Ale to już dziurska w polskim systemie szkolnictwa wyższego. Moja koleżanka studiuje na Wydziale Transportu i mówi, że cały pierwszy rok, to sama matematyka i fizyka praktycznie... I nic więcej.Szamot pisze:Ale kto z Was idąc na przykład na Wydział Transportu Politechniki Warszawskiej wpadnie na to, że najbardziej kompleksową wiedzę o zasadach kształtowania Transportu Miejskiego może zdobyć na kierunku o sprzecznej z zainteresowaniami nazwie "Sterowanie Ruchem Drogowym"...
O ksztaĹceniu ĹcisĹym, w tym transportowym
Moderator: Szeregowy_Równoległy
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
Panie! To Politechnika!
Chce byc inżynierem musi cierpieć.
Osobiście nie wyobrażam sobie analizy systemu transportowego bez znajomości matematyki.
A fizyka na Transporcie? Litości! To poziom przedszkola.
[ Dodano: |30 Wrz 2009|, 2009 13:29 ]
PS. I żadna Dziura. Nowoczesny transport miejski sie nieodłącznie wiąze właśnie z inżynierią ruchu drogowego.
Chce byc inżynierem musi cierpieć.
Osobiście nie wyobrażam sobie analizy systemu transportowego bez znajomości matematyki.
A fizyka na Transporcie? Litości! To poziom przedszkola.
[ Dodano: |30 Wrz 2009|, 2009 13:29 ]
PS. I żadna Dziura. Nowoczesny transport miejski sie nieodłącznie wiąze właśnie z inżynierią ruchu drogowego.
W pierwszym roku wiedza ogólna, która pozwala wątpiącym na ew. zmianę wydziału/kierunku. Przedmioty branżowe dopiero od 2 roku.Wolfchen pisze:Tak, owszem, ale moim zdaniem, to na pierwszym roku powinny już być jakieś "branżowe" przedmioty - wiedza usystematyzowana i podzielona na małe porcje lepiej się przyswaja
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.
Matemetyka jeszcze logiczna, ale fizyka to ponoć powtórka z liceum. No i zdziwił mnie brak informatyki na I roku - przecież teraz większość zadań projektowych realizowane jest poprzez komputer.Szamot pisze:Nie przyswoisz i nie zrozumiesz jej nie mając podstawowych narzędzi z jakich jednym jest matematyka.
Zresztą, taki plan miała http://grono.net.s3.amazonaws.com/gallery-83027968.jpg
Teoretycznie matematykę w zakresie podstawowym (swoiste abecadło) zdobywa się w liceum...hafilip84 pisze:Absolutnie NIE! Jeśli chcesz zdobyć wiedzę branżową na poziomie, który nie wymaga matematki, to zacznij oglądać Discovery Chanel...
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
Ale do pracy inżyniera potrzeba jej na poziomie wyższym. Inżyniera transportu również. W niektórych systemach sterowania ruchem offsety (odstępy pomiędzy początakami sygnałow zielonych na koordynowanych skrzyzowaniach) analizuje się w dziedzinie zbiorów rozmytych.Wolfchen pisze:Teoretycznie matematykę w zakresie podstawowym (swoiste abecadło) zdobywa się w liceum...
Poniekąd twoje tezy potwierdzają brak forumowej świadomości złożoności zagadnienia. Kształtowanie układu transportowego nie zamyka się w bilansie taborowym i mapie z kredkami.
Ponoć całki są niezłeSzamot pisze:Ale do pracy Inżyniera potrzeba jej na poziomie wyższym. Inżyniera transportu również. W niektórych systemach sterowania ruchem offsety (odstępy pomiędzy początakami sygnałow zielonych na koordynowanych skrzyzowaniach) analizuje się w dziedzinie zbiorów rozmytych.
Absolutnie tak nie myślę - poniekąd wiem, na czym to polega, bo wiem, czego ode mnie wymagali na kursach CADowskich i CNC. A to też w sumie dosyć prymitywna "inżynieria".Szamot pisze:Kształtowanie układu transportowego nie zamyka się w bilansie taborowym i mapie z kredkami.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
W sterowaniu ruchem?? Co Ty p*&$%?Wolfchen pisze:Ponoć całki są niezłeSzamot pisze:Ale do pracy Inżyniera potrzeba jej na poziomie wyższym. Inżyniera transportu również. W niektórych systemach sterowania ruchem offsety (odstępy pomiędzy początakami sygnałow zielonych*) na koordynowanych skrzyzowaniach) analizuje się w dziedzinie zbiorów rozmytych.
Ale po tych kursach nie zostałeś inżynierem. Ty tylko poznałeś narzędzia, które mogą Ci to ułatwić.Wolfchen pisze:Absolutnie tak nie myślę - poniekąd wiem, na czym to polega, bo wiem, czego ode mnie wymagali na kursach CADowskich i CNC. A to też w sumie dosyć prymitywna "inżynieria".Szamot pisze:Kształtowanie układu transportowego nie zamyka się w bilansie taborowym i mapie z kredkami.
*) Po upomnieniu Jarka doprecyzowuję uproszczenie nie do końca ścisłe - Nie początkami sygnału tylko punktami charakterystycznymi programu sygnalizacji (ktorymi moga być i często są początki sygnałów zezwalających). W sumie racja jak edukacja to edukacja...
Na Wydziale Transportu Politechniki Warszawskiej w ramach matematyki do zaliczenia pierwszego roku są całki...Szamot pisze:W sterowaniu ruchem?? Co Ty p*&$%?
Owszem. I w sumie mnie to odstraszyło od studiowania na Polibudzie, bo wyższa matematyka jest dla mnie za wysokaSzamot pisze:Ale po tych kursach nie zostałeś inżynierem. Ty tylko poznałeś narzędzia, które mogą Ci to ułatwić.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
Nie tylko tam. To podstawa.Na Wydziale Transportu Politechniki Warszawskiej w ramach matematyki do zaliczenia pierwszego roku są całki...Szamot pisze:W sterowaniu ruchem?? Co Ty p*&$%?
Twój wybór...Owszem. I w sumie mnie to odstraszyło od studiowania na Polibudzie, bo wyższa matematyka jest dla mnie za wysokaSzamot pisze:Ale po tych kursach nie zostałeś inżynierem. Ty tylko poznałeś narzędzia, które mogą Ci to ułatwić.
Czyli jednego nastepce mniej.
Jedynie na ekonomii chyba nie ma. Ale tu już chyba za bardzo roztrząsamy zawiłości programowe...Szamot pisze:Nie tylko tam. To podstawa.
Niestety, nie mam predyspozycji do zgłębiania nauk ścisłych. Choć, kto wie, jak już się urządzę, to może drugi fakultet pociągnę...Szamot pisze:Twój wybór...
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43