie kursujące mostem Północnym – mówi Marek Mikos, dyrektor Biura Architektury. – Dlaczego akurat tutaj? Atutem tego miejsca jest fakt, że znajduje się obok działającej dziś pętli tramwajowej.

Przez most Północny


Teraz Tramwaje Warszawskie bazują w czterech zajezdniach: przy ul. Młynarskiej, Woronicza, Zgrupowania AK „Kampinos” i Kawęczyńskiej.– Już dziś jest ciasno, a przecież toczy się przetarg na 186 nowych niskopodłogowych tramwajów – mówi „ŻW” Krzysztof Karos, prezes Tramwajów Warszawskich. – Zajezdnia Żerań Wschodni będzie potrzebna do obsługi w przyszłości tras planowanych na prawym brzegu Wisły – zapowiada.

O jakie linie chodzi?

- Przede wszystkim o trasę z Bielan na Białołękę: od stacji metra Młociny, przez most Północny i ul. Światowida do Tarchomina i Nowodworów. Torowisko miało być gotowe razem z mostem Północnym na przełomie 2011 i 2012 roku. Budowa się opóźni albo zostanie skrócona do ul. Mehoffera, bo część potrzebnych dla trasy działek wykupili... deweloperzy.

- Druga trasa będzie prowadziła z Żerania FSO wzdłuż Modlińskiej do Nowodworów. Inwestycja została na razie przełożona. Nie ma jej w planach do 2013 roku.

- Trzecia trasa to linia wzdłuż Radzymińskiej do Ząbek. To jednak melodia bardzo dalekiej przyszłości; budowa została odsunięta na „po 2020 roku”.Przypomnijmy, że ostatnią nową zajezdnię tramwajową (Żoliborz) w stolicy oddano do użytku w 1963 roku. Karos zapowiada, że Żerań Wschodni byłby „zajezdnią XXI wieku”: skomputeryzowaną, z podnośnikami zamiast kanałów i lekkimi halami postojowymi dla niskopodłogowych składów.

Bierut a sprawa zajezdni


Według Marcina Bajki, dyrektora Biura Gospodarki Nieruchomościami , Żerań Wschodni to już jedyny teren na Białołęce, gdzie można umieścić zajezdnię.

– To grunt zabrany w latach 40. dekretem Bieruta – tłumaczy Bajko. – Spadkobierca właściciela złożył w terminie wniosek o jego zwrot. Miasto może ten teren oddać, a potem od niego odkupić – planuje.

Negocjacje mają ruszyć w przyszłym tygodniu. Jak twierdzą rzeczoznawcy, grunt w tym miejscu może być wart 36 mln zł (400 zł za mkw.). Władze Białołęki chętnie widziałyby u siebie nowe trasy tramwajowe, ale nie warsztaty i hangary dla tramwajów.

– Zajezdnia? – dziwi się burmistrz Białołęki Jacek Kaznowski. – Nikt nas o żadną opinię nie pytał. A mnie coraz mniej się podoba, że miasto wszystkie usługi uciążliwe dla mieszkańców i urządzenia techniczne lokuje w Białołęce – wytyka.

Chodzi mu m.in. o wysypisko śmieci, oczyszczalnię ścieków i spalarnię Czajka, a brak niezbędnej infrastruktury komunikacyjnej, np. mostu Północnego.

Budowa zajezdni Żerań Wschodni ma ruszyć za kilka lat. Ratusz chce uniknąć powtórki z Piaseczna, dokąd miał dojechać szybki tramwaj. Teren pod zajezdnię został jednak przekazany zakonnicom w zamian za grunty zabrane im dekretem Bieruta.
http://www.zw.com.pl/artykul/10,347856_ ... Zeran.html

[ Dodano: Pią 27 Mar, 2009 22:10 ]
Zdaje się, że pomylili lokalizację - w studium zajezdnia jest nieco wcześniej, między pętlą Annopol i Żerań Wsch.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Plesim
Posty: 4181
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:59
Lokalizacja: Tam gdzie kiedyś kończyła 11

Post autor: Plesim » 27 mar 2009, 22:12

ŻW pisze:Zajezdnia na Żeraniu Wschodnim mogłaby obsługiwać m.in. linie kursujące mostem Północnym
Wyjazdy i zjazdy będą boskie. Do Żaby potem Gdańskim i przez Babkę na Młociny, bo raczej nie ma jak dobudować skrętów w Jagiellońską.
ŻW pisze:Zajezdnia? – dziwi się burmistrz Białołęki Jacek Kaznowski. – Nikt nas o żadną opinię nie pytał. A mnie coraz mniej się podoba, że miasto wszystkie usługi uciążliwe dla mieszkańców i urządzenia techniczne lokuje w Białołęce
Oczywiście, że lepiej w tym miejscu umieścić apartamentowce z widokiem na Coca-Colę lub MPRD czy Trans-Formers (to ci od wywozu śmieci). ](*,)

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 27 mar 2009, 22:17

Idea budowy zajezdni słuszna lecz argumentacja nie najlepsza i lokalizacja średnia. Naturalną zajezdnią obsługującą Tarchomin wydaje się być R-4 (po wybudowaniu TMP). Przecież w obecnym układzie torów wyjazdy na Tarchomin z Annopola musiałyby odbywać się przez... Żabę. Do Ząbek bez trasy przez Kondratowicza najbliżej będzie z R-2. Bez budowy łącznika z Jagiellońską (niby jak? przez środek FSO?) będzie mogło toto obsługiwać najwyżej obecne linie praskie i to co pojedzie mostem Krasińskiego (a w powstanie mostu przed 2020 nie wierzę). Oczywiście jeśli TW wierzą w realizację planów z pewnej mapki z roku bodaj 2006 to wtedy może w 2055 w zajezdni pojawiłoby się więcej jak 100 składów a i to licząc przy znacznym odciążeniu Pragi.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

Awatar użytkownika
tarantula01
Posty: 1714
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: tarantula01 » 27 mar 2009, 22:36

Jeśli już miasto kupiłoby ten teren, aby ulokować tam zajezdnię, to wróżę rychłe przebicie Annopola do TMP.
Tak dla warszawskiej obwodnicy www.siskom.waw.pl
Na zdjęciu jest ul. Światowida. Ciekawe, czy tramwaj też tak będą budować?
Wojciech Tumasz
radny dz. Białołeka
www.radny.com.pl

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 27 mar 2009, 22:48

Tylko czy jest sens inwestować ogromne pieniądze w kolejną zajezdnię, której jednym z zadań byłaby obsługa TMP i pochodnych? Dlaczego TMP nie może obsługiwać Żoliborz, który jakby nie patrzeć ma bliżej i wymaga mniejszych inwestycji. Przejazd przez most gryzie, czy jak? Po prostu wątpię by koszta budowy samej zajezdni oraz ok. 1,5km torów łącznikowych z wiaduktem nad linią do Legionowa się kiedykolwiek zwrócą. Moim zdaniem lepiej dobudować kilka postojowych torów na Żoliborzu.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36834
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 27 mar 2009, 22:48

tarantula01 pisze:Jeśli już miasto kupiłoby ten teren, aby ulokować tam zajezdnię, to wróżę rychłe przebicie Annopola do TMP.
A jest gdzieś rezerwa?
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8813
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 28 mar 2009, 9:04

ŻW pisze:– Zajezdnia? – dziwi się burmistrz Białołęki Jacek Kaznowski. – Nikt nas o żadną opinię nie pytał. A mnie coraz mniej się podoba, że miasto wszystkie usługi uciążliwe dla mieszkańców i urządzenia techniczne lokuje w Białołęce – wytyka.
Zajezdnia jest uciążliwym sąsiadem? Po środku dzielnicy przemysłowej?! :-s

altar
Posty: 884
Rejestracja: 03 kwie 2008, 11:48
Lokalizacja: Warszawa-Wilanów

Post autor: altar » 28 mar 2009, 9:16

Bardziej logiczne wydaje się przejęcie przez tą nową zajezdnię obsługi linii bródnowskich niż tarchomińskiej...
Wilanowski miłośnik KM i zakładu R-1.
Objęty obsługą linii 116, 139, 164, 180, 217, 317, 519, 522, 700, 710, 724, E-2, N31, N50, N81.
ZP Instytut Neurologii, ZP Łowcza i ZP Sobieskiego.

Awatar użytkownika
humptyangel
Posty: 554
Rejestracja: 14 lip 2007, 18:48
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: humptyangel » 28 mar 2009, 11:21

person pisze: Zajezdnia jest uciążliwym sąsiadem? Po środku dzielnicy przemysłowej?! :-s
Właśnie..., poza tym nie słyszałem, aby ludzie na Woli czy Pradze skarżyli się na uciążliwości pochodzące z zajezdni - wszak obydwie leżą w centrum miasta, przy zabudowie mieszkaniowej.

Annopol nie jest zwykłą dzielnicą przemysłową - tam się robi Cole, a to wymaga ciszy i skupienia ;-)
altar pisze:Bardziej logiczne wydaje się przejęcie przez tą nową zajezdnię obsługi linii bródnowskich niż tarchomińskiej...
I pewnie tak będzie. Na Annopolu będą linie praskie, a to odciąży R-2.
Teraz to ja bym się cieszył i powiedział - w końcu. Teraz TW mają śmieszna liczbę wolnych miejsc postojowych - 32 lub 86 - jakoś tak. Jak się mylę, to poprawcie. I chyba wszystkie są na Woronicza
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu jego napisania:)
Obrazek
SISKOM - Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji

fraktal
Posty: 5651
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 28 mar 2009, 12:21

Życie Warszawy pisze:Już dziś jest ciasno, a przecież toczy się przetarg na 186 nowych niskopodłogowych tramwajów – mówi „ŻW” Krzysztof Karos, prezes Tramwajów Warszawskich.
Może w tym jest i trochę racji, ale biorąc tę wypowiedź dosłownie, to mogłoby oznaczać, że TW wcale nie chce kasować składów 13N, gdy kupi nowe tramwaje. Przecież logiczne jest, że trochę miejsca powinno się zwolnić po kasacji starych tramwajów (zakładając, że ten proces kiedyś nastąpi). A najwięcej wolnego miejsca powinno przybyć w zajezdni R-4.

patryk148
Posty: 566
Rejestracja: 20 gru 2005, 18:13
Lokalizacja: jeszcze Widok

Post autor: patryk148 » 28 mar 2009, 14:53

bo pewnie ich od razu nie skasuje, one maja lepsze przyspieszenie niz 105N. ponadto wybudowana zostanie nie tylko linia na tarchomin, ale tez w przyszlosci do wilanowa, goclawia.

zajezdnia powinna powstać do 2012 r. !!! zeby wszystko dobrze funkcjonowalo (no i marzenie w zajezdni praga ... muzeum)

czy wie ktos ile wynosi orientacyjnie koszt budowy takiej zajezdni?

Wernyhora
Posty: 32
Rejestracja: 26 mar 2009, 13:07
Lokalizacja: Bielany

Post autor: Wernyhora » 28 mar 2009, 16:21

W sumie mnie też zastanawia, jakie linie (rejony miasta) przy obecnej infrastrukturze (plus linia wzdłuż TMP i do Winnicy) obsługiwać miałaby ta zajezdnia...
Czy R-4 nie da się rozbudować? Jest to zajezdnia, której najłatwiej byłoby obsługiwać Tarchomin. Poza tym jakieś 13N, a tych na R-4 jest na pęczki, na pewno pójdą do kasacji po zakupie 186 niskopodłogowych składów.

jgas
Posty: 1401
Rejestracja: 28 gru 2006, 21:05
Lokalizacja: z ukrycia

Post autor: jgas » 28 mar 2009, 20:05

humptyangel pisze: Annopol nie jest zwykłą dzielnicą przemysłową - tam się robi Cole, a to wymaga ciszy i skupienia ;-)
Skoncentrowaną Colę robi się w ciszy i skupieniu za granicą, a miesza i butelkuje m. in. w Radzyminie. Na Annopolu jest tylko logistyka, sprzedaż i inne bzdety.

Awatar użytkownika
tarantula01
Posty: 1714
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: tarantula01 » 31 mar 2009, 1:14

Bastian pisze:A jest gdzieś rezerwa?
A bo to musi być rezerwa, aby zbudowac ulicę? Ważne, aby ulica uzyskała decyzję środowiskową. Poza tym przebicie Annopola do przyszłej TMP przebiegałoby w 80% po miejskich gruntach.
Tak dla warszawskiej obwodnicy www.siskom.waw.pl
Na zdjęciu jest ul. Światowida. Ciekawe, czy tramwaj też tak będą budować?
Wojciech Tumasz
radny dz. Białołeka
www.radny.com.pl

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36834
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 31 mar 2009, 1:23

tarantula01 pisze:A bo to musi być rezerwa, aby zbudowac ulicę?
Miejsce musi być. A co jest w MPZP?
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

ODPOWIEDZ