Zajezdnia R-5 Annopol

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26826
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 18 lut 2012, 21:21

Pingwin pisze:
Swoja drogą zastanawiam sie nad jednym, pracownikami R-5 będą ludzie z R-2 czy jak to ma wyglądać ??
Nowa zajezdnia, nowa organizacja. Pewnie część osób z R2 się tam przeniesie, ale raczej dobrowolnie. R5 nie pozwoli zlikwidować R2 zupełnie, ewentualnie ograniczyć (przy założeniu skoncentrowania tam wozów muzealnych) - żeby R2 zlikwidować, trzeba by zrobić nowy zakład na Targówku Przemysłowym czy w Wawrze.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36632
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 20 lut 2012, 13:50

Tu jest artykuł z mapką, choć źle zaznaczono dojazd - będzie on się odbywał Inowłodzką, a więc bardziej na południe (z Inowłodzkiej skręt w lewo i zajezdnia po paruset metrach).

http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... mwaje.html
Będzie nowa zajezdnia. W starej zabytkowe tramwaje

Krzysztof Śmietana
20.02.2012 aktualizacja: 2012-02-19 18:06


Tramwaje Warszawskie przymierzają się do budowy zajezdni na Annopolu niedaleko Trasy Toruńskiej. W obecnej na Szmulkach chcą wystawiać zabytkowe wagony.

Obrazek
Prezes spółki Krzysztof Karos przyznaje, że nowa zajezdnia jest potrzebna w związku z planami nowych linii w prawobrzeżnej i północnej części miasta. Jak niedawno pisaliśmy, Tramwaje szykują trasy m.in. w stronę Gocławia, wzdłuż Modlińskiej do Tarchomina, na Stalowej, Mickiewicza do os. Ruda na Bielanach czy z Bródna na Żoliborz przez przyszły most Krasińskiego.

Wprawdzie nowa baza na Annopolu planowana jest już od lat 70., teraz szefowie spółki zaczynają w końcu konkretne przygotowania do jej budowy. - Jesteśmy w kontakcie z właścicielami około trzech hektarów. W tym roku zaczniemy kupować działki - mówi "Gazecie" Krzysztof Karos. Spółka chce też wkrótce zamówić szczegółową koncepcję zajezdni. Według wstępnych szacunków ma ona kosztować 250-300 mln zł i pomieścić 150-160 długich wagonów (takich jak nowe Swingi). Baza będzie najprawdopodobniej mniejsza niż planowana tu 40 lat temu. Wtedy zakładano budowę wielkiej plątaniny torów z niewielką halą do napraw taboru. Większość tramwajów nocowałaby pod chmurką. Teraz urzędnicy zakładają, że dla wagonów powstanie przynajmniej zadaszenie.

Nowa zajezdnia planowana jest kilkaset metrów na północ od Trasy Toruńskiej niedaleko ul. Białołęckiej. Tory do niej odbijałaby od istniejącej linii na ul. Annopol, mniej więcej w połowie drogi między przystankami Inowłodzka i Odlewnicza. Dla wielu warszawiaków to peryferia, gdzie tylko "wrony zawracają". Leszek Ruta, szef Zarządu Transportu Miejskiego, liczy jednak, że nowa zajezdnia zbliży się na tyle do nowych domów rozbudowującej się Białołęki, że będzie można przy niej stworzyć przystanek, z którego mieszkańcy jeździliby w stronę centrum. Prezes Karos przewiduje, że nowa zajezdnia powstanie "w ciągu kilku lat" i nie wyklucza, że uda się zdobyć dotację unijną na jej budowę.

Przed laty mówiło się, że równocześnie z budową nowej zajezdni Tramwaje zlikwidują inną bazę w prawobrzeżnej części miasta - przy ul. Kawęczyńskiej na Szmulkach. Pojawiały się propozycje, by w tamtejszych zabytkowych budynkach utworzyć Muzeum Komunikacji. Kilkadziesiąt zabytkowych tramwajów czy autobusów wciąż można oglądać tylko okazjonalnie - np. w czasie wrześniowych Dni Transportu Publicznego czy w majową Noc Muzeów. Według prezesa Karosa plany założenia Muzeum Komunikacji w zajezdni na Szmulkach wciąż są aktualne. Według niego dziś bardziej prawdopodobny wariant jest taki taki, że zajezdnia na Kawęczyńskiej nie byłaby całkiem zamknięta. Zostałaby raczej podzielona na część muzealną i drugą, która nadal obsługiwałaby tramwaje kursujące na co dzień po mieście.

Krzysztof Karos na razie musi doprowadzić do końca inne pilne inwestycje. Liczy, że wiosną wreszcie wystartuje opóźniona budowa torów wzdłuż ul. Powstańców Śląskich między Bemowem i Jelonkami. Tramwaje pojadą tam najpewniej dopiero w przyszłym roku. Wiosną ma się też zacząć budowa sieci trakcyjnej na moście Północnym. Równocześnie wykonawca przeprawy musi zakończyć prace na jej części tramwajowej. Pierwsze składy dotrą na Tarchomin najwcześniej pod koniec roku. Początkowo trasę zakończą kilkaset metrów za mostem, w okolicy ul. Myśliborskiej. Wciąż nie wiadomo, kiedy powstanie dalszy odcinek linii wzdłuż ul. Światowida.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 20 lut 2012, 14:05

Taki dojazd jest w studium komunikacyjnym Warszawy - trzeba się było na czymś oprzeć. Mapkę i tak traktowałbym jednak tylko orientacyjnie jako wskazówkę dla tych, którzy nie mają w ogóle pojęcia, gdzie jest w Warszawie Annopol. I tak dobrze, że w przeciwieństwie do dzisiejszej konkurencji na tej mapce zajezdnia znalazła sie po właściwej stronie ulicy :neutral:

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 20 lut 2012, 14:11

Wolę było na nowe miejsce przenieść, nie trzeba by odsuwać II linii metra, a za pieniądze za teren w takim miejscu to 3 zajezdnie na Żeraniu by się zbudowało...

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36632
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 20 lut 2012, 15:25

MichalJ pisze:za pieniądze za teren w takim miejscu to 3 zajezdnie na Żeraniu by się zbudowało...
Wtedy by była jedna stacja metra więcej, to też kosztuje :P
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 20 lut 2012, 15:29

Zajezdnia Wola w obecnym miejscu wydaje się mimo wszystko niezbędna (zmianę przebiegu z jej powodu uważam tylko za kiepski pretekst) - bez niej byłaby zbyt duża dziura między zajezdniami Żoliborz i Mokotów. Co do Annopolu - mam wątpliwości, czy to jednak nie jest za bardzo peryferyjna lokalizacja. Opiera się w dodatku tylko na jednym dojeździe od ronda Żaba - co w razie remontów?

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 20 lut 2012, 15:33

Zamiast Woli mogłaby być zajezdnia gdzieś na zachodzie... A że pretekst, to swoją drogą.
Co do dojazdu - może kiedyś by się dało połączyć Żerań Wsch. z Modlińską...

Tranzystor

Post autor: Tranzystor » 20 lut 2012, 15:43

A ponoć zabytki miały być na Żoliborzu :-k

Awatar użytkownika
Mong
(ZEA_R-0)
Posty: 3832
Rejestracja: 29 lis 2010, 0:18
Lokalizacja: Warszawa Grochów

Post autor: Mong » 20 lut 2012, 15:57

osa pisze:Opiera się w dodatku tylko na jednym dojeździe od ronda Żaba - co w razie remontów?
Jak to co? To co z Pragą podczas remontu torowiska na skrzyżowaniu Targowej z Kijowską...
Jest to jedyny powód, przez który nie podoba mi się ta lokalizacja.

Najlepsze miejsce dla nowej zajezdni w tym rejonie to moim zdaniem skrzyżowanie Jagiellońskiej z trasą mostu Krasińskiego. Wtedy zajezdnia byłaby na skrzyżowaniu tras tramwajowych, z których każda prowadziłaby do reszty sieci, a nie ślepo kończyła się pętlą:
-most Krasińskiego na zachód
-Budowlana na wschód
-Nowodowry i most Północny na północ
-Rondo Starzyńskiego na południe

Miejsce tam jest, bo po zachodniej stronie ul. Jagiellońskiej są place, parkingi i działki.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14783
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 20 lut 2012, 16:09

osa pisze:Co do Annopolu - mam wątpliwości, czy to jednak nie jest za bardzo peryferyjna lokalizacja. Opiera się w dodatku tylko na jednym dojeździe od ronda Żaba - co w razie remontów?
Perspektywicznie będzie jeszcze tramwaj na TMP - może pod to podepną...? :-k
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 20 lut 2012, 16:09

osa pisze:Zajezdnia Wola w obecnym miejscu wydaje się mimo wszystko niezbędna (zmianę przebiegu z jej powodu uważam tylko za kiepski pretekst) - bez niej byłaby zbyt duża dziura między zajezdniami Żoliborz i Mokotów. Co do Annopolu - mam wątpliwości, czy to jednak nie jest za bardzo peryferyjna lokalizacja. Opiera się w dodatku tylko na jednym dojeździe od ronda Żaba - co w razie remontów?
Gdyby był most Krasińskiego z trasą...
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10648
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 20 lut 2012, 16:10

ZEA_R-0 pisze:zdaniem skrzyżowanie Jagiellońskiej z trasą mostu Krasińskiego.
A te torowiska nie będą przypadkiem na różnych poziomach, co znakomicie komplikuje sytuację :>
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 20 lut 2012, 16:10

osa pisze:Zajezdnia Wola w obecnym miejscu wydaje się mimo wszystko niezbędna (zmianę przebiegu z jej powodu uważam tylko za kiepski pretekst) - bez niej byłaby zbyt duża dziura między zajezdniami Żoliborz i Mokotów
Ale przecież zajezdnia może być gdzieś dalej, Wola robi się atrakcyjna, więc można byłoby działkę z zyskiem niezłym opchnąć (nie popełniając oczywiście błędów Poznania czy Łodzi).
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26826
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 20 lut 2012, 16:13

osa pisze: Co do Annopolu - mam wątpliwości, czy to jednak nie jest za bardzo peryferyjna lokalizacja.
Wskaż proszę mniej peryferyjną, którą ktoś chętnie na taki cel odda. Do rozwiązań np. z Hongkongu, z mieszkaniami komunalnymi czy akademikami na stropie, raczej jeszcze nie dorośliśmy.
Opiera się w dodatku tylko na jednym dojeździe od ronda Żaba - co w razie remontów?
Most Krasińskiego, a w perspektywie może i trasa Mostu Północnego... choć równie prawdopodobne, że solidarne walenie w tramwaje ze strony Żoliborza, Targówka i Białołęki spowoduje, że żadna z tych tras nie powstanie.

Ale wówczas to Annopol będzie mógł być na 60 składów i obsłuży po prostu Bródno.

[ Dodano: |20 Lut 2012|, 2012 16:15 ]
KwZ pisze:
ZEA_R-0 pisze:zdaniem skrzyżowanie Jagiellońskiej z trasą mostu Krasińskiego.
A te torowiska nie będą przypadkiem na różnych poziomach, co znakomicie komplikuje sytuację :>
Komplikowałoby tylko troszkę, ale niestety tramwaje w ciągu trasy Krasińskiego górą nie pójdą. Swoją drogą IMHO w tamtym miejscu spokojnie mogłoby być skrzyżowanie tramwajowe na poziomie +1, choć zaraz by się jakiś Koźmiński z Platgormą zaczęli pultać, że im się "oś widokową Jagiellońskiej" psuje :D
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
R-9 Chełmska
Posty: 7765
Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
Lokalizacja: Czerniaków/Rakowiec

Post autor: R-9 Chełmska » 20 lut 2012, 16:27

A jakiś dojazd do Modlińskiej "na skróty" jest planowany? Bo wyjazd z takiej zajezdni na Tarchomin będzie o wiele dłuższy, niż z Żoliborza, czy Kawęczyńskiej (tutaj już bez słów "o wiele")
5290 - LINIĘ OBSŁUGUJE ZAKŁAD "CHEŁMSKA"
Najczęściej podróżuję: 2, 17, 33, 136, 141, 172, 186, 509, 518, N01, N32

ODPOWIEDZ