Postoje na krańcach

Moderatorzy: Poc Vocem, Tyrystor, TranslatorPS

mb112
Posty: 956
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 08 wrz 2023, 11:38

Czytałem ostatnio o identycznym problemie w Bydgoszczy. Ścięto częstotliwości, a jak autobus jeździ co 30 minut, to postój może wynosić 2 i 6 minut lub 32 i 36 minut, więc wybierana jest często ta druga opcja.
Przecież w takim przypadku jeszcze może być 32 i 6 minut ;)

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8319
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 08 wrz 2023, 11:58

Autobus Czerwon pisze:
08 wrz 2023, 11:25
Coraz więcej osób postępuje według takich właśnie złotych rad i to nie tylko w tym sektorze. I nie jest to chyba zjawisko pozytywne.

Jest też grupa ludzi którzy piszą "widziały gały co brały" w kontekście piszczących tramwajów koło bloku. I w sumie to "wiedziałeś gdzie kupujesz mieszkanie, więc możesz sam do siebie mieć pretensje".
Tak. W ZTMie było też, że "nikt nie każe tu pracować".

Nie podobają mi się takie argumenty. Cieszę się, że Tobie również.

BTW - koło którego bloku tramwaje aktualnie piszczą? Chyba coś mnie ominęło.

BrdzJkb
Posty: 197
Rejestracja: 26 kwie 2022, 18:34

Post autor: BrdzJkb » 08 wrz 2023, 11:59

vernalisadonis pisze:
08 wrz 2023, 11:19
Czasem jest tak, że wyjazd z zajezdni. Stanie na krańcu 16-18 minut, a potem jazda przez całą zmianę w kółko.
Sam się raz na coś takiego załapałem, na początek pewne 15 minut później w trakcie dnia drugie 15 da się gdzieś wykręcić.
ZielonyJamnik pisze:
08 wrz 2023, 11:20
@BrdzJkb podkreślę po raz enty, na wielu liniach nie ma wcale realnych ustawowych przerw
A ja podkreślę po raz enty:
1. 90% kierowców nie zna przepisów albo interpretuje je na własny sposób
2. W zasadzie w trakcie pracy nie da się policzyć czasu prowadzenia (siedź sobie nad kartą i sumuj liczbę minut), a to od niego zależy wymiar przerwy.
3. Albo czas pracy 8 godzin i jazda w kółko i 30 minut przerwy, albo 10 godzin i więcej przerw. Nie ma innej opcji.

Inb4 - nie to nie znaczy, że jest dobrze i przyjemnie się pracuje.

Autobus Czerwon
Posty: 4094
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 08 wrz 2023, 12:01

person pisze:
08 wrz 2023, 11:58
BTW - koło którego bloku tramwaje aktualnie piszczą? Chyba coś mnie ominęło.
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 79734.html

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 690
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 08 wrz 2023, 12:10

person pisze:
08 wrz 2023, 11:24
Redahtor Osowski mógłby napisać coś w stylu "wiedziałeś gdzie się zatrudniasz, więc możesz sam do siebie mieć pretensje".
Akurat wtedy jak się zatrudniałem były inne warunki. Teraz jedyną opcją na pozytywne zmiany jest wypowiedzenie.

@BrdzJkb
Ad. 2 da się bardzo łatwo. Na karcie drogowej masz napisany teoretyczny twój czas jazdy, do niego dodajesz opóźnienia z krańców i masz odpowiedź czy przekroczysz 6h czy 8h jazdy
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

Awatar użytkownika
vernalisadonis
Posty: 3079
Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12

Post autor: vernalisadonis » 08 wrz 2023, 12:11

BrdzJkb pisze:
08 wrz 2023, 11:59
2. W zasadzie w trakcie pracy nie da się policzyć czasu prowadzenia (siedź sobie nad kartą i sumuj liczbę minut), a to od niego zależy wymiar przerwy.
Ja to robię tak.
Jak mam brygadę od początku do końca mniej niż 6h, to nie robię przerwy.
Jak więcej brygada wynosi niz 6h. To do szóstej godziny od rozpoczęcia zmiany robię 15 i jadę dalej.
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8319
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 08 wrz 2023, 12:45

Autobus Czerwon pisze:
08 wrz 2023, 12:01
person pisze:
08 wrz 2023, 11:58
BTW - koło którego bloku tramwaje aktualnie piszczą? Chyba coś mnie ominęło.
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 79734.html
Nie ma słowa o piskach w tym tekście :(
Redahtor Osowski zrobił czarny pijar i tyle w temacie.
EOT

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25332
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 08 wrz 2023, 15:59

vernalisadonis pisze:
08 wrz 2023, 12:11
BrdzJkb pisze:
08 wrz 2023, 11:59
2. W zasadzie w trakcie pracy nie da się policzyć czasu prowadzenia (siedź sobie nad kartą i sumuj liczbę minut), a to od niego zależy wymiar przerwy.
Ja to robię tak.
Jak mam brygadę od początku do końca mniej niż 6h, to nie robię przerwy.
Jak więcej brygada wynosi niz 6h. To do szóstej godziny od rozpoczęcia zmiany robię 15 i jadę dalej.
Ale od marca zeszłego roku są już inne przepisy. 6h prowadzenia oznacza 2x15 lub 1x30.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Jurand
Posty: 1076
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 08 wrz 2023, 16:14

Georg pisze:
07 wrz 2023, 20:09
Ostatnio na 221 pojawił się dodatek 03 w szczycie popołudniowym. Kończy pracę o 16:38. Pozostałe dwie brygady mają w związku z tym postoje do wieczora wynoszące 2 minuty na dw. Gdańskim. To chodzi o czas pracy kierowcy czy przemawia za tym jakaś głębsza myśl?
176 zm. B
Od 14.30 do 19 jazda w kółko.
Przydałby się jeszcze dodatek 05 lub zabrana trzecia całka

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 690
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 08 wrz 2023, 22:32

pawcio pisze:
08 wrz 2023, 15:59
Ale od marca zeszłego roku są już inne przepisy. 6h prowadzenia oznacza 2x15 lub 1x30.
Chyba nie. Mi się wydaje tak:

Do 6h pracy - 0min
Powyzej 6h pracy - 15min
Powyżej 6h JAZDY - drugie 15min
Powyzej 8h JAZDY - trzecie 15min
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25332
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 09 wrz 2023, 9:19

Od 6h prowadzenia może być 1x30 zamiast 2x15 a powyżej 8h zamiast 3x15 może być 1x45 lub 20+25 (i podobne kombinacje). Nie ma obowiązku dzielenia przerwy na części, a każda z części musi mieć co najmniej 15 minut a nie dokładnie 15 minut.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Georg
Posty: 5967
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 13 wrz 2023, 20:23

Z czego wynika nierównomierne rozłożenie postoju na 167 w popołudniowym szczycie? Siekierki: 44 minuty, a Fort Radiowo już tylko 9.

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 690
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 13 wrz 2023, 21:28

Objazd przez Trasę Łazienkowską dodał przerwy na Siekierkach, okrojone przerwy wrócą prawdopodobnie od 18 września
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

reserved
Posty: 14606
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 20 wrz 2023, 19:26

W piątek miałem 159 i chwaliłem w myślach postoje prawie 40-minutowe na Siekierkach bo mimo ponad 20-minutowych opóźnień nie dość że szybko wracałem do rozkładu to jeszcze miałem chwilę przerwy. Co więc zrobił ZTM? Zlikwidował jedną brygadę i autobusy znowu jeżdżą na dużych opóźnieniach. :D Niech żyje ZTM!

Maybach
Posty: 1551
Rejestracja: 15 gru 2005, 23:51
Lokalizacja: Praga

Post autor: Maybach » 20 wrz 2023, 19:27

Od dziś ciche cięcia brygad na wielu liniach, poobcinane brygady bez zmniejszania częstotliwości co równa się z powrotem kiepskim przerwom w szczycie i dzięki temu brakiem punktualności. Na 112 już było dobrze, linia jeździła regularnie..
reserved pisze:
20 wrz 2023, 19:26
W piątek miałem 159 i chwaliłem w myślach postoje prawie 40-minutowe na Siekierkach bo mimo ponad 20-minutowych opóźnień nie dość że szybko wracałem do rozkładu to jeszcze miałem chwilę przerwy. Co więc zrobił ZTM? Zlikwidował jedną brygadę i autobusy znowu jeżdżą na dużych opóźnieniach. :D Niech żyje ZTM!
Tak dokładnie, na wielu liniach od dziś nastąpiły cięcia. 106, 112, 126, 159, 500 i inne..
6, 20, 23, 26, 160, 509, N03

ODPOWIEDZ