Strona 1 z 54

Postoje na krańcach

: 15 lip 2009, 9:39
autor: altar
Zakładam nowy temat, bo jeszcze chyba nie była ta kwestia poruszana na Wawkomie. Chodzi mi o to, jakie czynniki i ewentualne przepisy mają wpływ na długośc postojów na krańcach. Do niedawna obserwowaliśmy np. takie trzy sytuacje:
1. Linia 130. Na krańcu Blue City, gdzie jest sama i mogą spokojnie stac dwa wozy, postoje były w okolicach 10 minut, natomiast w Wilanowie, gdzie i tak jest już dośc ciasno na pętli, czas postoju był ponad 20 minut, co powodowało zjeżdżanie się dwóch brygad. Jakie jest tego wytłumaczenie? Dla mnie logiczniejsze byłyby dłuższe postoje na Blue City, a minimalne w Wilanowie...
2. Linia 522. Podobna sytuacja sprzed zmiany trasy linii 520. Tu w Wilanowie w godzinach szczytu stały nawet i 3 wozy, podczas gdy na Znanej postoje były dużo krótsze (w zasadzie nie spotykały się dwie brygady na pętli)...
3. Linia 139. Przy Ogrodzie Botanicznym zero postoju. Czy nie powinno byc odwrotnie i to na Metrze Wilanowska, ze względu na ograniczoną pojemnośc peronu, postój powinien byc minimalny, natomiast odpowiednio długi tam, gdzie linia krańcuje samodzielnie i przy takiej częstotliwości i tak by się brygady nie zjechały...
Akurat rozkład linii 130 się zmienił, ale myślę, że takie kwiatki można by znaleźc na niejednej linii (np. 411 i jego długie postoje na Metrze Politechnika). Na zdrowy rozsądek zawsze dłuższy postój powinien byc tam, gdzie krańcuje np. tylko jedna linia, co daje więcej miejsca do dyspozycji. Jednak nie zawsze tak jest. Co więc ma na to wpływ?

: 15 lip 2009, 9:57
autor: Tm
Wspólnym elementem tych trzech przypadków są dłuższe postoje na pętli ekspediowanej.

: 15 lip 2009, 14:35
autor: pawcio
altar pisze:np. 411 i jego długie postoje na Metrze Politechnika
Chcesz postojów w Starej Miłośnie? Szalony!

: 15 lip 2009, 17:35
autor: Sadek
W ostatnią niedzielę miałem 5/131 które niedawno przyszło na Redutową. Z 11 kółek jakie ma ta brygada w 8 kursach jest po 20 minut stania na Centralnym i tylko 4 minuty postoju na Sadybie, Na Centralnym były momemty kiedy było nas trzech z linii 131 i dodatkowo jeszcze 119 , nie mówiąc już o wozach z linii 502,514 i 525 , kóre mają kraniec w tej samej rynnie. Kocioł był niemiłosierny , linie 514 i 502 ruszały z opóźnieniem gdyż przez wozy linii 131 nie mogły wyjechać na Emilii Plater.

: 15 lip 2009, 20:22
autor: MeWa
altar - no ale przecież linie, które wymieniłeś, mają postoje na krańcach ekspediowalnych (Wilanów, :mewa: Wilanowska)...

: 16 lip 2009, 8:29
autor: Bierut
Ja osobiście nie chciałbym zbyt długo przebywać np. przy Blue City. Ani siku, ani się odświerzyć, zjeść spokojnie kanapkę. Lepiej tam gdzie ekspedycja. Nie wspomnę, że wystawanie gdzieś na zadupiu po zmroku nie jest zbyt przyjemne.

: 16 lip 2009, 9:33
autor: Flash8222
Bierut pisze:Ani siku, ani się odświerzyć, zjeść spokojnie kanapkę.
A to w Centrum Handlowym nie ma ubikacji z umywalkami? Ja miałem w niedzielę 130 i nie przeszkadzał mi 20 minutowy postój. Potrafiłem na spokojnie pójść do ubikacji, wrócić do autobusu by zjeść kanapkę i poczytać książkę. Trzeba tylko chcieć...

: 16 lip 2009, 12:27
autor: Bierut
Oczywiście można. Z tym, że ja nie lubię pozostawiać bez nadzoru rzeczy za które odpowiadam. "Żartownisiów" nie brakuje.

: 16 lip 2009, 15:33
autor: Flash8222
A to już zależy od pojazdu, jeśli mam Solarisa to zamykam kabinę na klucz i wychodzę. W przypadku Ikarusa z małą kabiną to nikogo nie wpuszczam, wyłączam hebel a potem zamykam drzwi ;)

: 28 lip 2009, 15:42
autor: altar
Z jednej strony ekspedycje, zaplecze sanitarno-socjalne itp. przemawiają za dłuższymi postojami na większych pętlach. Z drugiej jednak o ile by się zwiększyła pojemnośc tychże pętli, co dawało by możliwośc zakrańcowania nowych linii...

A przy okazji tak z innej beczki, ale też związane z pętlami: czy każda linia musi miec na przynajmniej jednym krańcu dostępną toaletę dla kierowców? Pytam o to w kontekście linii 519, która - z tego co się orientuję - nie ma WC na żadnej z pętli. Niekiedy widzę wozy zajeżdżające na pętlę Wilanów - czy jest to spowodowane właśnie dostępnością węzła sanitarnego?

: 28 lip 2009, 17:17
autor: TJ
altar pisze:Z jednej strony ekspedycje, zaplecze sanitarno-socjalne itp. przemawiają za dłuższymi postojami na większych pętlach. Z drugiej jednak o ile by się zwiększyła pojemnośc tychże pętli, co dawało by możliwośc zakrańcowania nowych linii...

A przy okazji tak z innej beczki, ale też związane z pętlami: czy każda linia musi miec na przynajmniej jednym krańcu dostępną toaletę dla kierowców? Pytam o to w kontekście linii 519, która - z tego co się orientuję - nie ma WC na żadnej z pętli. Niekiedy widzę wozy zajeżdżające na pętlę Wilanów - czy jest to spowodowane właśnie dostępnością węzła sanitarnego?
W powsinie jest kabina na kłódke i las.
Podjazdy na wilanów to zjazdy z emilii plater

: 28 lip 2009, 19:44
autor: altar
TJ pisze:Podjazdy na wilanów to zjazdy z emilii plater
Nie chodzi mi o kursy zjazdowe. Wielokrotnie w ciągu dnia widziałem 519 z pasażerami zajeżdżające na pętlę i po ok. 2 minutach wyjeżdżające z niej w dalszą trasę (nadal z pasażerami)

: 28 lip 2009, 23:01
autor: NR
504 w DŚ
Ok 9 min postoju na Centralnym i ok 20 na kabatach
Gdzie na Kabatach jest ekspedycja ?

: 28 lip 2009, 23:07
autor: pawcio
Priorytetem są koordynacje, nie ekspedycje.

: 28 lip 2009, 23:10
autor: Misiek997
czyli lepiej zrobić duże postoje w miejscach niebezpiecznych (np Kosów czy Złotokłos) niż na Okęciu celem koordynacji? Ciekawe. Ja powiem szczerze że miałem stracha stojąc na krańcu w Kosowie.....