Bardzo długie dodatki

Moderatorzy: Poc Vocem, Tyrystor, TranslatorPS

Awatar użytkownika
Aleksander2560
(Aleksander2634)
Posty: 2220
Rejestracja: 23 gru 2005, 16:34
Lokalizacja: Warszawa-Białołęka

Post autor: Aleksander2560 » 12 paź 2009, 13:33

Witam.

Postanowiłem wrzucić tutaj ciekawostkę w sprawie brygad zwanych dodatkami w Tramwajach Warszawskich. Poniżej przedstawiam wykaz dodatków, które kursują zdecydowanie dłużej niż "normalne" dodatki.

017/1 zm. A: 04:39 - 10:18 zm. B: 14:01 - 23:12 ZET R-2
018/1 zm. A: 04:11 - 09:18 zm. B: 14:17 - 21:21 ZET R-2
019/1 zm. A: 06:14 - 09:47 zm. B: 14:11 - 00:14 ZET R-1
020/1 zm. A: 04:12 - 10:24 zm. B: 13:43 - 00:19 ZET R-3
021/1 zm. A: 05:00 - 09:55 zm. B: 13:35 - 21:14 ZET R-2
022/1 zm. A: 06:33 - 09:10 zm. B: 12:37 - 23:12 ZET R-3

010/3 zm. A: 05:51 - 09:31 zm. B: 13:10 - 20:35 ZET R-2

012/4 zm. A: 05:16 - 11:17 zm. B: 13:12 - 23:13 ZET R-4
013/4 zm. A: 05:53 - 10:41 zm. B: 12:37 - 21:20 ZET R-4
014/4 zm. A: 04:22 - 11:55 zm. B: 13:58 - 20:05 ZET R-4

011/7 zm. A: 04:37 - 10:24 zm. B: 14:23 - 20:22 ZET R-2

011/8 zm. A: 06:41 - 09:02 zm. B: 14:01 - 21:16 ZET R-1
012/8 zm. A: 05:06 - 10:06 zm. B: 14:51 - 22:06 ZET R-2
013/8 zm. A: 05:25 - 09:13 zm. B: 14:23 - 20:05 ZET R-1
014/8 zm. A: 06:01 - 09:42 zm. B: 13:30 - 20:23 ZET R-1

010/16 zm. A: 05:41 - 11:54 zm. B: 13:28 - 20:34 ZET R-4
012/16 zm. B: 12:25 - 20:32 ZET R-3

011/18 zm. A: 04:49 - 09:29 zm. B: 14:25 - 20:09 ZET R-2
014/18 zm. B: 13:17 - 20:05 ZET R-3

013/22 zm. A: 06:53 - 10:22 zm. B: 12:32 - 18:41 ZET R-4
014/22 zm. A: 04:43 - 10:52 zm. B: 13:02 - 19:10 ZET R-4
015/22 zm. A: 05:32 - 11:52 zm. B: 13:47 - 19:52 ZET R-4
016/22 zm. A: 06:12 - 09:22 zm. B: 14:19 - 20:21 ZET R-4

018/23 zm. A: 04:59 - 08:41 zm. B: 13:42 - 20:30 ZET R-2
019/23 zm. A: 04:56 - 08:56 zm. B: 13:58 - 22:04 ZET R-2

011/25 zm. A: 04:22 - 09:25 zm. B: 13:37 - 22:10 ZET R-1

026/26 zm. B: 13:46 - 23:07 ZET R-1

020/33 zm. A: 07:10 - 09:16 zm. B: 14:03 - 20:04 ZET R-4
022/33 zm. A: 06:51 - 10:53 zm. B: 12:30 - 22:05 ZET R-3
023/33 zm. A: 04:30 - 10:23 zm. B: 14:26 - 20:25 ZET R-4

014/35 zm. A: 06:17 - 09:55 zm. B: 12:13 - 20:46 ZET R-4
015/35 zm. A: 04:26 - 10:19 zm. B: 12:58 - 21:28 ZET R-4
016/35 zm. A: 05:04 - 11:05 zm. B: 12:53 - 19:41 ZET R-4
017/35 zm. A: 05:14 - 11:19 zm. B: 13:38 - 19:50 ZET R-4

010/36 zm. A: 04:41 - 11:05 zm. B: 13:03 - 19:35 ZET R-3
011/36 zm. A: 06:51 - 09:20 zm. B: 12:54 - 20:42 ZET R-3
Miejskie Zakłady Autobusowe m. st. Warszawy
ul. Włościańska 52
01-710 Warszawa

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 12 paź 2009, 13:41

Aleksander2634 pisze:012/4 zm. A: 05:16 - 11:17 zm. B: 13:12 - 23:13 ZET R-4
013/4 zm. A: 05:53 - 10:41 zm. B: 12:37 - 21:20 ZET R-4
Aleksander2634 pisze:010/16 zm. A: 05:41 - 11:54 zm. B: 13:28 - 20:34 ZET R-4
Te brygady to powinny być odstawione na Żeraniu Wschodnim (4) i Ratuszowej-ZOO (16)...

Awatar użytkownika
Aleksander2560
(Aleksander2634)
Posty: 2220
Rejestracja: 23 gru 2005, 16:34
Lokalizacja: Warszawa-Białołęka

Post autor: Aleksander2560 » 12 paź 2009, 13:46

SławekM pisze:
Aleksander2634 pisze:012/4 zm. A: 05:16 - 11:17 zm. B: 13:12 - 23:13 ZET R-4
013/4 zm. A: 05:53 - 10:41 zm. B: 12:37 - 21:20 ZET R-4
Aleksander2634 pisze:010/16 zm. A: 05:41 - 11:54 zm. B: 13:28 - 20:34 ZET R-4
Te brygady to powinny być odstawione na Żeraniu Wschodnim (4) i Ratuszowej-ZOO (16)...
Otóż nie są... brygady zjeżdżają po trasie linii do zakładu "ŻOLIBORZ". Odstawienie na tych krańcach, wg mnie, byłoby bezcelowe. Dla przykładu, jesteś motorniczym z R-4, mieszkasz na Bielanach, wg tego co napisałeś, miałbyś jechać po skład na Żerań Wschodni... o której byś wyszedł z domu? 1,5h przed rozpoczęciem służby? Poza tym, odstawianie składów na krańcu generowałoby koszta związane z zatrudnieniem ludzi do pilnowania i ochrony przed dewastacjami, także w biały dzień.
Miejskie Zakłady Autobusowe m. st. Warszawy
ul. Włościańska 52
01-710 Warszawa

BJ
(BJ.2052)
Posty: 7395
Rejestracja: 26 maja 2008, 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BJ » 12 paź 2009, 16:39

Aleksander2634 pisze:019/1 zm. A: 06:14 - 09:47 zm. B: 14:11 - 00:14 ZET R-1
A to w tramwajach można tak ponad 10h? :shock:

Awatar użytkownika
Aleksander2560
(Aleksander2634)
Posty: 2220
Rejestracja: 23 gru 2005, 16:34
Lokalizacja: Warszawa-Białołęka

Post autor: Aleksander2560 » 12 paź 2009, 17:06

BJ pisze:
Aleksander2634 pisze:019/1 zm. A: 06:14 - 09:47 zm. B: 14:11 - 00:14 ZET R-1
A to w tramwajach można tak ponad 10h? :shock:
Hmm, brygada może pracować więcej jak 10h, ale nie musi jej obsługiwać jeden motorniczy...zatem weź po uwagę możliwość taką, że gdzieś ok. 18:30-19:00 może być ustawiona zmiana motorniczych na mieście :)
Miejskie Zakłady Autobusowe m. st. Warszawy
ul. Włościańska 52
01-710 Warszawa

BJ
(BJ.2052)
Posty: 7395
Rejestracja: 26 maja 2008, 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BJ » 12 paź 2009, 17:16

Aleksander2634 pisze:Hmm, brygada może pracować więcej jak 10h, ale nie musi jej obsługiwać jeden motorniczy...zatem weź po uwagę możliwość taką, że gdzieś ok. 18:30-19:00 może być ustawiona zmiana motorniczych na mieście
To wiadomo, że brygada może jeździć więcej niż 10h, ale do tej pory chyba tylko raz słyszałem o zmianie kierowców podczas jednego dodatku ;-)

Awatar użytkownika
Aleksander2560
(Aleksander2634)
Posty: 2220
Rejestracja: 23 gru 2005, 16:34
Lokalizacja: Warszawa-Białołęka

Post autor: Aleksander2560 » 12 paź 2009, 17:23

BJ pisze:
Aleksander2634 pisze:Hmm, brygada może pracować więcej jak 10h, ale nie musi jej obsługiwać jeden motorniczy...zatem weź po uwagę możliwość taką, że gdzieś ok. 18:30-19:00 może być ustawiona zmiana motorniczych na mieście
To wiadomo, że brygada może jeździć więcej niż 10h, ale póki co chyba tylko raz słyszałem o zmianie kierowców podczas jednego dodatku ;-)
Jakiś przykład? Bo ja znam kilka...
Miejskie Zakłady Autobusowe m. st. Warszawy
ul. Włościańska 52
01-710 Warszawa

BJ
(BJ.2052)
Posty: 7395
Rejestracja: 26 maja 2008, 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BJ » 12 paź 2009, 17:23

Aleksander2634 pisze:Jakiś przykład? Bo ja znam kilka...
Coś takiego miało albo nadal ma miejsce na R6 :-k

Awatar użytkownika
Jamnik
Posty: 3835
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:58
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jamnik » 12 paź 2009, 17:27

BJ pisze:
Aleksander2634 pisze:Jakiś przykład? Bo ja znam kilka...
Coś takiego miało albo nadal ma miejsce na Redutowej, bodaj na 719... :-k
Na Woronicza jakieś 3 lata temu był dodatek na 189 obsługiwany w zm. B przez 2 kierowców. ;]

Awatar użytkownika
Aleksander2560
(Aleksander2634)
Posty: 2220
Rejestracja: 23 gru 2005, 16:34
Lokalizacja: Warszawa-Białołęka

Post autor: Aleksander2560 » 12 paź 2009, 17:29

BJ pisze:
Aleksander2634 pisze:Jakiś przykład? Bo ja znam kilka...
Coś takiego miało albo nadal ma miejsce na Redutowej, bodaj na 719... :-k
To nie tylko na Redutowej, swego czasu na Stalowej dwa dodatki na 801 w zm. B miały zmianę kierowców, był także kiedyś maraton na 181 ze zmianą...

[ Dodano: |12 Paź 2009|, 2009 17:31 ]
Jamnik pisze:
BJ pisze: Coś takiego miało albo nadal ma miejsce na Redutowej, bodaj na 719... :-k
Na Woronicza jakieś 3 lata temu był dodatek na 189 obsługiwany w zm. B przez 2 kierowców. ;]
Nawet były takie dwa :)
Miejskie Zakłady Autobusowe m. st. Warszawy
ul. Włościańska 52
01-710 Warszawa

Awatar użytkownika
marcus
Posty: 612
Rejestracja: 20 wrz 2008, 23:24
Lokalizacja: Ursus

Post autor: marcus » 12 paź 2009, 18:07

BJ pisze:
Aleksander2634 pisze:Jakiś przykład? Bo ja znam kilka...
Coś takiego miało albo nadal ma miejsce na Redutowej, bodaj na 719... :-k
Chociażby 08B/156 jest na dwie zmiany dzielone.

Misiek997
Zbanowany
Posty: 989
Rejestracja: 11 lis 2007, 17:54
Lokalizacja: nie interesuj się

Post autor: Misiek997 » 13 paź 2009, 8:12

na 063/711 na B też jest zmiana kierowców. 1/719 jest niby 3 zmianowe ale 3 zmiana wyjeżdża z bazy innym wozem. 2/719 jest 3 zmianowe: zm A, dodatkowicz robiący 2 koła, i Zm B jeżdżący do 00 coś :P

desert_eag
Posty: 1279
Rejestracja: 07 lis 2007, 13:12

Post autor: desert_eag » 13 paź 2009, 10:52

Było niegdyś woroniczańskie 011 (zdaje się) 148 ze zmianą na Wiatraku.

Awatar użytkownika
eM
Posty: 686
Rejestracja: 30 sty 2009, 18:00
Lokalizacja: ZET R-5 Uuk

Post autor: eM » 13 paź 2009, 19:01

Misiek997 pisze:na 063/711 na B też jest zmiana kierowców. 1/719 jest niby 3 zmianowe ale 3 zmiana wyjeżdża z bazy innym wozem. 2/719 jest 3 zmianowe: zm A, dodatkowicz robiący 2 koła, i Zm B jeżdżący do 00 coś :P
Przy czym to 719/1 obsługuje R-11, a nie Redutowa, jak ktoś pisał wyżej (chyba, że coś się zmieniło od września/października...). Przynajmniej przez całe wakacje widywałam tam zawsze lub prawie zawsze deskorolkę. Oczywiście to, że 3. zmiana zaczyna na bazie bierze się stąd, że w pierwszym wozie nie wystarczyłoby paliwa na dokończenie zadania. :P

Warte wzmianki są też trzyzmianowe całki (przykład: 710/8, czyli ostatni zjazd na R-7 - 1:15 :P), na których na drugiej zmianie jeżdżą całodzienni dodatkowicze lub kierowcy na bardzo małych etatach (na rzeczonym ósmym 710 drugi kiero robi jedno kółko, pracując w godzinach 14 z groszami-17:00).
Linię obsługuje zakład R-7 „Woronicza”
128 131 192 195 210 501 502 510 514 727 N01 N13 N22 N31 N33 N34 N35 N36 N37 N41 N44 N63 N83 N85 N95

Volwi
Posty: 66
Rejestracja: 13 lut 2007, 22:05

Post autor: Volwi » 13 paź 2009, 19:16

Misiek997 pisze:2/719 jest 3 zmianowe: zm A, dodatkowicz robiący 2 koła, i Zm B jeżdżący do 00 coś :P
Analogicznie 1/715: zm. A od ok. 4 rano do 12:32, dodatkowicz robiący kółko do 15:35 i zmiana B do samego wieczora.

ODPOWIEDZ