Postoje na krańcach
Moderatorzy: Poc Vocem, Tyrystor, TranslatorPS
Postoje na krańcach
Zakładam nowy temat, bo jeszcze chyba nie była ta kwestia poruszana na Wawkomie. Chodzi mi o to, jakie czynniki i ewentualne przepisy mają wpływ na długośc postojów na krańcach. Do niedawna obserwowaliśmy np. takie trzy sytuacje:
1. Linia 130. Na krańcu Blue City, gdzie jest sama i mogą spokojnie stac dwa wozy, postoje były w okolicach 10 minut, natomiast w Wilanowie, gdzie i tak jest już dośc ciasno na pętli, czas postoju był ponad 20 minut, co powodowało zjeżdżanie się dwóch brygad. Jakie jest tego wytłumaczenie? Dla mnie logiczniejsze byłyby dłuższe postoje na Blue City, a minimalne w Wilanowie...
2. Linia 522. Podobna sytuacja sprzed zmiany trasy linii 520. Tu w Wilanowie w godzinach szczytu stały nawet i 3 wozy, podczas gdy na Znanej postoje były dużo krótsze (w zasadzie nie spotykały się dwie brygady na pętli)...
3. Linia 139. Przy Ogrodzie Botanicznym zero postoju. Czy nie powinno byc odwrotnie i to na Metrze Wilanowska, ze względu na ograniczoną pojemnośc peronu, postój powinien byc minimalny, natomiast odpowiednio długi tam, gdzie linia krańcuje samodzielnie i przy takiej częstotliwości i tak by się brygady nie zjechały...
Akurat rozkład linii 130 się zmienił, ale myślę, że takie kwiatki można by znaleźc na niejednej linii (np. 411 i jego długie postoje na Metrze Politechnika). Na zdrowy rozsądek zawsze dłuższy postój powinien byc tam, gdzie krańcuje np. tylko jedna linia, co daje więcej miejsca do dyspozycji. Jednak nie zawsze tak jest. Co więc ma na to wpływ?
1. Linia 130. Na krańcu Blue City, gdzie jest sama i mogą spokojnie stac dwa wozy, postoje były w okolicach 10 minut, natomiast w Wilanowie, gdzie i tak jest już dośc ciasno na pętli, czas postoju był ponad 20 minut, co powodowało zjeżdżanie się dwóch brygad. Jakie jest tego wytłumaczenie? Dla mnie logiczniejsze byłyby dłuższe postoje na Blue City, a minimalne w Wilanowie...
2. Linia 522. Podobna sytuacja sprzed zmiany trasy linii 520. Tu w Wilanowie w godzinach szczytu stały nawet i 3 wozy, podczas gdy na Znanej postoje były dużo krótsze (w zasadzie nie spotykały się dwie brygady na pętli)...
3. Linia 139. Przy Ogrodzie Botanicznym zero postoju. Czy nie powinno byc odwrotnie i to na Metrze Wilanowska, ze względu na ograniczoną pojemnośc peronu, postój powinien byc minimalny, natomiast odpowiednio długi tam, gdzie linia krańcuje samodzielnie i przy takiej częstotliwości i tak by się brygady nie zjechały...
Akurat rozkład linii 130 się zmienił, ale myślę, że takie kwiatki można by znaleźc na niejednej linii (np. 411 i jego długie postoje na Metrze Politechnika). Na zdrowy rozsądek zawsze dłuższy postój powinien byc tam, gdzie krańcuje np. tylko jedna linia, co daje więcej miejsca do dyspozycji. Jednak nie zawsze tak jest. Co więc ma na to wpływ?
Wilanowski miłośnik KM i zakładu R-1.
Objęty obsługą linii 116, 139, 164, 180, 217, 317, 519, 522, 700, 710, 724, E-2, N31, N50, N81.
ZP Instytut Neurologii, ZP Łowcza i ZP Sobieskiego.
Objęty obsługą linii 116, 139, 164, 180, 217, 317, 519, 522, 700, 710, 724, E-2, N31, N50, N81.
ZP Instytut Neurologii, ZP Łowcza i ZP Sobieskiego.
W ostatnią niedzielę miałem 5/131 które niedawno przyszło na Redutową. Z 11 kółek jakie ma ta brygada w 8 kursach jest po 20 minut stania na Centralnym i tylko 4 minuty postoju na Sadybie, Na Centralnym były momemty kiedy było nas trzech z linii 131 i dodatkowo jeszcze 119 , nie mówiąc już o wozach z linii 502,514 i 525 , kóre mają kraniec w tej samej rynnie. Kocioł był niemiłosierny , linie 514 i 502 ruszały z opóźnieniem gdyż przez wozy linii 131 nie mogły wyjechać na Emilii Plater.
A to w Centrum Handlowym nie ma ubikacji z umywalkami? Ja miałem w niedzielę 130 i nie przeszkadzał mi 20 minutowy postój. Potrafiłem na spokojnie pójść do ubikacji, wrócić do autobusu by zjeść kanapkę i poczytać książkę. Trzeba tylko chcieć...Bierut pisze:Ani siku, ani się odświerzyć, zjeść spokojnie kanapkę.
Z jednej strony ekspedycje, zaplecze sanitarno-socjalne itp. przemawiają za dłuższymi postojami na większych pętlach. Z drugiej jednak o ile by się zwiększyła pojemnośc tychże pętli, co dawało by możliwośc zakrańcowania nowych linii...
A przy okazji tak z innej beczki, ale też związane z pętlami: czy każda linia musi miec na przynajmniej jednym krańcu dostępną toaletę dla kierowców? Pytam o to w kontekście linii 519, która - z tego co się orientuję - nie ma WC na żadnej z pętli. Niekiedy widzę wozy zajeżdżające na pętlę Wilanów - czy jest to spowodowane właśnie dostępnością węzła sanitarnego?
A przy okazji tak z innej beczki, ale też związane z pętlami: czy każda linia musi miec na przynajmniej jednym krańcu dostępną toaletę dla kierowców? Pytam o to w kontekście linii 519, która - z tego co się orientuję - nie ma WC na żadnej z pętli. Niekiedy widzę wozy zajeżdżające na pętlę Wilanów - czy jest to spowodowane właśnie dostępnością węzła sanitarnego?
Wilanowski miłośnik KM i zakładu R-1.
Objęty obsługą linii 116, 139, 164, 180, 217, 317, 519, 522, 700, 710, 724, E-2, N31, N50, N81.
ZP Instytut Neurologii, ZP Łowcza i ZP Sobieskiego.
Objęty obsługą linii 116, 139, 164, 180, 217, 317, 519, 522, 700, 710, 724, E-2, N31, N50, N81.
ZP Instytut Neurologii, ZP Łowcza i ZP Sobieskiego.
W powsinie jest kabina na kłódke i las.altar pisze:Z jednej strony ekspedycje, zaplecze sanitarno-socjalne itp. przemawiają za dłuższymi postojami na większych pętlach. Z drugiej jednak o ile by się zwiększyła pojemnośc tychże pętli, co dawało by możliwośc zakrańcowania nowych linii...
A przy okazji tak z innej beczki, ale też związane z pętlami: czy każda linia musi miec na przynajmniej jednym krańcu dostępną toaletę dla kierowców? Pytam o to w kontekście linii 519, która - z tego co się orientuję - nie ma WC na żadnej z pętli. Niekiedy widzę wozy zajeżdżające na pętlę Wilanów - czy jest to spowodowane właśnie dostępnością węzła sanitarnego?
Podjazdy na wilanów to zjazdy z emilii plater
Nie chodzi mi o kursy zjazdowe. Wielokrotnie w ciągu dnia widziałem 519 z pasażerami zajeżdżające na pętlę i po ok. 2 minutach wyjeżdżające z niej w dalszą trasę (nadal z pasażerami)TJ pisze:Podjazdy na wilanów to zjazdy z emilii plater
Wilanowski miłośnik KM i zakładu R-1.
Objęty obsługą linii 116, 139, 164, 180, 217, 317, 519, 522, 700, 710, 724, E-2, N31, N50, N81.
ZP Instytut Neurologii, ZP Łowcza i ZP Sobieskiego.
Objęty obsługą linii 116, 139, 164, 180, 217, 317, 519, 522, 700, 710, 724, E-2, N31, N50, N81.
ZP Instytut Neurologii, ZP Łowcza i ZP Sobieskiego.