Strona 66 z 67

O spółce Przewozy Regionalne

: 02 mar 2023, 8:53
autor: fik
Największym absurdem w tej historii jest to, że ktoś do tego lotniska wybudował linię kolejową i puszcza pociągi.

O spółce Przewozy Regionalne

: 02 mar 2023, 9:25
autor: Stary Pingwin
Kiedyś był autobus do centrum Szczecina, w w odpowiednim czasie jechał z centrum na lotnisko. Ale to było w czasach słusznie minionych.

O spółce Przewozy Regionalne

: 02 mar 2023, 9:26
autor: Stary Pingwin
fik pisze:
02 mar 2023, 8:53
Największym absurdem w tej historii jest to, że ktoś do tego lotniska wybudował linię kolejową i puszcza pociągi.
PKP Rozkłady w porozumieniu z PLK i szanownym przewoźnikiem. Znasz to chyba?

O spółce Przewozy Regionalne

: 02 mar 2023, 11:08
autor: Autobus Czerwon
Bardziej mocarstwowe ambicje marszałków województw.

O spółce Przewozy Regionalne

: 02 mar 2023, 11:20
autor: rudy
Stary Pingwin pisze:
02 mar 2023, 9:25
Kiedyś był autobus do centrum Szczecina, w w odpowiednim czasie jechał z centrum na lotnisko. Ale to było w czasach słusznie minionych.
Rzeczywiście, kiedyś zdarzyło mi się lecieć do Szczecina i wtedy w cenie biletu na samolot był dowóz autobusem do centrum miasta, bodajże do pl. Hołdu Pruskiego.

O spółce Przewozy Regionalne

: 02 mar 2023, 18:59
autor: Daniel_FCB
Stary Pingwin pisze:
02 mar 2023, 9:25
Kiedyś był autobus do centrum Szczecina, w w odpowiednim czasie jechał z centrum na lotnisko. Ale to było w czasach słusznie minionych.
No teraz skończyło się na tym samym. Busik PKS Szczecin grzecznie czekał na zapełnienie pod terminalem. 30 zł od łebka przeszło PeeRom koło nosa...

O spółce Przewozy Regionalne

: 02 mar 2023, 20:41
autor: Stary Pingwin
Zawsze PKS Szczecin, kiedyś autosanem, teraz busikiem. Bilet lotniczy uprawniał do bezpłatnego przejazdu.

O spółce Przewozy Regionalne

: 03 mar 2023, 8:50
autor: fik
Problem z połączeniami do lotnisk regionalnych jest parowymiarowy:

1. Rozkłady lotów zmieniają się co chwilę, w losowych terminach, z krótkim wyprzedzeniem. Często niemożliwe jest przesunięcie pociągu, bo sobie pan OLeary wymyślił lądowanie o 17:15 zamiast 17:30.
2. W transporcie lotniczym normą jest też odrębny rozkład na każdy dzień tygodnia. Nikt nie będzie pod fanaberie lotników robił pięciu wersji pociągu, który ma również wiele innych funkcji i warto by było, aby miał jednolity rozkład - tym bardziej, że nie kursuje w próżni, tylko w tym przypadku a) po jednotorowej linii o niskiej przepustowości, b) po silnie obciążonym odcinku aglomeracyjnym.
3. Punktualność w transporcie lotniczym też jest niewybitna, wahnięcia po kilkanaście minut są normą. Dokładając do tego fakt, że część pasażerów jednak czeka na bagaże, dobrze byłoby zaplanować odjazd skomunikowanego pociągu 40-60 minut po STA, co w przypadku lądowania przed czasem i pasażerów bez bagażu jest już nieakceptowalnym wydłużeniem podróży.

Generalnie albo lotnisko jest na tyle duże, że jest w stanie wygenerować potok na w miarę cykliczny pociąg uniezależniony od godzin lotów, albo powinno być obsługiwane regularnym transportem autobusowym. SZZ jest zdecydowanie tym drugim przypadkiem, tym bardziej że obsługa lotniska tutaj wiąże się z poważnymi stratami czasu dla pasażerów na ważnej linii regionalnej.

O spółce Przewozy Regionalne

: 03 mar 2023, 8:55
autor: Autobus Czerwon
Mało jest lotnisk w Polsce generujących potok na częsty, a więc nie do końca uzależniony od rozkładu lotów, transport kolejowy. Nie trzeba wcale patrzeć daleko - obsługa lotniska w Modlinie przez Koleje Mazowieckie to wybitna patologia. Naprawdę, dużo taniej i dużo atrakcyjniej byłoby po prostu puścić autobus na Młociny co 20-30 minut, niż bawić się w pato skomunikowania na stacji w Modlinie, w dodatku rozbijając mieszkańcom linii legionowskiej dojazd do Warszawy na dwa ciągi.

O spółce Przewozy Regionalne

: 03 mar 2023, 9:02
autor: fik
Podstawowym problemem przy WMI było założenie, że musi istnieć pociąg łączący oba lotniska, bo ludzie będą się masowo przesiadać; z tego wyniknęło RL i S3 na Centralny. Gdyby nie to, to dodatkowe pociągi do Modlina z obwodowej byłyby spoko, i tak są potrzebne do strefowania podaży (choć powinny być do Pomiechówka).

Swoją drogą, skoro już się podzieliło potok na dwa ciągi, to więcej sensu miałoby dzielenie tylko na jednej gałęzi za Legionowem, a nie tak że zarówno Modlin, jak i Wieliszew w układzie podstawowym mają pociągi po obu warszawskich liniach. Układ, w którym na Centralny jechałyby RE z Działdowa i RL z Modlina z łącznym cyklem 30' byłby znacznie bardziej akceptowalny.

O spółce Przewozy Regionalne

: 03 mar 2023, 23:22
autor: Łukasz
X

O spółce Przewozy Regionalne

: 04 mar 2023, 11:11
autor: Emyl
?????????

O spółce Przewozy Regionalne

: 04 mar 2023, 13:50
autor: a/p TALENT
Syn często korzysta z lotniska Modlin. Zawsze korzysta z opcji dojazdowej autobusem do stacji Modlin i dalej KM do W-wy. Zdarza się, że przy kumulacji przylotów autobusy są niezabieralne. Teraz dojazd do lotniska Modlin samochodem jest utrudniony z uwagi na przebudowę trasy na Gdańsk.

O spółce Przewozy Regionalne

: 17 mar 2023, 15:45
autor: person
Łukasz pisze:
03 mar 2023, 23:22
Kurwa, nikt nie będzie robił rozkładu na 5 dni w tygodniu, tylko kurwa to są nieużywane linie donikąd i mogłyby jeździć równie dobrze on demand, tylko wszyscy maja to w dupie.
Halo, o co chodziło?

O spółce Przewozy Regionalne

: 17 mar 2023, 18:46
autor: Łukasz
person pisze:
Łukasz pisze:
03 mar 2023, 23:22
Kurwa, nikt nie będzie robił rozkładu na 5 dni w tygodniu, tylko kurwa to są nieużywane linie donikąd i mogłyby jeździć równie dobrze on demand, tylko wszyscy maja to w dupie.
Halo, o co chodziło?
Nie pamietam już. Były czerwone znaki zapytania, to chyba już nie można odpowiadać :/