O spółce Przewozy Regionalne

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 09 mar 2006, 22:11

1. To się nazywa reforma administracyjna i nakładanie kolejnych obowiązków na samorządy. Skierniewice nie chciały do łódzkiego.
2. W Radziwiłłowie nie ma toru postojwego, poza tym, nie wiem, czy PLK zgodziłoby się na rozkładową eksploatację. Natomiast nigdzie nie jest powiedziane, że to przez Skierniewice i Łowicz kasowane są inne połączenia.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

MaG
Posty: 28
Rejestracja: 22 gru 2005, 21:43
Lokalizacja: Piaseczno - Gołków

Post autor: MaG » 09 mar 2006, 22:34

MeWa pisze:1. To się nazywa reforma administracyjna i nakładanie kolejnych obowiązków na samorządy. Skierniewice nie chciały do łódzkiego.
W zupełności się zgadzam, ale rozmawiamy o sytuacji faktycznej i prawnej w zakresie transportu kolejowego jaka jest tu i teraz.
MeWa pisze:2. W Radziwiłłowie nie ma toru postojwego, poza tym, nie wiem, czy PLK zgodziłoby się na rozkładową eksploatację.

Teoretycznie w tym rozkładzie jest to możliwe. Zmiana czoła pociągu na jednym z torów głównych zasadniczych. Jest ok. 8 min. (z ograniczeniem do taktu godzinnego), żaden pośpiech też nie powinien kolidować. Oczywiście w praktyce może być gorzej.
MeWa pisze:Natomiast nigdzie nie jest powiedziane, że to przez Skierniewice i Łowicz kasowane są inne połączenia.
Nie jest, ale pieniądze zaoszczędzone z tych dwóch odcinków Mazowsze mogłoby przeznaczyć na zapewnienie obsługi tych likwidowanych.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 10 mar 2006, 0:45

Poza tym Skierniewice były skłonne płacić, ale okazało się, że jako miasto nie mogą...
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

metron

Post autor: metron » 10 mar 2006, 22:35

Prawdę mówiąc dziwią mnie te dywagacje.Za czasów PR linia do Grodziska Żyrardowa Skierniewic była jedną z najbardziej dochodowych linii w Polsce.Nagle po utworzeniu Kolei Mazowieckich z powodów czysto politycznych, bo ostatnia stacja jest już w innym województwie próbuje się zniszczyć dobre przynoszący zysk połączenia.Przecież to jest chore.Ale zanim powstały KM pisałem, że może dojść do takich wypadków.Zostałem skrytykowany, że do takiej sytuacji nie dojdzie.Niestetety okazuje się, że miałem racje.Co jakiś czas sprawa odżywa jak upiór.Widąc że ktoś nie dopracował do końca idei powstania spółki kolejowej z udziałem władz samorządowych

MaG
Posty: 28
Rejestracja: 22 gru 2005, 21:43
Lokalizacja: Piaseczno - Gołków

Post autor: MaG » 11 mar 2006, 23:31

metron pisze:Prawdę mówiąc dziwią mnie te dywagacje.Za czasów PR linia do Grodziska Żyrardowa Skierniewic była jedną z najbardziej dochodowych linii w Polsce.Nagle po utworzeniu Kolei Mazowieckich z powodów czysto politycznych, bo ostatnia stacja jest już w innym województwie próbuje się zniszczyć dobre przynoszący zysk połączenia.Przecież to jest chore.Ale zanim powstały KM pisałem, że może dojść do takich wypadków.Zostałem skrytykowany, że do takiej sytuacji nie dojdzie.Niestetety okazuje się, że miałem racje.Co jakiś czas sprawa odżywa jak upiór.Widąc że ktoś nie dopracował do końca idei powstania spółki kolejowej z udziałem władz samorządowych
Przepraszam Cię bardzo, ale chyba nie przeczytałeś/zrozumiałeś wątku. To ja podałem taki przykład, nie ma absolutnie żadnych planów likwidacji połączeń KM do Skierniewic. Ponadto nikt nie mówił, że linia do Skierniewic jest niedochodowa.
Natomiast do takich jak piszesz wypadków może dochodzić, ale KM nic z tym nie ma wspólnego, winne są zapisy, cytowane zresztą w tym wątku, ustawy odnośnie tego, że każde województwo finansuje kolej na swoim terenie. Może wtedy dojść do takiej sytuacji, że jedne województwo będzie zainteresowane ruchem na danej linii, a drugie nie. Skutkiem tego będzie, że pociąg dojedzie do ostatniej stacji przed granicą województwa, ale IMO ta sytuacja Skierniewic nie dotyczy.
Nie szukaj spisków tam gdzie ich nie ma.

metron

Post autor: metron » 12 mar 2006, 21:45

Ja pisałem ogólnie jak teraz wygląda współpraca pomiędzy KM a innymi województwami.Pisałem na przykładzie tylko jednej z linii Przypomnij sobie jak wyglądał pierwszy rozkład KM do Skierniewic Zlikwidowano olbrzymią część pociągów do Skierniewic, mimo że codziennie dojeżdżały tam setki pasażerów Nie szukam żadnych spisków tylko widzę jak to wszystko wygląda Robione bez ładu i składu Tworzy się absurdalne zapisy, w których pierwsze skrzypce odgrywa polityka sztuczny podział na województwa a element finansowy jest pomijany, Mimo że sens ma tylko zakończenie biegu pociągu w Skierniewicach, bo tam dojeżdżają codziennie setki pasażerów oraz przesiadają się do pociągów jadących dalej to kombinuje się jak to wszystko popsuć

MaG
Posty: 28
Rejestracja: 22 gru 2005, 21:43
Lokalizacja: Piaseczno - Gołków

Post autor: MaG » 14 mar 2006, 17:38

Dla chętnych. Proponuje odwiedzenie strony http://www.zbs.kolej.net.pl/. Znajduje się tam ostatni numer dwumiesięcznika "Z Biegiem Szyn" w tym artykuł na który powołują się w GW.

Po przeczytaniu paru artykułów zadaje sobie pytanie, czy nie można zatrudnić dwóch w miarę inteligentych osób (jeden w urzędzie marszałkowskim, a drugi w KM, bo na PKP PR już dawno przestałem liczyć) którzy w miarę możliwości ułożą dobrą ofertę dla pasażerów i nie będą ich zbywać nieprawdziwymi informacjami. Oczywiście reszta pracowników pionów może pozostać taka jak jest, ja aż takich wymagań to nie mam.

Awatar użytkownika
bohunu
Posty: 5753
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:26
Lokalizacja: dolina absurdu

Post autor: bohunu » 22 mar 2006, 22:52

Hmmm... czy ktoś wie ile w zeszłym roku i w tym Mazowieckie przeznaczyło na dotacje dla PKP PR na regionalne pociągi pospieszne?
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!

Awatar użytkownika
bohunu
Posty: 5753
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:26
Lokalizacja: dolina absurdu

Post autor: bohunu » 23 mar 2006, 9:02

Wójtów z powiatu łosickiego najbardziej interesowały inwestycje z funduszy Unii Europejskiej oraz kwestia Kolei Mazowieckich. – Do tej pory w powiecie łosickim, tylko z funduszy strukturalnych przeznaczonych dla rolników, zainwestowano blisko 2 mln zł. A na lata 2007-2013 regiony z dochodami poniżej średniej wojewódzkiej będą przeznaczone większe środki – zaznaczał Marszałek Adam Struzik. – Natomiast kwestia współpracy Kolei Mazowieckich z PKP, to bardzo trudny rozdział. Dopóki PKP nie porozumie się z kolejami regionalnymi ościennych województw, będą próby straszenia mieszkańców naszego województwa likwidacją połączeń działających na styku województw – dodał Marszałek.
Ciekawe :-k
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!

Awatar użytkownika
jasiu
Posty: 3282
Rejestracja: 06 mar 2006, 22:11
Lokalizacja: Transplovietia

Post autor: jasiu » 28 kwie 2006, 11:17

PKP Przewozy Regionalne" sp. z o.o. uruchamia dodatkowy pociąg w relacji:
Warszawa Wschodnia - Zakopane
Rozkład jazdy dodatkowego pociągu 13601/0

Warszawa Wschodnia (odjazd) 22.12
Warszawa Centralna (odjazd) 22.20
Kraków Płaszów (przyjazd) 2.30 (ładna przesiadka na Wrocław:)
Zakopane (przyjazd) 6.12

Ciekawe ile osób nim pojedzie;)

Awatar użytkownika
bohunu
Posty: 5753
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:26
Lokalizacja: dolina absurdu

Post autor: bohunu » 28 kwie 2006, 12:43

Czy mi sie wydaje, czy on jedzie przez CMK?
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!

Awatar użytkownika
span
Posty: 500
Rejestracja: 15 gru 2005, 0:47
Lokalizacja: OcHoTa rEwIr

Post autor: span » 28 kwie 2006, 13:08

boh. pisze:Czy mi sie wydaje, czy on jedzie przez CMK?
z tym czasem przejazdu, to raczej pewne

Awatar użytkownika
bohunu
Posty: 5753
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:26
Lokalizacja: dolina absurdu

Post autor: bohunu » 28 kwie 2006, 13:10

no włąsnie on coś za długo i trochę jedzie na CMK, a za krótko na Skarżysko...
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!

Tm
Posty: 7559
Rejestracja: 13 gru 2005, 21:27
Lokalizacja: Boskie Buenos

Post autor: Tm » 28 kwie 2006, 13:26

nie wiadomo jeszcze jak ze stacjami pośrednimi
აბგდევზთიკლმნოპჟრსტუფქღყშჩცძწჭხჯჰ
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى

Awatar użytkownika
jasiu
Posty: 3282
Rejestracja: 06 mar 2006, 22:11
Lokalizacja: Transplovietia

Post autor: jasiu » 28 kwie 2006, 13:34

i pewnie nie będzie wiadomo, nie będą o nim wiedzieli ani podróżni, ani kolejarze, ani rzeźniowi złodzieje;)

ODPOWIEDZ